Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har prøvet amfetamin nogle gange, og har imorgen noget mdma der skal fyres af i byen sammen med nogle venner. De er ikke eksperter på området, men jeg tror vi allesammen har læst en hel del på nettet om alt hvad vi overvejer. De vil altså købe 2g ren mdma i pulverform som vi er 4 om at dele. I følge min hovedregning er det dog 500mg til hver, og så bliver jeg lidt forvirret når jeg læser flere stedet max dosering er på de 200-300mg og en normal dosering på de 75-125? Det er jo noget dyrt skidt, så jeg bliver da endelig lykkelig hvis i fortæller mig man ikke skal indtage en større dosering end det.

Jeg har også læst lidt om nogle vitaminer osv., til hvad jeg kalder tømmermænd. Og jeg gider ikke ud og investerer i forskellige vitaminglas hos apoteket til flere hundrede kroner. Derfor spørger jeg så om en multivitaminpille efter ruset vil have nogen positiv eller bare en effekt overhovedet? :)

En anden ting er, at jeg synes jeg fik det indtryk, at oralt indtag ville have en længere/bedre(?) virkning end ved sniffning/sug? Hvis det står sådan til, laver man så bare en bombe af toiletpapir ligesom med amf, eller er jeg helt ude at skide? Det er som sagt pulverform, og skulle gerne være meget rent mdma til de omkring 6-700 kr. tror jeg.

Lige denne gang køber vi det af en ven som har købt det af jeg ved ikke hvem, og han skulle have rimelig forstand hvor rent det er.

Ellers behøver jeg ikke diverse information omkring vandindtag osv., da jeg har brugt rimelig meget tid på at læse rundt omkring på nettet.

Og lige en sidste ting. Er det muligt at sove efter man har taget mdma, eller er det meget ligesom amf? Og får man skrumpepik af mdma?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey Schriver :) Først og fremmest vil jeg lige sige at du kan glæde dig utroligt meget til mdma. Det er en super oplevelse. Nu kender jeg ikke kvaliteten af jeres mdma, men hvis du indtager 500mg burde du blive nogenlunde blæst. Det er dog muligt at indtage mere. Det jeg har haft fat i har jeg kunne tage 1 gram af over en nat. Men var også voldtsom væltet til sidst! Mht. at sluge det i bomber, tror det ville være bedre med nogle kapsler. Har hørt at det ikke er godt for maven, så husk at cutte det ordenligt! Hvis i får det i pulverform, synes jeg lige i skal forsikre jer om at det rent faktisk er mdma! Når man køber mdma, plejer men som regelt at få det i krystaller som man så selv skal knuse/cutte. Men dette er som sagt kun mine erfaringer. Husk også at cutte det ordenligt hvis i skal snuse det! Det er ikke fun at bløde som en tosse mens man er helt smeltet på mdma. De krystaller kan sku for alvor fucke din næse!

- Men held og lykke med det. Vil anbefale dig at anskaffe en god ryger, mdma + hash = uendelig lykke.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Hej og velkommen til...

Det er godt at hører at i har læst op om det i har tænkt jer at indtage. Her er lidt om generalt info om MDMA HR http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=6450 (bare lidt ekstra læsning :D )

Hvis jeg var jer ville jeg ikke tage i byen første gang i prøver MDMA, da det godt kan være en smule overvældende.
Bomber er en fin indtagelses metode og doserne på 75-125mg burde være mere end nok når det nu er jeres første gang.
Og pas nu på med redoseringerne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med Atna i at det ville være en dårlig ide at tage i byen første gang på mdma. Tror i vil få meget mere ud af det hvis i sidder der hjemme et par gutter og hygger. Hvis i tager i byen, så pas endeligt på med at danse og drikke for mange øl. Hellere drikke noget vand/sodavand, da alkohol dehydrere. Det er farligt at blive over ophedet på mdma! Desuden, hvis i får indtaget nok, kommer der et tidspunkt hvor i ser mennesker overalt, hvis i er udenfor altså.

