Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle. Jeg søger lidt viden indenfor behandlings-systemet da jeg over lang tid har haft et H-misbrug, men på det sidste har jeg været nødsaget til, at få fat i nogle doner bare for, at kunne være klare mig. Et par gange har jeg måtte nøjes med Suboxone/subutex som jeg i den grad ikke føler gør det for mig så jeg kan fungere normalt ( Snakker ikke om, at blive skæv/høj/påvirket eller noget andet i den dur.) Mit første spørgsmål lyder derfor således - Hvis jeg nu valgte, at opsøge hjælp i form af medicinsk behandling, hvordan ville jeg så kunne gøre det mere sandsynligt for mig selv, at blive behandlet med metadon i stedet for Suboxone/subutex - Dette spørgsmål er egnet til folk der virkelig kender til deres behandlings-metoder og hvad de evt. bruger som begrundelse for, at starte behandling med Metadon fremfor Suboxone. Alt i alt : Hvordan kan jeg gøre det mere sandsynligt for mig selv, at jeg kommer i Metadon behandling i stedet for suboxone/subutex?

- Håber inderligt i kan hjælpe mig da jeg i den grad trænger til behandling. På forhånd tusind tak.

Mvh.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
hej.. Jeg var selv stik narkoman i en 4 år ca.. Metadon er ikke godt at blive clean på efter min mening.. Alle jeg kender der har fået metadon som behandling i forsøg med at blive clean er røget ud i en vedligeholdelses behandling istedet.. Synes helt klart du skal søge hjælp! Det var hvad der fik mig til at blive clean.. plus min bedste kamerat døde af lortet..

Jeg tror det er fordi du tager for lidt buprenorfin.. Og husk som du selv skriver så er det altså ikke menningen man skal blive høj af det eller noget..

Men et godt råd hvis du søger hjæp er at du skal faktisk overvurdere med hvor meget heroin du plejer at ta når de spørger.. fx. Det sted jeg kom i aftrapning giver de 1mg. buprenorfin pr. 100 mg. heroin. Og du ved ligeså godt som mig at 100 mg. go hvid tai hero er mere end nok til en od! så overdriv endeligt ellers bliver det en grim behandlig du får..

Hvis du har flere spørmål så bare spør.. Jeg kan nok svare på det meste angående behandling og morfika.... Morpheus!

Junior medlem

Mange tak for det ærlige svar morph! lad mig starte med, at sige jeg er ked af, at høre med din ven(Uanset hvor længe siden det er) da jeg selv har haft det tæt inde på livet fornyligt - Jeg kan udfra dit svar læse mig til, at du har erfaring. Men hvad angår Suboxone'nen er jeg rimelig sikker på, at jeg har fået den dose som var nødvendig ( Jeg fik 32mg som faktisk er for meget da 24 blokerer fuldstændig for alle andre opioder og abstinenser) Problemet er, at jeg får en fanden's masse bivirkninger af både zonen' og texen' i form af meget voldsom halsbrænd samt en utrolig ødelagt mave. Så jeg har faktisk været hele turen igennem. Dog er jeg enormt bange for, at de på behandlingscenteret vil opfatte det som en undskyldning for netop, at blive medicineret med metadon. Har du evt. en ide til hvad man kan sige/gøre for, at sikre sig den lander på metadon? - Du har fuldstændig ret i, at de fleste som kommer i metadon behandling forebliver der resten af sit liv - Men for mig set er det et spørgsmål om motivering og hvad man vil her i livet - For det er altså muligt, at fører et normalt liv med arbejde osv. selvom man bliver behandlet med metadon. Jeg er utrolig spændt på dit svar og endnu en gang tusind tak.

Mvh

Dedikeret medlem

hey viiizion! du må sku megt undskylde der lige gik så lang tid inden jeg svarede..
Jeg kan desværrre virkeligt se at du står i et dumt problem der.. Hvis 32 mil ikke er nok jamen så er det i hvert fald ikke det du skal ha som medicin..
Det er meget noget lort for dig at du faktisk er tvunget lidt ud i en metadon behandlig.. får som du selv skriver så Tror sådan nogle behandlere NÆSTEN HELETIDEN man lyver ligemeget hvad man siger! fx. tog De urin prøver på mig så mange gange ved mig at jeg måtte pakke min taske og gå fra den ellers så rigtigt gode behandlig, fordi jeg er født med og altid har haft meget STORE pupiler heletiden i normal tilstand.. og især under en aftrapning self.. Og var jo clean hver eneste gang de tjekkede mig! Men der er så meget forskel på at have narkoman mentalitet istedetfor at være narkoman fysisk.. Metadon giver de meget nødig til yngre mennesker og mennesker med et forbrug hvor de fx. ikke fixer. Men nu kender jeg jo slet ikke helt din status inden for det her.. Men jeg tror bare du skal sige det som det er, for løgne plejer man ikke at komme så langt med medmindre de handler om hvor meget man tar af dope fx. så de kan give den rigtige startsdosis.. Du skal virkelig prøve at komme i behandlig før jeg skriver denne mulighed til dig som er absolut den sidste du kan tage.. Her kommer den ganske enkelt..

