Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 01:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey... Jeg har ALDRIG taget stoffer i mit liv. Jeg har kun røget ciggeratter og drukket alkohol...
jeg går i skole i 1.g og nu har jeg overvejet at tage amfetamin... har hørt det skulle være fedt.
men ved ikke om man kan gå i psykose af det og sådan, en af mine venner havde det sgu ikke godt efter til en fest. han sad og rystede og var bange for at dø.

ved ikke om man skal eller ej, er der nogen her der har forstand på farene ved at gøre det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Start ud med få streger og byg langsomt op, vær ikke påvirket af andet og start under relativt rolig forhold med folk, du stoler på. Ved at bygge langsomt op, kan du også vurdere, hvornår du er påvirket nok. Der er ingen grund til at sniffe overdrevede mængder, da det bare gør en overstimuleret og på sin vis ikke giver mere eufori. Ved at tage mindre mængder, undgår du også at sidde oppe hele natten og ikke kunne sove. Det er i situationer, hvor man har taget store mængder og holdt sig vågen i lang tid, at man kan blive psykotisk - fx det du nævner. Det er også der, det bliver meget skadeligt for kroppen - den skal simpelthen have hvile. Søvn og små doser er nøgleordet til at mindske skader og de efterfølgende meget slemme tømmermænd.

Så hvis jeg var dig, ville jeg starte stille ud, få bygget en fin rus op med nogle streger (husk at få den bedste kvalitet som muligt - færre og mindre streger er at fortrække) og så derefter drage til fest UDEN amfetaminen. Festen kan hurtigt til at handle om at skulle tage streger, hvis det er medbragt, og hvis folk omkring en ikke må vide noget, får man ikke nydt meget af festen, når man hele tiden skal stå ude på toilettet. Hvis du stadig har lyst til at tage det og tænker på det, selvom du ikke har det med, så er det nok ikke en god ide at eksperimentere med. Amfetamins bivirkning overskygger de gode virkninger meget, så det er ikke det værd.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg ville først og fremmest læse noget om det på nettet evt. For så kan du nok få svar på nogle spørgsmål.

Har aldrig selv prøvet amfetamin, men vil da ønske dig held og lykke :D

Junior medlem

hehe tak :D
men der er så meget forskelligt på nettet nemlig. så ville gerne havde noget fra folk man med sikkerhed ved har forstand på emnet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Husk på, at der ofte kan være STOR forskel på kvaliteten af information om lige netop amfetamin, alt efter dit kildevalg!
Danske rekreationelle brugere og den gængse pusher har som regel deres helt eget sæt "fakta" om amfetamin - der er et hav af myter derude, så pas på.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yeah, som John D lidt er inde på, så er et af de største problemer ved amfetamin, at folk ikke har et begreb om doserne. Rigtigt mange tror de er smarte, hvis de "rykker masser af snitter" på størrelse en en kuglepen, men sandheden er, at de formentligt har en rigtigt dårlig pusher og en rigtig dårlig dag, dagen derpå, fordi de ikke har kunne sove.

Så hold lidt igen, både med størrelse og antal, så skal du nok få en hyggelig aften :)

Junior medlem

Hey, Jeg har taget Amf i lang tid, Som John D siger gør det hjemme ved en ven, sammen med 2-3 andre. Sid og hør musik stille og rolig.. Tag nogle små streger over længere tid(Min Personlig mening hvis man ikke skal fyre den MAX af!). Og vær sikker på at købe god kvali. Spørg evt. Nogle venner som har købt fra Dealeren.. Og Lad være med at sidde og pimpe 1g Streger ;)

-Nome Out. Spell like 4 year old!

Junior medlem

tak for hjælpen alle sammen, kan se de fleste af jer siger man skal tage det med ro den aften man tager det.
jeg vil dog helst tage det på en bytur eller noget (mener amf kvikker en op). så tænkte det ville være oplagt.

Er den idé helt dum eller hvad mener i?
og hvad med afhængighed?

Admin
Brugeravatar

Hvis du ikke må virke påvirket af narko, så kan det godt være en dårlig ide at tage det i byen første gang. Så hellere til en privatfest hvor stemningen er lidt mere afslappet, så du ikke skal bekymre dig om at virke blæst. Men det kommer altsammen an på hvordan du er som person, og ikke mindst hvor meget du tager.

Mht afhængighed er der bestemt et potentiale for det. Du skal bare passe på, ikke at tage det for tit. Hold det til meget særlige lejligheder, så du max tager det 1 gang om måneden (gerne meget sjældnere!). Det er en god ide at have et stort netværk af venner, der ikke tager stoffer når de fester. Hvis du begynder kun at feste med folk der tager stoffer hele tiden, kan du let komme ud i et misbrug selv. Jeg ved godt, nogle vil sige mig imod mht dette. Men jeg synes ofte det er et problem for unge personer, der lige er begyndt at tage narko.

I øvrigt synes jeg sagtens du kan vente et par år med at tage narko i det hele taget, hvis du er under 18 (går jeg udfra når du siger du går i 1. g :)) Der er masser af tid til at tage narko.

