Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hey jeg har kigget herinde efter lidt erfaring på IV/IM administration af Midazolam.

Inde på Medicin.dk ser doseringsdoseringsforslagene således ud:

Præanæstetisk medikation
Voksne. 0,07-0,10 mg/kg legemsvægt i.m. Ældre og svækkede. 0,025-0,05 mg/kg legemsvægt i.m. Børn > 1 år. 0,08-0,2 mg/kg legemsvægt i.m.
Gives 20-60 min. (i.m.) før anæstesiindledning.
Anæstesiinduktion
Voksne. 0,15-0,20 mg/kg legemsvægt i.v. (uden præmedikation: 0,3-0,35 mg/kg legemsvægt i.v.). Ældre og svækkede. 0,1-0,2 mg/kg legemsvægt i.v. (uden præmedikation: 0,15-0,3 mg/kg legemsvægt i.v.).
Dosis titreres langsomt (dosistillæg på højst 5 mg injiceres over 20-30 sekunder med 2 min. mellemrum) til ønsket effekt. Ved anvendelse før eller i kombination med andre stoffer til induktion af anæstesi nedsættes initialdosis væsentligt.
Sedation med bevaret bevidsthed
Voksne. Initialdosis 2-2,5 mg i.v. Titreringsdosis 1 mg i.v. Totaldosis 3,5-7,5 mg i.v. Ældre og svækkede. Initialdosis 0,5-1 mg i.v. Titreringsdosis 0,5-1 mg i.v. Totaldosis < 3,5 mg i.v.
Gives langsomt (ca. 1 mg/30 sekunder). Initialdosis gives 5-10 min. før proceduren.
Børn 6 mdr.-5 år. I.v. Initialdosis 0,05-0,1 mg/kg legemsvægt. Totaldosis < 6 mg. Børn 6-12 år, i.v. Initialdosis 0,025-0,05 mg/kg legemsvægt. Totaldosis < 10 mg. Børn > 12 år, i.v. Voksendosis.
Initialdosis gives over 2-3 min. Før proceduren indledes, eller dosis optitreres, ventes 2-5 min., så den fulde sedative effekt kan vurderes.
Børn 1-15 år. I.m. 0,08-0,2 mg/kg legemsvægt.

Jeg regner med jeg skal gå efter sedation med bevaret bevidsthed da jeg gerne vil opleve rusen ?

Er der andre der har erfaring med dosis ved i IV/IM?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Har erfarlinger oralt - men vil ikke uddybe hvis du ikke har interesse heri=)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
lige med midazolam har jeg kun prøvet det IV. en enkelt gang på sygehuset og kan ikke huske noget om dosering der desværre..
Oralt kender jeg godt lidt til det også.. Men det er faktisk ikke det benzo jeg fortrækker mest selvom det er en af de stærke slags.. Synes den er lidt for hypnotika agtig kedlig..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er i besiddelse af 10 ml Midazolam på 5 mg/ml. Jeg har tænk at skyde det IM da jeg ikke er så glad for tanken om at skulle tage det IV. Hvis der er nogen med lidt erfaring med IV eller IM ville det være lækkert.

Jeg kunne da godt tænke mig at høre om hvordan jeres oplevelse har været både IV på sygehuset og oral indtagelse for nydelsens skyld. (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ok - jamen jeg har faktisk prøvet midazolam op til flere gange - for mit eget vedkommende er der ingen eufori at hente, som Morpheus skriver er dette REN hypnotika - de gange hvor jeg ikke bare er faldet i søvn, har jeg lavet den klassiske med, at rende rundt og lave lort jeg slet ikke ku huske dagen efter, dette er også sket på doser der lå på omkr 15mg+...
Det var 7,5mg piller, fra udlandet - tror ikke de fås i tabletform i DK...
Hvis jeg spiste 7,5mg og lagde mig ned for at sove, jamen så sov jeg meget tungt - jeg kan bare på ingen måder anbefale, at bruge det som lammestof.. Dog kender jeg et par folk der syntes de er gode til lamme-formålet...

Faktisk har det udspillet sig således hver gang: Jeg har startet ud med 7.5mg og intet kunne mærke, spiste så 7,5mg mere, og kunne stadig intet mærke, 7,5mg mere røg ned og plaf, kan jeg intet huske og de pinlige historier har jeg fået fortalt næste dag - dum som jeg kan være, er dette sket op til flere gange..

