Solataris skrev:
Rush skrev:
Solataris skrev:
Studydrugs? Er det noget man tager mens man studerer eller inden en eksamen for at formindske nervøsiteten?
Har personlig brugt amfetamin en enkelt gang inden en eksamen med stor succes, men hvis man ikke kan klare sit studie uden at "snyde" burde man så ikke bare droppe det?
Det har intet med nervøsiteten at gøre!! Hvorfor skulle amfetamin eller andre stimulanser for den sags skyld gør dig mindre nervøs? Virker ihvertfald ikke på mig. Jeg bruger udenlukkende stimulanserne (modafinil især) for at opnå bedre koncentrationsevne, bedre hukommelse og for at komme op på dupperne.
Om man vil droppe sit studie er ens egen hovedpine, men jeg mener bestemt ikke at det er noget problem - det er måske til én enkelt eksamen årligt jeg benytter mig af midlerne.
Haha, nej for dit vedkomne har det vel ikke, men det ville være derfor jeg skulle tage det, men jeg synes bare ikke det er fedt, du kan jo ikke blive ved med at snyde, når du først kommer ud på arbejdsmarkedet ?
Hvorfor betegner du det som snyd? Man kan jo ikke tage en pille og derefter vide alt om prøven. Det kræver stadig et stort arbejde, at få en god karakter.
Kan du redegøre for hvorfor forskellige opkvikkende midler, er mere snyd end kaffe, sodavand og chokolade?
Jeg har også gode erfaring med Ritalin til eksamen - Det gør at jeg ikke skal drikke meget kaffe/sodavand for at holde mig på toppen hele vejen igennem. Normalt crasher jeg et par timer inde i prøven, men dette er jeg fri for at opleve, ved ritalin.