-Jimmy Carter

Junior medlem

tak for de hurtige svar alle sammen :)
Imp, ja men hvorfor mener du jeg skal vente?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Din krop og hjerne er stadig under opbygning, og er det stadig indtil du er omkring 19-20 år. Begynder man at tage stoffer som f.eks. 15-16 årig, påvirker man kraftigt (og IMO, unødigt, selv om det er spændende) den sidste periode inden den er færdig. Jeg kender flere, som startede med amf og masser af sprut da de var 13-14 år, og som i dag - efter min mening (de ser det ikke selv) - er tynget af det i dag. En tager f.eks. aldrig i byen uden at have amf med, og han kan simpelthen ikke være sammen med andre mennesker uden at have "kridtet banen op" først.. ret trist syn.

Medlem
Brugeravatar

Ville lige sige at amfetamin er noget værre lort, som alle (især folk under 18 år) burde skylle ud i lokummet.
Især hvis du køber dit amf af en normal gade-pusher, er der en kæmpe chance for at du får fat i en omgang skam-cuttet pis.

Når det er sagt, så er amfetamin noget af det fedeste at gå i byen på. Efter min mening mange gange federe end coke.
Det er også det der er problemet ved det, by ture bliver simpelthen aldrig det samme uden.

Jeg er sikker på at min post ikke vil afholde dig fra at tage amf. Men tænk dig om, lige pludselig kan du ikke gå i byen uden.

Junior medlem

hvorfor mener du det er noget lort?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Amfetamin er et lortestof, undskyld jeg er den der siger det til dig :) De moralske og fysiske tømmermænd man oftest ender op med dagen efter er ikke den rus værd. Hvis du beslutter dig for at stikke næsen i kreatin, så er det vigtigt at du lytter til de signaler som din krop sender til dig, altså fx. ubehag = pause fra snitterne. Og dagen efter er det vigtigt at man lader sin krop hvile og får slappet af og får noget godt at spise.
Du bliver højst sandsynligt buttfucked når det kommer til kvaliteten af dit amf. Men det er desværre sådan at det nok er det stof som er aller mest cuttet når det endelig rammer gaden.
Du nævner at din ven har siddet og rystet og været bange for at dø, det med rysteturene er møj møj normalt på amfetamin. Husk at vær i selskab med minimum en som er noget mere erfaren end dig selv, da man ofte føler en lyst til at snakke om de ting man føler og oplever, og her er det helt sikkert rart at være sammen med en der har oplevet de fleste slags ting som kan ske på amf.
Pas nu på dig selv

Mvh
Obama

Medlem
Brugeravatar

Mount skrev:
hvorfor mener du det er noget lort?

Der er ikke rigtig nogen rus - Du blir frisk, snaksalig osv, men der er ikke nogen "waauw" effekt.
Jeg blev sgu skuffet første gang, jovist man var frisk og snaksalig og det var så det.
Efter morgenfesten var det hjem i seng - troede jeg .. "sov" en enkelt time og jeg havde det elendigt bagefter, kan huske jeg græd, men ikke hvorfor - lå bar ved siden af min daværende kæreste og kiggede op i loftet.
Men ja - som de andre siger, læg stille ud, ha styr på hvor meget osv .. for det havde jeg ikke, og jeg aner ikke hvor meget jeg havde indtaget den aften (føjj slem !!)

red. 1 gang :)

Insane psychedelia user!

Amfetamin er IMO kun et lortestof hvis man ikke kan styre sig, og rykker alt for store doser indenbords.
Hold dig til ~200mg af en nogenlunde gade amf, det burde godt kunne gi en førstegangsbruger en god oplevelse. Og hold igen med øllerne, de har stensikkert 50% af skylden for de hangovers som Obama nævner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg forstår heller ikke de mange negative indlæg om amfetamin... Jeg har et, efter egen mening, meget moderat forbrug... Noget med <200mg per gang og måske 5-10 gange på et år (det var lidt oftere mens jeg gik meget i byen - måske ca. hver 2. uge) og har aldrig haft de store problemer...

Bevares man er da lidt flad dagen efter (især hvis man har drukket en flaske sprut ved siden af) og det er lidt irriterende man ikke kan sove andet end et par timer dagen efter; men elsker da den "jeg er bare så meget på" følelse og det energiboost man får - og ikke mindst den klarhed i hovedet i forhold til hvis man i stedet havde styrket sin selvtillid med en halv flaske rom...

