Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 12:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hey psy, jeg står og har valget imellem at købe 2c-p, 2c-e, og 2c-c. Jeg har læst omkrig de forskellige stoffer på wiki, men savner lidt personlig erfaring.
Selvom jeg sikkert ender op med at købe alle 3 varianter ( :lol: ) kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om hvordan de forskellige stoffer adskiller sig fra hinanden - ikke på et kemisk, men snarer på et følelsesmæssigt niveau.
Al information bliver modtaget med kyshånd :D

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

De tre stoffer er ret forskellige. Jeg vil gerne skrive lidt om mit indtryk af dem på et tidspunkt, men jeg har lige lidt travlt.
Den bedste kilde til kort, præcis information om 2C'erne er uden tvivl Shulgins bog PiHKAL. Du kan læse lidt om stofferne her:
2C-E i PiHKAL
2C-P i PiHKAL
2C-C i PiHKAL
Den første del er en syntesevejledning, men under Qualitative Comments er der et par rapporter omhandlende hvert stof.

Admin
Brugeravatar

Big and Dandy trådene på bluelight:

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=286447
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=458571
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=287370

Tonsvis af erfaringer og god information :)

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De har alle helt sikkert potentiale.

2c-p kan dog godt trække tænder ud med den lange varighed. Det er helt sikkert en heldags oplevelse.

2c-e er helt sikkert en fantastisk stof (efter min mening), trods den lange varighed trækker det ikke helt så meget ud som f.eks 2c-p.

2c-c er lidt ude for cirklen, når man sammenligner det med de to andre, men ikke destro mindre et fantastisk stof, og lidt mere "tilgængeligt" end de to andre.'

Men som altid er der forskel på mennesker, og oplevelser. Jeg kunne snildt finde folk som er lodret uenige i min vurdering af de forskellige substanser. Det bedste er nok at læse op på stoffet, og tage varighed samt hvilken dybe man ønsker af trippet i betragtning, og så tage den derfra. Det er jo helt klart, at hvis man søger et hyggeligt søndags trip, så er 2c-p fuldstændig udelukket.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for links og svar alle 3 :) Jeg læser lystigt på de forskellige sider, men savner lidt nogle danske triprapporter/beskrivelser - det ikke nødvendigt som sådan, bare rart at have. :)
Hvis du på et tidspunkt gider Cupepers må du meget gerne skrive dine egne oplevelser ned, jeg læser dem med glæde.

Umiddelbart synes jeg at 2c-e lyder som det mest attraktive stof for mig, både fordi doserne er noget nemmere at veje af, end f.eks. 2c-p, men også på grund at varigheden. Der er dog en enkelt "hage" jeg ikke bryder mig så meget om. Jeg læste dette på wiki: 2C-E's body load is a highly unusual one. Several users have described it, roughly, as a "profound feeling of general discomfort"
Er der nogle af jer herinde der kan nikke genkendende til den effekt, eller måske endda ville kommentere lidt yderligere på det? Kan det evt. sammenlignes med et andet stof jeg muligvis kunne have prøvet?

Mvh. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes ikke at bodyloaden fra 2c-e er videre ubehagelig. Selvfølgelig er der følelsen af stoffets tilstedeværelse i kroppen, men det er ikke noget i forhold til f.eks 2c-i, som jeg finder alt for stimulerende til at jeg kan nyde oplevelsen.

Jeg kan se ud fra det jeg har skrevet, at jeg måske giver det indtryk at 2c-e er et "nemt" stof. Det er det bestemt ikke. 2c-e har en tendens til at være en god katalysator til dybegående og meget spirituelle oplevelser, og ikke bare farver, fest og ballade. Desuden kan meget små forøgelser i mængden betyde en kæmpe forskel i hvor voldsomt trippet bliver. Bare lige så du er opmærksom på det.

