Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 10:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Jeg håber jeg ramte det rette forum.

Jeg er en livsnyder og jeg er begejstret for Ritalin eller Motiron som det hedder.

Jeg tager kun et par piller daglig og det er rigeligt. Jeg plejer altid at have problemer med træthed midt på dagen, og jeg har en døgnrytmeforstyrrelse der gør at det at sove midt på dagen ødelægger mig fuldstændigt. Jeg er nødt til at sove nogenlunde samme tidspunkt hver dag for at undgå at komme i den zombie-tilstand som jeg kommer i ved at sove på andre tidspunkter.

Så når tidspunktet nærmer sig midt på dagen, tager jeg 2 motironer og så får jeg det rigtigt godt - arbejder bedre og er meget mere koncentreret.

Det er virkelig et dejligt produkt for mig. Det kan garanteret tages i større dosis og med flere gode perioder men det behov har jeg ikke rigtigt - jeg foretrækker et mildt "misbrug" :)

Senest rettet af sreddy 25 okt 2010 13:53, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Har du forsøgt dig med en kop kaffe?

Medlem

Samtidig? :)

Jaja har altid drukket kaffe, men det giver ikke noget der minder om det samme.

Junior medlem

sreddy skrev:

Jeg er en livsnyder og jeg er begejstret for Ritalin eller Motiron som det hedder.

Jeg tager kun et par piller daglig og det er rigeligt. Jeg plejer altid at have problemer med træthed midt på dagen, og jeg har en døgnrytmeforstyrrelse der gør at det at sove midt på dagen ødelægger mig fuldstændigt. Jeg er nødt til at sove nogenlunde samme tidspunkt hver dag for at undgå at komme i den zombie-tilstand som jeg kommer i ved at sove på andre tidspunkter.

Så når tidspunktet nærmer sig midt på dagen, tager jeg 2 motironer og så får jeg det rigtigt godt - arbejder bedre og er meget mere koncentreret.

Det er virkelig et dejligt produkt for mig. Det kan garanteret tages i større dosis og med flere gode perioder men det behov har jeg ikke rigtigt - jeg foretrækker et mildt "misbrug" :)

Undskyld jeg spørger men hvad er meningen med dette topic?

Ville du bar li fortælle du elsker og (mis)bruge medicin mod ADHD dagligt?

:sucks:

Medlem

Nicklazz skrev:
sreddy skrev:

Hvad er meningen med dit indlæg?

Det kan være jeg læste forkert, men jeg synes bestemt der stod at forummet også handlede om at udveksle erfaringer, og det var det jeg gjorde.

Det var da i hvert fald langt mere relavant end din mavesure indlæg som du i hvert fald ikke kan finde berettigelse til i infofelterne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
tja... du har da givet erfaring ud.
hvis man bliver mærkelig af det og begynder at oprette tråde om nonsens
tror jeg bare jeg holder mig væk fra det :D

kaffe virker ikke på dig... det er løgn..
prøv et mexikansk shot :) altså med stærk kaffe.. så vågner du kraft dejme op du :D

hold dig nu bare væk fra børnenes medicin og find dig et ordenligt narkotika
at bruge og ikke misbruge som du ellers ser ud til at være skide god til.

Din stakkel.

Citat:
Så jeg har også prøvet ritalin, og er meget varm tilhænger af det - som med alt den slags skal det dog tages med måde og hvis man sådan dagligt fylder sig med det(uden at have diagnosen ADHP) så tvivler jeg på det er særligt heldigt.

Jeg tager det selv "efter behov" og det bliver til højst 4 tabletter dagligt og oftest kun 2, og vel at mærke kun i perioder.

det lyder virkelig som en undskyldning over for sig selv syndes jeg.
håber det bedste for dig :)

Medlem

eskapisme skrev:
tja... du har da givet erfaring ud.
hvis man bliver mærkelig af det og begynder at oprette tråde om nonsens
tror jeg bare jeg holder mig væk fra det :D

kaffe virker ikke på dig... det er løgn..
prøv et mexikansk shot :) altså med stærk kaffe.. så vågner du kraft dejme op du :D

hold dig nu bare væk fra børnenes medicin og find dig et ordenligt narkotika
at bruge og ikke misbruge som du ellers ser ud til at være skide god til.

Din stakkel.

ER det almindelig stil herinde at være ubehøvlet?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Det er almindelig stil her inde at advarer imod misbrug eller decideret farligt brug af stoffer. Siden er meget HR-orienteret. Du lægger ikke ligefrem op til debat, eller stiller spørgsmål. Der bliver derfor stillet spørgsmålstegn ved indholdet af dit indlæg. Herefter begynder du at forsvarer dig, istedet for at komme med noget konstruktivt. Det er vidst nærmere dig der er ubehøvlet her.
BTW: Synes du skal skære ned på dit brug af Ritalin. Hvis ikke det er, så bliver det et problem.

