Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg var i galten i weekenden og mødte der en bekendt der havde 2c-b. Købte lidt, bla bla bla osv. Tog en streg på 20-25mg, og gik derefter ind til festen, omkring 10min senere da det begyndt at sparke ind fik jeg det lidt små dårligt og besluttede mig for at gå ud og trække lidt luft, knækkede mig og satte mig derefter et kvarters tid i bilen for lige at falde lidt til ro. Efter det var jeg på toppen igen og gik ind og festede videre. Senere på aftenen da effekten var ved at tage af tog jeg en streg på 15-20mg og derefter gentog det hele sig en gang til: Ud, puke, bilen og tilbage til festen.

Nu har jeg taget 2c-b 3 gange (nasalt) og brækket mig hver gang.
Nogle af mine venner sagde at der er nogle der altid brækker sig af 2c-b, men vil lige høre herinde om jeg bør lade være at tage 2c-b i fremtiden, er det noget at være bange for? Evt andre der har det på samme måde?

:tnx:

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Forstår slet ikke du kan tage 2c-b streger i den størrelsesorden... Gør det ikke sindssygt hamrende ondt eller er det bare mig?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
De gange hvor jeg har taget mængder på 20+ mg 2C-B nasalt, har jeg nok også knækket mig over halvdelen af gangene. Hvis jeg indtager stoffet oralt får jeg også ofte en mærkbar kvalme, men den fortager sig hurtigt og det er sjældent jeg har kastet op efter oral indtagelse. Jeg synes i det hele taget oral indtagelse af 2C-B giver mig en meget mere behagelig effekt - og så slipper man for at have drønondt i båthornet 20 minutter efter indtagelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
Forstår slet ikke du kan tage 2c-b streger i den størrelsesorden... Gør det ikke sindssygt hamrende ondt eller er det bare mig?

Jo det gør ondt, men ikke så det ikke er til at holde ud, svjv er det meget forskelligt hvor kraftigt folk oplever smerten :)

Prometheus skrev:
De gange hvor jeg har taget mængder på 20+ mg 2C-B nasalt, har jeg nok også knækket mig over halvdelen af gangene. Hvis jeg indtager stoffet oralt får jeg også ofte en mærkbar kvalme, men den fortager sig hurtigt og det er sjældent jeg har kastet op efter oral indtagelse. Jeg synes i det hele taget oral indtagelse af 2C-B giver mig en meget mere behagelig effekt - og så slipper man for at have drønondt i båthornet 20 minutter efter indtagelse.

Det må jeg prøve næste gang så, der er bare et eller andet der har sagt mig at jeg ville få mere kvalme af at indtage det oralt, men har somsagt aldrig prøvet at indtage det den vej :)
Det virker for mig også ret far out og klamt at brække sig af noget man har sniffet :?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg synes bodyload og kvalme er markant værre ved oral indtagelse. Insufflering er for mig den nemmeste vej, men giver oftest ikke et nær så spændende trip, som ved oral indtagelse. Jeg har aldrig selv oplevet at skulle brække mig efter insufflering, men har kammerater der har gjort det, der har de dog ment at det var fordi de sugede for hårdt, og fik pulver ned i svælget.

Men det lyder som om det er ret individuelt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Frugthat skrev:
Jeg synes bodyload og kvalme er markant værre ved oral indtagelse. Insufflering er for mig den nemmeste vej, men giver oftest ikke et nær så spændende trip, som ved oral indtagelse. Jeg har aldrig selv oplevet at skulle brække mig efter insufflering, men har kammerater der har gjort det, der har de dog ment at det var fordi de sugede for hårdt, og fik pulver ned i svælget.

Men det lyder som om det er ret individuelt.

Det lyder til der ikke er andet for en jeg må gøre mig mine egne erfaringer da det somsagt er meget individuelt hvordan folk oplever det.
Men jeg suger altid stille og roligt, og det var ikke fordi jeg fik noget i svælget at jeg brækkede mig. Selvom det kan været ret så ubehageligt. :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Kan det ikke skyldes at kroppen tolker den markant hurtige stigning af 2c-b i blodet ved snifning som en forgiftning, og prøver at skille sig af med det ved opkast?

Mens opkast ved oralt indtag mere skyldes maveirritation?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor der lugter af afghan
De første gange jeg sniffede 2cb var det fint, men efter at jeg har oplevet "2c-allergi" har jeg knækket mig på alt over 15mg.

Tror Drupe har fat i noget. Eller ku det måske være en direkte effekt af 2cb (som Meskalin). Dog ska det siges at jeg aldrig har kastet op på andet end 2bc, Morning Glory og alkohol.

Men sidste gang jeg indtog 2cb nasalt havde jeg på forhånd spist 0.5g ingefær, og oplevede ingen kvalme på 18mg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
Kan det ikke skyldes at kroppen tolker den markant hurtige stigning af 2c-b i blodet ved snifning som en forgiftning, og prøver at skille sig af med det ved opkast?

