Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 01:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Jae, jeg ved det godt - UTSFE!
Men jeg har ikke rigtigt kunnet finde noget, der beskriver det præcist

Når man tager MDMA, hvor "normalt" kan man så opføre sig? Altså, gerne stillet op mod en alkoholrus. Vil folk kunne fornemme, at du ikke bare er fuld f.eks? Jeg er klar over, at man, som der står nævnt flere steder, at man kan "komme til at gøre/sige ting, der kan virke ubehagelige efter rusen", men jeg kan ikke rigtigt fornemme, hvordan det egentligt er ud fra de par trip-rapporter og wiki jeg har læst :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Især hvis du får for meget MDMA, er det tydeligt at du er påvirket af andet end alkohol..

"Kæberasler"
Store pupiller

Er nok den nemmeste måde at se på folk om de har indtaget MDMA..

Go' tirsdaw

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tja om folk vil kunne lægge mærke til om du er på MDMA afhænger selvfølgelig af nogle træk ved dig (hvor meget du 'almindeligvis skejer ud' fx) og nogle træk ved de folk du tænker på, vil observere dig (fx om de har tidligere erfaringer med folk på stoffer).

Nå, men muligt normalhedsindeks på MDMA i forhold til alkohol - jeg tror de fleste vil have lige svært ved at skjule en 10 hestes brændert, som en kæmpe MDMA-koger. De fleste jeg har været i kontakt med på MDMA har spændt/brugt specielt deres ansigtsmuskulatur på en karakteristisk måde.

Admin
Brugeravatar

Vil klart råde dig til at tage det et andet sted. Det er nederen, hvis man skal gå og skjule sit high for andre. Det kan virkelig lægge en dæmper på rusen.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Ta' din første sving om med Emma i accepterende omgivelser :-P

... jeg kan i hvert fald ikke forestille mig at skulle ha' taget MDMA første gang i omgivelser hvor jeg ville skulle have holdt lidt igen med "udskejelserne" ..
Det er bare raaaaart .. og så synes jeg at det er raaaart at man ikke skal opføre sig på en bestemt måde pga. andres intolerance :-)

Imp skrev:
Vil klart råde dig til at tage det et andet sted. Det er nederen, hvis man skal gå og skjule sit high for andre. Det kan virkelig lægge en dæmper på rusen.

Det er ååh, så sandt... Ligesom dengang man kom hjem fuld for første gang, og bare skulle skynde sig ind og sove før ens forældre opdagede én! :)

Men jeg sigtede også lidt efter, om en fest - med folk man kender - er et ideelt sted at starte. Tydeligvis ikke, hvis man skal skjule det for meget, men jeg har det nu alligevel med at sige "lidt for meget" når jeg er fuld, så mon ikke det kan gå. Problemet er nok nærmere det fysiske!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter min mening er det meget svært at skjule det - ISÆR hvis det er første gang. Jeg vil nu ikke sige, at det fysiske er det sværeste at skjule. Under en rigtig MDMA-rus, kan man sgu ikke skjule ens opførsel, og hvis man endelig prøvede, ville det også gøre ens trip (ja, man tripper satme på MDMA) dårligere.
Første gang vil jeg mene, at det meste optimale er med nogle gode venner et roligt sted, hvor I ikke bliver forstyrret, og I kan gøre, hvad I vil. Dette er min optimale setting og har egentlig aldrig taget MDMA til fester, i byen eller lign. Det synes jeg ikke rigtig, stoffet egner sig til. Selvfølgelig kan personer, der har mistet magien pga. de har taget det for meget, opfører sig relativt normalt, men for os der har taget det få gange, ser jeg det bare ikke til at bruge til byture eller større fester. Husk nu, at man bliver utrolig "bøsset" på MDMA.
Måske det bare mig er mig, der er kedelig. :rocking: :cheers:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Det er bare dig der er kedelig.

:D

Synes helt klart også at du burde tage MDMA et sted hvor det er accepteret, for tror du vil få meget svært ved at skjule at du er påvirket - især når det er første gang!
Ved lavere doser har jeg før nydt en tur i byen på det, men ved højere doser bliver jeg for påvirket til at kunne fungere normalt, uden folk kan se det... Egentlig er jeg også pænt ligeglad med hvis folk ser det, men i ved hvad jeg mener. ;)

Det er egentligt sygt, de sidste par gange jeg har taget MDMA har det virket seriøst mere psykedelisk end det plejer. Jeg tager 70-100 mg. som startdosis, og husker ikke at jeg før i tiden blev så ramt. Måske er renheden af det bare i top, eller måske har man bare lært rusen mere at kende med tiden... Hmm.. Don't know... ;)

Medlem

Overhovedet ikke i nærheden af hinanden

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Psylau skrev:
Det er egentligt sygt, de sidste par gange jeg har taget MDMA har det virket seriøst mere psykedelisk end det plejer. Jeg tager 70-100 mg. som startdosis, og husker ikke at jeg før i tiden blev så ramt. Måske er renheden af det bare i top, eller måske har man bare lært rusen mere at kende med tiden... Hmm.. Don't know... ;)

Måske det ikke er ren MDMA, du får længere? Når nu de mangler MDMA til ecstasypiller kunne det jo også tænkes, at de sælger andet end MDMA i krystaller ;)

Medlem
Brugeravatar

Psylau skrev:

Har du dyrket flere psykedelia i mellem tiden? ..