Du skal finde en sindsyg go ven du kan stole på og som du ved du ikke bliver sur på osv.. Så lægger i et metadon aftrapnings skema sammen(helt nøjagtigt hvad du skal starte på og slutte på!) og så bor du hos ham eller hende i alt den tid og en del tid efter du er færdig og er blevet clean Og seriøst føler du er klar til at flytte.. Du kan ikke gå noget steder her uden i er sammen, så han kan se hvad du foretager dig..Og det skal self ikke være en uvidende person. Han/hun skal se når du drikker din metadon eller spiser din metadon.. Men det er helt klart bedst at du drikker den så personen virkeligt kan se at du ikke snyder. og lige du må ikk gå på toilet lige efter osv. MEGET stramme regler osv.! Og det er vigtigt.. at du tager 2 gange om dagen og så bare det halve af hvad du ville have taget til en dag så det lægger så godt og stabilt i kroppen så muligt! Og så er det jo vigtigt at du for den ene portion om aftenen eller inden du går i seng, for det er efter min mening nætterne der er de sværeste.. Og så slut på så lidt som muligt! under en halv don hvis det kan lade sig gøre.. MEN som sagt er dette ABSOLUT SIDSTE VALGMULIGHED!! For det er svært!! Meget sværere end proffesionel hjælp.. Og når man snyder snyder man kun en.. Og det er sig selv..

Held og lykke med det! håber virkeligt at du finder et behandligssted!! Du må meget gerne holde mig opdateret hvis du vil.

Morpheus.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg vil bare ønske dig rigtig meget held og lykke med, at komme ud af dit misbrug!!

Junior medlem

Hey igen Morph! - Undskyld jeg ikke har givet nogen tilbagemelding i noget tid, men jeg valgte simpelthen, at prøve og følge din metode som omfatter en rigtig god kammerat og en helvedes masse viljestyrke! Udfra hvad du skriver - kan jeg næsten fornemme vi har et nogenlunde lignende misbrug, eller har haft ( Går ud fra du ikke længere er stiknarkoman) - Jeg har desværre også været ''slave'' af sprøjten i 3 år nogenlunde. Men nu til det vigtigste - DIN METODE SER UD TIL, AT VIRKE! Jeg har nu været fri for H i 7 dage og det skyldes udelukkende den metode der er taget i brug. Jeg gjorde som du sagde og fik lavet en ''ordning'' med en kammerat og derefter anskaffede jeg mig Metadon nok til, at være sikker på jeg ikke kom til, at mangle. Til, at starte med gik meget af tiden med, at finde den rette dosis - bare så jeg kunne fungere nogenlunde i livet uden abstinenser ( Bliver absolut ikke skæv/høj hvilket ALDRIG har været meningen) Der er ikke afsat nogen tids-ramme for forløbet. Formålet er, at blive clean for H og så er det næsten irrelevant for mig hvor lang tid det tager - Bare det sker! Så Morph - Jeg vil meget gerne takke dig for din opbakning og din forståelse, samt din fremragende ide om, at indkludere en GOD kammerat til hjælp!

Har du evt. Lyst til, at dele med mig hvordan du kom ud af dig misbrug samt negative konsekvenser af medtoden du brugte?

Endnu en gang - Tusind tak Morph. Personer som dig er grunden til, at Psychedelia eksistere!

