Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: MDPV.
Junior medlem

jeg har aldrig rigtig taget stoffer før. men i torsdags prøvede jeg MDPV. det er en af de vildeste oplevelser jeg længe har haft. jeg har ingen idé om hvor meget jeg sniffede. men jeg har ikke sovet siden. min krop er vildt kvæstet og gør ondt, jeg har den værste hovedpine nogensinde og min vejrtrækning er stadigvæk ikke blevet helt normal. jeg har det generelt helt vildt dårligt. det var super fedt at prøve, men måske det bare ikke er det værd når man får det så skidt bagefter? jeg ved som sagt ikke så meget om det her, og ved ikke om jeg har gjort noget forkert? er der andre som har prøvet det, som har det på samme måde bagefter? er det helt normalt?

Titel: Re: MDPV.
Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
kender ikke til stoffet, men generelt for stimulanser er, at de giver "tømmermænd" når rusen er overstået.. man er øm i kroppen, føler sig træt og kvæstet, og ofte sulten og tørstig fordi man ikke har lyttet til kroppens signaler mens men har været påvirket.. man kan sagtens presse sin krop udover det sædvanlige, men det er bestemt ikke gratis, så snart rusen er overstået skal pengene betales tilbage med renter og renters rente, hvis du forstår - jo højere man flyver, jo længere falder man også i sidste ende :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
det var super fedt at prøve, men måske det bare ikke er det værd når man får det så skidt bagefter?

Det må du jo afgøre med dig selv, men start med at læs om stoffet http://www.erowid.org/chemicals/mdpv/

MDPV er et research chemical. Så du skulle måske overveje, at eksperimentere med nogen lidt mere velkendte stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har personlig gode erfaringer med og har gjort en del i MDPV. Der er mere information at hente på http://en.wikipedia.org/wiki/Methylenedioxypyrovalerone.

Men som Luftkaptajnen skriver der det et RC, hvilket betyder, vi endnu ikke er helt sikre på, hvilke konsekvenser, det kan have for kroppen.

Senest rettet af DrK 03 apr 2010 22:21, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det er ikke så smart, ikke at vide hvor meget man har taget, når man indtager noget så potent. jeg har eksperimenteret med MDPV enkelte gange, dengang det var lovligt, som studydrug i doser fra 1-5 mg(!). det er hamrende potent! selv 1 mg giver en mærkbar klarhed i hovedet og skærper dine tanker. på div. drugforums rapporterer de om kokainlignende virkning og craving. jeg synes ikke der er den store eufori forbundet med det. en gang prøvede jeg 4 mg og redoserede med 3 mg et par timer senere. der kunne jeg godt mærke en mindre nedtur efterfølgende. det der foruroligede mig mest, var at jeg dagen efter fik smertende jag i nyreregionen. jeg vil ikke anbefale nogen at eksperimentere med det stof i højere doser.

hvor i kroppen har du ondt? som enhver anden stimulans må der forventes nogen grad af vasokonstriktion.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har været igennem ~250mg af det for et par år siden, møgpotent stimulans. Desværre er det ikke en noget videre spændende af slagsen - euforien får hurtigt loft på, og redoseringer er ganske fristende. Maksimal anbefalelig dosis er 10mg IMO - og det endda med lidt tolerance. Alt derover giver dig en mærkelig, stresset rus, som kan være lang at ride ud.

Når du har gjort som du har, vil jeg bestemt anbefale at du ikke gentager forsøget. At du allerede første gang får så store doser indenbords og så kraftige bivirkninger efterfølgende er ikke et godt tegn - fortsætter du, risikerer du blot at forværre din situation.
Om ikke andet, så LÆS OP, og vær forsigtig med doserne - få fat i en præcis vægt, og tag nøje opmålte doser - eyeballing nytter IKKE med MDPV.

MDPV er såvidt jeg husker ikke særlig toksisk, men forlænget brug og høje doser giver selvsagt de typiske stimulansbivirkninger - ondt i muskler, læber, kæbetøj, dårlig mundhygiejne samt et underskud af alle kroppens kostmæssige resourcer må forventes.
Få dig noget søvn, noget mad, og tag det roligt et par dage, så burde du hurtigt få det bedre.

Junior medlem

jeg tror ærlig talt heller ikke at jeg havde gjort det, hvis ikke det var fordi at jeg i forvejen var rigtig, rigtig fuld. jeg burde vel have tænkt mig om.
jeg fik af vide af en af mine venner at jeg sniffede mellem 100-120 mg. (dog ikke rent, selvfølgelig.)

jeg har faktisk mest ondt i hovedet og i ryggen. hovedet er det værste. forrige nat kunne jeg ikke sove på grund af det. hver gang jeg blinker med øjnene, er det som at få et kæmpe slag i hovedet. ret underligt. men det går vel snart over. dog har jeg det bedre idag. og har også fået sovet i et par timer.

anyways.. tak for hjælpen peepz. jeg må nok hellere læse lidt om det, inden jeg begiver mig ud i sådan noget igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg har leget med MDPV 2 gange, den ene gang var det en søndag inden jeg skulle i skole mandag, endte med at jeg lå søvnløs hele natten og langt op af dagen. Anden gang indtog jeg 25 mg som studydrug, hvilket resulterede i at der løb vand ud af næsen på mig, 2 dage i streg i det næsebor hvor jeg havde sniffet det. Regner med at indtage 10 mg i aften til at lave lektier på. Hvilket er sidste chance MDPV får for at imponere mig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det kan ikke være rent stof i har fat i. til at studere på har jeg typisk brugt 1-2mg og redoseret når jeg syntes jeg havde brug for det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fik samme tanke. 25mg er en mærkbar overdosis, IMO.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