Site Admin

Arh - man altså sagtens tage MDMA i byen første gang, sålænge man normalt er nogenlunde fornuftig mellem ørerne og er et sted hvor man kan te sig lidt mærkværdigt uden at det gør noget.

Men dosen dine venner snakker om er HELT hen i vejret. Tag 100 mg per person og redoser med 50 mg efter nogle timer. Næste gang I tager MDMA, kan du overveje at gå op til 125 mg i første hug, hvis det var en passende oplevelse første gang. Lad være med at gå over den dosis - ever! Det er totalt forbudt at æde ½ g MDMA på en aften.

Med venlig hilsen
KenIshii

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Jeg vil nok også sige 100 mg første gang. Det kan være du reagere ekstra kraftigt på det. Hvis du ca. 1-1½ time efter indtagelse vil have det skal vare længere tid(ca. 1 time ekstra) kan du redosere med 50 mg. Det plejer jeg at gøre nasalt, men første gang bør du nok tage det oralt. Det virker en del anderledes nasalt. Læs: kun redoseringen tager jeg nasalt.

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Magic Shroom skrev:
Hey Schriver :) Først og fremmest vil jeg lige sige at du kan glæde dig utroligt meget til mdma. Det er en super oplevelse. Nu kender jeg ikke kvaliteten af jeres mdma, men hvis du indtager 500mg burde du blive nogenlunde blæst. Det er dog muligt at indtage mere. Det jeg har haft fat i har jeg kunne tage 1 gram af over en nat. Men var også voldtsom væltet til sidst! Mht. at sluge det i bomber, tror det ville være bedre med nogle kapsler. Har hørt at det ikke er godt for maven, så husk at cutte det ordenligt! Hvis i får det i pulverform, synes jeg lige i skal forsikre jer om at det rent faktisk er mdma! Når man køber mdma, plejer men som regelt at få det i krystaller som man så selv skal knuse/cutte. Men dette er som sagt kun mine erfaringer. Husk også at cutte det ordenligt hvis i skal snuse det! Det er ikke fun at bløde som en tosse mens man er helt smeltet på mdma. De krystaller kan sku for alvor fucke din næse!

- Men held og lykke med det. Vil anbefale dig at anskaffe en god ryger, mdma + hash = uendelig lykke.

:roll: Hvad er det for en dosering at foreslå til en der skal prøve MDMA for første gang. Som de andre siger er 50-100 milligram en passende begynderdosis.

Udover dine vanvittige doseringsforlsag, så foreslår du gudhjælpemig også at de skal ryge hash oven i hatten. Misforstå mig ikke. Hash + MDMA er utroligt lækkert, men det er jo trods alt første gang manden skal begive sig ud på et MDMA trip og der står ingen steder i hans post at han er hashryger og dermed bekendt med cannabisrusen (det er han som de fleste herinde sikkert nok, men alligevel). Man skal aldrig kombinere det pågældende stof med andre første gang man indtager det. Jeg ved ikke om der er noget du har misforstået Magic Shroom, men dette er som de fleste bekendt et HR forum. Så lad være med at foreslå den slags en anden gang.

Junior medlem

Tak for svarene, jeg tror dog ikke at blive hjemme er en mulighed, da vi er rimelig opsatte på et event på det forholdsvis lokale diskotek. Der er snart ved at være så mange stoffer der, at det næsten vil være normalt at rende rundt med en vandflaske, så mht. vandindtag og overophedning er jeg ikke bekymret. Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at få svar på om man kan sove efter at have været på mdma, samt lidt om det der med vitaminpillerne? Jeg tror vi ender med at dele 1, og så starter vi stille ud med redosering måske, men vil det være meget tydeligt når en person peaker på mdma? Mht. opførsel osv.

