Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej Psy.

Jeg var i dag til et foredrag på mit gymnasium om narkotika.
Foredraget blev afholdt af en retskemiker fra Århus universitet og navnet husker jeg ikke.
Forelæseren kom med mange rigtige ting som jeg dog synes blev fremlagt på en måde der nærmest var usmagelig.
B.la. fortalte han at cannabis kan give søvnproblemer ved weekend brug, noget jeg og mine venner aldrig har oplevet og noget jeg heller ikke har læst nogle steder skulle være tilfældet. Ved godt at dagligt forbrug kan føre til søvnbesvær når man holder op.
Han fortalte også at cannabis ved længerevarende forbrug kan føre til hashpsykoser, hvilket måske er rigtigt men han fortalte ikke at chancen er meget lille og at det oftest sker med folk der har træk til den slags.

Nu til spørgsmålet om LSD.
Han sagde at få mikrogram overdosis LSD kunne føre til døden. Dette forstod jeg ikke da jeg jo har læst herinde gentagene gange at LSD har ført til ekstremt få dødsfald. Jeg spurgte ham så bagefter foredraget og han sagde at det var den rene LSD der kunne dræbe ved få mikrograms forskel til den gode dose. Han sagde at LSD'en på markedet bliver blandet kraftigt op.
Er det han siger rigtigt og hvis ja hvad bliver det blandet op med?

Jeg har altid gået og troet at man tog LSD på frimærker og i dråbeform. Og at dråbeform kunne fås som rent LSD hvor 1 dråbe giver et normalt trip.

Jeg har ikke tænkt mig at prøve LSD da jeg ikke har forbindelser hvor jeg kan forsikre mig om at det er en ren opblanding og personligt tror jeg kan få mere ud af svampe. (disse vil jeg også vente nogle år med, er 18 nu)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Ok jeg er lost..... Få ug OD ka føre til døden... Nu må han da lige styre sig...

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_death.shtml

Men ok - hvis man ser på det objektivt - så er 10mg altså ikke sindssygt meget masse... og det kan være det er det har lidt har ment.... og så fremmer overdrivelse jo forståelse hvis brugt rigtigt....

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Det lyder godt nok langt ude. Har hørt om flere som har været oppe på flere milligram uden nogen fysiske skader. Og mener da også bestemt at det er muligt at tage latterligt høje doser uden nogen fysisk påvirkning. Angående renheden af stoffet kan det godt være han har fat i noget. Jeg skal ikke kunne sige hvor rent det har været det LSD jeg har taget. Men har egentligt altid hørt at det skulle være utroligt svært at blande LSD op med noget, specielt hvis du får det som mærker. Det er ikke ret mange andre stoffer som er brugbare i så små doser som LSD så ved ikke lige hvordan man skulle kunne proppe noget andet på nogle mærker da de nok ikke ville virke særligt godt hvis man gjorde det. Håber der er nogle eksperter her på forummet som kan uddybe det.

Medlem
Brugeravatar

Det er nok ikke helt forkert at man kan få søvnbesvær af hash, det afhænger af dosis og tolerance samt om man i forvejen har problemer med at falde i søvn.
Det med at overdosis på få mikrogram LSD kan føre til døden er jo et åbent udsagn, da det afhænger af hvor man sætter grænsen mellem dosis og overdosis.
Men ja, ud fra det, du fortæller, lyder det mest som en gang statsfinansieret skræmme-propaganda mod rusmidler.

Dedikeret medlem

Enig med de andre, det lyder som noget pladder, hvis han beskrev det som du refererer :)

Citat:
Og at dråbeform kunne fås som rent LSD hvor 1 dråbe giver et normalt trip.

