Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg siddet og kigget rundt herinde længe nok, og undret mig i endnu længere tid, over, hvad forskellen på de forskellige benzo'er er ?
Har søgt på wiki, men fatter stadig hat af det :S Måske er det mig, der er dum ..

Og hvad betyder halveringstid ?

Det skal lige siges, at jeg ikke spørger, fordi jeg har tænkt mig at prøve dem, har haft ubehagelig oplevelse med disse, så det er på ingen måde derfor jeg spørger. Jeg er bare nysgerrig.. :)

Jeg har f.eks. prøvet alprozolam, hvad er forskellem på den, i forhold til andre?

Håber nogen gider komme med en forståelig forklaring, på mit spørgsmål :)

THANKS! :)

Admin
Brugeravatar

Udover halveringstid, dosering og et par andre småting, vil du nok ikke kunne forstå forskellen, hvis du ikke har forståelse af kemien bag. Det er forskelle i den kemiske struktur af stofferne, der gør de virker forskelligt på kroppen :)

(Plasma)halveringstid er den tid kroppen tager om at halvere mængden af stoffet i plasmaet i kroppen. Det kan give en idé om, hvor længe et stof virker, men det er langt fra sådan i alle tilfælde. Nogle stoffer har længere plasmahalveringstid end egentlig virkningstid.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår godt, at rohypnoler er en af de stærkeste (hvis ik det er den stærkeste?), men vil det så sige, at hvis man tager en af de milde, og spiser mange nok af dem, så kan man opnå samme virkning, som hvis man bare spiser en af disse ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Tjek eventuelt denne tråd, især Zarathustras indlæg på side 4 synes jeg fortjener opmærksomhed i denne situation :)

Dedikeret medlem

Citat:
Nogle stoffer har længere plasmahalveringstid end egentlig virkningstid.

Ja, og for nogle stoffer er det lige omvendt. F.eks har LSD en halveringstid på 3-5 timer, og man kan faktisk komme i den situation, at LSD'en er så godt som ude af plasmaen før trippet er overstået (men serotonin2a-receptorerne vil stadig være agoniserede og udøve deres funktion)

Admin
Brugeravatar

^^Det skal selvfølgelig siges for en god ordens skyld :)

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Culpepers skrev:
Citat:

Ja, og for nogle stoffer er det lige omvendt. F.eks har LSD en halveringstid på 3-5 timer, og man kan faktisk komme i den situation, at LSD'en er så godt som ude af plasmaen før trippet er overstået (men serotonin2a-receptorerne vil stadig være agoniserede og udøve deres funktion)

Jeg står så og tænker: "WTF er plasma"? :D Sorry ...

Og jeg troede LSD virkede i 12 - 2 4 timer? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Tjaaa skrev:
Culpepers skrev:
Citat:

Arghh, nu må du lige strenge dig lidt an :) hehe imp har skrevet hvad plasma var lidt længere oppe Altså halveringstiden :D hehe
Så vidt jeg ved siger man at et Lsd trip højest vare 12 timer :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Plasma og halveringstiden er ikke det samme, som extanors post giver indtryk af. Plasma er den væske som blodceller osv. flyder rundt i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Nomad skrev:
Plasma og halveringstiden er ikke det samme, som extanors post giver indtryk af. Plasma er den væske som blodceller osv. flyder rundt i.

:S troede jeg sku det var undskylder for ubrugelig info så :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg er i chok..

@Tjaaa:
Troede at du brændte nallerne nok sidste gang du legede med benzoer, eller er det kommet så langt tilbage i hukommelsen nu at det nærmest er glemt?
Jeg kan stadig huske den tråd du oprettede, efter at du havde hijacket en anden tråd og sagt at du sagtens kunne brænde 4 dage i streg, og stadig kun brænde i weekenden.. Altså! I den tråd fik du en masse medynk og hjælpende råd til hvordan man kan komme over en benzo-nedtur.
Rohypnoler er et salgsnavn for en speciel slags benzo. Men bestemt ikke den mest potente. Nu siger du godt nok at du har søgt en del for at finde ud af noget information om emnet, det virker bare ikke sådan når du fx ikke overhovedet nævner den gamle USSR benzo, Phenazepam. Som er betydeligt mere potent, og virker i MEGET længere tid end de fleste andre benzo'er.
Den der med at spise en masse milde benzo'er for at opnå virkning af en "stærk" benzo, virker logisk nok i de flestes hoveder. Men vil dog advare dig mod at forsøge dig med 50 oxapax (Oxazepam) og lign. Det er altså bare ikke det samme.
Rigtig mange brugere herinde fra, har i mange forskellige tråde, skrevet deres personlige vurdering af hvor euforisk en bestemt type benzo er, kontra en anden slags ect.

