Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Nogen der har erfaringer med at bruge kratom til at dulme/neutralisere den stimulation der bliver hængende et godt stykke tid efter at methylons hovedvirkning er klinget af?

Andre forslag evt.?

Er umiddelbart ikke interesseret i benzoer da de, så vidt jeg kan forstå, har en særdeles kraftig angstdæmpende effekt. Trippet har et terapeautisk sigte hvor jeg netop går ind og arbejder med angst, og denne effekt vil derfor modarbejde trippets intention.

Formålet er blot at slå den irriterende "tail-end" stimulation ned, og gøre det muligt at sove (efter nogle timer).

PS: Havde lidt svært ved at finde det rigtige forum, nu når emnet indeholder både en syntetisk og en naturlig substans. Håber det er OK her i syntetiske, ellers flyt det.

Edit: Hvis nogen har erfaringer med kratom efter stoffer med lignende en bivirkningsprofil som methylon (amfetamin, meth, mdma, methcatonine etc.) så skriv endelig også.

Senest rettet af Drupe 22 dec 2008 15:43, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg har erfaring med begge stoffer, dog ikke samtidigt. Jeg vil tro at det ville virke fint, men jeg synes personligt at der går nogen timer efter indtagelsen af kratom, før jeg kan sove. Hvis det er en stor dosis kratom, falder jeg aldrig rigtigt i søvn, så ligger jeg i mange timer i en halv vågen, halv sovene tilstand med den vilde buzz :-) .
Jeg kan ikke forstå hvordan du vil bruge methylone til at arbejde med angst? Bliver du angst når du indtager mythylone?

Wiki Admin
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg kan ikke forstå hvordan du vil bruge methylone til at arbejde med angst? Bliver du angst når du indtager mythylone?
Det kan lyde paradoksalt, men methylon åbner for sindet på en måde der gør det muligt at arbejde med følelser, der normalt (og ubevidst) er bundet i muskelspændinger i kroppen. Deriblandt angst. Det samme gælder i øvrigt for mdma. Synes dog der kan være en fordel i, at methylon ikke er lige så "aggresivt" som mdma.

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg har erfaring med begge stoffer, dog ikke samtidigt. Jeg vil tro at det ville virke fint, men jeg synes personligt at der går nogen timer efter indtagelsen af kratom, før jeg kan sove. Hvis det er en stor dosis kratom, falder jeg aldrig rigtigt i søvn, så ligger jeg i mange timer i en halv vågen, halv sovene tilstand med den vilde buzz :-)
Det ville såmænd ikke være nogen dårlig afslutning på et trip, der godt kan blive ret hårdt på visse tidspunkter. Spørgsmålet er om kratom'en vil være effektiv til at tage rastløsheden/speedetheden der kommer når methylonvirkningen fader ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ville lignende ikke være muligt at opnå v.h.a. psykedelika?

Wiki Admin
Brugeravatar

Resist skrev:
Ville lignende ikke være muligt at opnå v.h.a. psykedelika?

Bestemt, bruger også psykedelika til samme formål.
Methylon/mdma har dog nogle fordele, bl.a. at man har mere kontrol over processen, og at den "støttende" virkning gør det lidt lettere at arbejde med svært materiale. Psykedelika har det i højere grad med at overtage styringen totalt (for mig anyways), hvilket jeg ikke lige ønsker med den givne problemstilling jeg arbejder med. Der er selvfølgelig også ulemper ved de empatogene stoffer, primært de fysiske bivirkninger, men også at der typisk sidder mere tilbage i kroppen i dagene efter, end med psykedelika. Taler udelukkende ud fra egne erfaringer nu.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Well... det tog mig ca. 4 år at "kontrollere" en LSD-rus, så jeg kan godt følge dig, men i stedet for empatogener og downers, var det så ikke en idé med et mildt 2C-B trip evt.?
Du kan jo altid have noget GHB i reserve, hvis du føler at trippet styrer dig, og ikke omvendt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om hvordan du har tænkt dig at bearbejde din problemstilling (angst) rent mentalt v.h.a. m1/kratom eller noget psykedelisk for den skyld, hvis det er noget du har lyst til at dele. :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Resist skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om hvordan du har tænkt dig at bearbejde din problemstilling (angst) rent mentalt v.h.a. m1/kratom eller noget psykedelisk for den skyld, hvis det er noget du har lyst til at dele. :)

Well, for mig er det i virkeligheden meget simpelt: Forskellige følelsesmæssige "issues" sidder forskellige stedet i kroppen, i muskelspændinger. Når et stof som methylon/mdma er i kroppen, slapper man automatisk af i musklerne (det er efter min vurdering hele årsagen til den behagelige virkning, at man frigiver den energi, man normalt har bundet i muskelspændinger).
Det jeg så gør i denne tilstand er at sætte mig ned og lukke øjnene som ved meditation, trække vejret dybere end normalt (det åbner i selv selv bevidstheden, hvis man bliver ved), og "gå ind" i de problemområder der nu ikke er nær så godt forsvaret som på baseline. Methylon virkningen giver mig mulighed for at gå skiftevis ind og ud af de frigivne følelser, og på den måde bearbejde følelserne i små etaper, hvilket kan være mere overskueligt hvis det er intenst negative følelser det drejer sig om. Det er i øvrigt ikke bare angst jeg arbejder med, men frembrud af fortrængte følelser følges næsten altid af intens angst. Det var jo angsten der til at starte med fik organismen til at fortrænge oplevelsen. Angsten er så at sige den lim, der holder følelserne fast i fortrængningen, og derfor et uundgåeligt aspekt ved afdækkende selvterapi.

