Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Ok hurtigt jeg har smerter, mange af dem lige. Men man kan jo ikke ligefrem ringe til vagtlægen og bede om morfin hvad gør jeg?

Har spist 1 diclofenca + 2 pinex tidligere i dag gør jeg hver dag 3 gange om dagen og så lige for 15 min siden, men jeg har sygt ondt har kun 2x5mg oxynorm og 2x 50mg dolol + nogen benzoer tafil 1mg og rivotril 0,5mg + 3x15 truxal + zyprexa 2,5 mg regner ikke med trux eller zyprexa kan hjælpe med at forstærke virkningen af det smertestillende??? men har før prøvet med med benzo.

Er der et klog hoved derude som lige kan en super kombi, dette er ikke for at få en rus men for at kunne overleve den smerte. Har ikke engang noget alkohol. Jeg er ret desperat det gør virkelig ubeskrivelig ondt.

Sidste fredag var jeg oppe på 2x10oxynorm + 2tafil a 2 omgang + 2x5mg oxynorm + 2 pinex men virkningen vare kun 2 timer max og så gør det ondt ondt ondt igen. Skal siges den kombination ikke engang tager al smerten men gør det tålligt.

Desuden skal jeg til lægen torsdag og snakke smertestillende er der noget jeg kan bede om som er bedre? Dækker 24timer? Fik for mange år siden temgesic er det vejen frem? Kan man forlange det af sin læge? ved det er flere spørgsmål i et.

Min tilstand er kroniske smerter eftersom jeg er født med en fejl i ryggen så musklerne kramper og nerver kommer i klemme, nogen dage er ok (nogenlunde) andre er helvede og nogen....

Håber på hurtigt svar. Undskyld hvis det er skrevet forhastet eller med stavefejl kan ikke tænke lige nu...

Medlem
Brugeravatar

Til smerter i ryggen vil jeg sige diclofenac + dolol + evt. pinex. Men det kan være at du skal have noget stærkere.
Selv synes jeg at det hjalp rigtig meget med 50mg diclofenac 3 gange om dagen kombineret med 100mg tramadol 4 gange om dagen, det var da det var værst.

Ved ikke om man evt. kan få fentanyl-plastre, de er mega dyre men det kunne være en løsning til de slemme dage...

Men jo, ring til vagtlægen og tal din sag, sig at du ikke kan klare natten, om de kan give dig et par piller indtil apoteket åbner. Sig at diclon alene ikke tager det (det er ret almindeligt ved stærke rygsmerter).

Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet med dolol, skal have 150-200mg + diclo + pinex før det hjælper bare lidt, føler mig virkelig ussel at jeg skal tage så mange piller hele tiden:( Og det er kun lige for tiden, jeg har været inde i en god periode men de sidste 2-3mdr er det gået ned af bakke. 100mg dolol er det samme som ca 5mg oxynorm så vidt jeg ved = 10mg morfin ifølge
http://en.wikipedia.org/wiki/Opiate_comparison

Jeg tvivler stærk på det med vagtlægen sidst min ven ringede (hans knæ var af led) Fik han ikke andet end 9x 600mg ibuprofen med hjem, da han spurgte om noget stærkere sagde de nej. Så tvivler stærk på hvis jeg ringer siger jeg har ondt i ryggen at jeg må vente og snakke med min læge.

Har en tid torsdag først... tror jeg tager det jeg har 10mg oxy + det dolol + 2 pinex + måske en benzo til at forstærke den sløvende virkning så jeg måske kan sove mig fra det. Lige nu kan jeg hverken stå, sidde eller gå alt gør ondt:(

Medlem

STOP!

Du skal på ingen måde tilføje benzoer til sidst. Hvad er du vant til at tage, en ca. daglig dose og hvad plejer du at gøre, når det er rigtig slemt?

Det er uhyr farligt at lege med, havde en god bekendt der aldrig vågnede igen. Men da der ikke er nogen "do not" mulighed, er det min bøn at du ikke er alene, og at du overvejer at normerne kan åbnes og bruges nasalt. Hvilket vil sige at de kan tilføjes løbende, og giver dig mulighed for at tage en moderat benzo dose og så tilføje oxicondon efter behov.

