Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Seroquel
Medlem
Brugeravatar

Jeg havde været på stimulanser fra fredag indtil søndag morgen, hvor jeg gerne ville hjem og sove.
Så var der en, der sagde jeg gerne måtte få sådan en "Seroquel" med hjem, for de var i hvert fald gode at sove på, og det ville være helt umuligt at holde sig vågen på dem. Det skal lige siges jeg fik en 200 mg. Jeg indtager ikke noget jeg ikke ved hvad er, så selvfølgelig spurgte jeg hvad det var for noget. Og det var nogle psykotiske piller af en slags. Piller man giver til folk med skizofreni og lignende.

Jeg gik hjem, spiste pillen, og lagde mig ind i sengen med computeren, så jeg var klar til at falde i søvn, hvis det bare lige pludselig sagde *bang*. Allerede efter 10 min synes jeg at kunne mærke den træder i kraft. Det begynder at kilde lidt under huden, og føles nærmest som om mine arme bliver helt følelsesløse. Jeg fik faktisk et chok der. Vidste jo ikke, hvordan man "bliver" på dem, kun at man falder i søvn.
Nå, men efter der var gået omkring en times tid, kunne jeg godt mærke jeg begyndte at blive lidt træt, så jeg satte computeren fra mig og lagde mig ned. Det skal lige siges, at her føler jeg endnu mere, at min krop er helt lammet, som om jeg ik rigtig kan mærke den. Ubehagelig følelse.
Jeg lukker så øjnene i mørket, og åbner dem igen 15 - 20 min efter, og der er alt bare helt sløret (der hvor der kommer lys ind). Fuck tænker jeg! Hvad er det her for noget jeg har spist.. Jeg lukker i øjnene igen, og håber virkningen er væk når jeg vågner igen, for begynder at synes det bliver ret skræmmende..

Jeg vågner så omkring 7 timer senere, og er tørstig. Så rejser mig op fra sengen, og går ud i køkkenet, for at tage et glas og noget vand. Men ligeså snart jeg rækker mig op efter glasset i overskabende, falder jeg bare pladask på gulvet. Benene falder bare under mig, uden jeg selv har nogen kontrol over det! Jeg prøver så at rejse mig op, men det kan jeg bare ikke.. Det er simpelthen umuligt :S Jeg tager fat i køkkenbordet, og kommer nogenlunde op at stå, men vælter indover, hvor der står tallerkner og det hele, de smadrer fuldstændigt. Og hver gang jeg prøver at rejse mig op, falder jeg bare igen. Vælter hen over ting, så hele køkkenet flyder, og jeg får et glaskår op i foden, men det gør egentlig ikke særlig ondt. Det eneste jeg tænker på, er bare hvad fanden det er der sker, og hvad jeg lige skal gøre. Hvordan jeg kommer ind i sengen igen. Det er det rene kaos lige nu. Jeg prøver så at se om jeg kan kravle. Det kan jeg sådan nogenlunde, jeg får i hvert fald båret min krop ind i sengen igen, så jeg kan sove videre.
Men får sgu egentlig ikke rigtig sovet, fordi jeg ligger og tænker på hvad det var der lige skete, og fik aldrig mit vand, så var totalt tør i munden. Ligger bare og hviler.

2 - 3 timer efter, gider jeg ik ligge der mere. Men jeg er til skeptisk for at rejse mig op, er bange for jeg ikke kan stå igen, og falder som sidst. Kan se der er blodpletter rundt omkring. Finder så ud af jeg har blødt helt vildt under min fod, men har ikke lagt mærke til noget.
Nå, men rejser mig så, og min balance er meget ustabil. Løber nærmest rundt, så jeg ik lige pludselig falder, og holder fast i ting. Det sker så ikke igen, men kan godt mærke jeg stadig er påvirket. Jeg går på toilettet, og kigger mig selv i spejlet, og mine pupiller er bare MIKRO! Jeg har h'rt man får det på opiater, så et kort sekund bliver jeg bange for om jeg er blevet snydt, og har fået noget morfin istedet. Men fik pillen i blister papir, så er det jo ikke.

