Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 20:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Study drugs
Junior medlem

Geografisk sted: København
Hej.
Er der nogle af jer, som har erfaringer med study drugs, og har lyst til at fortælle om jeres oplevelse med det?
Jeg kunne godt tænke mig også at høre lidt om, hvad man primært bruger som study drugs, både det i vil anbefale og det man bør holde sig fra.

Jeg har prøvet at tage et par baner speed i slutfasen af et eksamensprojekt, da jeg følte mig meget presset eftersom jeg sad ved 1-2 tiden om natten og vidste jeg skulle aflevere næste morgen og egentlig ikke kunne se at jeg ville nå det. Og (desværre) fandt jeg det virkelig virkelig hjælpsom eftersom jeg jo kunne holde mig klar i hoved i stedet for at blive træt og gå kold, og har været lidt hooked siden, men dog uden at gøre det - det er et år siden.

Jeg har ingen intentioner om at gøre det til en vane at skulle bruge et stof for at kunne lave en eksamen, og det bedste ville da klart være at gå i gang med opgaven tidligere så jeg ikke ender i de pressede situationer i sidste ende hvor jeg egentlig føler det er en "nødvendighed" for mig. Men det er bare ikke altid en mulighed på uni sys jeg, eftersom det ofte er en mega stress.

nu tænker jeg på de skriftlige eksamener, som jeg skriver hjemmefra, bestemt ikke hver opgave, men dem hvor der bare er for få timer i døgnet. Vil ikke gøre det til eksamener hvor skal stå overfor en lærer og censor!

/ J

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://en.wikipedia.org/wiki/Nootropic
Det er en farlig vej at gå ned ad. Det er ikke narkoen der skal lave opgaven - det er dig. Start hellere i god tid med opgaver og læs op til eksamen. Hvis du har sovet dårligt op til en eksamen så pump dig med nogle Red Bulls for ikke at falde i søvn. :)

Junior medlem

jeg føler, at jeg godt ved at der skal være en grænse, og man skal stoppe når nok er nok.. ellers er det så fantastisk at vi er nogle stykker der altid konfronterer og hjælper hinanden hvis man er på vej ud hvor man ik kan bunde, og ingen er interesseret i at se hinanden være blæst konstant.. så det er jo også meget ret at vide man har en sikkerhedsline, HVIS det nu bliver lidt for "farligt" ellere rettere for meget en vane sag (heriblandt er også et par stykker som ikke selv bruger narko)..

Jeg er helt med på at det ikke er narkoen der skal lave min opgave, også det jeg prøvede lidt at formulere for har heller ikke lyst til at tage den lette løsning, ihvertfald ikke hver gang.. :D
men kan godt se man skal tænke sig om, for i situationen føles det ik som om at narkoen "laver" opgaven for en, men bare et rart ekstra energi boost der er heftigere end koffein. jeg ved godt det snyder...
Redbull er fantastisk men det er jo desværre ikke et vidunder middel, ihvertfald ikke for mig..

Tak for link, der står sikkert noget brugbart,men venter lige til engang i morgen med at kigge nærmere på det, er pt ude i 2 døgn uden søvn så kan ikke lige kapere så meget tekst på en gang lige nu ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
kaffe + en af racetam'erne. hold dig fra amfetamin. læs i god tid så er der aldrig for få timer i døgnet

Junior medlem

Det har vi så forskellig mening om. Jeg føler, at hvis jeg skal få lavet alt i god tid og til perfektion, så kan jeg lige så godt vinke farvel til et socialt liv.
Mit studie er sat til 90 timer ugentligt, og det sys jeg er UTROLIG meget, og jeg har valgt at prioetere at have et liv udover skolen (men vil mene at jeg bestemt ikke slacker af den grund) og derfor skal jeg i princippet lære det samme på kortere tid. Det er så mit valg og min priotering :-)

og nu har jeg så lidt set det som en mulig løsning (måske ikke en god løsning, men i det mindste bare en løsning) at kunne bruge nogle hjælpemidler til nogle af de pressede opgaver. Men er som sagt ikke noget jeg har tænkt mig at gøre til alle mine lektier og opgaver!

Dedikeret medlem

du skriver du skal lære mere på kortere tid ? og så lige et par banditter til snuden ? kan du ikke selv høre det lidt ?

få noget ordenligt at æde få lidt mortion og få sovet ordenligt om natten der er ikke så meget andet at gøre. Speed hjælper dig ihvertfald ikke med en bedre skolegang.

Lyder lidt som om du har stoppet alt for meget i munden på engang hvis du skal tage narko for at kunne klare dine opgaver. Satme dårlig HR hvis man spørg mig !.

Junior medlem

Det tror jeg bestemt du har ret i.. Det er nok blevet for meget til at jeg kan overskue det skole mæssigt, og så tyer jeg til andre midler..
Mit problem er nok mest at finde linjen mellem skole og socialt, det er i perioder enten eller, har svært ved at have få begge dele til at spille samtidig..

Dedikeret medlem

det kan stoffer ik hjælpe dig med !. følg med i skolen eller drop ud du kommer ingen vejne med at prøve at klare lidt xtra end du kan ;) håber du finder ud af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gå til studievejledningen og få en alternativ studieplan, så du ikke er nødt til at have så mange fag pr. semester. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

90 timer :shock:

Jeg kiggede selv på Modafinil på et tidspunkt. Det har så vidt jeg husker, en lang virkningstid, så det virker oplagt.
http://www.erowid.org/smarts/modafinil/

En alternativ studieplan ville være bedst for dig, men så mister du vel din SU på et tidspunkt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det passer vist heller ikke. med mindre du kører 60 ECTS pr semester, hvilket så har været dit eget valg.

