Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 00:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: AYAHUASCA
Junior medlem

Nu har jeg læst lidt om det, og det lyder for vildt spændende :D

Nogen der har erfaringer, eller nogle historier omkring ayahuasca?

Titel: Re: AYAHUASCA
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
aaarh, kom nu, søg lidt mere... http://www.google.dk Værsgo

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Brug wiki : http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Ayahuasca

Junior medlem

Tsss
Jeg søgte på psys side, men der stod at søgningen ikke kunne komme igennem, fordi den blev brugt for alment, hvad det så end betyder.
Hvis man skal søge på alt, for at høre folks erfaringer med diverse drugs, hvad er så meningen med psy?

Junior medlem

Mades skrev:
Tsss
Jeg søgte på psys side, men der stod at søgningen ikke kunne komme igennem, fordi den blev brugt for alment, hvad det så end betyder.
Hvis man skal søge på alt, for at høre folks erfaringer med diverse drugs, hvad er så meningen med psy?

Der ramte du lige hovedet på sømmet. jeg synes at det virker som om at hver eneste gang nogen spørger om noget her på psy får de 3-4 svar hvor der står at de skal søge på google, alt for tit synes jeg at det bliver sagt på en lidt uvenlig måde. Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan spørge efter noget, uden at få dét smidt i hovedet? Hvorfor lukker i ikke bare siden?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside

http://www.erowid.org

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Den Paranoide skrev:
Der ramte du lige hovedet på sømmet. jeg synes at det virker som om at hver eneste gang nogen spørger om noget her på psy får de 3-4 svar hvor der står at de skal søge på google, alt for tit synes jeg at det bliver sagt på en lidt uvenlig måde. Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan spørge efter noget, uden at få dét smidt i hovedet? Hvorfor lukker i ikke bare siden?

Jeg er lidt enig, og når jeg har svaret med et "Prøv Google" hvis jeg da har det her inde, er det altid til den fulde søge-url og så som et Kortlink.dk link, det gør i hvert fald hjælpen meget mere relevant, end blot et link til Erowid eller Google. Især fordi spørgerne jo ofte netop er nye i disse emner vi snakker om her, og dermed er lykkelige for at kunne finde info og snak om tingene på dansk, i stedet for de udenlandske sites, som vi andre så måske er lidt mere vant til at "slå op i". Derfor skal vi være ekstra venlige og hjælpsomme over for helt nye medlemmer.

Men ... jeg er selv admin på et stort forum med +3500 medlemmer, og jeg har heller ikke fundet en måde hvorpå søgefunktionen kan promoveres nok, til at folk lige bruger den, før de spørger.

Før jeg røg ned med en depression, og nu har overladt den daglige samt tekniske drift af sitet til en anden, påtænkte jeg et lille projekt.

At kode det, så medlemmer med under 5 posts eksempelvis, fik et AJAX overlay at se, lagt hen over "Nyt emne formularen" med info, der på en pæn og sød måde (det er jo nye medlemmer man gerne vil beholde) fortalte lidt om søgefunktionen, hvilke tips & tricks man evt. kunne med den, for at begrænse sine søgninger til lige det man gerne vil vide mere om, samt til sidst fortalte at kunne man bare ikke finde det man søgte, måtte man endelig ikke tøve med at klikke på lukke-knappen på overlay'et og stille sit spørgsmål.

Men som sagt kom jeg aldrig videre med det, men det var måske en idé?

For oprettelses-formularer, velkomst-mails og så videre kan vi lige så godt indrømme, at folk ikke læser ... jeg gør det tit ikke engang selv :oops:

Men jeg er lidt enig med Mades, men kender også godt til års drift af et stort forum, og hvor mange dublet-spørgsmål & svar der kommer i databasen, jeg ved bare ikke hvordan man kan løse det "på en pæn måde", andet end måske med min idé om AJAX-overlay'et eller en tilsvarende teknologi.

Senest rettet af OxyContinuum 14 dec 2008 15:19, rettet i alt 3 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Meph-Machine skrev:

Pisse-flot Wiki-indlæg i øvrigt, virkelig kanon-godt skrevet. Respekt for det, meget!

:gud:

Junior medlem

Personligt synes jeg, at det helt fair, at irettesætte en bruger der kommer med spørgsmålet 'Hvor mange ryger hash i Danmark?', hvilket er et spørgsmål med konkret svar, og derfor godt kan findes på diverse søgesider.
MEN, det er lige så meget for at få en debat i gang - det er for satan det psy er til for. Så lad os vende tilbage til det oprindelige topic (hvis det altså er i overensstemmelse med 'spørge-loven') :wink:

Stodder
Brugeravatar

Som en start kunne tråden blive flyttet over i visionære planter hvor den hører hjemme.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det var nu ikke for at være nedladende, men det er bare sjældent at folk gider at skrive deres erfaringer i forummet, det er jo det triprapport sektionen er til. Men her er lidt på engelsk http://www.google.com/search?q=ayahuasca+experiences&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_enDK257DK300 og lidt på dansk http://www.google.com/search?hl=da&rlz=1B3GGGL_enDK257DK300&q=ayahuasca+oplevelser&btnG=S%C3%B8g&lr= :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]