Bland så lidt forskelligt som muligt! Hvilken af de to benzoer har du mest erfaring med?

Mvh. Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
STOP!

Du skal på ingen måde tilføje benzoer til sidst. Hvad er du vant til at tage, en ca. daglig dose og hvad plejer du at gøre, når det er rigtig slemt?

Det er uhyr farligt at lege med, havde en god bekendt der aldrig vågnede igen. Men da der ikke er nogen "do not" mulighed, er det min bøn at du ikke er alene, og at du overvejer at normerne kan åbnes og bruges nasalt. Hvilket vil sige at de kan tilføjes løbende, og giver dig mulighed for at tage en moderat benzo dose og så tilføje oxicondon efter behov.

Bland så lidt forskelligt som muligt! Hvilken af de to benzoer har du mest erfaring med?

Mvh. Anarkrig

Har erfaringen med begge, men brugt tafil (synes jeg bliver alt for sulten dagen efter rivo og skal helt op på 2-3mg før det virker). Jeg er på tafil dagligt pt 3mg fordelt over hele dagen. Min dag har set således ud

Morgen 1 tafil + 2 pinex + 1 diclo (daglig)
eftermiddag 1 tafil +2 pinex + 1 diclo (daglig)
aften 21.51 2 pinex + 1 diclo + 1 tafil (daglig) 20mg morfin (dem der hedder morfin små runde hvide) + 5 mg oxynorm (nasalt) + 1 p-pille
kl 23.59 10mg morfin

Tager normal ikke morfin men klagede min nød til en veninde der havde haft brækket bennet men ikke havde behov for dem mere... bruger i øjeblikket mest oxynorm, synes ikke dolol hjælper en pind for at sige det lige ud og det er lige meget om det er nasalt eller jeg sluger dem. Jeg har reel smerte og kan ikke opnå den der rus folk de søger på morfin osv er kun lykkes med på Subutex, og det for man jo heller ikke ligefrem udleveret.

Jeg aner ikke hvad jeg skal spørge min læge om, for de mener nemlig ikke jeg skal forsætte med det stærke smertestillinden men kan jo ikke fungere når jeg for et "anfald"/ ryggen låser sig... det nedsætter min arbejdsevne og operation er udelukket grundet min alder, så heller smerte mener de, dog uden smertestillende fordi "du kan blive afhængig af det" Hvilket er sandt og jeg tager min forholdsregler, men det går jo ikke det her.

Har stadigvæk ondt, men fundet en nogenlunde stilling i sengen, hvor det lige går... håber bare de 10mg slår igennem. Men tvivler...

Medlem
Brugeravatar

Hov glemte at svare på når det var rigtig slemt. Gamle dage stak min mor mig ryggen med morfin??? vi snakker ikke sammen mere, det er der smerten starter spreder sig som lynet i hele kroppen, oftes først ned i højre ben. så op langs rygsøjlen til hovedet, er 5 gange røget i krampe vågnet op på hospitalet men det er små 10år tilbage.

De seneste 2 år har jeg ikke oplevet det store fik et "anfald" for 7 mdr siden i mens jeg var i gang med mit træningsprogram jeg skal lave hver dag for at styrke muskulaturen omkring rygsøjlen, blev lam. Kunne kun tale. hvilket jeg ikke kunne af smerte.

Har heldigvis ikke den slags krampe nu, alt gør bare ondt, smerten er i højre ben, nederste del af ryggen venstre skuldre spænder op til nakken og har svært ved at løfte ben og arme.

Tager 2-3x 5mg oxynorm nasalt har fået mig den ide det virker bedre?? (sandt/falsk) + 2-4 pinex 4 gange dagligt + tafil 3 gange dagligt. Hvis jeg tager 2mgtafil+ 20mg oxynorm + pinex slår det mig nogen gange ud efter 1 time hvor jeg så sover ca 1,5-2 timer og vågner op i smerte igen. Jeg må fra lægens side kun tage 5mg oxynorm + pinex 4 gange dagligt.

