Tør bestemt ikke sige om de er sterile - derfor tør jeg ikke gå ud fra at de er det, men det kunne være jeg skulle spørge apoteket næste gang - nu bliver jeg jo nysgerig og alting...

Kimmo69 skrev:
Jeg synes, at OxyNorm virker bedst ved at blande pulveret op i kulsyreholdig drikkevare og så bunde det. Men det er personlig præference, jeg har aldrig prøvet rektal administration. Men hvis du har nok oxynormer, synes jeg lige så godt du kan prøve min metode en enkelt gang og se hvad du synes.
Heh, sjovt du nævner det - jeg har faktisk prøvet det, og som du synes jeg også det virker bedre. Ved ikke hvorfor og kan ikke forklare hvordan, men du har ret -det virker hurtigere og en smule stærkere. Må være fordi kulsyren hjælper med at nedbryde kapslen hurtigere eller nå'et...
groza skrev:
Ved at tage stikpillerne som de skal tages undgår du muligvis nogle af mave/tarm relaterede bivirkninger.
Det kommer selvf. and på hvad der er af tilsætningsstoffer.
Der er ingen tilsætnings-stoffer overhovedet. Suppositorierne består kun af hårdfedt (æv, det lyder bare så nasty!

) og morfinsulfat. De bliver specieltfremstillet på et apotek i Nordjylland.
Jeg har bestemt ikke tænkt mig at spise dem - man optager mere igennem endetarmens tynde skillevæg end man gør igennem fordøjelses-systemet når der indtages medicin oralt, så at spise dem ville have den modsatte effekt af hvad jeg ønsker - stærkere!

hyene skrev:
Du skal forgudsskyld ikke forsøge at sprøjte fedtholdige suppositorier det er vejen til katastrofe og lungemboli!!!!
Takker for advarslen og at du forsøger at passe på mig, og bare rolig - jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok, men jeg har ikke tænkt mig at sprøjte fedt i årene. Som du siger er det svært og temmelig usikkert at lege med at sprøjte supp'er, specielt når der er fedt indblandet - derfor havde jeg ikke tænkt mig at sprøjte noget som helst, med mindre at jeg kunne separere fedtet og stoffet så det var sikkert at have med at gøre, og så derefter sprøjte det i lårmusklen... dette lyder dog ikke til at være tilfældet, så jeg holder mig til morfin i rumpen.

Generelt har jeg det heller ikke godt med at sprøjte noget som helst i årene, SPECIELT ikke piller (på trods af filtrering, etc., etc., etc.) - ikke kun fordi jeg er herre-dårlig til at ramme... ender sgu altid med grimme blå mærker og må stikke flere gange fordi mine årer ruller - så sku' fanden stå i, at man også dør af lortet!

Men tusind tak til jer alle so far!

Jeg er ogå lige sat op i dosis på oxy'erne i dag, og fik 56 piller på recep. Det er ret så najs.

Også selvom jeg så sover/stener rigtig meget.

Men det betyder så også at der er mere end nok OxyNorm'er at lege med, så kom endelig med flere idéer! Jeg er frisk på at prøve mig frem så længe det er sikkert!
Stadig ingen der har erfaringer med at ryge det?