Den dag idag, gider jeg slet ikke midazolam.. I min verden er der INGEN lammeværdi - dog er 7,5mg er hvis du ligger dig ned og lukker øjnene for at sove..

Så pas på med dette super kraftige hypnotika!!

Medlem

Har kun prøvet dem oralt. Til at sove på er 7,5-15 mg fint - hvis ikke det er for korttidsvirkende (er det for nogen). Jeg vil tro varigheden er for kort til at få noget ud af det IV ctr andre benzoer, men har ikke prøvet, så skal ikke kunne sige det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det gav mig da lidt info om selve rusen. Jeg havde heller ikke regnet med noget vildt når det skal indtages, men jeg kan da godt høre jeg skal have min seng i nærheden når det skal gøres. (:

Jeg giver da lige et feedback når jeg har prøvet det. Mine forventninger til stoffet er ændret efter at have hørt jeres mening og oplevelse om det. Det lyder som et benzodiazepin som vil være godt til comedown på en amfekoger, eller bad trip på et psykedelisk trip?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er ikke meget at hente ved at skyde Benzodiazepiner.Du får samme virkning,hvis du indtager f.eks Rohypnol oralt,efter 15-20 min.Selfølgelig vil onset værre hurtigere når du bruger en sprøjte,men efter min mening er det en dårlig ide du har der.Der ER da visse stoffer der generelt giver en bedre virkning når man injicerer det,men Benzos er absolut ikke en af dem.
Og ja,Benzos er nok et af de bedste stoffer til at komme ned hvis man svæver for meget på svampe eller LSD f.eks.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg ved meget om IV. brug alt for meget.. Men jeg vil ikke lave en guide til hvordan man gør sådan noget herinde.. Men jeg kan da fortælle nogle andre ting omkring IV. brug af benzo.. Det som mange ja stort set alle gør forkert ja også mig selv engang.. Er at man kommer til at bruge en ganske normal plast pumpe ligesom til brug af heroin fx. til at skyde benzo med, hvor hvis man vil have noget ud af benzo IV. eller IM. ska bruge en glaspumpe (kan købes på et apotek).. Jeg kan ikke huske hvor meget det er men mener det er op til 30% af benzodiazepinen som bliver optaget i plastik pumpen.. Prøv at lægge mærke til hvis i en dag skulle komme på hospitalet og få benzo IV. om det er glas eller plastik.. Og mine erfaringer er at det altid er glas med benzo.. Har aldrig prøvet at det har været plastik, og jeg har været meget på hospital i mit liv!!! Derimod med morfica kan det gøre fuldstændigt ligemeget, så derfor bruger de altid de der plastik pumper hvorpå der står omifix.. Hvis der er nogen her inde der er god til fysik må i gerne forklare mig hvorfor det med glas er så vigtigt når man har med benzo IV at gøre, for jeg har ikke andre kilder på det end alle de personer jeg selv har erfaret der gør det og ja mine egne erfaringer omkring det desværre..

Junior medlem

Jeg hijacker lige denne tråd. Har man de omtalte hameln ampuller med 5 mg midazolam i 5 ml, hvor mange ml skulle man så drikke for at få en nogenlunde effekt, hvis man stortset ingen benzotolerance har? Med nogenlunde menes en effekt svarende til ca 0,75 mg tafil(/alprazolam)?

Synes du effekten af midazolam er behagelig på samme måde som alprozalam - eller hvordan er effekten i det hele taget sammenlignet med alprazolam?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Morpheus jeg har givet temmeligt mange benzoer iv og har aldrig hørt om at det skulle være dårligt at bruge plastik sprøjter man bruger ihvertfald ikke glas sprøjter til benzoer på nogle af de hospitaler jeg har været på ....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Maddoc skrev:
Jeg hijacker lige denne tråd. Har man de omtalte hameln ampuller med 5 mg midazolam i 5 ml, hvor mange ml skulle man så drikke for at få en nogenlunde effekt, hvis man stortset ingen benzotolerance har? Med nogenlunde menes en effekt svarende til ca 0,75 mg tafil(/alprazolam)?

God bless your soul if you drink that shit.
Føj da.

