Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: LSD Resistent
Indlæg: 07 feb 2009 18:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Er der nogen personer der er resistente over for LSD? Eller som skal have væsentlig højere dosis end det gennemsnitlige menneske?

I går introducerede jeg en af mine venner for LSD, det var hans første oplevelse med psychedeliske stoffer (udover Hash) og jeg ved at for mig selv var første gang på LSD noget helt specielt.
Der for var jeg meget spændt på hvad han syntes om stoffet, vi var 5-6 meget tætte venner samlet og spiste alle sammen et mærke hver, det var de såkaldte Rats og da jeg har prøvet dem før regnede jeg med at det var en passende dosis for en syrer-jomfru, da de ikke er så kraftige.

Alle blev dog alligevel ret ramte og havde en god aften, undtagen syrer-jomfruen han kunne efter eget udsagn ikke mærke noget, og sagde at han bare havde det som om han var lidt Hash-skæv. Jeg har det faktisk lidt dårligt med det, da jeg synes det er ærgeligt at han ikke kan se magien i LSD, og da jeg også mod tog penge for noget som tilsyneladende ikke virkede.

Kan det måske være at han er en hardhead? Måske var mærket dårligt?
Eller er der nogen mennesker der er resistente?
Jeg har overvejet at give ham en stor dosis, ville det være uansvarligt?

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2009 18:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Første gang jeg var på syre, spiste jeg 4 Rolling Stones/Hotlips-mærker, og kunne først mærke virkningen efter 2.5 - Og ja, jeg gav det god tid imellem redoseringerne!

Jeg tilskrev dårlig opbevaring skylden, men da de omkringværende blev ramte, tænkte jeg at der alligevel kan være noget om snakken om LSD resistans, for en jomfrubruger.
Har dog ikke set nogen kilder på det, men da det ikke var et enkeltstående tilfælde, har det da fortjent yderligere research!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2009 23:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2008 13:28
Indlæg: 913
Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg har også altid skulle have meget for at få et ordentligt trip. når jeg har taget en halv eller en hel dråbe har det bare været som svampe. jeg har skulle op og have 2 dråber i en kombination eller 3-4 dråber før det har været ordentligt. og der har jeg alligevel (nu ved jeg ikke hvordan folk er oppe i hovedet, men udfra hvad de fortæller) ikke været særlig ramt.

men det handler jo uendeligt, meget om hvilket trip du er ude efter.
set og setting, om du laver åndedratsøvelser. om du ligger ned eller bevæger dig, om du har øjnbind på ect. ect.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2009 00:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Halose skrev:
Første gang jeg var på syre, spiste jeg 4 Rolling Stones/Hotlips-mærker, og kunne først mærke virkningen efter 2.5 - Og ja, jeg gav det god tid imellem redoseringerne!

Jeg tilskrev dårlig opbevaring skylden, men da de omkringværende blev ramte, tænkte jeg at der alligevel kan være noget om snakken om LSD resistans, for en jomfrubruger.
Har dog ikke set nogen kilder på det, men da det ikke var et enkeltstående tilfælde, har det da fortjent yderligere research!



Hvordan doserer du nu? Skal du stadig have væsentlig mere end den gennemsnitlige Homo sapiens?
Ville det være en uansvarligt at give ham en ordenlig røvfuld mærker næste gang? Personligt synes jeg hvert fald det er noget lort at reducere med LSD, da der i mit tilfælde går adskillige timer før jeg når plateau, der for kunne jeg godt tænke mig han fik den rette dosis fra start. Han kunne selvfølgelig trappe dosisen op for hver gang han tripper ind til han bryder igennem, men da han allerede er ret skuffet over den manglende effekt tror jeg helt han helt vil miste lysten for LSD, hvis der ikke sker noget næste gang. Det ville selvfølelig være meget ærgeligt.


