Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Ja, jeg har besluttet mig for at jeg vil prøve dxm nu, og skal til Tyskland i morgen hvor det er OTC (så vidt jeg kan læse mig frem til), så jeg vil købe noget af det som hedder Hustenstiller (ratiopharm).

Er der nogen af jer som har erfaringer med lige netop dette produkt?

Og jeg kan se at der står på produktet at det virksomme stof er dextromethorphanhydrobromid 1 H2O
- påvirker vandet noget? :oops:

Billede

Senest rettet af twisted 15 feb 2009 00:31, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Hvis du tænker virknings mæssigt, så tror jeg ikke du skal regne med det ihvertfald, skal lige siges dette er rent gætteri og på ingen måde Hr.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

extanor skrev:
Hvis du tænker virknings mæssigt, så tror jeg ikke du skal regne med det ihvertfald, skal lige siges dette er rent gætteri og på ingen måde Hr.

Lad nu for fanden være med at skrive det, hvis det bare er gætterier.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Haft en dårlig week, fald lige ned?

extanor: Skriver da bare hvad han tror.

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
nej det er ligemeget om det er et hydrat eller et anhydrat salt, virkinigen er den samme. dog er der en mikroskopisk forskel dosis men den er uden betydning.

Medlem
Brugeravatar

Har købt dem.. der står at 30 mg dextromethorphanhydrobromid 1 H2O svarer til 22 mg dextromethorphan. Så er spørgsmålet, skal jeg dosere ud fra 22 mg eller 30 mg?

Altså, 8 mg's forskel kan jo hurtigt ændre en del :?

EDIT:
Google lidt, og fandt frem til at der var nogle tyskere som havde undret sig over det samme.. og svarene var at man skulle dosere ud fra 30 mg, fordi hydrobromiden gør en eller anden forskel (sådan forstod jeg det, brugte Google translate). Hvis nogen er uenige så sig endelig til 8)

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
efter beregninger kan jeg fortælle dig at 30mg dextromethorphanhydrobromid,H2O svarer til 21,98mg ren dextromethorphan og 30mg dextromethorphanhydrobromid svarer til 23,11mg ren dextromethorphan. altså en forskel der er uden betydning

Medlem
Brugeravatar

Allright, tak :)

Så doserer jeg bare som var det Dexofan :D

Btw, hvis jeg har prøvet tramadol uden nogle "uønskede virkninger", altså overfølsomhed etc., kan jeg så være sikker på at jeg ikke har svækket CYP2D6? :D Tramadol bliver også omsat af CYP2D6... :hm:

Medlem
Brugeravatar

Beklager dobbelpost.
Men nu undrer jeg mig lidt. Det er nu 2 timers siden at jeg indtog 10 kapsler DXM (á 30 mg), og kan ikke mærke noget som helst. Havde lidt kvalme 1 time efter indtagelse, men den forsvandt.

For nogle måneders siden, så dum som jeg var, indtog jeg 250 mg cyclizin, også uden nogen som helst effekt (kun hjertebanken).
Er jeg bare naturlig tolerant? :S
Alkohol skal jeg også op på ret mange genstande før det virker "som det burde" ..

Men hash, tramadol og N2O ( :gud: ) virker fint på mig :?:

MEGATRON

10 piller dexofan virkede heller ikke på mig, 16 derimod gav et dejligt trip.

Hvor meget vejer du?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
ja det er meget sådan enten eller, altså enten bliver du ramt ellers sker der ikke en skid.
men det er ikke rigtig til at redosere, så prøv ign om en 3 ugers tid. der burde det være nogenlunde uda af systemet.

Medlem
Brugeravatar

@ Dopamin:
Årh, godt at høre at jeg ikke er den eneste :) Vejer 75 kg.

@ galskabens-gardner:
Oki doki, så må jeg bare prøve højere dose om noget tid (:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
DXM er noget mærkeligt noget. Som der er nævnt skal alle pillerne indtages på en gang, redoseringer fungerer ikke.

Har også før spist 10 uden effekt - men en anden gang opleve at 10-12 stykker tog røven på mig og hængekøjen var mit tilholdssted de næste 4 timer.

Alt i alt - det er sgu ikke det værd. Jeg opfordrer ikke til at tage stoffer, men vil klart foreslå ketamin istedet, da du slipper for den beskidte del af rusen som de satans ulækre piller giver.

Bare lidt kedsomhed der skulle ud. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
et K-hole på ketamin ville jeg også foretrække, men rusen ligger utrolig langt fra hinanden.
og hvis man udforsker og vil prøve lidt af det hele, så er DXM sku en klassikker..

husk at du under INGEN omstændigheder må drikke alkohol på dagen, heller ikke dagen efter for en sikkerheds skyld.

Medlem
Brugeravatar

Problemet er bare at jeg ikke har "adgang" til andet end skodnarko, så må jo nøjes :D

Men dejligt at jeg ikke er den eneste som ikke fik noget ud af 10. Men en anden gang vil jeg gøre det når jeg har fri dagen efter ..

Medlem
Brugeravatar

Okay, jeg har gennem hele dagen haft det præcis som ham her:
Europium skrev:
...til min rædsels kom alle kropsvæsker der burde komme ud af pikken, ud af mit stakkels anus!

Ikke særlig fedt. Jeg har så kigget i "manualen" for pillerne, og der står at de bla. indeholder Macrogol 6000.

Wikipedia skrev:
Macrogol is the International Nonproprietary Name (INN) for polyethylene glycol. Macrogols have been used as laxatives, i.e. to treat constipation.

Nu læser jeg så i DXM FAQ, hvor han skriver følgende:
DXM FAQ skrev:
Occasionally people will look on cough syrup labels and see propylene glycol or polyethylene glycol, and (thinking about ethylene glycol, i.e., antifreeze) worry about toxicity. Propylene glycol is not toxic, even though ethylene glycol is. The same goes for polyethylene glycol (PEG) - it's also nontoxic. About the worst you will get from any of these is an upset stomach.

Kan det være Macrogol'en som har sat gang i mit system, eller kan jeg ikke tåle DXM'en? :S
Spiste junkfood til både frokost og aftensmad, kan det have noget med det at gøre?

S.U. hurtigst muligt :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Så vidt jeg husker er det citat fra Europium fra en tråd hvor han har forsøgt sig med en ukomplet ekstraktion af kodein fra kodymagnyler?

Nåh, men jeg vil ikke mene der er noget nær nok Macrogol 6000 i sådanne 10 små tabletter til det skulle have udtalt laksativ effekt. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl, når du nu har de symptomer du har. Snup noget Husk, eller en Imodium. Grønne bananer skulle vist også kunne gøre tricket.

En overfølsomhedsreaktion overfor DXM ville være betydeligt mere ubehagelig end tynd mave.

Medlem
Brugeravatar

Jeps, citatet er derfra :)

Men okay.. håber ikke at det er pga. afføringsmiddel.

Kan det bare være en madforgifting eller lignende? :(

Medlem
Brugeravatar

Nå, jeg lagde mig syg i tirsdags, og var nogenlunde frisk onsdag, og først i dag var min mave normal.. Tror også jeg havde lidt feber.

Så går ikke ud fra at det var pga. macrogol'en :)

/twisted

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]