HopIFjord <- Mange Tak, altid godt med noget støtte i denne situation, sådan nogle kommentare er hvad der får mig til, at fortsætte!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

viiizion skrev:
Hey igen Morph! - Undskyld jeg ikke har givet nogen tilbagemelding i noget tid, men jeg valgte simpelthen, at prøve og følge din metode som omfatter en rigtig god kammerat og en helvedes masse viljestyrke! Udfra hvad du skriver - kan jeg næsten fornemme vi har et nogenlunde lignende misbrug, eller har haft ( Går ud fra du ikke længere er stiknarkoman) - Jeg har desværre også været ''slave'' af sprøjten i 3 år nogenlunde. Men nu til det vigtigste - DIN METODE SER UD TIL, AT VIRKE! Jeg har nu været fri for H i 7 dage og det skyldes udelukkende den metode der er taget i brug. Jeg gjorde som du sagde og fik lavet en ''ordning'' med en kammerat og derefter anskaffede jeg mig Metadon nok til, at være sikker på jeg ikke kom til, at mangle. Til, at starte med gik meget af tiden med, at finde den rette dosis - bare så jeg kunne fungere nogenlunde i livet uden abstinenser ( Bliver absolut ikke skæv/høj hvilket ALDRIG har været meningen) Der er ikke afsat nogen tids-ramme for forløbet. Formålet er, at blive clean for H og så er det næsten irrelevant for mig hvor lang tid det tager - Bare det sker! Så Morph - Jeg vil meget gerne takke dig for din opbakning og din forståelse, samt din fremragende ide om, at indkludere en GOD kammerat til hjælp!

Har du evt. Lyst til, at dele med mig hvordan du kom ud af dig misbrug samt negative konsekvenser af medtoden du brugte?

Endnu en gang - Tusind tak Morph. Personer som dig er grunden til, at Psychedelia eksistere!

HopIFjord <- Mange Tak, altid godt med noget støtte i denne situation, sådan nogle kommentare er hvad der får mig til, at fortsætte!

Det er fandme fedt at læse det der. Du kan være stolt, og det kan morph også...

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja mand, rigtig godt for dig!! Bryd statestikkerne, du kan godt være rigtig stolt af dig sev!=)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes faktisk godt at metadon-behandling kan hjælpe til at komme ud af et dagligt heroin-misbrug (med høje doser heroin).

Jeg tror det afgørende er, at du er indstillet på at bruge metadonen som en slags medicin, og kun LIGE AKKURAT tager nok til at tage de værste abstinenser, så du kan fungere i hverdagen og ikke får for stor trang til at købe dope igen. Hvis du begynder at bruge metadonen til at få dig et "high", så ender du bare i et misbrug af et nyt stof.
Men... efter min erfaring er metadon LANGT nemmere at trappe ned på end f.ex. heroin. For det første har det lang halveringstid, så du behøver ikke at tage det så tit, og du fiender ikke så meget efter næste hit som med heroin - du kan nøjes med at tage metadon 1 til 2 gange i døgnet (oralt). For det andet er metadon slet ikke nær så euforisk og "sjovt" som heroin, så risikoen for at du begynder at bruge metadon til at blive høj/skæv på er slet ikke lige så stor som med f.ex. heroin. For det tredje er de ubehagelige bivirkninger ved metadon langt mindre end ved f.ex. heroin - du er slet ikke nær så forstoppet, og din sex-lyst er stortset ikke mindsket (hvilket jeg synes er ret vigtigt hvis jeg skal føle mig som "et normalt menneske" og ikke som en ussel, sygelig junkie).
Og... hvis metadon-nedtrapningen skal virke ordentligt, skal den højst sandsynligt suppleres med "professionel hjælp", som f.ex. gruppe-terapi eller psykolog-sessions. Der er jo tit en grund til at man ryger ud i et misbrug, og den skal (selvfølgelig) findes og fjernes, hvis man vil være helt clean.

Jeg har selv ret gode erfaringer med metadon-nedtrapning for at komme ud af et heroin-misbrug - enten en "behandling", hvor man starter med at erstatte heroinen med metadon og så trapper ned derfra, eller også en version hvor man tager en kold tyrker i nogle dage for at få tolerancen banket ned, og så går over til (lave) metadon-doser efter nogle dage, når man er ved at blive sindssyg af den kolde tyrker og er ved at blive fristet til at købe dope (og/eller har brug for at kunne sove, spise eller fungere normalt pga. job, studie osv.).

Og jeg tror at metadon er nemmere at få udleveret end Subutex - ihvertfald i Københavns-området. Såvidt jeg har læst (der har været fokus på det i nogle avis-artikler for et stykke tid siden), så sværger stortset alle misbrugs- og behandlings-centre til metadon fremfor Subutex/Temgesic.
Og jeg tror bestemt ikke at det betyder noget om man er ung eller ikke har skudt heo - de giver metadon stortset ligemeget hvad, hvis du melder dig på et misbrugs-center og siger, at du har brug for noget til at tage abstinenserne, hvis du ikke vil risikere at tage dope igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det glæder os alle at høre, at det går godt. Bliv endelig ved med at opdatere, for vi kan ikke få nok solstrålehistorier. :)
Held og lykke!

