Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
De gange jeg har indtaget MDMA-krystaller opløst i vand har jeg bemærket, at det kan tage en del tid at få opløst de store krystaller i vandet, under omrøring.

Når man fylder MDMA i kapsler, er det så en god idé at knuse det først? Eller er det spild af tid og stof at gøre det - kan mavesyren klare at opløse stoffet hurtigt?

Nogen der har erfaring med om knusning gør en forskel?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg plejer at knuse det, logisk nok går det hurtigere. Kan du forestille dig, at hive en gigantisk krystal op i tuden? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er spild af tid efter min mening. Der er ret varmt i din krop, hvilket vil øge opløsningshastigheden, og da MDMA'en er på saltform (eller i hvert fald kommer det i din mave) vil den hurtigt blive optaget. Tror ærlig talt ikke du vil kunne mærke forskel på om det er knust eller en krystal.

Insane psychedelia user!

Man skal også tænke på, at med de mange muskel-lag i maven er der godt med omrøring :mrgreen:

En anden faktor som kan spille ind er hvad du indtager kapslen med.
Det et et forsøg værd at skylle det ned med en god sjat væske. Det øgede volumen kan teoretisk set godt give et bedre optag. Det er i hvert fald vist at nogle giftstoffer, indgivet oralt, bliver giftigere ved fortynding, hvilket man forklarer med at den øgede væskemængde stimulerer omsætningen i maven og derfor bliver der en hurtigere omsætning og dermed en højere akut koncentration i vævene.

Som et lille eksperiment derhjemme kan man jo prøve at tage et givent stof oralt på tom mave med en lille smule vand og gøre det samme med en større mængde vand, og se om det har nogen indvirkning på tidsrummet inden effekten opnåes, og intensiteten af effekten :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg endelig skulle hælde det på kapsle,r ville jeg ikke knuse det medmindre krystallerne var rimeligt store.. går ud fra du vejer den ønskede mængde afog derefer hælder i. jeg kunne ikke forstille mig den store forskel på hvor hurtigt det virker alt efter om det er knust eller ej.. piller og mdma virker hvertfald ca. lige hurtigt og store krystaller og bomber virker også ca lige hurtigt imo.

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
du skal tænke på at det kun er det mdma der findes på opløst form der kan blive absorberet. opløsningshastigheden er ligefrem proportional med partikeloverfladen, og dermed jo mindre partiklerne (dit krystalstøv) er, jo hurtigere går det. Tmax, den tid der går før du opnår den maksimale plasmakoncentration (maksimale virkning) er afhængig af hvor hurtigt dit stof går i opløsning og hvor hurtigt det penetrere tarmvæggen. er stoffet letopløseligt, som vi må formode dit mdma-salt er, så er det næppe opløsningshastigheden der er der det hastighedsbegrænsende trin, og partikelstørrelsen er derfor af mindre betydning. virkningen vil dog altid komme hurtigere hvis du knuser dine krystaller, men det kan godt være vi kun snakker om minutter. en tommelfingerregel siger at hvis opløseligheden er mindre end 1mg/ml kan opløsningshastigheden være det hastighedsbegrænsende trin.
sørg dog altid for at drikke væske til, så det har noget at blive opløst i

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]