Dedikeret medlem

Jeg er rimelig enig i beskrivelsen - 2C-E giver ikke den behageligste kropsfornemmelse ved højere doser sammenlignet med f.eks 2C-C og 2C-B. Jeg synes dog stadig at 2C-E er et fantastisk stof, og at det både visuelt og mentalt er et rigtig godt psykedelikum.
2C-C er, efter min mening, ret overfladisk men enormt behageligt. I PiHKAL er det beskrevet som "næsten bedøvende", og det synes jeg egentlig passer meget godt. Det er absolut ikke overvældende, og så er varigheden ret kort. Det er et lidt uinteressant psykedelikum synes jeg, men alligevel har jeg taget det en del gange, så der må være noget ved det trækker i mig...

Med 2C-E skal du dog lige været opmærksom på, at der er mange der finder det meget "koldt" og neutralt ved højere doser, og at det tilsyneladende har en ret høj "bad trip frekvens" sammenlignet med så mange andre psykedelika. For mig ligger 2C-E og LSD dog i skarp konkurrence om titlen som "yndlings-psykedelikum" :wink: .

For øvrigt, så undrer det mig, at det ofte bliver fremstillet som et minus hvis et psykedelisk stof har lang varighed. Jeg har det præcis omvendt, jeg synes at det er irriterende hvis man kun lige når at snuse til "plateauet" før man allerede er på vej ned igen. Redoseringer er selvfølgelig en mulighed, men det er besværligt og virker ikke altid efter hensigten.
Jeg synes at stoffer som 2C-E og LSD har en ret perfekt varighed, men det ville ikke gøre mig noget hvis de varede endnu længere :) .

Edit: I øvrigt skal det lige nævnes, at 2C-E har den fordel frem for 2C-C, at det kan bruges ved forskellige dosis-niveauer med ret stor forskel i effekt. For mig giver 5-7mg f.eks en følelse af stimulering og svage psykedeliske effekter, 10-15mg giver et trip der minder en del om ~20mg 2C-B hvor 16-22mg giver et kraftigt trip med sin helt egen karakter.

2C-C synes jeg kun var interessant i doser fra 30-45mg, og ved højere doser bliver det bare irriterende p.g.a. de fysiske bivirkninger. Det når aldrig at blive rigtig interessant.

Senest rettet af Culpepers 27 okt 2010 19:19, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal bestemt ikke ses som et negativt aspekt, at jeg nævner den lange varighed ved de forskellige stoffer. Jeg er selv vældig glad for varigheden af f.eks 2c-e / 2c-p, netop pga. man kan udforske så meget mere. Men som et introducerende stof, så kan en varighed på små 12timer måske godt være lidt i overkanten, og derved "trække tænder ud." :)

Det var bare for at informere, og sætte tingene lidt i perspektiv. :)

Dedikeret medlem

Godt at høre :) Men det var nu heller ikke kun din kommentar jeg hentydede til. Jeg synes tit jeg har set det fremstillet som noget negativt.
Men det skyldes sikkert blandt andet, at tanken om et "bad trip" på 10 timer virker mere skræmmende end et på 4 timer.

Jeg har dog aldrig oplevet noget jeg vil klassificere som et bad trip på mine ~50 trips - men det er en anden historie :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså sådan som jeg ser på det, så er det ikke nødvendigvis negativt at stoffet virker i mange timer, det kommer i sidste ende an på, i hvilken sammenhæng, og i hvilke fora man vil bruge det. Jeg er nu ikke synderligt bange for at få et badtrip, da jeg ikke selv mener at jeg har en højere tendens til at badtrippe end så mange andre - jeg har da prøvet det, eller oplevet ubehagelige psykedeliske tankeprocesser samt krops følelser, og ja bevares det er da ikke rart, og ikke noget som jeg opsøger. Men som sagt er det ikke noget jeg frygter som sådan. Efter mine egne erfaringer så handler det mest om doserne, hvis dosen er for høj, og man ikke er parat til det man bliver smidt ud i, så er der en stor sandsynlighed for at badtrippe, eller dvs. jeg har. Hvilket i øvrigt er en af grundene til at jeg synes psykedeliske stoffer er så interessant - det lidt ligesom dengang man gik til svømning i skolen (hvis man gjorde det) og skulle arbejde sig op på 5 meter vippen, man måtte starte fra et meter vippen. Men det vil jeg nu ikke kommer yderlig ind på her.