Jeg tror ikke følelsen vil være for overvældende for mig, da jeg i forvejen har høje forventninger, har læst mange 'erfaringer' hvor folk beskriver deres rus samt trods alt prøvet at tage amf(jeg ved godt der nok er en rimelig stor forskel).

Medlem
Brugeravatar

Du kan slet ikke sammenligne amf og MDMA, det er bare en hel anden følelse.. Jeg plejer ikke at have problemer med at sove, når først trippet er ovre... Har faktisk engang gået kold efter en bane MDMA og en god skunk joint, men somregel skal trippet nok være ovre, du vil helt sikkert også føle sig rigtig træt der. De fleste ser rimelig smadret ud, når de er på emma, især hvis du er oppe i en høj dosis, (Øjnene flakker rundt, kæmpe pupiller, mange muskelspændinger) Men hvis du holder dig til en lav dosis, burde det klart være muligt at skjule..

Men hvis i beslutter jer for at tage i byen første gang, så prøv at tag det derhjemme, få følesen af det og hvordan det virker, og derefter tage i byen..

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Hvis du vil undgå tømmermænd er der, så vidt jeg ved, ikke andre muligheder end 5-htp. Det er dog lidt dyrt og det har du sikkert også læst om alligevel, men 5-htp er virkelig en god mulighed. Den skaber balance i dit serotoninsystem, der bliver svækket af mdma'en. Hvis I alligevel er nogle stykker kan I jo bare splejse om en flaske.
Har I råd til MDMA har I vel også råd til 5-htp. Man kan godt få et crash der runger dagene efter en tur på MDMA. Dog synes jeg selv at amf tømmermænd er værre.
Hvis I holder jer til den anbefalede dosis og én redosering er det nok ikke så slemt, men en vitaminpille gør jer alligevel ikke megem gavn så...

Ønsker jer alle en god tur.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
500 mg er FULDSTÆNDIG vanvittigt at lægge ud med hvis det er bare nogenlunde kvalitet!!!

Start med 100-125 mg. alt efter hvor stor du er. Hvis i lader være med at redosere tror jeg der er ret gode chancer for at du ikke kommer til at mærke noget særligt til det dagen efter.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Vitaminer og kosttilskud er ikke en nødvendighed, men kan minimere tømmermænd mm. Det kan du læse i topic'et "MDMA HR", som der er linket til.

Jeg kan personligt sagtens sove efter en MDMAtur, men til sidst er jeg normalt også så træt at jeg bare går ud som et lys. Men hvis du tager gigantiske doser, og oveni købet overvejer redoseringer, skal du nok ikke regne med hverken søvn eller erektion (uden et vist arbejde i hvert fald ;) ).

PS. Hør nu efter hvad folk siger, selvom det måske virker smart at tage 500mg

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
schriver skrev:
Jeg tror vi ender med at dele 1, og så starter vi stille ud med redosering måske, men vil det være meget tydeligt når en person peaker på mdma?

250mg hver er stadig for meget. Lyt nu til hvad folk siger, og start med 100-125mg. Du skal ikke være bange for at det er for lidt, 125mg kan være en intens oplevelse!

Husk: Jo mere du tager, jo hårdere er det ved din krop og hjerne, og jo værre har du det næste dag. Hvis du holder doserne lave kan du helt slippe for negative eftervirkninger.

Magic Shroom skrev:
hvis du indtager 500mg burde du blive nogenlunde blæst. Det er dog muligt at indtage mere. Det jeg har haft fat i har jeg kunne tage 1 gram af over en nat.

Ja, det er da muligt, men det er altså meget dumt at gøre. Det belaster kroppen og hjernen meget hårdt. Det tømmer dine serotoninlagre i hjernen unødigt meget. Det giver forfærdelige tømmermænd, og kan medføre depressioner. Det gør, at MDMA-oplevelsen langt hurtigere mister magien, og den kommer aldrig tilbage igen. Det gør, at din tolerance stiger alt for hurtigt, og at du derfor bliver nød til at indtage mere end normalt for at få den samme virkning. Desuden får du ikke særligt meget ud af redoseringer, fordi din hjerne i forvejen er godt tømt for glædesstoffet serotonin på det tidspunkt.

