Obama skrev:
Rush skrev:
Fik samme tanke. 25mg er en mærkbar overdosis, IMO.
Vil da også sige at efter jeg har prøvet med 10 mg streger, så er 25 også for meget på en gang.
Så sandt, som det er skrevet. Som jeg skrev i mit forrige indlæg er 25-30mg intranasalt også maksimal dosering efter min mening. Så blæser man virkelig igennem! Jeg tænker også det er her, de negative effekter af netop denne stimulans virkelig kommer til udtryk. Så jeg vil slet ikke anbefale folk at dosere så højt, selvom jeg har doseret langt højere og haft fantastiske oplevelser hermed. Men det kan hurtigt gå hen og blive farligt, vil jeg tro.
2-10mg anbefaler jeg som startdosis til de, der absolut vil forsøge sig med denne stimulans. Personlig bruger jeg det, hvor fokus og koncentration er en nødvendighed. Det er også så potent, det virkelig kan udskyde folks søvnbehov, hvilket i nogle situationer kan være meget praktisk. Men så vidt jeg har læst mig til, bør man undgå at holde sig vågen flere døgn på denne stimulans, da stimulans-inducerede psykoser skulle indtræde hurtigere med netop denne stimulans, modsat mange andre. Så dette er også en fare, man bør undgå!
Det har umiddelbart nogle barske konsekvenser i form af afhængighed og psykoser. Men derimod har jeg selv eksperimenteret meget med dette stof, og jeg har haft stor glæde af det, da det har forøget min kreativitet og produktivet, til trods for, jeg har psykiske problemer, der egentlig hæmmer netop disse funktioner ved mig. Jeg har før været medicineret med Ritalin (methylphenidat), men MDPV har for mig vist sig at være et yderst velegnet alternativ i nogle situationer.
Dermed ikke sagt, denne stimulans kan anbefales på nogen måde, hverken som rusmiddel eller 'medicin', eftersom vi nok langtfra kender til dets egentlig virkninger og bivirkninger. Men nu er der ikke meget, der pejer mod, at det skulle være særdeles toksisk heller. Men igen har det ikke været meget konkret forskning på området, og de fleste informationer, man kan finde på nettet om dette stof, er brugere samt misbrugeres erfaring med stoffet, som dem jeg selv har beskrevet her i tråden, og så er der kun meget lidt videnskabelig information om selve stoffet.
Så pas på derude folkens. MDPV kan have sine fordele og ulemper som så mange stoffer, og jeg ved nogle af jer vil falde over det. Så brug det nu med omtanke, velvidende vi snakker om et RC. Start ud med lave doseringer. Skaf evt. en vægt, der kan måle i hele miligram, og vær nu forsigtige!