Har prøvet at forklare det ikke dur, og det er kun de sidste par måneder det er blevet så slemt og er fordi jeg ikke havde passet på vægten (der er åbenbart en sammenhæng mellem det og smerterne) og ikke har fået lavet mit træningsprogram fordi det gør røv ondt, og så skal jeg tage mere medicin gøre det igen hvorefter det gør endnu mere ondt jeg ved det vender på et tidspunkt men er inde i en virkelig dårlig periode. Grunden til jeg har så ondt i aften og sidste fredag var netop at jeg havde lavet mit træningsprogram men måtte opgive allerede efter 10-15 min. Det er bare simple gulvøvelser, men min ryg er så svag... alt andet fejler ikke noget og på de gode dage har jeg fuld bevægelighed ingenting som ville antyde jeg havde ryg problemer.

Jeg har arbejdet med vægten nu, er ikke ligefrem overvægtig overhovedet men min krop vil åbenbart ikke have en vægt over 58kg der har jeg mindst smerter siger erfaring (lidt igen)

Nogen ideer til hvilken form for medicin jeg skal sige jeg vil have? Føler lægerne er inkompetente og ikke forstår at når jeg har ondt så har jeg ONDT. Ikke for sjov det her, ønsker ikke at tage medicin men indtil de finder en "kur" eller jeg bliver "gammel" nok må jeg lev med dette problem. Er en evig kamp i de dårlige perioder med lægerne og det gør en træt og frustreret som bare pokker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Har du overvejet at prøve sådan noget som akupunktur?
Jeg tror ikke på det er en behandling i sig selv men jeg har oplevet nogle markante forbedringer hos folk omkring mig der har forsøgt sig med netop akupunktur og da det lader til at du ikke er særligt gammel (set i lyset af du endnu ikke kan blive opereret), så er det nok et forsøg værd fremfor at du i så tidlig alder ender i et massivt forbrug af kraftige smertestillende medikamenter...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg vil gerne lige opfordre folket, til ikke at skrive kombo-forslag i topic'et, pm det til hende hvis det er - det er jo nogle livsfarlige ting at blande...

@ FrkFin - hvis du modtager forslag, så skal du for alt i verden i "bare" tage det for gode varer - hellere dobbelttjekke end at du kaster dig ud i det! =)

Medlem

Mit bedste forslag er buprenoffin plaster. Jeg har selv prøvet dem flere gange, også en enkelt gang med god grund. Hvis bup virker godt på dig, hvilket varriere meget, så er det vejen frem. Lægerne er også mere rundhåndet med det, det er ihvertfald min erfaring. Så er det et plasterskift hver 6-7. dag og det er det.

Dertil en tung opiod til når det går det er rigtig galt. Min krop bedøves bedst af ketogan, men det er forskelligt. Oxicondon, både normer og continer, virker imo mere euforisk og energiske ved nasaloptagelse. Men da det er til smertestillende er oralt at foretrække, med mindre det er i komboer, hvor nasalt kan skabe en større sikkerhed.

Hvis du kan undgå en pludselig blanding, vil det være langt det bedste. Skal du blande så tag tafil, det ved du virker plus hvordan med hvor meget.

Glem dolol nasalt, det vi snakker er mofin dak eller oxicondon hvis det er. Benzoen skal have 1½ time til at virke 1½ mg, derfra er der mulighed for at tillægge morf eller oxi. 5 mg. Skulle det være oralt dolol, er 150 mg mit bedste forslag, også overvejet tolerance.

