Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 16:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle Psychedelia brugere.
Jeg modtager på nuværenede tidspunkt noget medicin der går ind og påvirker min lever og/eller min milt. Det betyder at jeg ikke må indtage alkohol. Men så vidt jeg har forstået gerne cannabis.
Men da jeg ikke er den store tjald ryger og er meget dårlig til at bruge Cannabis som "Party-drug" ville jeg høre om
Amfetamin påvirker leveren på en måde som gør jeg ikke må tage det imense jeg er på medicin. (Cirka 3 måneder.)

Vil meget gerne høre fra jer. :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hvad hedder det medicin du tager?

Men tror altså ikke det ret smart at indtage amfetamin oveni sådan noget medicin der.

http://www.erowid.org/chemicals/ampheta ... alth.shtml

Men uden at vide hvad medicin du får, er det lidt svært at svare på...

Junior medlem

Det er noget A-Vitamin Syre.

Insane psychedelia user!

A-vitaminsyre mod rynker?? :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hedder det A-vitamin syre?

Altså imod rynker eller hvordan - kan ikke rigtig finde andet på nettet.... Hvad hedder pillerne... De har et navn - ligesom paracetamol kan hedde panodil og pinex........ eller pamol... hvad hedder dine piller - fordi det er tydligvis ikke avitaminsyre imod rynker...

Eller er det medicin imod akne? Kan ikke rigtig finde andet end det...

Junior medlem

Ja Akne medicin. Kan sgu ikke huske hvad de hedder. har ikke fået dem endnu ;)

Junior medlem

isotretionin << Hedder det :b

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg havde absolut intet problem med det, og jeg kan heller ikke se hvad problemet skulle være. Det er jo ikke rigtig medicin, det er bare A-vitamin i store mængder.

Og så længe du ellers er sund og rask skulle det ikke være det store problem at drikke imens du er på det, jeg klarede mig ihvertfald helt fint og jeg drak næsten hver weekend. Jeg er dog ikke så meget for at give dårlig HR, så du skal nok lige tage en seriøs snak med lægen før du begynder på alkohol, og du kan egentlig også godt nævne amfetamin, din læge har tavshedspligt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Fatdet> Jeg ville umiddelbart fraråde det, da Accutin og lignende midler kan give humørsvingninger og depressive tendenser i visse patienter. Amfetamin, og specielt nedturen efter amfetamin, vil jeg tro forhøjer risikoen for disse bivirkninger markant.

Mortenpå14 skrev:
Jeg havde absolut intet problem med det, og jeg kan heller ikke se hvad problemet skulle være. Det er jo ikke rigtig medicin, det er bare A-vitamin i store mængder.

Selv om det er et vitamin, kan det sagtens ligestilles med "rigtig medicin" når det gives i så store mængder. A-vitamin er faktisk et ret giftigt stof, med grimme symptomer ved overeksponering.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:

Og så længe du ellers er sund og rask skulle det ikke være det store problem at drikke imens du er på det, jeg klarede mig ihvertfald helt fint og jeg drak næsten hver weekend. Jeg er dog ikke så meget for at give dårlig HR, så du skal nok lige tage en seriøs snak med lægen før du begynder på alkohol, og du kan egentlig også godt nævne amfetamin, din læge har tavshedspligt.

Hvordan ved du at du klarede dig helt fint? Er du blevet tjekket for eventuelle forandringer der ikke var der inden din behandling? Altså du kan sagtens skade dig selv uden du mærker det instant - det kan skam komme senere når du bliver ældre... bare fordi det går at gøre det betyder det ikke det er fint at gøre det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Når du får mange vitaminer sættes nyre eller / og lever vel på overarbejde.. det samme gør de vel når du drikker eller tager amfetamin..
Så tror at det de mener er at dine organer nok bliver rigeligt belastet imens du tager det vitamin/medicin, og så er det nok en dum ide at belaste det yderligere.