Først 12 timer efter jeg har indtaget pillen cirka, begynder jeg at kunne mærke, virkningen er ved at dulme af.
Tænker det er den mest skumle og frustrerende rus, jeg nogensinde har oplevet. Troede ikke virkingen ville være sådan, eller havde faktisk ikke nogen idé om den, udoover jeg ville falde i søvn. Ikke de klamme "bivirkninger".
Tænker også, hvorfor det lige skete? At man falder, føles som om ens krop ikke er der (hvis I forstår) og man er fuldstændig ukontrolleret. Eller dvs. jeg tænke helt klart, men min hjerne og krop fungerede bare ikke sammen? Hvorfor? Kunne virkelig godt tænke mig et form for svar på det?
Ved godt pillerne er mod psykoser, men derfor kan jeg ikke få det til at hænge sammen.. Har da taget benzo'er før, for at falde i søvn, men det er da slet ikke noget lignende det her!

Ad føj da, aldrig mere om jeg skal røre det. Og det vil jeg sgu heller ik råde andre til. Det er virkelig en grim oplevelse! Ikke engang til at falde i søvn på, vil jeg gøre det. Så hellere undvære den, altså søvnen.

Senest rettet af Solgt 05 dec 2010 23:53, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: Seroquel
Insane psychedelia user!

Tjaaa skrev:
Tænker også, hvorfor det lige skete? At man falder, føles som om ens krop ikke er der (hvis I forstår) og man er fuldstændig ukontrolleret. Eller dvs. jeg tænke helt klart, men min hjerne og krop fungerede bare ikke sammen? Hvorfor? Kunne virkelig godt tænke mig et form for svar på det?

Du tog ganske enkelt en voldsom stor dose, derfor. 50mg burde ha' været rigeligt.
Jeg har gjort noget agtig samme 'stunt', dog med 300mg. Jeg sov ca et døgn kun lige afbrudt af en pissepause, hvor jeg præsterede at pisse ud over hele badeværelset.

Medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
Du tog ganske enkelt en voldsom stor dose, derfor. 50mg burde ha' været rigeligt.
Jeg har gjort noget agtig samme 'stunt', dog med 300mg. Jeg sov ca et døgn kun lige afbrudt af en pissepause, hvor jeg præsterede at pisse ud over hele badeværelset.

Ja, men jeg forstår bare ikke, hvorfor ens krop bliver så ukontrolleret, af nogle psykotiske piller? :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Piller kan ikke være Psykotiske;)
Seroquel er antipsykotika
Som der er blevet skrevet før tog du for høj en dosis,

Medlem

Hehe, 200mg er måske også lige i overkanten :D

25-50mg er riiigeligt til mig (og forøvrigt også alle andre jeg har set indtage det ;) ) - så plejer folk sgu at gå ned!
Ikke engang med truxaler som er et noget mildere antipsykotika, går jeg over 100mg... Det er simpelthen ikke nødvendigt! :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
Jeg kan nu godt lide dem. Men der for forskel på dem. De hvide på 300mg er depot er virker væsenligt svagere men længere tid.
Jeg nupper som regel en 100mg, og sover 10-12 timer.. Så er man frisk, udhvilet og klar til en ny uge på arbejde :)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
du har luret det - du skal nok ikke tage den substans igen - ihvertfald ikke i doser p å mere end halvdelen(100mg)

medicin har individuelle virkninger på folk. Hvis du har en receptor-gruppe, som er tyndere besat end normen,
vil der skulle en lavere dosis medicin til at udkonkurrere den kropslige aktivitet på gruppen.

Jeg har taget seroquel før, i 150mgs doser, også til at sikre søvn, i tvivlsomme øjeblikke. Men jeg har dog ikke oplevet
noget ligende - jeg plejer at falde i søvn omkring 30-45 min efter indtagelse, og vågner, hvis ikke provokeret anderledes,
efter 9-10 timers søvn.
Hvis jeg står op før, f.eks. efter 7 timer, er jeg ret omtåget, og kan godt mærke at min motorik er lidt "shady" -
men mest af alt føler jeg mig bare ekstremt bombet.

jeg har aldrig oplevet totalt manglende kontrol af lemmer - har dog en kammerart der fik induceret et kollaps at 2cb+seroquel.
all in all - der findes mange stoffer der er bedre egnet, hvis det blot er søvn der skal opnåes - og det faktum at folk reagerer
vildt forskelligt på seroguel, er også en grund til at undgå det.
det er et medicin der bør bruges til indikerede sygdomme, og tilvænnes gradvist. ikke til impuls knock-out

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]