Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hvilke halluer får i oftest på kix?
Det undrer mig nemlig, at alle jeg har talt med om det ser hatte og briller. Hvorfor skulle der være én ting (næsten) alle ser?
Fordi ansigtets former lægger op til en sådan hallucination?

Forresten så jeg en ært på hovedet af min ven i går.

Titel:
Flueknepper kongen

Fordi sådan er det bare. Der er visse ting ved det menneskelige ansigt som fordrer den slags.

Især i en toksisk psykose.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg har endnu ikke haft halluer på personer i sig selv mens jeg har været påvirket af kex eller mdma.
Dog har jeg prøvet, at min eks. fik fletninger (som rottehaler) mens jeg var MEGET dopet på sovepiller.
OT sorry... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Levose skrev:
Fordi sådan er det bare. Der er visse ting ved det menneskelige ansigt som fordrer den slags.

Jamen ville et menneske, der intet kendte til briller, så se det samme?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Levose skrev:

Jamen ville et menneske, der intet kendte til briller, så se det samme?

Det er jo et urealistisk scenarie så det er vel fuldstændig irrelevant? Imo er mange af de halluer man får på kiks, bare skygger/lys der falder mærkeligt samtidig med at ens øjne er fucked, også antager man at man ser noget som skyggerne minder om. Fx katte.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
det er da på ingen måde irrelevant, bare fordi det er urealistisk. nu tales der jo ikke om ting som folk antager, men om hallucinationer.

jeg ville bestemt mene at hatte og briller, skabt af mdma'ens virkning er hallucinationer og ikke visuals, med mindre det er skygger som forvekles med emnet.

jeg har længe selv spekuleret på, hvad grunden til at de fleste ser det samme. En ting er at det er urealstisk at en person uden kendskab til briller indtager mdma, men det ville stadig være spændende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Luca-main skrev:
det er da på ingen måde irrelevant, bare fordi det er urealistisk. nu tales der jo ikke om ting som folk antager, men om hallucinationer.

jeg ville bestemt mene at hatte og briller, skabt af mdma'ens virkning er hallucinationer og ikke visuals, med mindre det er skygger som forvekles med emnet.

jeg har længe selv spekuleret på, hvad grunden til at de fleste ser det samme. En ting er at det er urealstisk at en person uden kendskab til briller indtager mdma, men det ville stadig være spændende.

Ville man flyve hurtigere på speed end hvis man ikke var på speed, hvis man nu kunne flyve? Desuden, så er det du kalder "halluer" vel også mere eller mindre hjernen der antager at noget er der som egentlig ikke er? Hvilket også var det jeg prøvede at forklare, selvom det tilsyneladende skulle skæres lidt mere ud i pap. Grunden til at folk ser det samme, er, ville jeg mene, at man har kendskab til de samme ting og således drager hjernen paralleller mellem den måde lyset falder på, eller lignende, og tænker "Der er sgu et par briller!". Ud fra denne opfattelse, er det en selvfølgelighed at folk der ikke kender til briller ikke ville se briller, men opfatte det som noget andet. Hvad kommer an på hvad de har kendskab til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja, se det var straks bedre:) The red etc. spørgsmål lyder jo på hvorfor der er så mange fællestræk hos folk (deres halluer).
jeg er da også overbevist om at det har noget at gøre med skygger osv, men der har jo fx. været tale om en gennemgående hallucination på foreksempel salvia (har læst det tre forskellige steder på nettet, hæng mig ikke op på ægtheden af udsagnende) som er blevet døbt "hyrdinden", og det er sådanne hændelser som kunne vær interresante at undersøge.

det var iøvrigt ikke for at hakke:)

med venlige kys lux..

Titel:
Junior medlem

Jeg tror personligt at vi har at gøre med en konspirationsteori, hvor hatte og MDMA har slået sig sammen i et forsøg på at overtage verdensherredømmet!

MDMA => MADM => MADME => M/H HADME => HATTE

`õÔ´!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Raoul Duke skrev:
Jeg tror personligt at vi har at gøre med en konspirationsteori, hvor hatte og MDMA har slået sig sammen i et forsøg på at overtage verdensherredømmet!

MDMA => MADM => MADME => M/H HADME => HATTE

`õÔ´!

Jeg forstår slet ikke meningen med din post. Der er jo ikke sammenhæng, lol

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe, det var en go en du gamle.

lad os erklære denne trådfor uddebatteret, og må man så foreslå hr. red pill at bruge søgemaskinen? det er tiladt at bruge hovedet!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Undskyld jeg river op i gamle sår / tråde
Men jeg må nu lige tilføje at :
Det kunne jo også være at man så alt det lort fordi man havde hørt så meget om det inden - og så når man ser på en person hvor lyset lige falder rigtigt husker man et glimt i hovedet af noget med briller og vupti... den mand har sku da briller på !

( VED IKKE OM DETTE ER SANDT ) en af mine venner sagde man fik den sygeste trip af at ryge katteurt ( og ikke vilken som helst af dem- der findes vist kun en slags katteurt man ka blive blæst på ) og han havde fået at vide inden at mange fik det der hed et " blod trip " når de røg det- så de så blod løbe ned af væge, døre, fjernsynet og alt.
og det pårstod han så derefter han så da han havde røget det... tvivler lidt må jeg indrømme - men det får mig igen bare til at tænke på at hvis man får at vide " der er sku nok chance for at du ser det og det " så gør man det sku nok også- især hvis shittet virker og man går og tænker på det man har fået at vide - og ISÆR hvis det er din første gang på noget nyt- så går jeg tit og glæder mig og tænker på hvad folk har sagt og hvordan det vil virke... hvis i forstår.

Senest rettet af Kaneda88 17 jun 2009 13:08, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

undre det nogen? :D

edit: -billed fjernet-

Senest rettet af emingos 10 jul 2009 11:17, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
haha ik mere :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Nu er det mange år siden jeg sidst har prøvet e-piller, men har aldrig oplevet at få haluer på dem...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har heller aldrig prøvet at få halluer på kix :|
Hvor store doser snakker vi, når i andre har fået halluer?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
jeg har oplevet det ved omkr 250mg MDMA, og det var faktisk ret grelt!

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
'

Medlem

har også fået halluer på kix, 7. stk, det var dog første gang jeg prøvede og det er aldrig sket siden.... men det var ikke ligefrem hatte og briller..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi var 5 personer, som engang så præcis det samme. Det var en helt normalt plastikpose fra et random supermarked, som lå på et bord - ikke helt fladt, men luftigt. Når ens syn hurtigt strejfede den, lignede det et hoved på en dame, som så lænede sig op af bordet. Altså hvis man fx vender sig om, når man ikke at se posen ordenligt, og derfor registerede vi altid en dame. Alle fem personer så det som en damehoved, dog var der lidt uenighed om, hvordan hun stod.
Ellers har jeg også prøvet den klassiske, hvor ansigterne skifter former osv. - altid på comedown.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]