Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 20:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg er i gang med en skole opgave
og skal skrive om hvordan man producerer LSD, er der nogen der gider forklare det i korte/grove træk?
det må gerne være hurtigst muligt ;).
på forhånd tak (:

/

Thor

Dedikeret medlem

Det kan ikke forklares "i grove træk". Syntesen er relativt kompliceret, men den er tilgængelig på nettet - faktisk kan du finde flere forskellige synteser. Typisk starter man fra ergotamin tartrat.

I øvrigt er der selvfølgelig mange andre aspekter af produktionen end selve syntesen. Hvad er det du vil vide og i hvilket fag skriver du opgave?

Junior medlem

jeg skal skrive om det i 3.g bioteknologi A(kemi og biologi slået sammen), og vi mangler i min gruppe en god forklaring, der ikke er så svær at forstå(givet at den er på engelsk).
vi skriver bortset fra det en overordnet rapport om LSD både med virkninger og historie og hvad der dertil hører, men mangler noget om produktionen.
vi har derudover heller ikke kunne finde noget om fysiske bivirkninger ved brug af det, men det er måske også tilfældet?

Dedikeret medlem

Den ovenstående ( http://www.erowid.org/library/books_onl ... al26.shtml ) er en ret god syntesevejledning. Men er det kun selve syntesen i er interesseret i, eller er det også det rent logistiske?
Er i interesseret i f.eks hvordan man skaffer de nødvendige kemikalier (precursors, solventer osv) og hvordan man stabler en (ulovlig) produktion af LSD på benene? Eller er det kun det rent naturvidenskabelige/kemiske aspekt i er interesseret i?
Du må lige være lidt mere specifik - specielt omkring hvad du mener med "produktion". :)

I øvrigt, så er LSD et stof med bemærkelsesværdigt få fysiske bivirkninger.

Junior medlem

jamen altså både selve syntese, det logistiske, altså som du nævner, hvordan man skaffer alle kemikalierne til det, basicly what you said ^^.
men der skal selvfølgelig være en større fokus på det rent kemiske i det (:.

men ved du noget om hvordan LSD mere specifikt påvirker en rent fysisk, er der nogle bivirkninger?

og you my sir, du er som sendt fra himlen ^^.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har I selv prøvet at søge lidt på google?
Prøv at kombiner LSD erowid, LSD bluelight, LSD wiki, både dansk og engelsk. Der står altså en hel del information.

Dedikeret medlem

I bogen "Brotherhood of Eternal Love" kan man læse en hel del om, hvordan LSD blev produceret og distribueret i USA i slut-tresserne og starten af 70'erne. Jeg kan godt smide bogen op som PDF, hvis du vil tage et kig i den.

Og, ja, jeg ved da noget om hvordan LSD påvirker dig. Kort sagt, så er det en partiel serotonin-2a receptor-agonist. Jeg har nogle artikler liggende, der forsøger at belyse hvilken mekanisme der ligger til grund for LSD's effekter, som jeg godt kan grave frem hvis det er. Men de er ikke "letlæste". Det kræver, at i gider gøre et stykke arbejde for at forstå stoffet. Jeg har i øvrigt heller ikke lyst til at bidrage til en lorteopgave, så jeg håber i tager emnet seriøst. Der er nok dårlig information om psykedelika allerede :wink: .
Det lyder som om i er lidt under tidspres?

Obama:
Jeg ville sgu gerne leve i en verden, hvor den slags var realistisk :wink: .

Senest rettet af Culpepers 31 okt 2010 17:21, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

ja, men problemet er at den information der kommer frem, ikke er forståeligt nok for den der skal skrive om det, vel og mærket det engelske.
og wiki er som udgangspunkt for overfladisk, men forståeligt nok.
men jeg tjekker lige de andre to (:

Dedikeret medlem

Den engelske wikipedia-artikel om LSD er da absolut ikke overfladisk. Den er da meget gennemført.

Junior medlem

jeg mener selve produktionsdelen om LSD på wiki (:, selve artiklen er ganske glimrende, og har selv brugt den til at skrive min del af opgaven ;).

og der er lidt tidspres ja, fordi ham der skulle skrive om produktionen, mente at afleveringsdagen var en god dag at starte med at læse på ;)
men den bog lyder ganske interessant, så den vil jeg gerne kigge lidt på hvis det var muligt ^^.

Dedikeret medlem

Bogen ligger åbenbart allerede her som PDF.

Junior medlem

jeg siger mange tak (:, hav en fortsat god søndag (:

Admin
Brugeravatar

Lige lidt kritik/råd til jeres opgave.
Synes I sku droppe delen om syntese/produktion af LSD. No offence, men jeg synes ikke, det gir mening med sådan en del i jeres opgave, hvis I alligevel ikke forstår syntesen. Går jeg ikke udfra, I gør :)

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Imp: Helt enig.
I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor i vil skrive om det rent praktiske/logistiske ved produktionen af LSD. Det er da ikke synderligt vigtigt, hvis faget er bioteknologi, er det?

Junior medlem

jamen det er såmænd heller ikke fordi det er så vigtigt, selve det praktiske, men derimod et aspekt vi har valgt at hive med ind i, da det er en "speciel" type opgave, vores nye lære har besluttet sig for at give os.

men jeg vil rådføre mig med min gruppe og se hvad vi kommer frem til (:.

jeg siger anyhows mange tak for assistancen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]