Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Hej derude..

Jeg har fået fat i et par deci-liter GBL (99.99%) og har til aften taget 2x2ml af det. det summer da os lidt, og så videre. men jeg kan bare ikke forstå at folk har snakket om en blæser..?

Nu har jeg da prøvet div. forskellige ting, men det er et år siden jeg sidst har prøvet, og det er første gang på GBL..

Hvor meget kan jeg ta før jeg over doserer? og hvad er yderste konsekvens af en overdosering?

Jeg tager ikke andet end det.. ikke alkohol eller andet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Hvis du har taget 2x2 ml ren GBL så tror jeg sq du ville ha fået en lille OD. Jeg gætter derfor på, at det du har fået ER fortyndet. Grunden til at jeg tror det er, at dengang jeg roede med GBL og fik det hjem i flasker fra producenten, blandede jeg det op i et forhold der hed 1 del GBL 4 dele vand. Når det var gjort tog jeg hætten fra beholderen med GBL og drak een. Det var nok til at jeg fik en go "druk-rus" i en lille halv times tid. Derefter kunne jeg redosere, men lidt mindre i hætten. Gjorde jeg dette med kortere interval end 25-30 minutter, så kunne jeg dårligt holde mig vågen.
Det du spørger om er ret svært at svare på, for gud ved hvilken fortynding du har fået? Men mit råd er, at hvis du kun kunne mærke en summen, så up dosen med f.eks. en kvart til ½ ml. Når det er sagt så vil jeg dog pointere at GBL ER pisse farligt hvis ikke du ved hvad du laver. Jeg har prøvet at falde hen på det, og vågnede op ved at min krop eller det autonome kredsløb "glemte" at jeg skulle trække vejret (så gad vide hvor længe jeg var uden ilt før jeg vågnede med et kæmpe åndedrag?)! Til en fest tog en af mine hardcore 110+ kg homies en sjat for meget og blev båret derfra da han bare faldt i søvn og vågnede op i en anden kammis bil efter en time, uden at vide hvad fanden der lige var foregået.
Så pas på, det er ikke et drug du skal lege med uden at have læst på sagen og, som det mindste, kende opløsningen på!

Mht yderste konsekvens af overdosering så er det DØDEN!

Junior medlem

Det ER rent.. købt fra en producent i Holland.. som Rengøringsmiddel.. Nu har jeg taget 3 x ca. 2 ml.. (har vejet det af i g. på en vægt)

Jeg har lig taget 3. dosis..

der skal vel meget til før man dør af det.. man falder vel bare i søvn..?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Prøv nu at sætte dig ind i tingene før du kaster dig hovedkuls ud i noget lort!

Gå evt. på Erowid eller google GHB/GBL....

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Dosering mellem rusen og blackout, koma og i yderste tilfælde død er ikke så stor igen, så tænk dig om :)
Det er forskelligt hvad folk kan klare, det kommer an på kropsbygning tolerance og andre ting - men hold dig til lave doser i starten for en sikkerheds skyld. Så kan du altid eksperimentere med knockout doser senere, hvis det absolut er du vil.

Det lyder lidt som om du forventer for meget af stoffet. Mange sammenligner det med alkohol, da det også påvirker de samme receptorer.

Junior medlem

Hmm.. JA jeg kan godt se en sammenligning med Alkohol..

Ja, jeg havde nok for høje forventninger til det.. Nå, jeg kan efterhånden mærke trætheden.. Tak for hjælpen..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvis du har et dagligt forbrug af alkohol, kan der evt. være en kryds tolerance?

Altså er dit GBL måske rent.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg kan kun anbefale, efter selv at have haft et alt for stort forbrug af gbl/ghb, at lade være med at drikke gbl... Hvis du skal have den rus, så få det lavet til GHB i stedet, det er slet ikke lige så skadeligt for kroppen og effekten er meget mere behagelig, men igen PAS PÅ!!!! det er så nemt at blive hooked på lortet... Se evt sticky topic i "medaljens bagside"...