Edit:
Musen gled lige i hånden.
Men kort fortalt, så er der nogle benzo'er som folk mener er gode at lamme sig på, fordi at de fleste brugere forbinder en vis eufori til det. Samt at der findes benzo'er som ikke besidder det store potentiale til lammelse, da deres kemiske opbygning er anderledes.

Medlem
Brugeravatar

Obama skrev:
Jeg er i chok..

@Tjaaa:
Troede at du brændte nallerne nok sidste gang du legede med benzoer, eller er det kommet så langt tilbage i hukommelsen nu at det nærmest er glemt?
Jeg kan stadig huske den tråd du oprettede, efter at du havde hijacket en anden tråd og sagt at du sagtens kunne brænde 4 dage i streg, og stadig kun brænde i weekenden.. Altså! I den tråd fik du en masse medynk og hjælpende råd til hvordan man kan komme over en benzo-nedtur.
Rohypnoler er et salgsnavn for en speciel slags benzo. Men bestemt ikke den mest potente. Nu siger du godt nok at du har søgt en del for at finde ud af noget information om emnet, det virker bare ikke sådan når du fx ikke overhovedet nævner den gamle USSR benzo, Phenazepam. Som er betydeligt mere potent, og virker i MEGET længere tid end de fleste andre benzo'er.
Den der med at spise en masse milde benzo'er for at opnå virkning af en "stærk" benzo, virker logisk nok i de flestes hoveder. Men vil dog advare dig mod at forsøge dig med 50 oxapax (Oxazepam) og lign. Det er altså bare ikke det samme.
Rigtig mange brugere herinde fra, har i mange forskellige tråde, skrevet deres personlige vurdering af hvor euforisk en bestemt type benzo er, kontra en anden slags ect.

Edit:
Musen gled lige i hånden.
Men kort fortalt, så er der nogle benzo'er som folk mener er gode at lamme sig på, fordi at de fleste brugere forbinder en vis eufori til det. Samt at der findes benzo'er som ikke besidder det store potentiale til lammelse, da deres kemiske opbygning er anderledes.

Hvis du læser min tråd ordentlig igennem, vil du også se, at jeg har skrevet, det ikke er fordi jeg har tænkt mig at eksperimentere med benzo'er længere, da jeg har haft en dårlig oplevelse med dem! Det er blot nysgerrighed! Det er der vel ikke noget i vejen med???
Og nej, min oplevelse forbliver i min hukommelse, og har ikke tænkt mig at gøre lignende igen. Har heller ikke rørt benzo'er eller nogen form for stoffer, lige siden, og har i min vildeste fantasi heller ikke tænkt mig at gøre det .. Men at være nysgerig, behøver jeg da ikke at bæive dømt åp. Derved ikke sagt, at jeg vi røre dem igen, for det vil jeg ikke !! Så fik vi også det på plads ..

Admin
Brugeravatar

Tjaaa skrev:
Culpepers skrev:
Citat:

Som nomad siger er plasma den væske, som dine blodceller (og dit narko) er i. De fleste stoffer skal have en hvis koncentration i plasma, før de virker. Derfor det virker så hurtigt, når man injicerer stoffer direkte i blodbanen. Denne koncentration aftager så over noget tid, fordi kroppen nedbryder stoffet. Hvis du f.eks. har en koncentration C[sub]0[/sub] til en given tid, og halvdelen af denne koncentration C[sub]1/2[/sub] efter f.eks. en time. Så er halveringstiden for stoffet en time, fordi koncentrationen er halvt så stor i dit plasma efter en time :)

Og ang det med LSD, så var det hele pointen med det, culpepers sagde. At plasmahalveringstid ikke nødvendigvis siger noget om, hvor længe et stof virker. Plasmahalveringstiden kan sagtens være kortere eller længere end den egentlige virkningstid.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Søg, der er så mange forskellige benzoer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]