Junior medlem

Nu var det heller ikke 250mg jeg havde forstillet mig, men man kan jo ikke købe mindre end 1g. Jeg mente bare at vi ville købe 1g istedet for 2g, rolig nu :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
schriver skrev:
Nu var det heller ikke 250mg jeg havde forstillet mig, men man kan jo ikke købe mindre end 1g. Jeg mente bare at vi ville købe 1g istedet for 2g, rolig nu :)
OK, jamen så lyder det jo ganske fornuftigt.

God tur 8)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hvor stor/tung er du? Og er du mand eller kvinde?

Jeg synes 100 mg er en god førstegangs-dosis. Det kan tit være ret intenst første gang man får gennembrud på det, så jeg synes bestemt ikke du skal tage mere.

Derfor (pga. voldsomheden af det første gang man prøver det) synes jeg også at du skal starte med at prøve det hjemme hos dig selv eller nogle gode venner.

Jeg introducerede engang en pige for det, som gik fuldstændig ned på det i starten af trippet og lå og troede hun var ved at dø. Det havde ikke været særligt fedt hvis det skete i byen.

Du kan altid prøve det i byen næste gang du gør det.
For der kommer garanteret en næste gang. Det er utroligt lækkert, så du vil med stor sandsynlighed mindst gøre det et par gange mere. Gør dig selv den tjeneste at vente mindst 4 uger mellem hvert trip, så du skåner din krop og hjerne.

Mht. snifning vs. oral indtagelse så er de fleste enige om at det er fedest at spise det. MDMA varer relativt kort tid (3-5 timer) og det er for de fleste kun muligt at redosere 1 til 2 gange - hvis de tager mere på samme aften får de ikke rigtig noget ud af det udover måske at få det dårligt. Så det kan klart bedst betale sig at spise det og få lidt flere timer ud af det.
Desuden er "trippet" ret voldsomt når du spiser det, så der er ikke rigtig nogen grund til at gøre det endnu mere heftigt ved at sniffe det.

Det er for de fleste muligt at sove efter MDMA - man bliver sådan småtræt allerede 5-6-7 timer efter sidste dosis.
Man sover dog tit ikke specielt godt - jeg plejer selv kun at kunne sove ca. 6 timer og søvnkvaliteten er ret ringe.

Pas på dig selv, og husk at nyde det :D

Junior medlem

Mange tak for svarene, jeg er en dreng på 16 og vejer omkring 65. Jeg ved godt i sikkert vil anbefale man venter til man er 18 eller 20, men det er ikke en mulighed. Jeg har læst og læser stadig godt op på hvad der er at vide om de forskellige stoffer, og så passer jeg selvfølgelig på mig selv, så ser intet potentielt skadeligt i mit forbrug. Desuden tager jeg det kun med store pauser imellem.

Det må vel ende med at blive noget i stil med at vi tager det inden vi tager i byen, lige mærker hvordan det er, og så ellers i byen tror jeg. Dernæst tror jeg vi venter lidt og ser hvad der sker, jeg glæder mig ihvertfald :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Så du afviser gode råd fra erfarne brugere af stoffet og dernærst "venter lidt og ser hvad der sker"?

schriver skrev:
"Jeg ved godt i sikkert vil anbefale man venter til man er 18 eller 20, men det er ikke en mulighed"

Arrogant og uansvarligt holdning. Dit sind er ikke legetøj, der kan behandles som du lyster, du kan komme seriøst til skade, uanset hvor smart du så virker overfor dine venner. Selvfølgelig er der et alternativ til at tage stoffer, og det er at lade være, især hvis man ikke vil følge de råd man får, så man ikke brænder nallerne.
Selvom det er irriterende at få af vide, af nogle bedrevidende pseudohippier på internettet, at det er smartest at vente lidt eller tage mindre, så er det ikke nødvendigvis den dårligste løsning.

