Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 02:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Først og fremmest tak til alle jer som bidrager med al den gode info. Har læst meget her inde og har endnu ikke været nød til at stille nogen spørgsmål da det meste er meget vel beskrevet, men ..

Jeg har tidligere prøvet en del forskellige ting. Jeg har røget en hel del hash og har prøvet de lidt hårdere stoffer en del gange efterhånden.

Da jeg prøvede LSD første gang rendte jeg dog ind i en lidt uheldig oplevelse hvor jeg var mere eller mindre overbevist om at alt hvad jeg gjorde havde en konsekvens, hvilket jo også er rigtig nok hvis man skal stole på newton, problemet var bare at det blev for meget for mig da jeg ikke kunne overskue hvor store konsekvenserne evt. kunne blive. Jeg var overbevist om at mine handlinger kunne udvikle sig til konsekvenser jeg aldrig havde ønsket og det i meget voldsom målestok, hvilket gjorde mig totalt handlings lammet og bange for at ødelægge "verden". Jeg fik med andre ord et badtrip af en størrelse jeg aldrig havde prøvet før.

Efterfølgende har jeg prøvet MDMA en hel del gange da det på ingen måde har gjort mig andet end glad.

Nu er der så sket det at jeg har fået lyst til at prøve psykadeliske stoffer igen. Jeg har holdt mig helt fra det siden LSD trippet, men savner det underligt nok en smule (det skal måske lige siges at jeg, inden jeg tog LSD, havde to meget vellykket ture på LSA bag mig). Jeg har selvsagt tænkt meget over om, og i givet fald hvordan, jeg kan undgå at rende ind i et badtrip igen.

En måde at gå til det på har været at se på forskellene i de 3 trips. Settingen har alle gangene været god og jeg har altid være blandt mennesker jeg var trygge ved. Så som udgangspunkt har jeg tænkt, at det alene var fordi LSD'en var mere kraftig, at jeg fik det dårligt. Men senere hen er jeg kommet i tanke om at jeg under LSD trippet røg hash hvilket jeg ikke har gjort under nogen af LSA trippene.

Men kan det alene udløse et badtrip? Jeg har tidligere prøvet at blive en smule paranoid af hash, men det har været når jeg har røget utroligt meget, under LSDtrippet røg jeg kun en halv joint.

Men bla. bla. bla., min tanke var altså at jeg kunne rykke lidt ned at stigen og tage noget 2c-c i stedet for LSD og helt undgå hashen og derved forhåbentlig få et godt trip. Jeg er dog ikke helt overbevist og tænker derfor at chancen for succes ville være endnu bedre hvis jeg blandet lidt MDMA ind i billedet, da det altid har gjort mig meget glad og ubekymret.

Men jeg har derefter læst at 2c-c kan have en smule sløvende virkning og er derfor i tvivl om det ville være forsvarligt at blande det med MDMA da jeg har læst at det ikke er tilrådeligt at blande "uppers and downers".

Min egentlige plan går på at tage 60mg MDMA og 15mg 2c-c i kapsel samtidig, se hvordan det går og så måske redocere 2c-c med 5-10mg efter et par timer hvis jeg føler at jeg kan rumme det. (Jeg ved godt at det ikke er særlig store 2c-c doser, men jeg vil heller have lidt for lidt end lidt for meget.) Tanken er at MDMA'en rammer først og gør mig glad, ubekymret og "parat" til kicket fra 2c-c'en. Grunden til jeg gerne vil indtage det oralt er at jeg heller vil have et lidt mere fladt trip da jeg tænker det er lettere at kontrolere.

Virker det umiddelbart som en god eller dårlig plan?

Det skal lige siges at det er rusen fra 2c-c jeg har lyst til at opleve og MDMA'en egentlig mest er for at putte mig selv i en stemning hvor det ikke er så oplagt for mig at tænke de dårlige tanker.

Ved godt at det måske fremstår en smule roddet, men som sagt: det er tanker og derfor ikke helt på plads.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har ikke selv prøve at blande MDMA og 2c-c men jeg ville klart anbefale dig at tage dem hver for sig indtil du føler dig mere sikker i din sag. 2c-c er rigtig nok en af de lidt mindre kraftige i 2c-x familien, men det er dog stadig et psykedelika, og derfor noget som man skal have respekt for.

Hash kan sagtens være med til at styke trippet, lige som det kan have den omvendte virkning. Prøv at lade vær med at ryge under dit næste trip, og se hvordan det går. Du kan evt. have lidt benzoer klar, hvis nu trippet skulle komme der ud, hvor du ikke føler du kan håndtere det.

Medlem

Alle reagerer forskelligt, så det er svært at forudse din oplevelse, men det bliver endnu sværer hvis du blander. 2c-c er uden sidestykke den hyggeligste og mest morf lign. 2c. Vi er overhoved ikke oppe i nærheden af syrens frie fald her. Optimalt til en god stol, et stort vindue og en masse lyn, men uden hjælp er det begrænset hvad det kan imo. Omvendt er det også den eneste 2c jeg stadig gider og tage, mest fordi de andre bare virker som at stoppe på halvvejen til et syretrip, men også fordi det er en interessant oplevelse i sig.

Generelt for 2c, men udpræget på 2c-c, er det bare ikke halvt så fængende som LSD. Jeg vil gå så lang som til at sige, at det er mere en downer med psychedelisk tvist end omvendt.

Tilgengæld kan jeg på ingen måde se fordelen ved at tilføre mdma. Det vil højst sandsynligt køre 2c-c ned, så du kun lige ser skyggen af det, også fordi 2c-c starter så sent. Hvis det mod forventning skulle blive bærende, vil mdmaen gøre dig mere anspændt, og fjerne den downer hygge 2c-c har.

Så mit råd er gem mdma'en til en anden god gang, start meget lavt og først mærk efter om du stadig regner med det går den gale vej. Gør du det så vent, det kan tage år at gennemarbejde et ubehageligt trip, nogle gange kan det hjælpe at overføre "lektien" til din virkelighed. Fx at du generelt hæmmer dig selv i frygt for hvad der kan ske, eller havde/har en beslutning du er bange for at tage, det ved jeg jo ingenting om, men for bare at give et eksempel. Det er imo en lup på din dagligdag.

Mvh.
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
jeg tror måske ikke du får ret meget ud af det. jeg synes MDMAen har det med at overdøve andre stoffer i komboer. jeg har før prøvet MDMA med 2c-i. og der kunne jeg stort set ikke mærke 2c-i'en overhoved. kun MDMAen.

jeg tror du får mere ud at at prøve 2c-c for sig selv. i en fornuftig dosis naturligvis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]