Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle!
Ny her på boardet, med et par spørgsmål.
Julen 2008 prøvede et par venner og jeg nogle "Hollandske party pills" som efter sigende skulle være lovlige, de lignede kodimagnyler, samme str og form (altså piller og IKKE kapsler) og var vist farvede. Nogen der ved hvad disse piller kan havde indeholdet? Der var vist en dreng der døde af dem. Tænker lidt på om det kan have været mephedrone.
Vi tog noget coke samt rigelige mængder alkohol før vi nippede til de hollændere, jeg starede med en 1/4 del, efterfulgt af 1/4 en time senere osv....
Jeg fik en totalt fedt trip, totalt velvære og kunne slet ikke stå stille - bedre end gode kiks og mdma. Min ene ven fik desværre dårligt trip/od, så jeg måtte ringe 112 efter en ambulance til min ven hvorefter jeg tilbragte hele natten/morgenen (6 timer) ved min buddys side, han var totalt bange for at hans hjerte villle springe ud af brystkassen eller han ville dø. Han turde ikke være alene. Rimelig skræmmende, jeg var totalt blæst og kunne godt holde fokus, men det var lidt syrerealistisk...
Nogen der kender disse piller, og ved hvad de indeholder?
Har lige fået lidt mephdrone, men efter at have læst lidt om det - ved jeg ikke om jeg tør/gider prøve det - lader til det er mere fornuftigt med noget god cola...?

Peace herfra!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Psychedelia er ikke til diskussion om indholdet af diverse ecstasy-piller medmindre det er for at komme med en advarsel om et nyt og potentielt farligt batch.
Forresten er der højst sandsynligt ingen der kan hjælpe dig - det er flere år siden du indtog den og beskrivelsen er ikke noget der kan bruges særlig godt.

Junior medlem

Nu står der jo i topic, at det IKKE er ecstasy.
Du tror simpelthen ikke det er muligt, at der er andre der har spist de samme piller for et år siden...(dec 2008 - januar 2010 er 1 år og ca. 2mdr - ikke flere år) Det kunne jo være muligt, der var nogen som vidste hvad der var i pillerne. Det kunne også være muligt at de stadig kunne købes idag...
Men jeg er da forfærdelig ked af, at du ikke lige synes mit topic var passende (eller noget)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Jeg synes den her tråd er lidt handikappet, uden en mere detaljeret beskrivelse af rusen, er det ret svært at sige noget.
Hvordan var det bedre end MDMA? - var du mindre diffus? havde du mere krops-eufori? Var det kokain x 117 ?
Hvor meget kokain tog i?

Junior medlem

Havde vel taget et gram cola af "god std". Mere krops eufori, mine ben og arme var hele tiden i bevægelse, musikken og menneskene stod skarpe - ikke en sammensmeltning af det hele.
Men det er selvfølgelig også svært at beskrive rusen præcist et år efter, tænkte der måske var nogen der kendte dem og vidste hvad der var i.

Mvh C

Moderator

ud fra din beskrivelse, synes det tænkeligt at jeres piller indeholdte Mephedrone. Det er et satans stof, der kan skabe høj puls, højt blodtryk, ekstrem blodkar-sammentrækninger. Derudover vides der ikke meget om mephedrons neurotoxicitet.
At tage det stof, sammen med kokain, og alkohol er helt gak. Høj puls + højt blodtryk + blodkar sammentræknin + cocains egenskab til at give uregelmessig hjerte-rytme og hjertestop, og tilmed virke blodkar-sammentrækkende.. når man tager kokain og alkohol sammen kan ske følgende:
"If consumed with alcohol, cocaine combines with alcohol in the liver to form cocaethylene. Studies have suggested cocaethylene is both more euphorigenic, and has a higher cardiovascular toxicity than cocaine by itself.[64][65][66]" http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine

Citat fra Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Mephedrone
"At present, very little is known about the toxicity of 4-methylmethcathinone. Reported side effects suggest it may cause pronounced peripheral vasoconstriction, which has been speculated to result from formation of the potent vasoconstrictor 4-methylephedrine as a metabolite,[2] a compound known to have significantly more cardiovascular toxicity than ephedrine itself.[18] Reports of addiction and problematic use have also emerged.[1] Professor David Nutt, former chair of the Advisory Council on the Misuse of Drugs in the UK has said "people are better off taking ecstasy or amphetamines than those [drugs] we know nothing about" and "Who knows what's in [mephedrone] when you buy it? We don't have a testing system. It could be very dangerous, we just don't know. These chemicals have never been put into animals, let alone humans."[19]"

så det er egentlig meget sandsynligt, at det er hvad din ven har døjet med. Desuden stemmer din rusbeskrivelse rimeligt overens med den af mephedron. Jeg ville passe meget på med det stof, hvis jeg var dig.. jeg har prøvet det 1 gang. God eufori, men meget usund fornemmelse. jeg tager det ikke igen.

Medlem

Jeg tror sku ikke det er mephedrone. For det første havde det ikke været der i lang tid i 2008. <Og har ikke hørt om mephedrone på pilleform nogle steder.

Og hvis du synes det var bedre end mdma, kan jeg heller ikke tro på det,.

Du må beskrive rusen noget mere ellers er der slet ingen hjælp og hente. Hvor lang tid virkede rusen ?

Moderator

hvor mange piller nåede i at spise ialt?

Junior medlem

Vi spiste 1 pille hver (3 mand), pillen havde samme form og størrelse - som en dansk kodimagnyl, bare i forskellige farver.
Jeg var også nysgerrig omkring, hvilke(t) virke stof(er) der måtte være i, fordi jeg ikke tør satse på det lort igen...
Jeg har næsten lige fået noget mephedrone i hånden, men efter at have læst div skræk historier herinde, samt hørt fra en ven, hvordan det virker (som beskrevet i flere tråde herinde) tror jeg det bliver skyllet ud i lokummet imorgen, det er sgut værd at tage eller give til andre!
Rusen har vel været 4-5 timer, den sparkede rigtigt ind omkring midnat, til jeg forlod mig makker på hospitalet omkring 5-6 om morgenen

Moderator

Det er svært at sige noget om det, udover, som du så har lært, at det er temmelig dumt at indtage ting man ikke ved hvad er.

Måske har det ikke været Mephedron. Det kan også have været et værk af nogle Piperaziner, eller p-Fluoro-Amfetamine..
Du bør finde ud af hvor de er købt, og skrive en mail til manden, og spørge hvad pillerne indeholder. Vi vil ikke have linket.

Medlem
Brugeravatar

Du kan næsten ligeså godt spare dig en mail, den slags firmaer er notoriske for at lyve om indholdet af deres lort.

Medlem

ja hvis virkningen har varet 5 timer. kan det næsten ikke være mephedrone. synes max det holder 1-2 timer. oralt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]