Du skal ikke blande så store mængder benzoer og morf og lægge dig til at sove, hvis du gerne vil vågne igen. De mest erfarne brugere dør netop på overvurdering af dosen, og manglende respekt for at vejrtrækningen stopper fra det ene øjeblik til det andet.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Nomad skrev:
Har du overvejet at prøve sådan noget som akupunktur?
Jeg tror ikke på det er en behandling i sig selv men jeg har oplevet nogle markante forbedringer hos folk omkring mig der har forsøgt sig med netop akupunktur og da det lader til at du ikke er særligt gammel (set i lyset af du endnu ikke kan blive opereret), så er det nok et forsøg værd fremfor at du i så tidlig alder ender i et massivt forbrug af kraftige smertestillende medikamenter...

Har gået på smerteklinikken og har fået akupunktur synes ikke der var nogen form forbedringer. Jeg har prøvet så meget, har trods alt været et problem siden tidlig teenageårene. Operation mener de er for risikabelt eftersom det er farligt/svært/meget fyldt nerve område osv men har hørt om andre der har fået lagt de nederst dele af rygsøjlen sammen, men det kommer ikke på tale endnu og slet ikke før jeg har børn. Hvilket de heller ikke kan forudsige hvad der så vil ske. Når min ryg knap nok kunne klare jeg udviklede mig som kvinde hvordan vil den så ikke reagere på at få et barn? De vil heller vente og se til derefter. Hvis jeg beslutter mig for at forsøge.

Det jeg for smidt i hovedet er accept, accepter din nuværende situation for det kan ikke ændres, det har jeg så arbejdet med. Men så skal de også acceptere at når jeg beder og hjælp i form af smertestillende at jeg ikke skal udstilles som kriminel og nærmest gennemgå hele mit liv konstant og hver dags indtag af medicin. Fører medicin dagbog bare for at understrege det overfor dem.

Undskyld er lidt små frustreret lige nu for har stadigvæk ondt, så kan ikke sove, aner ikke om jeg skal tage mere medicin i så fald om det skal være smertestillende eller benzo. Ved godt man skal passe på med at blande da det forstærkere hinandens virkning og åndedrættet. Men er lys vågen - godt man har 6 sæsoner af House på sin computer....

Medlem

Offtopic:
Sorry, efter hvad der var skrevet, tillod jeg mig at afslutte det +advarsel. Ved der er mange smertepatienter, der har mistet tiltroen til dem der udskriver deres medicin. Jeg ville hade at sidde i den situation og få pseudo svar fra lægen, og ubrugelige baldrian-skøllet-ned-med-magi råd her :wink: . Men jeg stopper self her, fra nu af PM'er jeg mine svar.

Medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Mit bedste forslag er buprenoffin plaster. Jeg har selv prøvet dem flere gange, også en enkelt gang med god grund. Hvis bup virker godt på dig, hvilket varriere meget, så er det vejen frem. Lægerne er også mere rundhåndet med det, det er ihvertfald min erfaring. Så er det et plasterskift hver 6-7. dag og det er det.

Dertil en tung opiod til når det går det er rigtig galt. Min krop bedøves bedst af ketogan, men det er forskelligt. Oxicondon, både normer og continer, virker imo mere euforisk og energiske ved nasaloptagelse. Men da det er til smertestillende er oralt at foretrække, med mindre det er i komboer, hvor nasalt kan skabe en større sikkerhed.

Hvis du kan undgå en pludselig blanding, vil det være langt det bedste. Skal du blande så tag tafil, det ved du virker plus hvordan med hvor meget.

Glem dolol nasalt, det vi snakker er mofin dak eller oxicondon hvis det er. Benzoen skal have 1½ time til at virke 1½ mg, derfra er der mulighed for at tillægge morf eller oxi. 5 mg. Skulle det være oralt dolol, er 150 mg mit bedste forslag, også overvejet tolerance.

Du skal ikke blande så store mængder benzoer og morf og lægge dig til at sove, hvis du gerne vil vågne igen. De mest erfarne brugere dør netop på overvurdering af dosen, og manglende respekt for at vejrtrækningen stopper fra det ene øjeblik til det andet.

