Har du læst tidligere posts om matrifen og durogesic? Jeg har selv postet i nogle stykker.
Hvis du ingen tolerance har, skal du altså ikke prøve 100 mcg/hr på en gang - jeg tror ikke du vil kunne tåle det.
Når du tager plasteret af, ødelægger du i et ukendt omfang matriksen, hvor fentanylen sidder i. Effekten af at have taget det på igen, kan være uberegnelig. That being said, har jeg selv taget plastre af og på uden de store forskelle. Jeg har en ven, der sværger ved at det virker kraftigere, når han tager det på anden gang, hvis han kun har haft det på kort første gang.
Igen, med fare for at ødelægge plastret/matriksen, der hvor du klipper (med uberegnelig effekt!), har jeg selv haft succes med at klippe et 100 mcg/hr plaster ned til fx to lige store halve - og hver har så, efter min erfaring, virket ligesom et 50 mcg/hr plaster. De plastre matrifen og durogesic plastre jeg har set, har hver fabrikant brugt samme plaster/matriks til deres forskellige styrker - forskellen ligger i arealet af plastret, da styrken (12,5 mcg/hr, 25 mcg/hr, 50 mcg/hr, 75 mcg/hr og 100 mcg/hr) er ligefrem proportional med arealet.
Men som Gonzo siger - pas på dig selv. Fentanyl er stærkt respirations hæmmende. Pas på med at lave for mange tricks med fentanyl... det er farligt i uvarsomme hænder/øjeblikke.
|