Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Neo-Codion
Junior medlem

Hej med jer alle :)
Jeg er ny på siden og håber jeg placere mit indlæg det rigtige sted.

Er der nogle af jer der har erfaring med Neo-Codion?
Altså der er codein i, men kan ikke rigtig finde ud af hvad resten af pille indholder og om det er noget man ikke må tage for meget af!! Altså codeinen kan man jo ikke få for meget af :lol:

Glæder mig til at høre fra jer.
Mvh

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
neo-codoin indeholde: Codeine Camsilate 25 m, Grindelia Soft Extract 20 mg, Sulfoguaiacol 100 mg

hvis det er disse tabletter du har, vil du skulle tage 6-8 for at opnå en ruseffekt af codeinen.

guaiacolsulfonate (Sulfoguaiacol) er et expectorant http://en.wikipedia.org/wiki/Expectorant - det virker ved at hydrolysere glycosaminoglycaner - en bestanddel af mucus.
Jeg har ikke fundet noget om virkningen af Sulfoguaiacol specifikt, men fandt overdose-reaktioner for guaifenesin - et relateret stof, både kemisk og medicinsk.

Hvis ikke det kommer nogen forbi tråden her, og siger at guaiacolsulfonate er harmløst i ~1g dose, ville jeg finde en anden kilde til kodein.

Consumption of guaifenesin in above-normal quantities has the potential to cause side effects. Known side effects include nausea, vomiting, and (rarely) the formation of kidney stones of uric acid (uric acid nephrolithiasis).[11] Nausea and vomiting can be reduced by taking guaifenesin with meals.[1] The risk of forming kidney stones can be reduced by maintaining good hydration and increasing the pH of urine (see Uric acid nephrolithiasis). Rarely, severe allergic reactions may occur, including a rash or swelling of the lips or face, which may require urgent medical assistance. Mild dry mouth or chapped lips may also occur when taking this medication. Drinking a glass of water is recommended each time one takes guaifenesin.[12] Water helps to reduce dry mouth, chapped lips, and the risk of kidney stones, and increases the effectiveness of the drug in hydrating mucus.

Junior medlem

Ja det er netop disse piller jeg har. Dvs at Grindelia Soft Extract 20 mg blot er noget ganske harmløst, det er de 100 mg Sulfoguaiacol jeg skal være mere bekymret om!

Jeg har selv prøvet at undersøg sagen men uden held, men jeg kan se du mere er på sporet af noget, dog fatter jeg ikke helt så meget af det som jeg gerne ville :oops:

Men tak for hjælpen sofar..

Medlem
Brugeravatar

100mg guaiacolsulfonate er ikke noget at bekymre sig for. Du kan sagtens tage to-tre af disse tabletter og du burde få en udmærket rus af kodeinen, medmindre du er meget tolerant.

Dedikeret medlem

groza: Har du en kilde vedr. toxiciteten af guaiacolsulfonat, eller er det gætværk? Ikke at jeg tror at man ikke godt kan spise et par piller uden problemer, men høje doser af guaicolsulfonat bliver generelt beskrevet som meget ubehageligt (på f.eks bluelight).

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
du mener altså at 75mg kodein giver en fin rus? De typiske doser her på boardet ligger jo på 150-300mg

jeg tror også man kan spise et par stykker (rent gætværk) - men ville ikke selv æde 8 (som der skal til for en solid dosis kodein)

Medlem
Brugeravatar

Culpepers skrev:
groza: Har du en kilde vedr. toxiciteten af guaiacolsulfonat, eller er det gætværk? Ikke at jeg tror at man ikke godt kan spise et par piller uden problemer, men høje doser af guaicolsulfonat bliver generelt beskrevet som meget ubehageligt (på f.eks bluelight).

Ikke andet end at de hostesafter, jeg har set med stoffet, tages i doser svarende til 100 eller 200mg op til 4 gange dagligt.
TATP skrev:
du mener altså at 75mg kodein giver en fin rus?

Ja, hvis ikke man er tolerant. Tager man 150mg uden at have nogen tolerance er det meget sandsynligt at man får det dårligt.

Dedikeret medlem

Jeg synes egentlig også at 75mg er en nogenlunde stor dosis - jeg synes at 30mg er tydeligt mærkbart. Men jeg er heller ikke morfinist, har kun brugt det som smertestillende.

I øvrigt var det noget vrøvl, det jeg skrev før ang. guaicolsulfonat - det var guaifenesin jeg havde kigget på, på Bluelight. Dummeflad til mig. Jeg synes dog stadig, at lidt dokumentation ville være på sin plads :wink: .

Medlem
Brugeravatar

Kan kun sige at jeg selv ikke har haft hverken nogen stor virkning eller mærkbar bivirkning af den slags hostesaft, og jeg har flere gange taget en ordentlig slurk...

Junior medlem

oki det vil sig at jeg sagtens kan knalde 2-3 stk sammen med en 2-3 stk fortamol uden problemer. Har nemlig kun turde tage 1stk sammen med 2 stk fortamol til morgen coktail siden jeg fik dem, nå ja de bliver så også skyllet ned med 300 mg lyrica og 120 mg cymbalt.

De 3 andre ting er ordineret, men da jeg har fået fortamol igennem 2 år nu ca. 4 stk dagligt så kan jeg sagtens mærke der skal mere til. Jeg skal også til at trappe ned, men codein er bare min farvorit.

Men maks fortamol på et døgn er 8stk og det vil sige jeg oven i det sagtens kan tage 8 neo-codion ?

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville ikke gøre det, synes det er for store mængder af alle mulige mærkelige stoffer at udsætte kroppen for.
Så heller lave en ekstraktion for at få nogenlunde rent kodein.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]