Er jeg den eneste som får sådan en rigtig supermand følelse? Når man lige har taget den første snitte og den er gået i hjernen, så får jeg så meget energi at jeg har lyst til at gå ind i stuen og løfte sofaen (med folk i) op i strakte arme bare for at få brugt noget af den energi 8)

Skal jeg sige noget negativt (udover kæbespændingerne), så er det at jeg får tendens til at holde min egen fest med mig selv når jeg kommer helt op i gear - folk der drikker kan slet ikke følge med min energi og vil tror nogen kan opfatte mig som ret selvoptaget fordi det hele går så hurtigt at jeg kun har tid til mig selv

Jeg startede min "karriere" med at køre på samme pose i nogle år og så efterhånden var det som om stoffet havde mistet sin effekt og jeg var faktisk holdt op med at bruge det... så fik jeg alligevel en snitte ved en fest på et tidspunkt og BUM jeg var tilbage i gear - da jeg så tænkte nærmere over det, så var effekten forsvundet samtidig med min oprindelige forsyning var sluppet op og min døde periode hang sammen altså sammen med den nye pose (= lorte cuttet stuff)... i den periode havde jeg også amf-tømmermænd helt frem til tirsdag (fra lørdag nat) nogen gange og fik ofte ondt i ryggen(?) i dagene efter...
Jeg er helt sikkert på det var noget skidt jeg havde fået fat i og idag har jeg ingen problemer...

Har aldrig forstået hvorfor amf er "den dårlige" og coke "den gode" - synes coke er kedeligt og alt alt for hurtigt ovre...

Til OP: Du kan også røre lidt amf op i fx et glas vand... det smager af UFF!! men virkningen kommer langsommere (½-1 time) og er knap så intens, som hvis det sniffes... men rusen holder længere (=sværere at sove bagefter) - jeg gjorde selv dette de første par år (indtil jeg prøvede at sniffe det og mærke den intensitet det sparker ind med)...
Men hvis nu du beslutter dig for at prøve, så husk at der er intet sejt i at indtage heroiske doser - det gør bivirkningerne meget værre (især kæberne kan være lige ved at spæde af led) og synes ikke rusen bliver tilsvarende mere intens... En lille dose i et glas vand giver en herlig prikkende fornemmelse i kroppen, som kommer langsomt snigende og pludselig er der fest i kroppen - man kan altid prøve med lidt mere næste gang hvis man har lyst... Du er ikke i tvivl når du har fået for meget, du sveder som et svin, dine kæber spænder helt åndssvagt og du kan ikke koncentrere dig 10 sekunder af gangen - det kan ikke anbefales ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
LSDrejø skrev:
Jeg startede min "karriere" med at køre på samme pose i nogle år og så efterhånden var det som om stoffet havde mistet sin effekt og jeg var faktisk holdt op med at bruge det... så fik jeg alligevel en snitte ved en fest på et tidspunkt og BUM jeg var tilbage i gear - da jeg så tænkte nærmere over det, så var effekten forsvundet samtidig med min oprindelige forsyning var sluppet op og min døde periode hang sammen altså sammen med den nye pose (= lorte cuttet stuff)... i den periode havde jeg også amf-tømmermænd helt frem til tirsdag (fra lørdag nat) nogen gange og fik ofte ondt i ryggen(?) i dagene efter...

Det mest skumle ved amfetamin, er effekten og bivirkningerne(tømmermænd) ikke er ens.

Når jeg tænker amfetamin, tænker jeg på ét molekyle. Et er at det måske er 70, 80 eller 90% kreatin samtidigt. Men man får altså ikke tømmermænd af kreatin. Ved insufflering kan i godt bilde mig ind, at man får en lidt hurtigere optagelse hvis der ikke er noget kreatin i produktet, men jeg har oftest taget det i bomber. - Så burde det altså virke på samme måde, lige meget hvor meget eller lidt kreatin der er i!

Jeg har kun haft købt hos en provinsdealer af værste skuffe. Han havde oftest 2 "slags amfetamin" til salg. Noget der var dyrt og billigt. - Der var ingen tvivl. Produkterne havde ikke samme stamindhold. Han ku selv sidde og sige at den ene måske gav meget slemme kæberaslere, hvorimod den anden næsten ingen. Lige så vel som noget amfetamin har givet mig supermandsfornemmelsen som lsdrejø snakker om, hvorimod andet blot har holdt mig vågen.

En anden skummel ting er lugten. Rent amfetamin skulle være lugtfrit, men ALT det amfetamin jeg har været i nærheden af, har haft den grummeste stank af kemikaliehelvede. Jeg har kun hørt gisninger om, hvad det er der giver den lugt. Jeg har heller ikke kunnet finde nogen gadeamfetamins-analyser, som kunne give mig svaret.

- Men ser man bort fra det, så har amfetamin en lækker rus. Så længe man husker sin søvn og lader være med at redosere.

Medlem
Brugeravatar

En anden vigtigt ting du skal være opmærksom på er at hvis det amfetamin du ender med at købe er vådt/fugtigt så er det fordi pusheren(eller leddet over ham) har overhældt det med væske(typisk vodka) for at få det til at veje mere.
Det er ikke videre behageligt at sniffe og kan løses ved at lægge det på en tallerken på radiatoren eller i vindueskarmen i alt mellem 1 time og 2 dage.
Det kan anbefale at købe nogle drikke yoghurt og frugt(banan og advocado er imo det mest optimale at spise)
Det er vigtigt at få andet en alkohol og vand i maven.
Og normal mad kan være svært for nogle at få ned.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]