Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 04:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.
Jeg har efterhånden haft en længere periode (3 år ca, dog med pauser på op til 6 måneder) hvor jeg har har haft et weekend(mis)brug af amfetamin. Og jeg har altid været sikker på en ting når jeg tog amfetamin og det var, at jeg dagen efter vil have nedtur på, i større eller mindre grad!

Men det sidste stykke tid (3 måneder ca.) har jeg ikke oplevet at have noget der lignede en nedtur på dagen efter. Har tit været fysisk træt og udkørt, men psykisk har der intet været.

Så er det jeg tænker hvad fanden det kan skyldes! Jeg er så selv kommet frem til en teori, men jeg har ingen anelse om hvorvidt der kan være hold i den.

Teorien er:
At jeg for de ca. 3 måneder for første gang egentlig fuldstændig accepterede og indså 100% (Man har vel altid gået og bildt sig selv ind at afhængig var man i hvert fald ikke) at jeg var (fest)afhængig af amfetamin på fuldstændig samme måde som jeg er afhængig af alkohol. (Ikke at jeg tager nogen former for rusmidler i hverdagene!) Og det er som om, at når man når den tid næste dag, hvor nedturen før i tiden kom, så er jeg nu bare afklaret med, at det er en del af det at indtage amfetamin og har siden da ikke haft problemer med at holde humøret højt dagen derpå.
Har endda siddet med folk ud på morgen, hvor nedturen har ramt den ene efter den anden uden at jeg på nogen måde har følt en snert af depression, angst, paranoia eller noget som helst negativt.

Men ville egentlig bare høre hvad andres mening er om det, og om der er nogen der kunne have et bud på hvorfor nedturen lige pludselig ikke er en del af min weekend mere. (Altså de weekender hvor jeg er på tur :D )

P.S. Jeg undskylder på forhånd at det ikke er skide godt formuleret! Men håber i forstår hvad jeg skriver anyways. :P Og også undskyld for de mange paranteser!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Well din krop vænner sig til amfetamin og jeg kan delvist relatere til det. Men det er ikke et godt tegn og noget siger mig at de negative effekter kommer igen som en hammer på et tidspunkt, i form af en psykose. Har du læst op på langtidsbivirkningerne af amfetamin?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Der vil jeg gerne støtte op omkring resist. Det kunne meget nemt tyde på, at der er ved at ophose sig en amf psykose i hovedet på dig. Siger ikke der gør .. Men .. Jeg havde det på samme måde for et halv år siden. Jeg mærkede ikke mine nedture. Troede jeg. Men lige pludselig kom der en ordentlig nedtur/psykose, til mig. Og jeg havde det skidt i flere måneder, hvor jeg var nedtrykt, bange, paranoia osv. Mit råd til dig, er helt klart: Hold dig fra amfetamin, det manipulere din hjerne fuldstændig. Det er satans stof.

Hvis du endelig skal tage amfetamin en gang imellem, så sørg for det ikke er for tit. Og sørg for du er HELT PÅ TOPPEN, når du gør det. så rammes din nedtur, ikke så hårdt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
BlodPump, jeg tror du skal prøve at lytte lidt til dine egne gode råd.

No offence

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har taget amfetamin 4 gange nu tror jeg. Kun én af gangene fik jeg jeg psykisk nedtur på dagen efter, men det var også fordi jeg havde været så dum at sniffe 1½ streg af noget virkelig skod amf mens jeg var forkølet, der ingen rus gav, kun en nedtur dagen derpå. Men derudover har jeg aldrig mærket til den psykiske nedtur. Om det så skyldes at jeg er klar over at der kommer en nedtur, eller det bare er fordi jeg aldrig tager mere end 2 streger på en aften, det må de kloge fortælle mig...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
BlodPump, jeg tror du skal prøve at lytte lidt til dine egne gode råd.

No offence

Det har jeg skam også gjort. Jeg har ikke rørt amfetamin i lang tid nu, og har aldrig haft det bedre :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snoezel skrev:
Jeg har taget amfetamin 4 gange nu tror jeg. Kun én af gangene fik jeg jeg psykisk nedtur på dagen efter, men det var også fordi jeg havde været så dum at sniffe 1½ streg af noget virkelig skod amf mens jeg var forkølet, der ingen rus gav, kun en nedtur dagen derpå. Men derudover har jeg aldrig mærket til den psykiske nedtur. Om det så skyldes at jeg er klar over at der kommer en nedtur, eller det bare er fordi jeg aldrig tager mere end 2 streger på en aften, det må de kloge fortælle mig...

Hvis du "kun" tager 2 almindelig streger, vil nedturen ikke ramme dig lige så højt, som hvis du sniffet 1g alene. Sådan var det ihvertfald på mig. Men nu er vi jo også alle sammen forskellige mennesker .. Sååå

Medlem

Jeg kan fuldstaendig reletere til dit problem.
Jeg har selv haft et misbrug i weekenderne i en periode over 2 Aar.
Jeg var oppe paa sagtens at kunne sniffe 10-15g amf for at holde mig vaagen fx. torsdag til SQndag hver weekend - og havde skam ingen nedtur paa overhovedet sondag.Fysisk traet, men mit humor var meget normalt.
Det er en bitch af et stof, som skader en af helvedes til. Lyt til de andres raad - smid lortet mens du kan..