EDIT: Burde denne tråd ikke ligge i Medaljens bagside?

Junior medlem

hvorfor er det egenligt at man bliver så sindsygt afhængig og hva er der så dejligt ved at tage sprøjten det skuda for nasty puuuh brækker mig bare ved tanken om det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

2610 skrev:
hvorfor er det egenligt at man bliver så sindsygt afhængig og hva er der så dejligt ved at tage sprøjten det skuda for nasty puuuh brækker mig bare ved tanken om det

Prøv nu at hold en bare lidt saglig tone.

Dedikeret medlem

2610 skrev:

jeg tror ikk lige du hører til i dette forum..

Junior medlem

Morpheus skrev:
2610 skrev:

jeg tror ikk lige du hører til i dette forum..

Luk da røven din klamme junkie :mrgreen:
nark0maner som er på sprøjten lugter langt væk
af gammel makrel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så stopper du, 2610. Advarsel uddelt.

Junior medlem

John D <-- Jeg takker inderligt! Jeg kan heldigvis informere dig om, at solstrålehistorien forsætter herfra ! ;)

Tom Benkhe <-- Mange tak for din ''backup'' - Barnet ved jo desværre ikke bedre!

Jeg ville lige give jer en lille update : Som min situation ser ud nu er jeg godt på vej til, at komme tilbage til livet. Min kammerat er som sagt flyttet ind hos mig for, at hjælpe mig både psykisk og fysisk med de problemer der nu skulle fremkomme. Han administrere så metadonen ( Vi var selvfølgelig begge med til, at fastsætte dosen) Som PT. Ligger på 30mg. Endnu en gang understreger jeg, at det IKKE er meningen, at blive høj af Metadonen. Jeg har desværre været på nålen i 3 år godt og vel - med et dagligt forbrug på 1g om dagen når det har været værst, så for dem som kender til Metadon-behandling og Heroin misbrug vil i også vide, at 30mg på ingen måde frembringer nogen form for ''highness'' - Det skal dog lige siges, at hvis ikke jeg havde haft min kammerat her, ville jeg uden tvivl været faldet i mindst en gang på nuværende tidspunkt - Men indtil videre har jeg holdt mig på måtten, som jeg faktisk er lidt stolt over :D.

Hvis i skulle være interesseret i hvordan en typisk dag ser ud for mig nu, er det noget i retning af dette :

Jeg vågner op forholdvis tidligt, da abstinenserne sparker godt ind omkring morgenen - Det tager ca. en time, at få tvunget mig selv op og i bad som er meget vigtigt for mig da jeg for tiden sover med joggin' tøj på og fuld knald på varmen - Bare for ikke, at ryste af kulde inden jeg falder i søvn. Derefter går der en times tid med, at tage sig sammen til, at få noget tøj på ( Husk, at blot tæerne stikker udenfor dynen ligger jeg og ryster af kulde ) Når de såkaldte ''obligatoriske'' ting er overstået, drikker jeg min daglige dosis af metadon - For mig gælder det om, at presse den så længe som muligt med, at drikke donerne for, at det ikke skal være det første jeg tænker på når jeg vågner. Jeg sidder så og venter på de skal virke såjeg kan komme af med kulden, kvalmen, rysten, psykiske virvar, ondt i alle led, diarre, samt en fuldstændig latterlig åndssvag trang til, at skyde en ordentlig portion primo dope i armen. Heldigvis ved jeg bedre. Når donerne virker, står det meste af dagen bare på, at holde mig fra dopen ( til, at starte med i hvert fald )

- Sådan ser mine dage ud lige for tiden men, når man har en drøm om hvordan den gerne skulle komme til, at se ud senere hen - Er det, det hele værd!

- Endnu en gang, Tusind tak for opbakningen. Uden folk som jer, var et ''Projekt'' som dette ikke muligt!. Jeg vil forsætte min kamp så længe der er opbakning omkring det!

Mvh - Den utrolig taknemmlige viizioN

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
@viiizion
Jeg vil bare lige sige at det er sku godt klaret, hold den kørende... :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@viiizion - Godt, at du kan abstrahere fra idiotiske udtalelser fra 2610 - Du skal vide, at selvom jeg ikke selv har været på sprøjten og i bund og grund, ikke aner hvad det er du gennemgår - så har jeg den allerdybeste respekt, for din viljestyrke, det er satme noget der går lige i min tårekanal, bare der var flere der kunne gøre det samme! Personligt har jeg mistet et par kammerater til sprøjten og for et par år siden døde en af mine bedste venner af en OD, det er nok derfor, at dette oprigtigt berører mig ret dybt...

