Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 03:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

er der nogen der kan beskrive hva let lyserød amfetamin lugter af?

måske dumt spørgsmål men fuck it

Senest rettet af Mohamad291 10 jan 2010 20:49, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dit amfetamin kan være lavet på mange måder, så der er ingen, der kan svare dig.

Medlem

Bah. men den lugter godt nok måske lidt som sur fisk eller noget surt. kan slet ikke beskrive det. har lugten en betydning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

G-Salvador skrev:
Bah. men den lugter godt nok måske lidt som sur fisk eller noget surt. kan slet ikke beskrive det. har lugten en betydning?

Det meste amfetamin lugter surt ja! Men helt rent amfetamin, skulle vidst slet ikke lugte overhovedet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Vaskepulver. Måske det der jordbærkakao.

"Let lyserød amfetamin" har ikke en bestemt lugt. Amfetamin i sig selv lugter ikke, det er cutmidlerne og andre urenheder der lugter. Dog har gadeamfetamin typisk en karakterisk lugt, som er meget kemisk. Det er svært at sammenligne den med noget.

Medlem

Vaskepulver? så det vil sige at jeg blev snydt?

Medlem
Brugeravatar

Kajkage tager pis på dig. Vi kan ikke udtale os om hvilken lugt det burde have, heller ikke fordi du siger det har en let lyserød farve. Enten må du teste det på et ez-kit om det ER amfetamin, teste det på dig selv eller andre om det er amfetamin, eller også lader du det være.

Medlem

Nå hoppede sku sygt på den. men tak for hjælp peoples :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder da heller ikke særlig lækkert med lyserødt amfetamin. Prøv evt. at lave en oprensning. Der er en tråd omhandlende netop dette på siden.

Medlem

og hvordan kan jeg så rense dem og med hvad?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

G-Salvador skrev:
og hvordan kan jeg så rense dem og med hvad?

Det er tilladt at søge på siden, men nu gør jeg det let for dig. :)

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... &sk=t&sd=a

Medlem
Brugeravatar

Kajkage skrev:
Amfetamin i sig selv lugter ikke, det er cutmidlerne og andre urenheder der lugter. Dog har gadeamfetamin typisk en karakterisk lugt, som er meget kemisk. Det er svært at sammenligne den med noget.

Det giver da ingen mening at ren amfetamin ikke lugter af noget. Gade kokain er da også blandet op med alverdens lort, og det er ikke engang tæt på at dufte ligesom amfetamin?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
@ Pill, du bekraefter jo bare hvad Kajkage siger

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Et typisk salt af amfetamin, f.eks amfetamin-sulfat eller amfetamin-hydrochlorid er stårt set lugtfrie. Det er muligt at en trænet narko-hund kan kende lugten, men det er langfra som den stank der møder én, når man stikker næsen ned i en pose tilfældig speed.
Det der lugter, er mærkelige biprodukter fra fremstillingen, som ingen har gidet fjerne.

Læs tråden DoktorK linker til.

emnet er diskuteret til hudløshed . tråd låst

Moderator

ved nærmere eftertanke er der, så vidt jeg ved, aldrig kommet en konklusion på dette spørgsmål.
tråd genåbnet.
Hvis nogen sidder med noget brugbart info, vil vi meget gerne høre det.
/tatp

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg har aldrig nogenside i mit liv fået amfetamin der ikke lugter af amfetamin. Der er mange nu til dags der bedømmer amfetaminens potent ved at lugte til den, men det kan jeg så forstå vil svare til at lugte til en hundelort også bedømme hvad den fik af spise igår. Men igen det gør da kun livet sjovere når man kan skyde folks forventninger til deres dope i sænk, ved at fortælle dem at rigtig amfetamin ikke lugter. :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Tak for at genåbne tråden, TATP ;)

Lad det være fakta, at et (meth)amfetaminsalt ikke lugter af noget jævnfør det manglende damptryk af et salt!

MEN, den karakteristiske lugt, som gadeamfetamin lugter af stammer selvfølgelig fra "et eller andet" - men hvad?

Ud fra litteraturen kan man se at der kan dannes utallige intermediater og biprodukter alt efter hvilken synteserute der anvendes.
MEN den karakteristiske "amfetamin-lugt" går sgu igen...

Kan det tænkes at nogle herinde havde adgang til en headspace GC-MS, så vi kan få den forbandede lugt analyseret? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg skal ikke gøre mig alt for klog, men jeg læste i en tråd herinde for laaang tid siden, at benzaldehyd er en jævnlig brugt precursor til amfetamin og at denne måske kan have skyld for lugten af kemisk karse/marcipan og hvad folk ellers synes det lugter af..

//blazR

Tilrettet lidt.. Jeg huskede sgu forkert. Link til den tråd jeg taler om: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... &view=next

Moderator

Det vil ikke være benzaldehyd man kan lugte i sit speed - benzaldehyd vil sikkert blive lavet til nitropropenen - her kan der nok godt være lidt benzaldehyd i overskud, men hvis ikke det renses væk, vil det blive reduceret til phenylalkohol, når man reducerer nitropropenen. Hvis man bruger hydrogenering, vil den meget muligt blive reduceret til toluen.
jeg tvivler også på at benzaldehyd vil oveleve konverteringen fra nitropropene til P2P, og da slet ikke harfra den reduktive amineringen- desuden har jeg aldrig fået speed det lugtede udtalt af marcipan.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
@ TATP

Det lyder sandsynligt. Jeg er ikke den store kemiker, men det var såmænd bare noget jeg kom i tanker om da jeg læste tråden.
Jeg har heller aldrig fået amfetamin der lugtede af marcipan, men man hører jo nogle ting fra sære folk med underlige næser.

//blazR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]