-Tramper :)

Medlem

techno-tramperen skrev:
Det er almindelig stil her inde at advarer imod misbrug eller decideret farligt brug af stoffer. Siden er meget HR-orienteret. Du lægger ikke ligefrem op til debat, eller stiller spørgsmål. Der bliver derfor stillet spørgsmålstegn ved indholdet af dit indlæg. Herefter begynder du at forsvarer dig, istedet for at komme med noget konstruktivt. Det er vidst nærmere dig der er ubehøvlet her.
BTW: Synes du skal skære ned på dit brug af Ritalin. Hvis ikke det er, så bliver det et problem.

-Tramper :)

Jeg har misforstået det så - jeg troede ikke det var en side der handlede om hjælp til at komme ud af evt misbrug - men en side hvor man kunne dele gode og dårlige erfaringer og få ideer til at få et godt udbytte af diverse rusmidler.

Jeg mindes at siden var sådan en gang og jeg læste engang nogle gode sider om netop ritalin.

Jeg kom ikke herind for at forsvare mig - jeg kom herind fordi jeg var glad for et produkt og det ville jeg gerne dele. Men det er klart hvis jeg havde vist at det handlede om at disse og nedgøre forbrug af syntetiske stoffer, så var jeg blevet væk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ved slet ikke hvor jeg skal begynde, men vil tilslutte mig violinkoncerten.

@trådstarter:
Det er almindelig stil herinde at man selv søger den information man har brug for, normalt på et "lidt højere" niveau af viden end den tråd du har oprettet.
Vil sige at det er godt for dig at du selv mener det hjælper, og hvis du er så sikker på at det vil være noget for dig. Hvad så med at gå til en læge og få det undersøgt? Så at du kan blive en lovlydig borger, på lovlig medicin, istedet for at være en mini misbruger der sætter sig eget og andres liv på fare (aner ikke hvad du arbejder med?). Men hvis det er fysisk arbejde, som involvere sikkerhedsudstyr af den ene eller anden grund. Synes jeg er at det er dybt respektløst at du bevidst tager narko i arbejdstiden for at få det godt psykisk og få lidt ekstra overskud fysisk.

Insane psychedelia user!

^Hvad skulle en recept gøre, det bedre? En recept er et stykke papir.
Det er vel ikke mere respektløs end at drikke 4kopperkaffe og hoppe op på et stilads bagefter, eller hvad?

Jeg er helt med på at dette er et HR-mindet site. Men puds da lige glorien en ekstra gang, vil i.

Medlem

Obama skrev:
Ved slet ikke hvor jeg skal begynde, men vil tilslutte mig violinkoncerten.

@trådstarter:
Det er almindelig stil herinde at man selv søger den information man har brug for, normalt på et "lidt højere" niveau af viden end den tråd du har oprettet.
Vil sige at det er godt for dig at du selv mener det hjælper, og hvis du er så sikker på at det vil være noget for dig. Hvad så med at gå til en læge og få det undersøgt? Så at du kan blive en lovlydig borger, på lovlig medicin, istedet for at være en mini misbruger der sætter sig eget og andres liv på fare (aner ikke hvad du arbejder med?). Men hvis det er fysisk arbejde, som involvere sikkerhedsudstyr af den ene eller anden grund. Synes jeg er at det er dybt respektløst at du bevidst tager narko i arbejdstiden for at få det godt psykisk og få lidt ekstra overskud fysisk.

Jeg kan trøste dig med at jeg kun er på ritalin når jeg sidder herhjemme - efter arbejde - jeg beskrev i mit første indlæg at jeg lider af en søvnforstyrrelse, som gør at jeg ikke må sove på andre tidspunkter end nattesøvnen. Og at jeg hvis jeg oplever en dag hvor jeg virkelig er blevet dødtræt og nærmest skriger på søvn, ja så kan jeg holde det pres væk med 2 piller. Og nej, jeg fejler ikke noget udover det jeg har beskrevet, men mon ikke de fleste B-mennesker kender til en stor krise midt på dagen - for mig er det bare meget mere afgørende end for de fleste at jeg ikke falder i søvn.

Jeg synes selv jeg har et fornuftigt forhold til medicinen - en pakke kan holde mange måneder.

Jeg synes det var fint og høfligt ham der foreslog en voldsom kaffe - min mave vil dog formentlig reagere voldsomt på det. Jeg har nu hørt de gode råd, og når de er ment sådan kan jeg også respektere dem - det jeg ikke kan respektere og som jeg ikke forstår kan forsvares er når folk begynder at ævle "din stakkel" og tag dig sammen og etc. Er det den måde nye bliver mødt på i et foretagende der måske er præget af en mindre fasttømret gruppe?
I så fald skal jeg nok forlade butikken.

Men at appellere til en anelse høflighed synes jeg godt man kan - solen skinner(eller har gjort) og der er ingen grund til at at samtalen skal blive ubehøvlet. Jeg var faktisk i godt humør da jeg skrev og havde en ide om at dette forum også kunne bruges til positive erfaringer.

Medlem

Fjas skrev:
^Hvad skulle en recept gøre, det bedre? En recept er et stykke papir.
Det er vel ikke mere respektløs end at drikke 4kopperkaffe og hoppe op på et stilads bagefter, eller hvad?

Jeg er helt med på at dette er et HR-mindet site. Men puds da lige glorien en ekstra gang, vil i.