Junior medlem

Tja det var hvad jeg der kom frem i går da jeg sad med amf-tømmermænd og skrev tråden. Kan godt høre det er lidt voldsomt, jeg kan ik finde det præcise tal nogen steder. Vi er blevet informeret om at pr 2 timers undervisning er der 10 timers selvstudie og 90 timer var hvad jeg kunne huske, men ok hold mig ikke op på den, for kan ik finde nogen steder offentligt.

Men nevermind, om det er 60, 70 eller 90 timer vi snakker, så er det jo fx betydelig mere end man vil udsætte en "almindelig" arbejder for, som oftest arbejder 37 timer.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Lunokhod skrev:
kaffe + en af racetam'erne. hold dig fra amfetamin. læs i god tid så er der aldrig for få timer i døgnet

+1

Folk skal i øvrigt holde op med at moralisere. Study drugs er udbredt og der er ikke noget vi kan gøre ved brugen, akkurat som med alt andet narko - andet end at give den fornødne HR, så folk ikke kommer til skade eller får dårlige vaner...

Uddannelserne af i dag, stiller måske ikke større krav til den studerende end før, men det er der 1000 andre ting der gør. Løsningen er ikke stoffer, det er bare symptombehandling, så har vi også det på det rene...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man har 7 års SU, de fleste kandidatuddannelser varer 5 år - man kan altså få det ret nemt med at have 2/7 mere fritid. Hvis man ikke kan finde ud af at organisere sine studier, så må man jo genoverveje om en universitetsuddannelse er hvad der er ideelt for en. Hvis du synes uddannelsen er hård, tror du så arbejdsmarkedet er en børnehave? Er du så nødt til liige at have en streg fordi du skal løse de opgaver chefen har stillet dig?
Det er ikke alle der er egnet til akademiske uddannelser, og hvis man ikke kan gennemføre med omlagt studieplan, så må man jo bare finde på noget andet at lave her i livet.

Insane psychedelia user!

Du er fandme klog for en der lige har gennemført sin rustur :roll:

Men ja, brug den tid på du skal bruge på dine studier. Hurtig gennemførsel betyder intet og det haster jo heller ikke ligefrem med at komme ud på jobmarkedet i disse krisetider. Kvantificerbare resultater er alt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved udemærket godt at det nok skal blive hårdt en dag, derfor er jeg også beredt på at omlægge min studieplan og mit liv hvis jeg på et tidspunkt synes det bliver svært at følge med. Ellers må jeg droppe ud. Længere er den ikke.

Junior medlem

Vil bestemt undersøge muligheden for at omlægge studieplanen, for det vil klart give mere plads til de enkelte fag. For jeg synes også problemet kan være, at der ikke er nok tid til at fordybe sig i hvert fag fordi der er så mange.

Nexus sys bestemt ikke man skal omlægge sit liv pga studiet. Hvis man taler om narko i weekenderne, så er det jo klart for de fleste at det ikke kan lade sig gøre hver weekend hvis man gerne vil have en længerevarende uddannelse, for det går der alt for mange dage efterfølgende på også (her tænker jeg på nedture og "tømmermænd"), derfor er mit forbrug af fest stoffer også helt nede på sit minimum efterhånden. Selvfølgelig skal man priotere lidt anderledes på forskellige punkter, men man skal huske at have et liv ved siden af, feste og se dine venner, ellers kører man da surt i det. Bare min mening :)

Junior medlem

Man angående study drugs, så kommer det faktisk bag på mig, at så mange har en meget negativ holdning om brugen af det. Jeg synes at det virker utrolig udbredt og mit indtryk er at faktisk rigtig mange bruger det. Jeg er helt med på at man ik skal gøre det til en vane, så man ikke kan lave en opgave uden at tage en bane, for så er man da bestemt heller ik forberedt ordenlig på arbejdslivet senere. Men havde faktisk en ide om at herinde var der en håndfuld som kunne finde på at gøre det i de mere pressede situationer, for hører alligevel jævntligt om det. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ser stoffer som noget at have det sjovt på. Dog har jeg skåret al stofmisbrug fra, det eneste jeg doper nu er smøger og øl (10 genstande om ugen max, men tror jeg vil begynde at gå efter de 5), det er dog ikke studierelateret men fordi jeg skal spille smart over for mig selv og alle andre. :)
En ting man virkelig kan tjene tid på er ens økonomi, eventuelt finde et billigere sted at bo så man kan tillade sig at arbejde mindre, man kan stoppe med at ryge osv. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeane skrev:
Man angående study drugs, så kommer det faktisk bag på mig, at så mange har en meget negativ holdning om brugen af det. Jeg synes at det virker utrolig udbredt og mit indtryk er at faktisk rigtig mange bruger det. Jeg er helt med på at man ik skal gøre det til en vane, så man ikke kan lave en opgave uden at tage en bane, for så er man da bestemt heller ik forberedt ordenlig på arbejdslivet senere. Men havde faktisk en ide om at herinde var der en håndfuld som kunne finde på at gøre det i de mere pressede situationer, for hører alligevel jævntligt om det. :-)

jeg tror ikke nogen herinde fordømmer, men vi har en holdning til smarte og mindre smarte "smartdrugs" :wink: . amfetamin er et af de mindre smarte. jeg kender jo selv det der med at man har siddet og er rigtig godt peppet op på coffein, og man skriver løs og tænker det går jo strygende. når man så kigger på det efter en god nattesøvn, så er det noget makværk. jeg tor ikke de fleste mennesker bliver bedre formuleret af amfetamin. medmindre mindre du decideret lider af ADHD synes jeg det er overkill at anvende amf. kender du overhovedet til nootropics som piracetam og den gruppe af stoffer? så vil jeg råde dig til at undersøge det nærmere. det er stoffer som skærper din koncentration og som ikke er giftige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]