Junior medlem

Tror jeg tager en snak med min læge om alkohol. det lyder til der er lidt delte meninger om Amfetamin på den slags medicin. Tak for hjælpen. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Child of Aum, man får taget blodprøver hver måned mens man er på det medicin, og der var intet der ændrede sig bemærkelsesværdigt. Mine levertal var en smule forhøjet efter en våd studietur, men tallet var nede på normalt niveau igen på næste blodprøve. Udover levertallene ændrede ingenting sig.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Problemet med at belaste systemet yderligere når du indtager a vitamin er at du ikke får fuld udbytte af medicinen og måske skal have en længere kur eller bliver opgivet da det ikke får den ønskede virkning.
En a vitamin kur varer som regel ikke særligt længe, så hvad med at være god ved dig selv og passe på dig selv mens du får den.
En a vitamin kur er stor belastning for systemet og kan give nogle trælse bivirkninger. Det er hårde for leveren og selv om blodprøverne er normale igen efter et stykke tid, er det stadig sket en unødvendig belastning som kan komme til at betyde noget senere i tilfælde af leversygdomme eller andet der belaster leveren.

Har du akne problemer vil jeg ikke anbefalle amf. Jeg ved ikke med andre, men min hud bliver meget uren efter sådan en tur og uden at vide noget konkret om det vil jeg påstå at det er amfen der gør et eller andet med huden. Måske nogle andre herinde ved noget mere om det og grunden dertil ;)

Junior medlem

Tror nu altså ikke at amfetamin påvirker akne på nogen måde men okay ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
... Jeg har hørt forskellige ting angående de "narkobumser" som folk får...

1. Folk sveder mere når de er på amfetamin og de rør sig mere i ansigtet, det burde kunne give bumser.

2. Folk er vågne længere tid og har ikke nødvendigtvis samme hygiene som de normalt har. - At være vågen sætter dit immunforsvar lidt ned, og dårlig hygiene er en god andledning til akne.

3. Amfetamin tages ofte sammen med ethanol - Både amfetamin og ethanol er usunde for dit immunforsvar og din krop. - Desuden feder alkohol.

Junior medlem

Akne har ikke noget som helst at gøre med hvad man spiser. derfor er det fuldstændig irelevandt om man indtager alkohol. eller for den sags skyld sidder og æder smør hele dagen.
og det med at folk er længe vågne holder heller ikke, da akne heller ikke har noget at gøre med hygiene. "Uren hud" er bare et begreb der har forvirret mange.

Og det med at man sveder. Altså jeg sveder sgu mere hvis jeg løber en tur, eller spiller fodbold. og motsion er kun godt mok akne. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Akne skyldes en bakterie der lever af hudfedt. - Jo hygiene har MEGET at sige.

Du er hvad du spiser, har du en sund krop med et sundt madindtag vil din krop være bedre til at modstå angreb.

- Sveder du meget, skaber du et fugtigt milijø på din hud, som hudbakterien kan angribe, det kan let undgås ved at gå i bad. - Rør du dig selv meget i ansigtet, køre du bakterien rundt således den kan angribe flere steder.

Akne i forbindelse med meth-amfetamin er meget udbredt, så hvorfor skulle det ikke være med almindelige amfetamin?

Junior medlem

Jamen der er også forskel på bare at have bumser og så have akne der kræver behandling.
Jeg siger bare at akne ikke kan relateres direkte til hvad man spiser.

Jeg har ikke akne i ansigtet men kun på skuldrene, så det er ligemeget om jeg sveder og rør mig selv i ansigtet.
jeg har også en helt normal personlig hygiene og går i bad hver dag og alt det der. så tror ikke at min akne har noget at gøre med at jeg tager amfetamin et par gange hver anden uge. Men fuck nu det.

Ville egenligt bare høre om det var muligt at tage amfetamin imens jeg tager medicin. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe det er også fint nok, ville bare understrege det over for andre :)

Jeg tror heller ikke din akne er forskyldt af amfetamin. - mit indlæg var nok lidt offtopic, det var bare angående det med amfetamin-bumser, som man høre om. - men jeg tror ikke amfetamin er det smarteste at indtage, under en kur mod akne..

Men hvor længe skal du være på vitaminkur?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]