Dette er dog helt forkert - hvis du tænker på, hvor meget en hel dråbe LSD ville veje, så ser du hurtigt at det ville være en helt abnorm dose. I øvrigt ligger LSD's smeltepunkt en del over stuetemperatur. Det du derimod kan få på det sorte marked, er diverse opløsninger af LSD :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det lyder som en omgang vrøvl. Godt nok er den absolutte mængde LSD som skal til før det er farligt relativt lav, da det er et uhyre potent stof, men der er bred enighed om at de fleste personer skal indtage ekstremt mange gange den aktive dosis før det bliver fysisk farligt. Et ret konservativt LD[sub]50[/sub]-estimat ligger på 12.000 µg for et menneske - kan ikke lige huske hvor jeg har set det, men jeg kan prøve at grave efter en kilde om nødvendigt. Det vil sige 120 gode, kraftige trips efter dagens standard. Det giver altså et "terapeutisk vindue" som er næsten uset højt. 120X dosen af næsten hvilket som helst lægemiddel vil slå dig ihjel. Og det estimat af LD[sub]50[/sub] er nok det laveste jeg har set - man ved af gode årsager ikke præcis hvor giftigt det er i mennesker, og det er svært at ekstrapolere fra dyrestudier på grund af en meget stor artsvariation.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Man ved dog hvor meget LSD der skal til, for at slå en elefant ihjel. :roll:

A curiosity-led experiment from the 1960s, in which Warren Thomas decided to inject an elephant named Tusko with 297 milligrams of LSD — about 3,000 times the typical human dose — to see what would happen. The idea was to determine whether the hallucinogenic drug could induce musth — the state of temporary madness in which male elephants become aggressive.

The result was a public relations disaster: Tusko died. The scientists claimed in their defence that they had not expected this to happen — two of them had taken plenty of acid themselves, they said.
:roll:

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_history4.shtml

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det, men jeg mener, at have læst at Chinacat72, som var ret aktiv på Shroomery for nogle år siden skriver, at han, med høj tolerance selvfølgelig, indtog 5g LSD krystaller.

Jeg vil selvfølgelig lige kigge lidt rundt inde på Shroomery og se om jeg kan finde det.

Link

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes godt nok heller ikke det han sagde lød som hvad jeg havde hørt herinde. Men når han er færdiguddannet retskemiker synes jeg bare det er mærkeligt at stå og bilde 450 gym elever falske sandheder ind. Deres syn på stoffer er jo i for vejen fordrejet så hvorfor stå og sige at LSD er et dræber drug.

Men han er nok mærket af sit fag der går ud på at kortlægge (obducere narkomaner) antallet af dødsfald indenfor forskellige stoffer.

Vidste i godt, det sagde han ihvertfald, at man bliver talt med som narkoman ligeså snart man har taget andre stoffer end hash og alkohol?

Desuden snakkede han om MDMA som et amfetamin, er det korrekt? Og er spice, det omtalte han også som en næsten identisk kopi af THC, blevet forbudt i DK?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jack von Hashluder skrev:

Desuden snakkede han om MDMA som et amfetamin, er det korrekt? Og er spice, det omtalte han også som en næsten identisk kopi af THC, blevet forbudt i DK?

Begge udsagn er gode nok...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Vidste i godt, det sagde han ihvertfald, at man bliver talt med som narkoman ligeså snart man har taget andre stoffer end hash og alkohol?

Talt med i hvad? Så vidt jeg ved estimeres antallet af narkomaner / stofmisbrugere i Danmark til omkring 28.000 på nuværende tidspunkt. Der tælles kun personer med som har et kraftigt og vedvarende stofmisbrug.

Desuden snakkede han om MDMA som et amfetamin, er det korrekt?

Det er korrekt at MDMA er et amfetamin. Det er visse psykedeliske phenethylaminer som f.eks. DOB også.

Og er spice, det omtalte han også som en næsten identisk kopi af THC, blevet forbudt i DK?

Ja, en god håndfuld syntetiske cannabinoider (inklusive de stoffer som anvendes i Spice) blev ulovliggjort for et halvt års tid siden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
MDMA = Methylendioxymethamfetamin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:

Talt med i hvad? Så vidt jeg ved estimeres antallet af narkomaner / stofmisbrugere i Danmark til omkring 28.000 på nuværende tidspunkt. Der tælles kun personer med som har et kraftigt og vedvarende stofmisbrug.

Desuden snakkede han om MDMA som et amfetamin, er det korrekt?

Det er korrekt at MDMA er et amfetamin. Det er visse psykedeliske phenethylaminer som f.eks. DOB også.

