Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hvad jeg skal til at skrive lyder på ingen måde ansvarligt, og jeg vil heller ikke påstå, det er det, men jeg beder jeg inderligt om ikke at rejse pegefingre og holde foredrag om livet, et cetera.

Hvad skal vi sige? En uge? Ja, for en uge siden var det flere måneder, måske et år, siden jeg havde prøvet F2 (2 mg Flunipam). Pillen spiste jeg, og på trods af, at 2mg jo ikke er alverden, kunne jeg godt lidt efter mærke den rus, det er meningen, Rohypnoler skal give.

Næste dag besluttede jeg mig for at have en hyggedag, hvor je lå i sengen og så TV; I kender følelsen. Jeg besad 8 F2'ere. Jeg ville være en suicidal idiot, hvis jeg åd dem alle på en gang, men timer senere var de alle sammen væk. Jeg syntes, jeg følte en svag sederende effekt, men langt fra den eftertragtede.

Kan det virkelig passe, at tolerancen udvikler sig så hurtigt og så aggressivt/akkumulerende? Jeg kan ikke få det til at give mening, for hvis en farmaceut udskriver en Flunipam til en med søvnbesvær, så vil Flunipam'en ingen virkning have, når staklen vandrer ind på apoteket næste dag. Gælder dette kun for de hypnotiske af slagsen? Noget siger mig nej, for jeg har i dag indtaget 150mg Bromazepam. Jeg er lidt i tvivl om, jeg kan mærke virkningen, og alene det er jo noget lort, for så kan det ligesåvel være placebo.

Jeg vil rigtig, rigtig gerne have en meget fokuserende forklaring på krydstolerance blandt hypnotiske BZDer og præperater som Rivotril, da jeg synes, det virker helt hen i skoven.

Et sidste spørgsmål: Vil det sige, at Flunipam er et 'engangsstof', hvor du er nødt til at vente i en længere periode, førend du kan bruge det igen?

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Er du sikker på de piller du har fået virkelig var hvad du troede?

what is it worth - if anything at all?

Junior medlem

Ja, jeg er 10% sikker. De var i deres originale indpakning. Jeg har stadig etiketterne; jeg kan tage et billede af dem så du kan verificere dem. Men min tolerance gælder kun/for det meste hypnotiske benzo'er, for jeg fik det dejligt at 2mg Clonazepam.

Medlem

Tror du ikke bare du stadig har været påvirket af de 2mg fra dagen før, og derfor ikke har været ædru da du tog de sidste rohypnoler..? Mit gæt er at du stadig har været påvirket, og derfor ikke har mærket at du er blevet påvirket igen. Det er sket flere gange for mig, og jeg opdager først hvor påvirket jeg har været, flere dage efter, når jeg er blevet ædru.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Har du taget bromazepam ("Bromam"/"Lexotan") i dagene op til du tog Flunitrazepam ("F2") for første gang?

Der er jo kraftig kryds-tolerance mellem alkohol, benzodiazepiner, GHB, GBL, BDO og den slags stoffer der påvirker GABA-receptorerne i hjernen.

Så hvis du enten har haft nogle heftige drukture, taget en del GHB/GBL/BDO, eller har taget andre benzodiazepiner i dagene op til du tog den første F2-pille, så er det sikkert dén kryds-tolerance der spiller ind.

At du alligevel fik effekt af den første, ene, F2-pille er så lidt sært. Men jeg har ikke stor erfaring med flunitrazepam/F2/Rohybnol, men den lille smule jeg har siger mig, at de virkelig har en hårdtslående in-your-face-agtig effekt.
Jeg har selv prøvet at æde en halv F2'er en dag hvor jeg de foregående dage havde taget benzo-doser der i "sammenlignende styrke" vel svarede til ca. 30-40 mg diazepam.
1 mg Flunitrazepam (den halve F2er jeg spiste) burde styrke-mæsssigt svare nogenlunde til 10 mg diazepam (jf. diverse "benzodiazepine equivalence charts" på nettet), men jeg følte mig alligevel meget mere lam af den halve F2er end hvis jeg havde spist 10 mg diazepam, 5-10 mg nitrazepam, 6 mg bromazepam, 15 mg oxazepam osv. osv. som ALLE (ifølge equivalence charts på nettet) burde svare styrke-mæssigt til en diazepam-dosis på 10 mg (og dermed også til styrken af den halve F2er jeg havde taget).

