Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Vi alle ved jo at hvis du tager nogen baner amf puser du stort set altid 0,0 selvom du har drukket en del. Hvordan kan det være? nogen som kan give et svar?

Og hvad med cola gør det også at man puster meget mindre på alkometeret?=

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Har aldrig hørt om at man skulle have en reel mindre promille når man er påvirket af stimulanser.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ctrl skrev:
Vi alle ved jo at hvis du tager nogen baner amf puser du stort set altid 0,0 selvom du har drukket en del. Hvordan kan det være? nogen som kan give et svar?

Det lyder sgu som en røver :lol: Hvor har du den påstand fra?
Kan du ikke komme med nogle konkrete eksempler i form af troværdige artikler eller videnskabelige afhandlinger?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så skal man da bare tage lidt amfetamin, før man skal ud på spritkørel. Smart. Påstanden "Vi ved jo alle" kan vi ikke bruge til en skid. Måske ved alle det i din lille forstad, men det lyder pænt usandsynligt.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ctrl skrev:
Vi alle ved jo at hvis du tager nogen baner amf puser du stort set altid 0,0 selvom du har drukket en del.

:lol: Arrrh, det ved vi alle vist ikke. Hvor har du dog det fra?

Medlem

Aldrig har jeg hørt noget så dumt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Haha flad af grin :D

Er det ikke bare den der med at upperen (Cola, Amf) skjuler downerens (Alkohol) effekt?

Medlem
Brugeravatar

Som alle de andre siger, meget usandsynligt.

Stodder
Brugeravatar

Amf modvirker den depressante virkning af alkohol, men det ændrer ikke på den mængde alkohol du har i blodet og vil derfor ikke påvirke en sprittest.

Junior medlem

Hehe jeg har bare selv oplevet at være halv fuld og så lige nuppe et par nitter for at køre hjem, og da jeg blev stoppet pustede jo 0,0 og jeg har flere venner som har oplevet det samme.. ?

Men det kan da godt være at vi bare har været heldige..? jeg siger ikke at det passer jeg spørger bare mere om der andre som har oplevet det samme

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Undskyld, det var bare fordi du skrev: "Vi ved jo alle.." ;)

Men nej, den er der desværre ikke hold i :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ctrl skrev:
Hehe jeg har bare selv oplevet at være halv fuld og så lige nuppe et par nitter for at køre hjem, og da jeg blev stoppet pustede jo 0,0 og jeg har flere venner som har oplevet det samme.. ?

Men det kan da godt være at vi bare har været heldige..? jeg siger ikke at det passer jeg spørger bare mere om der andre som har oplevet det samme

Måske skulle dig og dine venner overvejer ikke at drikke og være lamme samtidig med at i kørte.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
leaf skrev:
Amf modvirker den depressante virkning af alkohol, men det ændrer ikke på den mængde alkohol du har i blodet og vil derfor ikke påvirke en sprittest.

men et alkometer måler jo ikke hvor meget alkohol du har i dit blod...
derfor bliver du taget med til en blodprøve hvis det viser at du er påvirket.

jeg siger ikke nogen er rigtig eller forkert men det kunne jo være amfetaminen gjorde et eller andet der slørede alkometerets virkning.

- derud over skal det lige siges at jeg er STRÆNGT imod spritkørsel. :evil:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hahaha, det var dagens joke :cheers:

Hvordan skulle det kunne ændre mængden af alkohol i dit blod, bare fordi der kommer amfetamin i dit blod?!!!!!

Junior medlem

Blodpump´er det jo heller ikke det jeg siger... selvf. kan de teste det i dit blod men jeg næsten sikker på at amf gør så det ikke kan ses på alkometeret

Og der jo så mange kloge hovder her inde som måske kunne forklare om det var fup eller fakta.. ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"selvf. kan de teste det i dit blod men jeg næsten sikker på at amf gør så det ikke kan ses på alkometeret"

Modsiger du ikke lidt dig selv der?

Jeg er OVERBEVIST om at du tager fejl. Jeg kender desværre et par stykker som har kørt bil efter store mængder alkohol og amfetamin. Som er blevet stoppet, og de fik det røde kort. Derfor siger jeg, at det ikke er rigtigt.

Men du har din viden fra venner som selv har kørt, siger du?
Hvor meget har de drukket, og hvor meget amfetamin plejer de at tage?

:peace:

Junior medlem

ved jeg ikke men vi 2 kan diskutere det i 100år... jeg vil bare høre om der var en som kunne fortælle eller bevise hvad der rigtig og forkert..

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Ctrl skrev:
ved jeg ikke men vi 2 kan diskutere det i 100år... jeg vil bare høre om der var en som kunne fortælle eller bevise hvad der rigtig og forkert..

Det er 100% usandt. Amfetamin får ikke alkoholen til at forsvinde fra dit blod. Det gør heller ikke Stimorol, mundskyl eller noget som helst andet. Grunden til blodprøven er at alkometertesten er noget upræcis -- en blodprøve viser det en del mere præcist.
Derudover, lad nu for fanden være med at køre bil når du har drukket. At du tager en streg amfetamin efterfølgende gør dig ikke til supermand. Tag et smut forbi Beredskabsstyrelsen og se hvor stort værktøj der skal til at klippe dig fri fra en bil, og spørg dig selv om du har lyst til at udsætte dig selv eller andre for det.

Jeg plejer selv at svine folk til der ikke bringer kilder, men helt ærligt, så er det her simpelthen for plat. Søg selv hvis du (eller I) savner en kilde.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det er fup. Et alkoholmeter måler indirekte den mængde alkohol som du har i blodet, ved at måle hvor meget alkohol der er i din udåndingsluft. Jo højere promille, jo mere alkohol fordamper der fra lungerne, og detekteres i måleapparatet. Stimulanser vil ikke kunne sløre dette.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så fik vi vidst sat det på plads en gang for alle!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]