Mit opfattelse er at naar nedturen er ikke der leangere, saa er det vel fordi at din krop acceptere stoffet, og man er afhaengig. Og abstinenserne ser sgu skraemmende ud.

Mit tastetur er paa engelsk, orkede ikke lige at uddybe mere og deraf sproget.

crUnk.

Medlem
Brugeravatar

Kan det ikke skyldes at man vænner sig til at have et lavere dopamin niveau og "vænner" sig til det er der et humør eller stemings leje er ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ogger skrev:
Kan det ikke skyldes at man vænner sig til at have et lavere dopamin niveau og "vænner" sig til det er der et humør eller stemings leje er ?

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige :)

Junior medlem

Okay . Tak for svarene. :) Det lyder ikke rart at en evt. psykose kan være på vej - tror det er på tide med en pause, det skader jo i hvert fald aldrig!! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Godt du tager rådene til dig .. Nej, det kan aldrig skade at give kroppen ro :D

Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
har prøvet amf et par g ange og en af gangene tog jeg 6 gram over natten alene... jeg fik i forvejen fortalt at det amf jeg fik får man ikke nedtur af.. eller det synes de andre købere ikke... og jeg fik sgu heller ikke nedtur...
Ved ikke om det kan have noget med selve produktet at gøre men jeg har aldrig oplevet det der ligner nedtur af amfetamin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

NSjælland Dude skrev:
har prøvet amf et par g ange og en af gangene tog jeg 6 gram over natten alene....

Damn .. Det har jo ikke været amfetamin så, 6g er VIRKELIG MEGET!!

Medlem

jo det var amfetamin.. og 6 gram er ikke meget lol...
den eneste grund til jeg tog 6 gram er fordi jeg troede jeg ville få en rus ud af det...
fordi jeg var lidt skuffed over de mindre doser... men nu ved jeg bedre.. amf gir ikke andet end at man ikke kan sove de næste 100 år og at man eller bare er lidt mere engagered i forskellige ting og lidt friskere..

Junior medlem

No offence, men så er det jo bare fordi det er noget skodamf du får.. 6g og ingen rus, lyder pænt kedeligt alligevel..

Medlem

når så fortæl mig hvordan en amf rus er??? har sgu aldrig hørt om en.. alle har siger det er som jeg har forklaret det... sgu da ingen euforisker følelser eller noget... AMF = FUCKING Crap...

Medlem

Jeg har prøvet at få lidt forskellige virkninger med amfetamin...

Det jeg er i besiddelse af lige nu giver sådan et generelt velbehag. Jeg har det godt når jeg tager det, men tilgengæld skal man tage rimelig meget af det for at få en ordentligt virkning synes jeg. Det giver en smule kildren i kroppen og veltilpashed, men generelt er følelsen ret subtil - dog ikke så subtil som kokains virkning.

Tidligere har jeg haft noget som jeg kunne mærke efter jeg tog bare 2 forholdsvis små streger. Det gav nogenlunde samme følelse som det jeg har nu, dog lidt mere "intens". Det kunne mærkes mere, og når man kom op i lidt høje doser, snakkede man bare derudaf, og blev ved med at afbryde andre. Dette oplever jeg på ingen måde med det amfetamin jeg har nu, uanset hvor meget jeg tager.

Jeg tror derfor der kan være en smule forskel på virkningen af amfetamin, men det hænger måske sammen med stoffets potens...?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
AMF = FUCKING Crap...

Helt enig. Men vi kan helt sikkert blive enige om, at det har været det mest crappede amfetamin nord for København, du har fået fingre i...
Tsktsk...alene det, at du nævner 6 gram uden virkning får mig til at klukke :)
6 g, selv over en hel nat, kan med større sandsynlighed slå en velvoksen mand ihjel...

Har du prøvet med 50 mg meth?
Hvis ikke du kan mærke det, så er dit dopamin-neurotransmittersystem substitueret med et helt andet og ukendt ét :lol:

Citat:
Jeg tror derfor der kan være en smule forskel på virkningen af amfetamin, men det hænger måske sammen med stoffets potens...?

Neeeej!!! Amfetamin er amfetamin. Der kan være forskel på dosis, afhængigt af hvilket salt man indtager. Methamfetamin er methamfetamin - og ikke amfetamin - Der kan ligeledes være forskel på virkning, afhængigt af hvilket salt man indtager.
At der kan være urenheder iblandet, stammende fra syntesen eller tilsat efterfølgende, kan forklare den forskellige virkning. Men amfetamin er nu engang amfetamin!!!
Capice?

Junior medlem

Det må godt nok være noget lorte amf du går og sniffer NSjælland Dude, når jeg en sjælden gang er på amf (når der ikke er penge til coke) skal der ikke mere end 0,5-1g før jeg har en dejlig kildrene næsten mdma lignende effekt. Amf er bedst i små mængder mixet med alkohol synes jeg - det skal være sådan at man kan mærke amfen, men ikke så meget at det overskykker alkoholen.

Det der med at fyre den af på amf hele natten er jeg for længst holdt op med, tømrermændene er simpelthen for onde. Hvis ikke det var for de satans bivirkning ville det være mit yndlings "gå-i-byen-stof", for det er jo for fedt mens virkningen er der, det kan vi altså ikke komme uden om.

Senest rettet af Den Paranoide 13 maj 2009 01:46, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]