25-30mg MDPV intranasalt er virkelig maksimal dose efter min mening. Jeg har mange erfaringer med MDPV, selv langt højere doser, endda intravenøst. Nu skal vi ikke diskutere, hvorvidt det har været dumt eller ej, for det har det, og jeg er udmærket klar over, hvad jeg tidligere har udsat min krop for og nu har lært af. Men jeg taler ikke bare på vegne af egne, men også adskillige andre bekendtskabers erfaringer, når jeg nu siger, at det er for risikabelt at bevæge sig over 30mg MDPV i én dosering. Folk har oplevet gener med hjertet, jeg personlig har været så bekymret, jeg har været inde og få EKG-tests på skadestuen, men det er en længere historie, jeg ikke ønsker at gå i detaljer med.

Udover det har MDPV for mig og andre haft den bivirkning, at det har vist sig at være psykisk afhængighedsskabende. Derfor skal man virkelig passe på med denne stimulans, som så mange andre stimulanser. Afhængighedspotentialet taler for sig selv i denne sag, vil jeg mene.

Hvis folk får fat i dette stof og ønsker at prøve det, vil jeg anbefale en startdosis på mellem 5-10mg maksimalt. Man skal lære at kende stoffet og den måde, det påvirker ens egen krop og mentalitet på. Personlig gør jeg selv i langt lavere doser i dag, end det maksimale som jeg først nævnte i tråden. Jeg tager mellem 2-10mg højest i en streg ad gangen af hensyn til min krop og psyke.

Jeg vil sige, MDPV har nogle fantastiske, positive egenskaber som den stimulans, det nu engang er. Jeg bliver personlig meget fokuseret og har nemmere ved at fastholde koncentrationen. Men jeg vil ikke anbefale nogle at bruge denne stimulans på baggrund af afhængighedspotentialet og det faktum, at det er en meget potent stimulans. Derudover er det et kemikalie, hvis virkninger vi endnu ikke kender til. Mig bekendt er der dog ikke nogle beviser for, det skulle være særdeles toksisk, men igen er det stadig et RC.

Dette indlæg er iøvrigt skrevet under indflydelse af den omtalte substans. Ikke fordi det var nødvendigt at tilføje, men synes nu det var meget morsomt i forbindelse med, indlægget omhandler stoffet. :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Rush skrev:

Vil da også sige at efter jeg har prøvet med 10 mg streger, så er 25 også for meget på en gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Obama skrev:
Rush skrev:

Vil da også sige at efter jeg har prøvet med 10 mg streger, så er 25 også for meget på en gang.

Så sandt, som det er skrevet. Som jeg skrev i mit forrige indlæg er 25-30mg intranasalt også maksimal dosering efter min mening. Så blæser man virkelig igennem! Jeg tænker også det er her, de negative effekter af netop denne stimulans virkelig kommer til udtryk. Så jeg vil slet ikke anbefale folk at dosere så højt, selvom jeg har doseret langt højere og haft fantastiske oplevelser hermed. Men det kan hurtigt gå hen og blive farligt, vil jeg tro.

2-10mg anbefaler jeg som startdosis til de, der absolut vil forsøge sig med denne stimulans. Personlig bruger jeg det, hvor fokus og koncentration er en nødvendighed. Det er også så potent, det virkelig kan udskyde folks søvnbehov, hvilket i nogle situationer kan være meget praktisk. Men så vidt jeg har læst mig til, bør man undgå at holde sig vågen flere døgn på denne stimulans, da stimulans-inducerede psykoser skulle indtræde hurtigere med netop denne stimulans, modsat mange andre. Så dette er også en fare, man bør undgå!

Det har umiddelbart nogle barske konsekvenser i form af afhængighed og psykoser. Men derimod har jeg selv eksperimenteret meget med dette stof, og jeg har haft stor glæde af det, da det har forøget min kreativitet og produktivet, til trods for, jeg har psykiske problemer, der egentlig hæmmer netop disse funktioner ved mig. Jeg har før været medicineret med Ritalin (methylphenidat), men MDPV har for mig vist sig at være et yderst velegnet alternativ i nogle situationer.

Dermed ikke sagt, denne stimulans kan anbefales på nogen måde, hverken som rusmiddel eller 'medicin', eftersom vi nok langtfra kender til dets egentlig virkninger og bivirkninger. Men nu er der ikke meget, der pejer mod, at det skulle være særdeles toksisk heller. Men igen har det ikke været meget konkret forskning på området, og de fleste informationer, man kan finde på nettet om dette stof, er brugere samt misbrugeres erfaring med stoffet, som dem jeg selv har beskrevet her i tråden, og så er der kun meget lidt videnskabelig information om selve stoffet.

Så pas på derude folkens. MDPV kan have sine fordele og ulemper som så mange stoffer, og jeg ved nogle af jer vil falde over det. Så brug det nu med omtanke, velvidende vi snakker om et RC. Start ud med lave doseringer. Skaf evt. en vægt, der kan måle i hele miligram, og vær nu forsigtige!

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]