EDIT: Kom til at tænke på at det måske kunne være settings der gør at han ikke kan mærke det ordenligt. Kunne det tænkes at han er en person der skal ud i lidt "vildere" settings for at bryde igennem? Kan være der skal ske noget mere, noget der kan sparke trippet i gang.
Som sagt sad vi i de perfekte settings, meget tætte venner, opryddet og god stemning.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2009 10:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2008 23:05
Indlæg: 289
Geografisk sted: Nord for København
At redosere syre senere på trippet gør sjældent et trip kraftigere, det forlænger bare virketiden, så det er egentlig bare spild. Vil anbefale alle at tage den rette dose til at lette/bryde igennem med fra starten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2009 14:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2007 03:33
Indlæg: 102
Geografisk sted: jylland
jeg har aldrig prøvet lsd, men ved at første gang eller to jeg prøvede hash var der meget lidt eller ingen virkning, selvom alle andre blev ramte.

mener det har været diskuteret her inde før for længe siden.


min egen teori er at kroppen lige skal vende sig til det nye stof, eller hvordan man skal forklare det..


første gang jeg prøvede ecstasy fik jeg en halv, ku stort set heller ikke mærke noget virkning, min ven tog 1, han blev helt skudt rundt.. 2. gang jeg prøvede det blev jeg dog ret skudt ud også..


Senest rettet af rullegardinet 10 feb 2009 16:47, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2009 14:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 mar 2007 22:43
Indlæg: 65
spark evt. trippet igang med en joint..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2009 17:25 
Offline
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2007 15:26
Indlæg: 610
Geografisk sted: The most psychedelic place ever
ja eller gå en tur udenfor, alle mine trip kommer først rigtigt igang når jeg kommer ud og ryge nogle pinde og klatre i træer ( i forstår hva jeg mener ) syntes det med at komme udenfor gir en mega friskhed og det puster liv i en og gå udenfor på psychedelia ;D start trippet idenfor også gå udenfor og nyd naturen som den er :D synd for dem som bor i stor byer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2009 19:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 mar 2007 22:43
Indlæg: 65
man er vel også mere opmærksom på sine sanser udenfor på syre. f.eks. når man mærker vinden der blæser mod en og når solen der varmer ens grøder når man bevæger sig ud fra sin mørke hule.(indenfor)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2009 17:17 
Offline
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2007 15:26
Indlæg: 610
Geografisk sted: The most psychedelic place ever
præcis hygge-trolden-tromle :D godt sagt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2009 22:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2007 18:44
Indlæg: 217
Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Det syntes jeg så bare overhovedet ikke passer. Dit trip og "farver" bliver da langt mere intenst jo mindre rummet du sidder i er? ..Du skal da have langt højere doser hvis du skal have samme effekt ude i naturen, da det jo dækker et langt større område/areal. Sådan har jeg det ihvertfald og de fleste jeg kender.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2009 08:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 mar 2007 16:42
Indlæg: 324
Jeg syntes også det er langt det fedeste at trippe i naturen! Det virker langt mindre kaotisk og meget smukkere end at sidde indendørs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2009 16:57 
Offline
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2007 15:26
Indlæg: 610
Geografisk sted: The most psychedelic place ever
jeg tror det er fordi der er så meget liv udenfor, at trippet bliver vildere, det er klart fedest at trippe en varm sommerdag i naturen i en flot skov, heller det end en lejlighed med 4 hvide væge, men alt er jo forskelligt fra person til person.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2009 21:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
Er syre-jomfruen i samme vægtklasse som alle jer andre? Og han er ikke på nogen medicin der kan påvirke trippet, fx SSRI'er eller anden medicin?
Min egen erfaring er at der findes folk som er deciderede "hardheads" når det kommer til bestemte stoffer, så lad 2 uger gå, og prøv igen, denne gang med en højere dosis, måske 1½ eller 2 mærker. Det vil nok være uansvarligt at give-ham-hele-armen-røvfuld-ark af mærker, men en dobbeltdosis kan godt gå an hvis i har en "ædru" og erfaren tripsitter ved hånden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2009 04:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 00:32
Indlæg: 139
Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Første gang jeg prøvede syre fik jeg heller ikke den helt store effekt ud af det. Men mener det er i The Beyond Within de snakker om at syre bare går ind og virker som katalysator, og i så fald skal man selv sætte lidt skub i tingene før der sker noget. Så hvis man forventer stoffet gør det hele for en får man måske ikke den helt store virkning af det.