Hold den kørende - nu har du gjort et helt fantastisk stykke forarbejde, det ville satme være ærgerligt, at ødelægge det! Som jeg har skrevet før, knep den sørgelige statestik, du har alt at vinde!!! Og min dybeste respekt allerede! BIG UP!! =)

Dedikeret medlem

Det er rigtigt flot og stærkt det der viiizion! Men husk at nedtrapningen på metadonen skal være "forholdsvis" hurtig.. Det skal ikke være sådan at du har det af helvede til og har gåsehud og tåre ud af øjne, men du skal bare passe på du ikke bliver hooked på metadonen.. selvom det overhoved ikke giver en high for nogen som os så kan man stadig blive forfærdeligt hooked på metadonen.. Forresten har jeg skrevet tilbage på din besked.. ved ikk lige om du har læst den.. Vi ses buddy!

Hilsen Morph!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
viiizion skrev:
John D <-- Jeg takker inderligt! Jeg kan heldigvis informere dig om, at solstrålehistorien forsætter herfra ! ;)

Tom Benkhe <-- Mange tak for din ''backup'' - Barnet ved jo desværre ikke bedre!

Jeg ville lige give jer en lille update : Som min situation ser ud nu er jeg godt på vej til, at komme tilbage til livet. Min kammerat er som sagt flyttet ind hos mig for, at hjælpe mig både psykisk og fysisk med de problemer der nu skulle fremkomme. Han administrere så metadonen ( Vi var selvfølgelig begge med til, at fastsætte dosen) Som PT. Ligger på 30mg. Endnu en gang understreger jeg, at det IKKE er meningen, at blive høj af Metadonen. Jeg har desværre været på nålen i 3 år godt og vel - med et dagligt forbrug på 1g om dagen når det har været værst, så for dem som kender til Metadon-behandling og Heroin misbrug vil i også vide, at 30mg på ingen måde frembringer nogen form for ''highness'' - Det skal dog lige siges, at hvis ikke jeg havde haft min kammerat her, ville jeg uden tvivl været faldet i mindst en gang på nuværende tidspunkt - Men indtil videre har jeg holdt mig på måtten, som jeg faktisk er lidt stolt over :D.

Hvis i skulle være interesseret i hvordan en typisk dag ser ud for mig nu, er det noget i retning af dette :

Jeg vågner op forholdvis tidligt, da abstinenserne sparker godt ind omkring morgenen - Det tager ca. en time, at få tvunget mig selv op og i bad som er meget vigtigt for mig da jeg for tiden sover med joggin' tøj på og fuld knald på varmen - Bare for ikke, at ryste af kulde inden jeg falder i søvn. Derefter går der en times tid med, at tage sig sammen til, at få noget tøj på ( Husk, at blot tæerne stikker udenfor dynen ligger jeg og ryster af kulde ) Når de såkaldte ''obligatoriske'' ting er overstået, drikker jeg min daglige dosis af metadon - For mig gælder det om, at presse den så længe som muligt med, at drikke donerne for, at det ikke skal være det første jeg tænker på når jeg vågner. Jeg sidder så og venter på de skal virke såjeg kan komme af med kulden, kvalmen, rysten, psykiske virvar, ondt i alle led, diarre, samt en fuldstændig latterlig åndssvag trang til, at skyde en ordentlig portion primo dope i armen. Heldigvis ved jeg bedre. Når donerne virker, står det meste af dagen bare på, at holde mig fra dopen ( til, at starte med i hvert fald )

- Sådan ser mine dage ud lige for tiden men, når man har en drøm om hvordan den gerne skulle komme til, at se ud senere hen - Er det, det hele værd!

- Endnu en gang, Tusind tak for opbakningen. Uden folk som jer, var et ''Projekt'' som dette ikke muligt!. Jeg vil forsætte min kamp så længe der er opbakning omkring det!

Mvh - Den utrolig taknemmlige viizioN

Bare at læse dette indlæg, og få et lille indtryk af hvad du går igennem lige nu, giver den dybeste respekt. Det lyder som en rigtig rigtig slem omgang!
Jeg håber inderligt, at du kommer igennem det, og får en normal hverdag, og dit liv på skinner igen.

Masser af god karma herfra!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]