Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle

Jeg bruger ca. 1 gang om måneden MDMA - jeg bruger hver gang næsten samme dosis, hvor jeg spiser 2/3 til at starte med og supplerer med den sidste 1/3 lidt tid efter jeg har nået plateauet. Det plejer at give mig en god aften, der også er til at stoppe når festen er ovre og turen går hjemad.

Jeg kan forstå, at det giver en kraftigere effekt at sniffe MDMA i stedet for at indtage det oralt og at det så også vil virke hurtigere.
Dette vil jeg gerne forsøge mig med næste gang.
Men jeg er usikker på doseringen ved nasal indtagelse. Jeg har min vanlige mængde, jeg indtager, men hvis jeg ændrer indtagelsesform skal jeg så kun tage halvdelen eller 3/4 for at få den samme effekt? Kan nogle give mig lidt input til hvordan I selv har mærket forskel på MDMA oral vs. nasal indtagelse?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Bare start lavt, 1/4 af din normale dosering måske, du mærker det næsten med det samme, så det er ret simpelt at redosere indtil du opnår ønsket effekt.

Jeg plejer dog at ende med at have taget ligeså meget som når jeg spiser det, men over mange sug. Jeg synes bedst om rusen ved oral indtagelse.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Et sted mellem 2/3 og 3/4 din orale dosis, er nok passende.

Personligt kan jeg bedre lide, at indtage MDMA oralt. - den indtagelsesmetode har ligsom et andet feel over sig. Svært at forklare - det er noget man skal erfare.

Junior medlem

Hej

Tak for hurtigt input.

Hvis man får den hurtige virkning ved nasal indtagelse betyder det så, at virkningen også vil fortage sig hurtigere end ved oral indtagelsen?

En af de ting, jeg sætter pris på ved at spise det er, at man har et ret langvarigt leje med gode følelser uden at være blæst (forudsat man ikke napper for meget :-) )
Så tænker, at jeg nok kan være mere til at spise det... Men dermed ikke sagt, at det ikke også kan prøves at sniffe det.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jo hurtigere du når maksimal plasmakoncentration, jo hurtigere vil vil stoffet metaboliseres (pånær ved liniere nedbrydninger, som hos alkohol)

Det kræver lige en rettelse: jo hurtige du opnår max-plasmakoncentration jo højere vil denne koncentration være.
I farmakologi arbejder man oftest med T(½) - halveringstid. selvsagt er metaboliseringen da højere, når koncentrationen er højere.

Junior medlem

Vil det sige, at hvis man indtager stoffet nasalt og dermed hurtigt opnår koncentration til at mærke effekten jo hurtigere vil stoffet blive nedbrudt i kroppen med dermed mindsket effekt?

Dvs. for MDMA hurtigere op => hurtigere ned.

Admin
Brugeravatar

Virkningstiden har ikke så meget at gøre med plasmahalveringstiden for mdma (desværre). Så selvom det ville ha kortere plasmahalveringstid, burde det i teorien stadig virke ligeså længe nasalt. Men rent subjektivt synes jeg, det virker lidt kortere, når man sniffer det. Det er en okay metode at indtage det på, men jeg vil til enhver tid anbefale oralt. Mdma er bare et af de stoffer, der skal ædes. Det er desuden en langt mere skånsom måde at indtage drugs på. At sniffe mdma er ret skadeligt for næsen.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]