Så mit bedste gæt er at du har udeladt/glemt at du måske har en halv-heftig GABA-tolerance i forvejen, hvilket ville kunne forklare, at du ikke fik så meget ud af de 8 F2ere, og næsten ikke kunne mærke de 150 mg Bromazepam (som er en VANVITTIGT høj dosis, der styrkemæssigt svarer til 250 mg diazepam).

Men ting som set&setting kan jo også spille lidt ind i indtagelse af GABA-stoffer og medicin, selvom indvirkningen er mindre end ved psykedelika.
Så måske har dit mindset (og din "vågenhed"/"friskhed") også en del at gøre med de forskellige oplevelser, der umiddelbart ser ud til at være modsvarende og paradoksale.

EDIT: Angående din forespørgsel på (kryds)tolerance mellem "hypnotiske" benzoer og andre benzoer (som jeg går ud fra du anser som anxiolytiske/angstdæmpende eller muskel-aflappende), så er inddelingen i "hypnotiske" og "anxiolytiske" i høj grad baseret ud fra hvor hurtigt stofferne virker efter indtagelse, hvor hurtigt deres effekt peaker (top plasma koncentration i blodet), hvor lang tid "selve effekten" varer, og hvor lang tid mere eller mindre aktive metabolitter af stoffet befinder sig i kroppen.

... Jeg læste faktisk for nylig en artikel, der mente at kunne vise en sammenhæng mellem "halogenering" (kender ikke det danske ord - det betyder at man tilføjer et atom som brom, flour, chlor eller andet (mener de har nogenlunde samme kemiske egenskaber - min kemi B-niveau-viden er LANGT væk lige nu) til et stof) af i-forvejen-virkende benzo'er og så en NEDSÆTTELSE i de angstdæmpende egenskaber af de halogenerede egenskaber.
Forsøget viste bl.a., at 3 "halogenerede benzoer", nemlig clonazepam, flunitrazepam og bromazepam, virkede VÆRRE som angstdæmpende medicin i rotte-forsøg end deres ikke-halogenerede søster-stoffer - alprazolam, oxazepam og nitrazepam.
Og selvom alprazolam og oxazepam ER anset som "nerve-piller", så bliver nitrazepam jo hovedsageligt betragtet som et hypnotika/sovemiddel - SELVOM dette rotte-forsøg viste, at nitrazepam i lavere doser påvirkede rotternes frygt-reaktioner UDEN at påvirke deres motorik og andre egenskaber særlig meget set i forhold til f.ex. clonazepam. Og clonazepam og bromazepam anses jo traditionelt for at være "nerve-piller"/anxiolytisk/angst-dæmpende, SELVOM dette forsøg altså viste, at de i højere grad påvirkede rotternes motorik og andre egenskaber (sex-drive bl.a.) end deres angst-reaktioner og aggressivitet.

Så den traditionelle inddeling i sove-piller og nerve-piller blandt benzoer ser altså ud til at være en grov simplificering, der udelukkende tager udgangspunkt i virkningstid o.l..

Og DERMED tilbagevises din påstand om manglende kryds-tolerance blandt sove- og nerve-benzoerne, da det er andre ting (som "halogenering") der påvirker benzoernes subjektivt oplevede effekter på angst- og uro, i højere grad end deres traditionelle inddeling, der bygger på virkningstiderne.

Jeg vil gætte på, at stort set alle benzoer ligner stort set alle andre UTROLIGT meget, og der dermed er stor kryds-tolerance mellem alle benzoer.
Der er dog mindre forskelle, men de skyldes f.ex. "chlorering" af stoffer (fra nitrazepam-"grundstoffet" til dens halogenerede søster Clonazepam (der "bare" er nitrazepam med et enkelt tilsat chlor-atom)) og strukturelle ænddringer i benzo-skeletterne, end de skyldes metabolismen af stofferne og virkningstiderne.

Nu gentager jeg vist mig selv lidt for meget - jeg håber, at nogen blev lidt klogere, eller at der kan komme en farmaceut eller noget i den stil og rette mig, hvis det jeg skriver er way off.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]