_________________
Ædru er kun en midlertidig tilstand!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2009 08:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jan 2007 02:56
Indlæg: 516
Geografisk sted: Inde i pejsen.
Personligt er jeg forholdsvis resistent over for lsd (og andre psykedeliske stoffer). indtager gerne 2 - 5 mærker i løbet af én tur. Og jeg tager det ad 2 gange - fx starter jeg med 2 mærker og redoserer med 2 inden for 1 time. Men hvis jeg kun kører på lsd, bliver jeg ikke ordentligt påvirket (visuelt og tankemæssigt). - altså, jeg føler mig tit som den der er mindst påvirket, selvom jeg har taget mest :S.

Har også kun haft visuals det er værd at snakke om - én gang :/. Og det var på 1mærke, ~400mg mdma og 35 mg 2c-b (nasalt & eyeballed)

Og det her kan jeg på ingen måde anbefale andre at gøre - da jeg har set, hvad der sker med folk, der får for meget.

_________________
People think its funny, But it is really hot and runny, Diarrhea!
Some people think it's gross, But it's good on toast, Diarrhea! Diarrhea


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2009 18:40 
Offline
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2007 15:26
Indlæg: 610
Geografisk sted: The most psychedelic place ever
sway: måske du skulle holde dig fra psychedelia da du skal op i de doser for overhovedet at få en effekt. ( kan regne lidt ud du har taget mange psychedeliske stoffer ) jeg syntes man kan have det lige så vildt på 10 spids nøgenhat som 110 spidsnøgenhat. jeg syntes det meste handler om hvordan man startet trippet, og hvor godt humør man er i lige før man indtager det, har oplevet at spise 25 spidsnøgenhat og det var mega vildt, også prøved jeg at spise 40 svampe og det trip var slet ikke ligeså vildt som de 25. tror det handler meget om situationen, og hva for nogle folk man tripper med og hvordan stemningen er. har prøvet at lave et spirituelt trip med masser af stearin lys og røgelses pinde og budhha billeder og smukke ting at kigge på, og er du gal der kom liv i trippet vi spiste 30 svampe hver og det var virkelig ogs nok. prøv noget spirituelt mens du tripper, det gør virkelig noget i trippet.

Prøv, find et sted tæt på en skov ( til sommer ) også slå telt op køb nogle engangs grille og grill mad, masser af vand og øl + masser af ryger tjald/skunk/hash/pot what ever bare en masse at ryge på, også vælg dit favorit psychedelisk stof også når det blir lidt mørkt, så tænd et bål og leg med nogle lange gode stykker træ med godt ild i, lav cirkler og løb rundt med dem, man blir som et lille barn på en legeplads, når trippet først startet. også blir det et trip du nok aldrig glemmer. ( hvis det blir ligeså godt og hyggeligt som det jeg havde )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2009 20:17 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
LOL, Budha, troede godt nok du havde fattet at svampe ikke vejer det samme, og det er derfor du får forskellige resultater med samme antal.

Og selv om det da lyder hyggeligt, så er dine trips altså ikke en slags ophøjet idealmodel alle bør følge...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2009 20:39 
Offline
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2007 15:26
Indlæg: 610
Geografisk sted: The most psychedelic place ever
kan 25 svampe veje lige så meget som 150 ? det var pointen i at det ikke altid kommer an på dosen.
og undskyld jeg prøver at give inspiration til folk, jeg sidder og fortæller om det trips jeg har fået mest ud af, måske kan folk få samme effekt ved at følge lidt af hvad jeg siger, ikke samme effekt som at tripsne blir ens men at det blir hyggeligt, lad så vær at hakke på mig når jeg prøver at råde folk til hvad jeg mener et trip virkelig kan blive godt. OG JEG STARTED MED AT SIGE PRØV som at han kunne prøve det hvis han syntes det lød spændende !! han kan jo bare lade vær hvis det lyder åndsvagt, hvis han syntes det lyder cool så er det sku da bare iorden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2009 20:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Drupe skrev:
LOL, Budha, troede godt nok du havde fattet at svampe ikke vejer det samme, og det er derfor du får forskellige resultater med samme antal.

Og selv om det da lyder hyggeligt, så er dine trips altså ikke en slags ophøjet idealmodel alle bør følge...


Læs og forstå hans comment. Hans pointe er jo korrekt nok, så der er ingen grund til at snakke om svampes vægt, da det ikke er det, han mener.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team