Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

2-4 mg Clonazepam er godt nok også en meget meget høj dosis, så jeg kan da godt forstå, at du oplevede slemme abstinenser.

0,5mg Clonazepam svarer til 10mg diazepam.

Altså har du fået mellem 40 og 80mg diazepam i døgnet - det er godt nok en sjat.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Du har vist svaret det forkerte sted=)

Men hvor du lige har fået ideen, at du kan sammenligne diazepam og clonazepam på den måde, aner jeg ikke - der er massive forskelle på fx halvveringstid, maksimal plasmakoncentration samt andre faktore.... Hvis du referere til en tabel der blev postet for noget tid siden, vil jeg mene at den er fuldstændig ubrugelig til at sammenstille div præparater med...

Medlem

Det var en fejl, at jeg ved et indlæg trykkede på "ny tråd" i stedet for "besvar indlæg" - hvorfor de to knapper er placeret ved siden af hinanden ved læsning af et indlæg forstår jeg ikke.

Men her kan du læse forholdet mellem 1 tabl benzo.

http://www.benzoinfo.dk/cha/am-kap1.php#p10e

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jo tak - kender godt de forhold - og som der også står skrevet, så er mange læger uenige med, at der kan drages sådanne sammenligninger...

Et citat - der også understøtter dette imo:

Udskillelseshastigheden

Benzo­diazepinerne adskiller sig også markant fra hinanden i den hastighed hvormed de omdannes (i leveren) og udskilles fra kroppen (i urinen) (se tabel 1 side 11). For eksempel er halveringstiden (den tid det tager for koncentrationen i blodet at falde til halvdelen af begyndelsesniveauet efter en enkelt dosis) for Triazolam kun 2-5 timer, mens halveringstiden for Diazepam er 20-100 timer og det aktive nedbrydningsprodukt (metabolit) fra Diazepam (Desmethyldiazepam) er 36-200 timer. Dette betyder, at halvdelen af de aktive produkter fra Diazepam'et stadig er i blodbanerne i op til 200 timer efter indtagelse af en enkelt dosis. Det er klart at med en gentagen daglig dosis kan der hobe sig høje koncentrationer op i kroppen (især i fedtvævet). Som tabel 1 side 11 viser, er der en betragtelig variation fra person til person i den hastighed, hvormed de omdanner benzo­diazepinet.

Det taler vist for sig selv....

ps: hvis du bruger prosilver, som tema, er knapperne anderledes bygget op=)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]