Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for det hele
Jeg har længe godt kunne tænke mig at prøve LSD, og jeg har sat mig ret meget ind i stoffet.
Har bla. læst trip-rapporter, og snakket med folk der har prøvet det. Udover dét, har jeg også undersøgt stoffer, så jeg er temmeligt meget inde i hvordan det virker rent biologisk, hvor stor en dose man bør tage første gang, priser, historie, effekter, vigtigheden af set/setting osv.

Men inden jeg får fat i noget, ville jeg bare høre om der var nogen der alligevel havde nogle gode råd, som jeg måske ikke har hørt før? :D

Btw, så er jeg ny her på psychedelia.dk. :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Velkommen til siden! Det er svært at sige, når du siger du har læst på det.

Fortæl os hvordan dit trip skal være? Har du fundet ud af hvad dine settings skal være? din dosis? Så kan vi bedre give dig råd :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg håber på at få et sjovt trip, først og fremmest. At have det sjovt er førsteprioriteten.
Da det er første gang jeg prøver det, tror jeg en dose på maks 100 mikrogram vil være rigeligt. Og ang. setting er dét en af de ting jeg godt kan bruge råd til. Jeg regner med at det bare bliver sammen med en ven i en stue, men somsagt, hvis der er nogen der har gode råd til dét, vile jeg meget gerne høre om det.
Jeg vil også gerne høre om hvad der er godt at lave, mens man er på LSD?

Medlem
Brugeravatar

men hensyn til setting er det ihvertfald vigtigt du er langt væk fra alt hvad der kan forstyrre dit trip på en dårlig måde, som forældre, en kæreste der ikke må vide du tripper, og alle sådan nogle ting. ellers er det bare vigtigt det er et sted du føler dig godt tilpas og er sammen med nogle du har det godt med. tror det kommer af sig selv hvad i har lyst til at lave når i først er blevet ramt :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Hvis du ikke allerede er stødt på den, så er der en række gode råd til set & setting i dette opslag brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse. som påtrods af den lidt spøjse titel hovedsagligt er rettet mod psykedeliske oplevelser.

Junior medlem
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Hvis du ikke allerede er stødt på den, så er der en række gode råd til set & setting i dette opslag brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse. som påtrods af den lidt spøjse titel hovedsagligt er rettet mod psykedeliske oplevelser.

:roll: Jeg havde faktisk ledst efter netop lige sådan et topic, og oprettede det her, da jeg ikke kunne finde et. :sucks:

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænker på, om du overhovedet har prøvet noget psykedelika før?

Medlem
Brugeravatar

a) Vil klart anbefale dig at prøve noget andet først hvis ikke du har nogen psykedelisk erfaring. Når bølgerne slår højt på peaket kan det fandme blive intensivt på bare ét mærke.

Top 3 starter-psykedeliske:

1) 2C-B,
2) Lav-mellem dosis svampe (svampe er sjovere og mindre mystiske i lavere doser imo)
3) LSA

b) Som de andre siger så hold dig HELT væk fra ting der ville være irriterende/problemskabende/forstyrrende (dvs. gå ikke i byen, mød ikke forældre, you name it)

c) Medbring én god ven du stoler på og som er afklaret med hvad der skal ske og hvilke eventuelle problemer der måtte opstå. Han kan fx skifte/finde musik, rydde det op du kommer til at vælte eller foreslå ting som fx en lille gåtur hvis vejret er til det. Han er også oplagt til at rulle joints. Jeg ville passe på med at medbringe mere end én enkelt person i starten, da jeg kunne forestille mig at det at skulle forholde sig socialt til flere mennesker samtidig med at LSD'en virker på sit fulde kan være lidt overvældende plus at du nok risikerer at skræmme/irritere dine venner hvis du ikke kan/orker at svare.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror du vil få et bedre trip hvis du ikke er den eneste der er påvirket af lsd. Et par af dine bedste venner som du tror kan holde til det, godt med massere af god musik og et par øl inden til at nedsætte tankemylder. Jeg elsker at drikke øl når jeg f.eks. er på svampe! og for satan der ryger mange ned da. Hvis du blander med nogle øl bliver det et mere sjovt trip, hvorimod det uden øl bliver mere psykedelisk tanketrip. Det er hvad jeg har erfaret ihvertfald.

Et super set-setting for mig er når jeg er alene hjemme, og sidder oppe i min stue med mine bedste kammerater. Så kan det jo næsten ikke gå galt.

Medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Et par af dine bedste venner som du tror kan holde til det, godt med massere af god musik og et par øl inden til at nedsætte tankemylder. Jeg elsker at drikke øl når jeg f.eks. er på svampe! og for satan der ryger mange ned da. Hvis du blander med nogle øl bliver det et mere sjovt trip, hvorimod det uden øl bliver mere psykedelisk tanketrip. Det er hvad jeg har erfaret ihvertfald.

Jeg har det lige modsat. Dvs. jeg har kun prøvet en større dosis alkohol og en større dosis svampe kombineret én gang, og det startede ud som et helvede med computeren der åd mig, at alle ting i min lejlighed lignede døde dyr og mennesker etc. Det var ihvertfald første og sidste gang, at jeg laver denne åndssvage kombination igen.

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Ville ikke anbefale at blande psykoaktive stoffer og alkohol når det er første gang, da det efter min erfaring er utroligt individuelt hvordan det påvirker en. Personligt kan jeg drikke samme mængde alkohol uden at få det dårligt som jeg kan når jeg ikke er på trip, men kender mange der enten får der fysisk eller psykisk dårligt af den kombination. Efter min mening bør man altid holde sig til det pågældende stof man eksperimentere med når det er første gang. Self med et par joints, den brede passer så dejligt til alting :b

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]