Junior medlem

Jeg afviser ikke nogle råd bortset fra det, at halvdelen anbefaler man tager det hjemme første gang. Det siger jeg så ikke er en mulighed, men er vel gået på et slags kompromi når jeg siger vi tager det hjemme, venter og mærker det og så tager i byen? Med at vente lidt og se hvad der sker, mente jeg mht. om redosering overhovedet er nødvendig, virkning osv., hvordan det bliver efter vi har taget dosis ANBEFALET AF DE ERFARNE BRUGERE OG FAKTASIDER.

Mht. alder er jeg 16 og det synes jeg er iorden. Jeg er ikke en af dem som tager noget hver weekend. Tværtimod - som sagt jeg kun prøvet amf nogle gange og vil nu gerne prøve mdma. Jeg skal på hhx næste år og har planer om en jura uddannelse, så at jeg skulle lade stofferne ødelægge mit liv er nok ikke en mulighed?

Jeg ved da godt at det stadig kan gå galt, men hvad fanden altså - man kan også få kræft af næsten alting nu om dage samt dø af en bette tur i bilen. Jeg lytter til alle de råd jeg kan få mht. stoffer så læg nu negativiteten på bordet.

Junior medlem

Okay, det er ret fucked det her, jeg er lige kommet hjem fra byen. Det viste sig at der ikke var noget mdma hos mine kammerater, så vi var istedet desperate efter noget af den dårlige. Det viste sig af forskellige årsager der INGEN amf var i omløb på diskoteket og at vi altså ikke var de eneste som var ret så desperate. Vi bliver tilbudt mda med svampe-ekstrakt og smiler egentlig mest lidt af det da ingen af os har hverken prøvet svampe eller mdma. Men der går så længere tid og kl. bliver de 2-3 stykker. Niarn er færdig med at synge, og pludselig er både den dårlige og mda med svampe-ekstrakt tilgængeligt lige foran os. Pga. stemningen og at vi får gejlet hinanden lidt op får vi altså skrabet 500 sammen til 1 g mdma (vi tror det var så billigt fordi det var en vi kendte). Vi går udenfor og laver nogle bomber af det her skidt. Vi står ved et cafebord og har altså ikke mulighed for at dele op osv. for at se hvor meget vi indtager, men det virker til at være en fin klump der måske kunne minde om en 10. del måske en lillesmule mere (?). Vi deler lidt ud da flere er vilde efter noget af det her mdma, men de kommer selvfølgelig til at give en anden gang. Nok om det, minutterne går og vi mærker ikke en skid de første 45 min. min ven som jeg tog det sammen med siger han begynder at kunne mærke lidt og da der er gået 1 time er han godt ristet, jeg kan dog ikke mærke en skid og kunne egentlig godt sove på daværende tidspunkt. Jeg snupper så en bombe mere efter ca. 1 time og et kvarter fra første bombe. Vi bliver kørt hjem til mig og min ven er stadig godt ristet. Så ristet at han nu lige har knækket sig x7. Hvorefter han egentlig siger at han har det super fedt. På nuværende tidspunkt har han det egentlig lidt blandet, men jeg, 2 timer siden første bombe og ca. 1 time siden 2. bombe synes jeg at begynde at kunne mærke noget. (bemærk, vi tog lige store bomber ca.) Det er ligesom mit syn svækkes lidt og jeg begynder at fryse, en smule kuldegysninger osv., men det er vist det. Jeg er lidt nervøs for at jeg skal knække mig ligesom ham, og alligevel håber jeg lidt på at jeg vil få en rigtig fed nat. Hvis du kan se bortfra vores rimelig fucked op måder at det skulle indtages på som jomfruer med stoffet, hvad sker der så for at jeg først mærker noget nu? Jeg vejer få kg. mere end ham.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]