Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSD
Junior medlem

Hej derude! :)

Her sidste weekend prøvede jeg LSD for første gang, og det var en helt vild fed oplevelse!. Helt klart noget jeg gerne vil prøve igen. Men mig og en ven (ham jeg tog det med) har et par spørgsmål omkring det, som jeg håber I kan/vil svare på.

Hvor langtid skal der gå imellem LSD trips?, altså hvornår er ens tolerance niveau nede igen?. Har fået læst mig frem til at 3-4 dage skulle være nok, er det sandt?.

Hvor meget betaler I for LSD? (såfremt man må stille et sådan spørgsmål på forummet). For er lidt.. Mistænkelig overfor LSD priserne omkring mig, har været ude for at betale 150kr for et mærke, er det ik ret meget?.

Næste gang jeg prøver det, vil jeg gerne have lidt forstærket visuals, så vil gerne prøve med 2 mærker. Ifølge min ven vil dette også få trippet til at vare længere, selv er jeg kun interesseret i højere styrke da 14 timers trip på et mærke var RIGELIGT sidste gang :). Men hvordan er styrke/længde forholdet hvis man tager to mærker?.

Meget af ovenstående kommer selvfølgelig an på hvor meget der er i mærkerne, skulle mene at der er 150mg i. Men er ikke sikker.

På forhånd tak! :D

Titel: Re: LSD
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Din toleranse er nede efter 3-4 dage ja. - Men du bør vente 2 uger imellem dine trips, for din psykes skyld.

Du må ikke spørge angående priser.

2 mærker? er du klar på et dobbelt så heftigt trip? måske du sku tage halvanden. - Og ja, du får et længere peak men selve oplevelsen vil være ovre efter 12-14 timer stadig.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Toleranceudviklingen afhænger af, hvor meget LSD du har taget. Har du kun taget et enkelt mærke på omkring 150 mics, så vil du nok få fin effekt efter 4 dage, men det er smartest at vente mindst en uge for fuld effekt. Har du taget fx 3 mærker, går der længere tid, før du kan få fuld effekt.

Nu må vi ikke gå ind i en prisdiskussion, men hvis du selv synes, at trippet er 150 kroner værd, så må du jo tage, hvad der er. Personligt synes jeg, at et godt syretrip er 1000 kroner værd, hvis dét var prisen! :D

Hvis et mærke har efterladt dig med en følelse af at ville have mere smæk på, så tag 1½-2 af de samme næste gang, det burde være fint. Det varer måske en time eller to længere på to mærker, men et mærke burde i forvejen ikke give fuld effekt i mere end 3-4 timer og så en god eftereffekt i 3-6 timer yderligere. Der er bare den ting i det, at man fortsætter med at være underlig uanset kroppens indhold af LSD, så længe man ikke får sovet ud.

Vil lige sige, at du kan godt risikere, at der er vanvittig meget mere smæk på to mærker end på et. Der er markant forskellige niveauer af LSD-trip, og der kan være MEGET stor forskel på intensiteten og hele karakteren af det.

Junior medlem

Okay takker for svaret :). Der står ellers ikke noget i regelsættet omkring at man ik må spørge om priser.

Men fik lige snakkede med en jeg kender som har en del LSD erfaring. Og som du selv siger, lyder det som en god idé lige at tage lidt af gangen, og se hvor det bringer en hen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

gufBerg skrev:
Okay takker for svaret :). Der står ellers ikke noget i regelsættet omkring at man ik må spørge om priser.

"Ingen prisdiskussioner - Lad være med at spørge om hvad forskellige stoffer koster, og lad være med at spørge om andre kan få det billigere end dig. Kort sagt, lad være med at snakke om priser på stoffer!"

LÆS: Retningslinier for dette forum! (Opdateret 1.maj 08) <-- Husk at læs, det vil redde dig fra akavede situationer fremover!

Junior medlem

"Husk at læs, det vil redde dig fra akavede situationer fremover!"

Ikke for at lyde bitter, men hvis admins forventer man man overholder deres regelsæt, bør de også lade 'Regelsæt' omfatte ALLE regler. Og ikke bare nogen af dem, for så derefter at gemme resten af regelsættet væk i et andet forum. Det virker sku lidt dumt :)

Men takker for svarerene.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kommentarer til modereringen hører hjemme i PM - Hvis du er utilfreds med en bestemt moderator-handling, er vi(moderatorgruppen) altid villige til at genoverveje beslutningen, men undlad venligst at tage det op i det offentlige forum, skriv i stedet en privat besked til den pågældende.

LÆS: Retningslinier for dette forum! (Opdateret 1.maj 08) <- Læs venligst

- Jeg tror klager over forumets regler hører ind under den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

gufBerg skrev:
"Husk at læs, det vil redde dig fra akavede situationer fremover!"

Ikke for at lyde bitter, men hvis admins forventer man man overholder deres regelsæt, bør de også lade 'Regelsæt' omfatte ALLE regler. Og ikke bare nogen af dem, for så derefter at gemme resten af regelsættet væk i et andet forum. Det virker sku lidt dumt :)

Men takker for svarerene.

Nu er det sådan at der er overordnede regler for hele boardet, og mere udspecificerede regelsæt for de enkelte fora. Derfor ser det sådan her ud. Men du har da ret et stykke hen ad vejen, det ville være fint hvis man kunne samle flere af reglerne et sted. En overordnet regel kunne så være at man skal huske at læse reglerne for de forskelige fora inden man skriver i dem...

Og for nu lige at komme tilbage til emnet, så vil jeg klart anbefale at du har omkring en måned imellem hvert trip. Ganske vist er der formentlig fuld effekt efter en uge eller mindre, men din psyke har brug for mere tid for at integrere oplevelsen. Psykedeliske stoffer er ikke "for sjov"-stoffer (selvom man sagtens kan have det sjovt på dem), de åbner for dybere lag af psyken, og det er vigtigt at tage hensyn til dette hvis man vil have noget godt ud af sine trips på længere sigt.

En undtagelse kan være hvis man render ind i en vanskelig oplevelse som man ikke får afsluttet, her kan det være en god ide at tage et trip kort tid efter, for at få gestalten afsluttet.

Læs også DR-D's udmærkede tekst: brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse.

Junior medlem

Wouw, en rigtig god guide. Takker for linket :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]