Disse ideer stemmer fra mine egne erfaringer på egen krop, og stemmer i øvrigt ganske godt overens med Wilhelm Reichs teori om "muskelpanseret" og Stanislav Grofs ideer.
Mht. til MDMA-terapi (hvor methylon så er en særdels udemærket substitut, efter min mening) har Ann Shulgin skrevet en del, dog fra en anden vinkel end min.

Medlem

Jeg vil foreslå keta, i forbindelse med mdma har jeg haft rigtig gode erfaringer med at tage det ned på et niveau jeg har overskud til at forsætte mine tankespin vha keta. Hvor opiater og benzoer stopper oplevelsen, synes jeg keta fortsætte oplevelsen bare på et mere roligt og blødt niveau. Dosering har self meget at sige, med den kvalitet jeg har gjort det med har 40-50 mg været en god dosering.

Mvh
Anarkrig

Wiki Admin
Brugeravatar

Ketamin lyder slet ikke som nogen dum idé. Er det godt til at mindske stimulans-rastløshed og søvnløshed?

Medlem

Geografisk sted: ja
Methylon ER ganske god själemedicin!
Ikke medicin, men en god katalysator i forbindelse med selvudforskelse. På methylon finder jeg (og min käreste) instinktivt fölsomme sager frem, og vender og drejer dem i et kritisk, men i särdeleshed konstruktivt, lys.

Jeg har kun én gang taget methylon udelukkende for sjov og spas, og det gik IKKE godt - läs evt. min panik-tråd vedr. serotonin syndrom, som heldigvis ikke var så voldsomt som jeg först antog.

Med hensyn til din metode/teori vedr. muskelspändingerne, så kan jeg ikke helt genkende det fra mine egne oplevelser. Min krop bliver afslappet, men det er derimod den sindsmässige afslappelse som virker for mig. Methylon har givet mig et kraftigt redskab til selvudforskelse, og har fået mig til at indse nogle ting om mig selv og mine medmennesker som har väret utroligt gavnligt. Man skal dog ikke tillägge disse stoffer for mange egenskaber, da det dybest set handler om ens egen tilgang til emnet.
Der findes folk som fester og har sjov på MDMA, hvor jeg personligt foreträkker det mere introperspektive aspekt.

Hvordan doserer du iövrigt? Jeg redoserer som udgangspunkt aldrig, da det resulterer i den ubehagelige stimulering efter "trippet". Ved 1 enkelt dosering plejer jeg ikke at opleve nävnevärdigt fysisk ubehag dagen efter eller lignende.

Min foretrukne dosis er 1*200/250mg, + masser af frugt og juice og en god seng at ligge i. Det ender altid med at alt mit töj ryger af, uden nogen egentlig anledning :rocking: .

Mvh

Medlem

Drupe: I forbindelse med MDMA er genialt til at tage den brændte fornemmelse og man kan flyve ind i søvnen når man vil. Plus at man kan ligge og arbejde videre hvis ikke man er for dristig med dosen.

Mvh.
Anarkrig

Wiki Admin
Brugeravatar

Funky fungus skrev:
Med hensyn til din metode/teori vedr. muskelspändingerne, så kan jeg ikke helt genkende det fra mine egne oplevelser. Min krop bliver afslappet, men det er derimod den sindsmässige afslappelse som virker for mig.
Det er nok bare fordi min psykosomatiske struktur er anderledes end din. Det er helt sikkert meget individuelt fra person til person. Mine issues sidder fx. af en eller anden grund primært i maven.

Funky fungus skrev:
Man skal dog ikke tillägge disse stoffer for mange egenskaber, da det dybest set handler om ens egen tilgang til emnet.
Meget enig! Det er et værktøj der kan bruges på mange forskellige måder.

Funky fungus skrev:
Hvordan doserer du iövrigt? Jeg redoserer som udgangspunkt aldrig, da det resulterer i den ubehagelige stimulering efter "trippet". Ved 1 enkelt dosering plejer jeg ikke at opleve nävnevärdigt fysisk ubehag dagen efter eller lignende.
Har ikke rigtig fundet en favoritdosis endnu. Havde et rigtigt godt trip på 120mg, mens 120mg en anden gang knapt havde nogen virkning (der skulle en lille nasal booster til for at sparke det igang). Jeg har også prøvet 180mg men syntes måske det var lige i overkanten. Jeg oplever markant efterstimulation nærmest uanset hvilken dosis jeg har taget, men det er klart jo højere dosis jo mere stimulerende.
Det virker til at dosis er ekstremt individuelt med methylon.
Jeg kan i øvrigt generelt godt finde på at tage små nasale doser hvis jeg ønsker at forlænge virkningen lidt. Men prøver at begrænse det.

Anarkrig skrev:
Drupe: I forbindelse med MDMA er genialt til at tage den brændte fornemmelse og man kan flyve ind i søvnen når man vil. Plus at man kan ligge og arbejde videre hvis ikke man er for dristig med dosen.
Endelig én der har konkret erfaring med kratom efter et empatogen :). Du skal have tusind tak for dit svar!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]