Og er spice, det omtalte han også som en næsten identisk kopi af THC, blevet forbudt i DK?

Ja, en god håndfuld syntetiske cannabinoider (inklusive de stoffer som anvendes i Spice) blev ulovliggjort for et halvt års tid siden.

Det var også en af hans problemer han talte ikke rigtigt til hans publikum så vi forstod ham, jeg er (som i nok kan se i den her tråd) ikke den største kemi nørd og han forklarede ikke rigtigt at der var mange stoffer der havde betegnelsen amfetamin (det vidste jeg godt men havde ingen anelse om hvilke der var amfetaminer).
Han fortalte ikke hvor man taltes med, han sagde bare at alle der har taget amfetamin, coke osv. blev talt med som narkomaner også hvis det bare var en gang.

Mht. spice har jeg hørt at det bare gør dig lidt små sløv og veltilpas og slet ikke virker som THC gør det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvis man har taget lsd for fyrrer aar siden, saa er man ogsaa narkoman???

Saa er begge mine foraeldre narkomaner, det maa jeg drille dem med, naeste gang jeg ser dem :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Culpepers skrev:
Det du derimod kan få på det sorte marked, er diverse opløsninger af LSD :)

Bliver nysgerrig nu. Er det altså muligt at cutte LSD? eller fortynde det på anden vis?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Retsmedicineren er fuld af pis, enough said. Skriv en klage over hans foredrag til hans chef.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det fik mig lige til at tænke på en tråd jeg læste på shroomery hvor chinacat72 fortælle om "thumbprinting". Her snakker vi rene LSD krystaller i meget høje doser.
http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/1427364
Så den med at selv få ug kan være forskellen på liv og død tror jeg altså ikke på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der ikke flere gange blevet sået tvivl om troværdigheden omkring hele "thumbprint" historien?

Dedikeret medlem

Citat:
Er der ikke flere gange blevet sået tvivl om troværdigheden omkring hele "thumbprint" historien?

Den er svær at verificere, men der er vist ikke nogen tvivl om at er er blevet taget nogle gigantiske doser LSD i miljøet omkring The Grateful Dead igennem tiden. Phil Lesh (bassist i Grateful Dead) beskriver selv en dosis i thumbprint-størrelse i sin selvbiografi. Historien bag det såkaldte "Apple Juice Set", hvor flere af folkene omkring The Grateful Dead drak af en krukke æblejuice med en uhyrlig mængde LSD i, er også blevet bekræftet af flere forskellige.

Phil Lesh skriver bl.a. følgende om den koncert, de spillede på den thumbprint-lignende dosis:
Citat:
...Somehow, I don't know how, we managed to start playing: It was if the music was begin sung by gigantic dragons on the timescale of plate tectonics; each note seemed to take days to develop, every overtone sang its own song, each drumbeat generated a new heaven and a new earth. We were seeing and singing the quantum collapse of probability into actuality - it was frightening and exhilarating at the same time. At one point, I looked over at Jerry and saw a bridge of light like a rainbow of a thousand colors streaming between us; and flowing back and forth across that bridge: three dimensional musical notes-some swirling like the planet Jupiter rotating at 100 times normal speed, some fuzzy like tennis balls with dozens of legs and feet (each foot wearing a different sock!), some striped like zebras, some like pool balls, some even rectangular or hexagonal, all brilliantly colored and evolving as they flowed, not only the notes that were being played, but all the possible notes that could have been played. That moment may well have been the peak of psychedelic music for me-the combination of absolute inevitability and ecstatic freedom has never been equaled.

Jeg har en optagelse af koncerten liggende, og den er liiidt spøjs. Ét af numrene varer næsten en hel time. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har du helt ret i, og jeg skal da ikke kunne udelukke, at der er nogen som har gjort det. En vis skepsis synes jeg dog man skal bevare når det kommer til sådanne "heroic doses". Vi taler om et "thumbprint", altså en absurd stor dose LSD.

Men om ikke andet, så er det da altid gode historier. :)

...den Grateful Dead koncert lyder spændende! - er det muligt at finde den online?

Senest rettet af BehindMind 03 nov 2010 09:34, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]