Mvh
Anarkrig

Ok tusind tak, vil prøve at hører dem ad med de plaster så, det har jeg aldrig prøvet før men hvis det virker jamen så er det et forsøg værd. Skal ind til en ny læge det vil sige han er praktikant derude og aner jo sikkert hat om noget (jeg har virkelig dårlig erfaring med læger efterhånden underskylder på forhånd hvis der sidder nogen bag skærmen) Hvordan skal jeg lige komme frem til jeg har behov for netop det? Må vil prøve at hører hvad manden har at sige...

Synes også jeg passer på mine benzo'er og regner ikke med så at tage mere af det i nat. Tror desværre jeg har en ret høj tolerance når det gælder morfin/opiater men har fået sådan en Subutex 2mg (tror jeg) det var nasalt, og den gav mig både en lille lækker rus og tog smerterne. Hvilket jeg endelig var gladest for, så rusen som en uventet side gevinst.

Mit problem med dolol er jeg skal tage 150-200mg nasalt før jeg mærker noget overhovedet, men når jeg ligger mig til at sove er jeg virkelig træt dagen efter, er jeg ikke med noget andet og synes det er irriterende. For også bivirkninger ved nogen af de andre ting men overlever, kan bare ikke lige tolerere at være træt og uoplagt.

Tror nok det er morfin (dak) skal jeg bare kvase dem, hvis jeg skal tage dem nasalt eller holde mig til dem oralt?

Medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Jeg vil gerne lige opfordre folket, til ikke at skrive kombo-forslag i topic'et, pm det til hende hvis det er - det er jo nogle livsfarlige ting at blande...

@ FrkFin - hvis du modtager forslag, så skal du for alt i verden i "bare" tage det for gode varer - hellere dobbelttjekke end at du kaster dig ud i det! =)

Jeg, tjekker skam også tingene, føler jeg har forholdsvis styr på mit medicinforbrug men er lige i krise eftersom jeg ikke har det jeg burde have hjemme og derefter søgte om man evt kunne blande hvis ja hvorfor mængder osv/hvis nej ville det være rart at vide eftersom jeg ikke har et dødsønske....

Synes kun det er godt du går opmærksom på det. Men tænkte det ville være det bedste sted at poste et indlæg som dette:)

Medlem
Brugeravatar

Har du forresten prøvet om cannabis hjælper?
Jeg ved at det lyder lidt useriøst men der er nogle mennesker, hvis smerter det har en god effekt på.

Medlem
Brugeravatar

groza skrev:
Har du forresten prøvet om cannabis hjælper?
Jeg ved at det lyder lidt useriøst men der er nogle mennesker, hvis smerter det har en god effekt på.

Kan ikke ryge har astma:( Det ender i noget skidt hver gang jeg har prøvet. Men ved det hjælper for nogen mennesker - så ser det ikke som useriøst.

Medlem
Brugeravatar

Man behøver ikke at ryge det ;)

Medlem
Brugeravatar

groza skrev:
Man behøver ikke at ryge det ;)

Hmm kan godt være jeg er helt blank men vil du så have jeg bager kage hverdag tihi... hjælper vist ikke på mit vægtproblem så.. Eller hvad havde du i tankerne;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
En vaporizer er mit bedste bud, ingen røg og ingen fedt, bare masser af smag... Og virkning :)

Medlem
Brugeravatar

Guld kakao er nok den nemmeste måde at indtage hash oralt ;)

Men ja, en volcano vap ville jeg ikke være ked af at få fingrene i.

Medlem
Brugeravatar

groza skrev:
Guld kakao er nok den nemmeste måde at indtage hash oralt ;)

Men ja, en volcano vap ville jeg ikke være ked af at få fingrene i.

Hehe har aldrig været til hash, netop fordi jeg ikke kan ryge det... gik fint nogen/mange år tilbage, nu er det jo bare pinligt :oops: Så er lidt på "grøn" på dette område....

Tror heller ikke "rusen" altid lige var mig, mere duften jeg kunne lide mens andre røg men selvfølgelig hvis det kunne tage noget smerte kan det komme på overvejnings listen. I morgen er der læge besøg så skal jeg bare have noget og nok der virker den her gang. Bliver frustreret ved tanken. Men igen anden snak...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]