Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej, min kæreste får dagligt 4 mg Clonazepam (Rivotril) 3 gange Dagligt..... Og 4 mg flunitrazepam til at sove på reguleret af sin læge....
Nu har hun ikke fået sin medicin siden Torsdag/fredag, og jeg kan se hun VIRKELIG har det skidt !

Jer kloge hoveder !
Da hun ikke kan få fat på nogle (eller jeg) illegale piller, og medicinen først bliver udskrevet imorgen igen, - Og JEG kan se på MIN kæreste - At hun er meget skidt, da jeg både er menneskekender, og ikke har set hende sådan før..... !
Et benzo-hoved.... Hvad ville i gøre - Giv et råd - På forhond tusind tak....

Hav en forsat god dag...

Ps... For lige nu at vide at det måske gnider op til "kramper" hun siger det "spænder og sover samtidig" ,når jeg spørger ind....

Peace Out ! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ring til vægtlægen og få en recept sendt til et døgnapotek...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

...evt et par alkoholgenstande, til at tage toppen...

Btw, skørt at hun ikke har fået til weekenden - altså medmindre det er fordi at du har været i hendes pose=)

Medlem
Brugeravatar

Hun har skam drukket.....
Og de løb tør torsdag eller fredag.....
Kan hospital, eller lægevagt ikke gøre noget.....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jo, ring til lægevagten, forklar situationen - så sender han/hun nok en recept til et døgnapotek... Hospitalet kan nok også, men i begge tilfælde, skal der noget dokumentation på bordet - den slags præparater hænger ikke løst på lægerne!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Derfor det er så vigtigt, at følge lægens dosisanbefalinger, så man ikke pludselig løber tør som nu. Jeg kan ikke se nogen anden grund til, at hun er løbet tør for sin medicin, udover at det er blevet brugt rekreativt. Forhåbentlig er det en lærestreg for jer.

Men god bedring til din kæreste... benzo abstinenser skulle være noget af det allerværste, endnu værre end heroin abstinenser. Håber I får fat i hendes medicin, så hun kan få det bedre.

Medlem
Brugeravatar

HopIFJorden - Hvor sikker er du på det kan lade sig gøre ? Hun vil ikke ringe af noia, da hun bare tror det er spild af tid....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er slet ikke sikker - det kommer an på, hvorfor hun er løbet tør, om det er en fejl fra lægen, eller fordi, at hun/i har brugt dem rekreativt - hvis det er en lægelig fejl, må vagtlægen kunne se journalerne, når der oplyses cpr-nr... I første omgang er det ret anonymt at ringe, så noiaen forstår jeg ikke - find den lokale vagtlæge her http://www.laegevagten.dk/

Hun skal jo ikke ligge med abstinenser, hvis det ikke er selvforskyldt - det må vagtlægen også kunne forstå... =)

Medlem
Brugeravatar

DET KAN IKKE LADE SIG GØRE VIA LÆGEVAGTEN !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Nu er det ikke en forgiftning, men prøv alligevel at ring til giftlinien. Kan være de kan give jer et kvalificeret råd til, hvad I nu bør gøre.

http://www.bispebjerghospital.dk/giftlinjen/forside/
Telefon: 82 12 12 12

Insane psychedelia user!

Hvis det ikke kan lade sig gøre via lægevagten, så er det fordi at hun ligger som hun har redt.

Køb hende en flaske vodka. Og ellers kør hende på hospitalet, hvis hun ikke mener at hun overlever abstinenserne.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg har før hørt at det er så godt som umuligt at få benzodiazepiner udskrevet fra lægevagten. Så vidt jeg ved, er der så godt som ingen lovlig metode at få fat i den slags på uden hjælp fra egen læge. Hun skulle have været ude allerede torsdag eller fredag hvor problemet opstod. Fjas' råd nok det bedste.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg forstår godt hvis hun har det dårligt.Hvis hun tager 3 Rivotril hver dag,OG 2 Flunitrazepam hver aften,og pludslig bliver afskåret fra den medicin,vil hun få det meget mærkligt.Iøvrigt er Benzos kun beregnet til at tage i en kort periode (2 højst 3 uger),men det er der desværre mange læger der ignorerer.
Benzos bliver af mange regnet for en af de stof grupper der er sværest at trappe ud af (meget værre end Opiater),og det kan være direkte farligt at stoppe fra dag til dag.Hendes læge lyder lidt kontroversiel?
Jeg håber hun har det bedre nu.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]