Maddoc skrev:
Synes du effekten af midazolam er behagelig på samme måde som alprozalam - eller hvordan er effekten i det hele taget sammenlignet med alprazolam?

Synes du en guld øl er mere behaglig end en alm. pilsner? Hvis ja, så har du dit svar.

Junior medlem

rootmood skrev:
Maddoc skrev:

God bless your soul if you drink that shit.
Føj da.

Maddoc skrev:

Synes du en guld øl er mere behaglig end en alm. pilsner? Hvis ja, så har du dit svar.

I mellemtiden har jeg så fået prøvet lidt og da, der 'mangler' information om midazolam på psy.dk har jeg besluttet mig for at dele mine erfaringer.

Jeg har prøvet at drikke en vial 5mg i 5ml i 25ml sprite - uden at have andet at sammenligne med vil jeg vove at påstå at sprite dækker smagen ret godt. 5 mg drukket var behageligt uden at være specielt kraftigt.

Desuden har jeg forsøgt mig med at tømme en 10 mg diazepam klysma og fylde den med den omtalte midazolam væske (der står faktisk også til rektal brug på flasken) og prøvet 10 mg af den vej, hvor BA er noget højere og det resulterede i en noget kraftigere påvirkning. På denne lidt ringe baggrund er Midazolam i mine øjne det benzo med næst højest rekreationelle potentiale kun overgået af alprazolam (jeg har prøvet alprazolam, lormetazepam, diazepam, oxazepam, clonazepam og nu så også midazolam) - fra hvad jeg har læst mig til glæder jeg mig til at prøve triazolam (halcion).

Og lige til sidst lidt HR - pas på med midazolam: det er efter min viden det eneste benzo, der direkte kan dræbe dig som enkelt indgivet stof - specielt hvis du injicere lortet, så kan du risikere at stoppe med at trække vejret, hvis du ikke har styr på hvad du laver - for slet ikke at tale om faren ved at mixe med andre respirations deprimerende stoffer

Junior medlem

Efter igen at have skyllet 5ml 1mg/ml opløsning ned med sprite, er der en ting der skiller sig ud ved dette stof/formuleringen - de første effekter kan mærkes efter få minutter. Meget i samme stil som, at jeg kan mærke alkohol få minutter efter indtagelse af en genstand eller nogle stykker (øl, glas vin, drink, shot, w/e). Jeg tænker det som for alkohol skyldes midazolams relativt høje vandopløselighed. Efter min mening øger det sådan set det rekreationelle potentiale at effekten er så hurtigt indsættende (og sikkert også afhængighedspotentialet).

Medlem

[quote=Maddoc](..) midazolam: det er efter min viden det eneste benzo, der direkte kan dræbe dig som enkelt indgivet stof - specielt hvis du injicere lortet, så kan du risikere at stoppe med at trække vejret, hvis du ikke har styr på hvad du laver[/quote]
Kan du uddybe? Jeg kan ikke lige umiddelbart se nogen grund til det skulle være værre end de andre benzodiazepiner, ud over afhængighedspotentialet ved høj BA+lav T½.
Jeg tror i øvrigt du ville kunne li' temazepam, hvis korttidsvirkende benzodiazepiner er noget for dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Temazepam - måske :)

Benzoerne har mere eller mindre unique receptorprofiler ved GABA receptorer. Herudover resultere midazolams høje vandopløselighed og høje BA i et kraftigt respons. Kraftigere respons (i forhold til andre benzoer) via receptorer, der virker inhiberende på den del af det sympatiske nervesystem, der har med vejrtrækningen at gøre bevirker en kraftigere respirations deprimerende virkning. Derudover har nogle benzoer affinitet for andre receptorer end GABA. Hvad Midazolam binder til ud over benzodiazepin bindingssitet på GABA(A) receptorer, er jeg ikke lige klar over.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er svært at slå sig selv ihjel med Benzos alene.Midazolam eller andre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
På medicin.dk står der
Citat:
Bemærk: Ved i.v. injektion bør man have midler til rådighed til behandling af en evt. respirationsinsufficiens.
Andet kan jeg dog ikke finde lige nu. Der var en tråd på bluelight omkring dette.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja okay IV vil muligvis nok være en undtagelse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]