Det var da dejligt at læse andet end de sædvanlige glorie-kommentarer :)

Egentlig håbede jeg på at tråden ville byde på flere og andres erfaringer, hvis nogen undrer sig over meningen. Men ellers var det mine positive erfaringer som jeg ville dele. Jeg tvivler på at det er vanvittigt farligt med de små doser de gange jeg bruger det, og derfor er det lidt ærgerligt at det skal ende med en "Du er dum - du tager narko - Taber". Især lige netop et sted som her.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Methylphenidat er en lidt mere potent stimulans end Koffein.. Det er ikke noget som skal misbruges, eller for den sags skyld forbruges af nogen som helst, ikke engang som medicin er det fandens godt... det er skod produkt som virkelig ikke er godt for mennesker....

EDIT

Hvis du har så mange søvnproblemer, hvad så med at gå til læge og slippe af med dem? At pumpe sin krop med stimulanser hjælper ingenting, faktisk hjælper det kun på at få din hjernes egne kemikalier til at falde ud af balance og så du ude på den sti hvor du fucker dig selv op.. Hold op mens legen er god...

Junior medlem

sreddy skrev:
Nicklazz skrev:
sreddy skrev:

Hvad er meningen med dit indlæg?

Det kan være jeg læste forkert, men jeg synes bestemt der stod at forummet også handlede om at udveksle erfaringer, og det var det jeg gjorde.

Det var da i hvert fald langt mere relavant end din mavesure indlæg som du i hvert fald ikke kan finde berettigelse til i infofelterne.

Meningen var som jeg kan se rigeligt med andre har fortalt dig, er af det da for dumt og bruge Ritalin mod dine søvnforstyrrelser og i den grad du gør det.

:)

Medlem

Nicklazz skrev:
sreddy skrev:
Nicklazz skrev:
sreddy skrev:

Meningen var som jeg kan se rigeligt med andre har fortalt dig, er af det da for dumt og bruge Ritalin mod dine søvnforstyrrelser og i den grad du gør det.

Ja det klarede du flot det med at være den hellige og behjælpsomme mand.

Men nu har du travlt - jeg kan se mange tråde hvor der er brug for en moralsk kærlig hånd, hvor folk misbruger ulovlige narkotika - så du må hellere komme i gang :roll:

Medlem
Brugeravatar

sreddy skrev:
Nicklazz skrev:
sreddy skrev:
Nicklazz skrev:
sreddy skrev:

Men nu har du travlt - jeg kan se mange tråde hvor der er brug for en moralsk kærlig hånd, hvor folk misbruger ulovlige narkotika - så du må hellere komme i gang :roll:

Rolig nu dalton, de gør det kun for at vejlede og hjælpe dig så du ikke kommer ud i et større misbrug.

Medlem

zoede skrev:
sreddy skrev:
Nicklazz skrev:
sreddy skrev:
Nicklazz skrev:
sreddy skrev:

Rolig nu dalton, de gør det kun for at vejlede og hjælpe dig så du ikke kommer ud i et større misbrug.

Jamen jeg er meget taknemmelig - men der er meget arbejde at gøre med de mange amfetamin, svampe og hashtråde. Det misbrug det kan ende med skal der gøres noget ved :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
sreddy skrev:
Jamen jeg er meget taknemmelig - men der er meget arbejde at gøre med de mange amfetamin, svampe og hashtråde. Det misbrug det kan ende med skal der gøres noget ved :)

Er du fornærmet over at du ikke blev hyldet med klapsalver og anerkendende kram, eller hvorfor tager du sådan på vej?

Dedikeret medlem

sreddy skrev:
Jeg har nu hørt de gode råd, og når de er ment sådan kan jeg også respektere dem - det jeg ikke kan respektere og som jeg ikke forstår kan forsvares er når folk begynder at ævle "din stakkel" og tag dig sammen og etc. Er det den måde nye bliver mødt på i et foretagende der måske er præget af en mindre fasttømret gruppe?
I så fald skal jeg nok forlade butikken.

Tag nu ikke sådan på vej :) .
Folk herinde er meget forskellige, nogen af os interesserer os mest for det rusmiddeltekniske og videnskaben bag, nogen af os interesserer os for helt bestemte stofgrupper, og så er der også dem, der forsøger at give gode råd omkring brug og misbrug - men nogen gange bliver tonen en anelse belærende :? .

Jeg er sikker på, at meningen bag indlæggene er god nok, men for mange er det nok lidt af en knee jerk reaction at råbe op om misbrug og farlige bivirkninger, når de ser en tråd der forherliger stofbrug. Ikke hermed sagt, at du forherliger stofbrug, men med de bekymrede briller på, kan dit indlæg let forstås sådan.

Personligt synes jeg du skal have lov til både at bruge og misbruge ritalin, hvis det er det du lyster. Så tag de indlæg til dig som du kan bruge og ignorér resten - men hav in mente at de sikkert er venligt ment, selvom jargonen herinde ind i mellem kan være lidt... direkte :wink: .

Der er selvfølgelig også brugere, som bruger forummet som en virtuel potensforlænger, og disse er der selvfølgelig ingen grund til at lytte til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]