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Vil også gerne lige smide en advarsel omkring GBL. Det var for mig en utroligt nemt stof at komme til at misbruge fordi man får en lækker kropsfølelse, selvtillid, ingen ''tømmermænd'' osv. Brugte det selv dagligt i ca. 3 måneder. Kunne SLET ikke sove uden til sidst, det endte med jeg stillede ''doser'' op på mit bord ved siden af min seng, så jeg lige kunne tage lidt hver gang jeg vågnede (vågnede hver gang rusen tog af.) Fik også 5-6 fullblown krampeanfald i tiden jeg misbrugte det.

så PAS PÅ med GBL. Det er på mange måder et utrolig voldsomt stof!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

xun skrev:
Jeg kan kun anbefale, efter selv at have haft et alt for stort forbrug af gbl/ghb, at lade være med at drikke gbl... Hvis du skal have den rus, så få det lavet til GHB i stedet, det er slet ikke lige så skadeligt for kroppen og effekten er meget mere behagelig, men igen PAS PÅ!!!! det er så nemt at blive hooked på lortet... Se evt sticky topic i "medaljens bagside"...

GBL bliver lavet om til GHB i leveren og effekterne burde der for være ens. Der er dog det paradoks at GBL bliver lavet hurtigere om til GHB i leveren og optaget i systemet end leveren kan optage GHB, der for kommer rusen hurtigere med GBL og kan der for føles lidt kraftigere.

Ellers burde effekten være den samme da det er det samme stof der rammer GABA receptorerne. Dette stemmer over ens med mine oplevelser med GBL/GHB.

GHB=øl
GBL=sprut

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Har på ingen måde lyst til at kaste mig ud i at prøve dette stof. Men kan det være rigtigt at man bare sådan udenvidere kan købe GBL over nettet? Prøvede for sjov en hurtigt google søgning. Og fandt de første 5 hjemmesider ret hurtigt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The rules Platblod, du burde kende dem.

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Blodsplat skrev:
Har på ingen måde lyst til at kaste mig ud i at prøve dette stof. Men kan det være rigtigt at man bare sådan udenvidere kan købe GBL over nettet? Prøvede for sjov en hurtigt google søgning. Og fandt de første 5 hjemmesider ret hurtigt..

Ja! De fleste steder sælger de det som fælgerens med 99,9% gamma-Butyrolactone.

Medlem
Brugeravatar

Blodsplat skrev:

Hvorfor skulle det være forkert?
Det er ikke det eneste du kan skaffe ved at google lidt rundt....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Alt Ædende Ateist skrev:
The rules Platblod, du burde kende dem.

Det var et spørgsmål. Jeg hverken linket videre eller spurgte efter link, så rolig nu på aftrækkeren AÆA ;)

Medlem

Jeg kan skrive under på, at man skal være særdeles forsigtig med GBL. Jeg har altid doseret ved at tage lidt under en halv sodavandskapsel, når jeg kom hjem efter en tur i byen på stimulanser og skulle sove. Jeg har dog erfaret, at det drejer sig VIRKELIG om en lille ekstra sjat der kommer op i kapslen, som er med til at man kan ligge og rode rundt på gulvet, lave underlige lyde, imens man er i komasøvn.

Det er utroligt skræmmende for folk at se, som ikke ved man har taget GBL. Det er sket for mig 2 - 3 gange tror jeg, over ca. 1 år - men det gælder om at være påpasselig.

Jeg vil kraftigt tilråde folk at købe en målepipette (jeg har selv STADIG ikke fundet nogle steder hvor de kan købes - har prøvet både Matas og Apoteket)...

NB! Og så vil jeg lige tilføje, at der skabes synergieffekt ved indtagelse af både alkohol og GBL/GHB, så der skal man være endnu mere påpasselig!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
^^ enig... der skal meget mindre til før det er overdose....
Og det er ekstremt usundt for din hals og svælg.

Moderator
Brugeravatar

du kan købe engangssprøjter på apoteket de er også gode at måle med..... ellers kan pipetter bestilles over nettet.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er meget almindeligt at GBL virker en smule mindre i starten da kroppen ikke har fået opreguleret mængden af lactonase i blodet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]