Nu har jeg størst erfaring i psykedeliske svampe, med doser oppe på 5.4 g tørret cubensis. Men jeg savner lidt den dybde som behindmind beskriver. Jeg kan ikke rigtig mærke at mine tankeprocesser bliver ændret mere, med mindre dosen ligger over de 3,5 gram. Men stadig er det slet ikke på samme måde som den gang jeg startede, og alt var nyt og mystisk. Jeg savner lidt den der "falde i staver over min vasketøjskurv i 10 minutter, og vågne op med et sæt" osv. Nu kan alting dreje rundt og skifte form, størrelse, og farve uden jeg egentlig føler de store ændringer på det psykologiske plan. Det kan godt være at i tror at det er fordi at jeg misbruger svampene, men det er det nu ikke. Tror jeg har indtaget svampe 3-4 gange i år.

Så det korte og lange er vel: Kan 2c-e/p give mig den dybde, og det overraskelses moment som jeg savner?

Nu ved jeg ikke om jeg fik svaret på det hele. Mange tak til dig culpepers for din meget fine beskrivelse, den har helt sikkert hjulpet :)

Mvh.

Mvh.

Dedikeret medlem

Ja og nej. Der er jo ingen der kan fortælle dig, hvordan du vil opleve stoffet. 5,4g svampe synes jeg er en meget, meget høj dosis (i hvert fald hvis potensen er sammenlignelig med de cubensis jeg har dyrket - og det er den sikkert). 2C-E har kæmpe potentiale og kan katalysere nogle meget dybe oplevelser, men jeg synes ærlig talt at du skulle læse en masse om stoffet for at få et indtryk af dets potentiale :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Imo er 2c-e ret tungt, og jeg får enormt bodyload af det, i forhold til alle andre psykedelika.

De gange jeg har taget det (med relativt høje doser), har jeg været bundet til at ligge helt stille i sofa/seng, for at kunne holde det ud. Til gengæld har dette sandsynligvis påvirket mit trip, så jeg dykkede (ekstra?) dybt ind i sindet, fordi jeg ikke kunne foretage mig ret meget andet. :)

Mine trips har været gode og lærerige, trods nogle mørke episoder, også sandsynligvis påvirket af et vist fysisk ubehag.
Personligt vælger jeg andre 2c'ere, da jeg ikke synes det er bodyloadet værd..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu fik jeg nok også formuleret mig lidt forkert, da jeg skrev "doser", mente jeg "dose". Den 5.4 grams dose var en engang oplevelse, og bestemt ikke en "hygge" dose hehe! :) Men ellers ligger de ret højt, som regel mellem 3.5-4 gram..
Men ja, du har ret i at der nok ikke er nogle der kan fortælle mig om 2c familien vil give mig det jeg søger. I virkeligheden burde jeg nok bare kaste mig ud idet og få nogle førstehånds indtryk af stoffernes dynamik osv. Men indtil da vil jeg hoppe ind på bluelight og nørde videre :D

Mange tak for info alle :)

Mvh.

Mvh.

Dedikeret medlem

Personligt ville jeg anskaffe mig 2C-P - jeg har hørt mange gode ting om det.
Det skyldes nok også lidt, at jeg har prøvet de to andre, og at jeg har en lidt nørdet interesse i de psykedeliske phenetylaminer (og psykedelika generelt) :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Culpepers skrev:
Det skyldes nok også lidt, at jeg har prøvet de to andre, og at jeg har en lidt nørdet interesse i de psykedeliske phenetylaminer (og psykedelika generelt) :-D

Well det er vel en af grundene til at de fleste af brugerne er herinde - den nørdede interesse for psykedeliske stoffer, samt at tage så rene stoffer som muligt, og HR med alt hvad det indebærer. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]