Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey psy.

Er vant hash-ryger, og ryger gerne 3-4 dage om ugen + også mere end een gang om dagen. Den gode og den dårlige har jeg også erfaring med, men ketamin har jeg ingen erfaring med. Har læst alt hvad jeg kunne på psychedelia, og har også snakket med en ven om det.
Men, mit spørgsmål er: er der fornuft i at blande ketamin og amfetamin, nu da det bliver førstegangs ketamin trip? Skaber amfetamin nogen form for begrænsning på ketaminens virkeeffekt, eller er det stik modsat? Alkohol bliver sikkert også indblandet, men der taler vi højest 3-4 genstande, da jeg til enhver tid hellere vil nyde en pind eller snitte fremfor at drikke mig hammerlam :D
Hvis det ene udelukker det andet, så gemmer jeg nemlig hellere ketaminen til en anden gang, da jeg gerne vil opnå den optimale effekt.

God weekend til jeg alle sammen ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg ved ikke ret meget om Ketamin, og har aldrig prøvet det. Men syntes altid det en god idé at prøve et stof ad gangen, især når det første gang du prøver Keta. Så du li'ssom kan lære rusen at kende =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg vil fraråde det da ketamin er et bedøvende middel og amfetamin er en stimulans. Kroppen bryder sig ikke vildt godt om den slags modstridende oplevelser...

Admin
Brugeravatar

Jeg vil ikke anbefale nogen at gøre det, men jeg har selv kombineret de to en del gange. Det er ikke en direkte farlig kombination vil jeg sige. Men hvorfor vil du gerne være på amfetamin samtidig? Hvis det er fordi, du skal være til fest, synes jeg det er en dårlig idé. Vil på det kraftigste anbefale dig at prøve ketamin første gang, i en rolig setting. Så du bare kan ligge og slappe af og ikke behøver lave noget eller snakke med nogen hele tiden.

-Jimmy Carter

Medlem

slettet

Senest rettet af holaperrohola 22 jan 2012 01:38, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
hvorfor blande uppers med downers... bestem dig da for hvad du vil :P
P.S kan være livsfarligt at blande up med down ;)

Medlem

Det var jo også exactly derfor jeg spurgte Xun ;)

Admin
Brugeravatar

Er det mig, der er totalt dum?

Utroligt mange herinde snakker om, at det er livsfarligt at blande uppers og downers. Har I nogle kilder???

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

søg google : danger uppers downers....
eller : amphetamines benzodiazepines/ketamine....

burde være rigeligt kilder... er alt for baske til at fixe konkrete kilder frem atm... :P

Admin
Brugeravatar

Det er der bare ikke :)
Alle de tråde, jeg har læst på bluelight om det, er heller aldrig kommet frem til en endelig konklusion. Jeg synes det er ret problematisk for et forum som dette. Hvis folk bare taler på baggrund af myter og rygter, hvor er vi så nået til?

Der er måske højere risiko for at overdosere på et af stofferne, når man blander "rigtige" downers (opiater, benzoer, barbiturater) med stimulanter. Men at kombinationen i sig selv er direkte livsfarlig, har jeg endnu ikke set et godt belæg for. På sygehuse f.eks., behandler de ofte amfetaminoverdoser med benzoer. Hvis denne kombination var direkte livsfarlig, ville de nok ikke give den til i forvejen livstruede patienter.

Siger ikke, folk skal gå ud og kombinere uppers med downers. Vil bare gerne se dokumentation, når folk bruger ord som "livsfarligt" om denne kombination :)
Jeg tror, der er alt for mange variable til at man kan bruge den betegnelse i flæng. Det må også komme meget an på, hvilke stoffer det er. Og ikke bare "uppers" og "downers", som dækker over tusindvis af forskellige stoffer.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ej, men normal logik...
Eksempel : diazepam + amfetamin = sænket hjerterytme + udvidede blodkar... NO GO!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
@yodawgyo
Jeg ville klart råde dig til at tage ketamin uden andre stimulanser, opiater etc. Det er ikke noget at spøge med! Det kan godt gå hen og blive en ordenlig mundfuld...

@xun
Hvorfor kalder du ketamin en downer? Har du prøvet det?
Og hvorfor er det så diazapam bliver brugt til "overdosis" af kokain og amfetamin?

Jeg har selv efter flere ordenlige ture på amfetamin/kokain eller LSD taget diazapam/valium for at kunne få en ordenlig nats søvn og ro i hovedet (dermed ikke sagt det er en god idé). Og jeg har da på ingen måde fået ubehag i kroppen eller "sænket hjerterytme" som du siger - tværtimod!
Og sænket hjerte rytme, hvor kommer det fra?
Har du selv erfaring med lige netop det!?

http://da.wikipedia.org/wiki/Diazepam
http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... nfo&id=632
http://en.wikipedia.org/wiki/Diazepam (bemærk netop dette punkt:"Treatment of complications with hallucinogens, such as LSD or overdose of CNS stimulants, such as cocaine, or methamphetamine"

Jeg vil på ingen måde prøve at spille klog, men det du siger minder mest af alt om et skræmme billede du har fået fortalt!

Jeg kan også snildt tage fejl, men jeg bygger min viden på egen erfaring...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
problemet er også ofte at downeren og stimulansen ikke holder effekterne lige længe så stimulans effekten aftager måske før downer effekten fx metadon kombineret med amf og man er så kommet til at æde alt for meget metadon fordi amfetamin har gjort man ikke kunne mærke respirations sænkningen og den sænkede hjertefrekvens og de andre fare signaler på samme måde fordi stimulansen opvejer det lige ind til virkningen aftager og så kan udfaldet være fatalt.. men ja i sikre miljøer hvor man kan monitorer blodtryk plus respirations frekvens og evt give ilt/intubere patienten og give modgifter er det ikke det store problem at blande dem.. men er jo de færreste der har et ænstesihold stående klar når de lammer

Insane psychedelia user!

Citat:
ej, men normal logik...
Eksempel : diazepam + amfetamin = sænket hjerterytme + udvidede blodkar... NO GO!

Hvorfor?
Jeg har ret tit leget med denne blanding. Jeg har aldrig haft problemer.

Admin
Brugeravatar

hyene skrev:
problemet er også ofte at downeren og stimulansen ikke holder effekterne lige længe så stimulans effekten aftager måske før downer effekten fx metadon kombineret med amf og man er så kommet til at æde alt for meget metadon fordi amfetamin har gjort man ikke kunne mærke respirations sænkningen og den sænkede hjertefrekvens og de andre fare signaler på samme måde fordi stimulansen opvejer det lige ind til virkningen aftager og så kan udfaldet være fatalt.. men ja i sikre miljøer hvor man kan monitorer blodtryk plus respirations frekvens og evt give ilt/intubere patienten og give modgifter er det ikke det store problem at blande dem.. men er jo de færreste der har et ænstesihold stående klar når de lammer

Point taken. Men jeg ville også umiddelbart mene, den største fare er at overdosere på det ene af stofferne, fordi det andet holder op med at virke :)

xun skrev:
ej, men normal logik...

Amfetamin sammentrækker blodkarrene.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]