Helt sikkert, det lyder ikke dumt. Men hvis man fx sniffer 80mg MDMA så får man jo ikke samme reaktion fra kroppen selvom det er en langt højere dose. Men nu ved jeg heller ikke hvordan eller hvad kroppen tolker som "gift".

Shulgin-fan skrev:
De første gange jeg sniffede 2cb var det fint, men efter at jeg har oplevet "2c-allergi" har jeg knækket mig på alt over 15mg.

Tror Drupe har fat i noget. Eller ku det måske være en direkte effekt af 2cb (som Meskalin). Dog ska det siges at jeg aldrig har kastet op på andet end 2bc, Morning Glory og alkohol.

Men sidste gang jeg indtog 2cb nasalt havde jeg på forhånd spist 0.5g ingefær, og oplevede ingen kvalme på 18mg.

2c-allergi? Kan du uddybe det lidt? :)

Har godtnok hørt at ingefær kan være kvalme nedsættende, kan være jeg skal have købt mig nogle piller med ekstrakt og prøve at spise et par stykker af dem inden næste gang :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Drupe skrev:

Helt sikkert, det lyder ikke dumt. Men hvis man fx sniffer 80mg MDMA så får man jo ikke samme reaktion fra kroppen selvom det er en langt højere dose. Men nu ved jeg heller ikke hvordan eller hvad kroppen tolker som "gift".

Det aner jeg heller ikke en kæft om, men synes på en eller anden måde det alligevel virker intuitivt, fordi meget af 2c-b's virkning er så fysisk (Meget bodyload). Men det er ikke andet end et ukvalificeret bud...

Og så det med ad 2c-b er så aggresivt mod kroppen, fx. at det gør så hammernas at sniffe. Nu har jeg aldrig prøvet at sniffe mdma, men methylon er ihvertfald vand ved siden af 2c-b, som jeg kun har prøvet at sniffe, men nu udelukkende vil tage oralt når jeg prøver det igen. For mig var smerten bare ... for meget.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Du kan ikke sammenligne at sniffe 2CB og MDMA. De er ikke lige potente...

Umiddelbart synes jeg dog det lyder som nogle gevaldigt store streger du sniffer. De gange jeg har sniffet det har jeg haft rigelig effekt af 10-15mg, og har hverken haft kvalme, eller brug for at redosere ;)

Når det er sagt, så melder jeg mig også under hylekoret, der ikke bryder sig om effekten på smertereceptorerne i snuden... Det gør mega nas, og for mig generer det helt vildt meget at have ondt i næsen/hovedet, når mit trip begynder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Du kan ikke sammenligne at sniffe 2CB og MDMA. De er ikke lige potente...

Umiddelbart synes jeg dog det lyder som nogle gevaldigt store streger du sniffer. De gange jeg har sniffet det har jeg haft rigelig effekt af 10-15mg, og har hverken haft kvalme, eller brug for at redosere ;)

Når det er sagt, så melder jeg mig også under hylekoret, der ikke bryder sig om effekten på smertereceptorerne i snuden... Det gør mega nas, og for mig generer det helt vildt meget at have ondt i næsen/hovedet, når mit trip begynder.

Nej men det var bare i henhold til at kroppen forsøger at afskedie det pga koncentrationen i blodet stiger for hurtigt, selvom MDMA ikke er ligeså potent så må koncentrationen i blodet vel stadig være højere? :)

Nu kan jeg selvfølgelig heller ikke være 100% sikker på det er 2c-b da jeg kun har min dealers ord, men det passer nu meget godt til beskrivelsen. Og kan lige love for jeg fik effekt, satan i helvede :D

Tja, for mig gjorde det ikke det store, selvfølgelig gjorde det ondt, men det var til at have med at gøre :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Xtreme skrev:
Nej men det var bare i henhold til at kroppen forsøger at afskedie det pga koncentrationen i blodet stiger for hurtigt, selvom MDMA ikke er ligeså potent så må koncentrationen i blodet vel stadig være højere? :)

Det har meget mere med virkningsmekanismen og potensen af stoffet at gøre end det har med koncentrationen i blodet. Prøv at snif en KÆMPE streg flormelis (kom nu, du må godt!). Ud over glasur i næsen, får du ikke kvalme (eller nogen anden effekt), på trods af at blodets sukrose-koncentration stiger. De færreste får også kvalme af at sniffe f.eks. store mængder ketamin.
2C-B og binder sig primært til receptorer af en noget anden type end MDMA, hvilket medfører en helt anden fysiologisk respons. Jeg synes de fleste traditionelle psykedeliske stoffer kan give kvalme i høj nok dosis, eller på den forkerte dag. Gad vide om det har noget med aktivering af 5-HT[sub]3[/sub]-receptoren at gøre?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yeah, det er egentligt nok ikke helt utænkeligt, det med 5-HT3-receptoren. Og når det kommer til 2CB burde det faktisk være muligt at finde nogle artikler med bindingsdata, da det jo er et af de stoffer, der ofte bruges i videnskaben.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]