Jeg har nøjagtig den samme oplevelse selv - men det gælder alle stimulanser ... jeg giver noget at "skylden" (jeg er glad for det!) på at jeg har dyrket utrolig meget psyk. på kort tid ...
Det var ikke sådan i førhen, selvom jeg havde dyrket forskellige psyk. dog i et meget mere begrænset omfang ..

(jeg tror min formulering stinker i overstående sætning men jeg kan ik lige hitte ud af en anden måde xD!!)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

QuaZ skrev:
Psylau skrev:

Har du dyrket flere psykedelia i mellem tiden? ..

Jeg har nøjagtig den samme oplevelse selv - men det gælder alle stimulanser ... jeg giver noget at "skylden" (jeg er glad for det!) på at jeg har dyrket utrolig meget psyk. på kort tid ...
Det var ikke sådan i førhen, selvom jeg havde dyrket forskellige psyk. dog i et meget mere begrænset omfang ..

(jeg tror min formulering stinker i overstående sætning men jeg kan ik lige hitte ud af en anden måde xD!!)

Først lige en kommentar på det med om det er MDMA jeg får, det er det. :)
Men før i tiden fik jeg det i hvide klumper og nogle gange pulver, nu får jeg det kun i store gennemsigtige krystaller - hvorfor jeg er ret sikker på at det er renheden der gør det.

Men har også selv overvejet det med de psykedeliske stoffer, har godt nok ikke trippet så meget lige på det sidste. Men er også af den overbevisning at alle mine 2c-b og svampe trips har påvirket virkningen af f.eks. MDMA - i en mere psykedelisk dur... Lyder det helt væk? :roll:

Medlem
Brugeravatar

Psylau skrev:
Men har også selv overvejet det med de psykedeliske stoffer, har godt nok ikke trippet så meget lige på det sidste. Men er også af den overbevisning at alle mine 2c-b og svampe trips har påvirket virkningen af f.eks. MDMA - i en mere psykedelisk dur... Lyder det helt væk? :roll:

Nej det lyder slet ikke helt væk, helt modsat - det er nøjagtig hvad jeg også mener, jeg finder det enormt plausibelt fordi de psykedeliske oplevelser er bevidsthedsUDVIDENDE - og den udvidelse af ens bevidsthed har også en fysisk manifestation i hjernen, øget symmetri imellem venstre- og højrehjernehalvdel osv osv :p find et af mine andre indlæg xD .. eller - > Mennesket er ved at udvikle en ny hjerne

Jeg har netop den samme oplevelse af alle stoffer ligefra alkohol, hash, amfetamin, mdma etc., ligefra en snært af psykedelisk til de helt overvældende psykedeliske oplevelser :P ..

Dine 2C-B og svampe trips har påvirket/ændret din hjerne, og derfor virkningen af f.eks. MDMA ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeps, helt sikkert! Det var også det indtryk jeg havde fået af det.. Også når jeg f.eks. ryger skunk eller noget vildt røg - så kan det også virke psykedelisk.. Altså ikke psykedelisk som i hvis jeg har spist 3g mexi'er, men måske som 0,5 g. Altså farverne bliver lidt pænere/klarere og den der specielle psykedeliske sindstilstand - hvis du forstår.. :)

Læste også et sted, at hvis man f.eks. tager et psykedelisk stof, så lærer du din hjerne at tænke psykedelisk - og det glemmer den ikke igen.
Ligesom man lærer sin hjerne at cykle, og det glemmer den heller ikke lige med det samme igen ;)

Så er der jo en logisk forklaring på det... Finder det heller ikke på nogen måde ubehageligt da, nyder det sgu i fulde drag... Det er da bare luxus at man får det der extra twist.. ;)

Medlem
Brugeravatar

Psylau skrev:
Jeps, helt sikkert! Det var også det indtryk jeg havde fået af det.. Også når jeg f.eks. ryger skunk eller noget vildt røg - så kan det også virke psykedelisk.. Altså ikke psykedelisk som i hvis jeg har spist 3g mexi'er, men måske som 0,5 g. Altså farverne bliver lidt pænere/klarere og den der specielle psykedeliske sindstilstand - hvis du forstår.. :)

Læste også et sted, at hvis man f.eks. tager et psykedelisk stof, så lærer du din hjerne at tænke psykedelisk - og det glemmer den ikke igen.
Ligesom man lærer sin hjerne at cykle, og det glemmer den heller ikke lige med det samme igen ;)

Så er der jo en logisk forklaring på det... Finder det heller ikke på nogen måde ubehageligt da, nyder det sgu i fulde drag... Det er da bare luxus at man får det der extra twist.. ;)

Hvor er det nice at læse det dér ! :D Jeg er helt med på hvad du mener! ;D FULDSTÆNDIG !

Dude, jeg gi'r en spliff en dag du kommer forbi Staden ! ;)

Fra Millbrook skrev:
You've got some people worried," Dick said. "What's going on. You're not on acid are you?"
"Nope. I just suddenly caught on to the fact that I'm living in a dream, that's all."
The Dream of Brahman ..." Dick suggested.
"Well, I suppose you could call it that. I just see the meaning in everything. No matter what happens, I see it as a message to me, to me personally. It isn't anything grandiose like my mescaline trip. It's friendly and also highly amusing a lot of the time."
"I think I know what you mean," Dick said, "but I don't know if 'messages' is the right word."
"Yeah," I readily agreed. "Since there isn't anything outside myself, how can I get 'messages' from anywhere?"
Dick seemed displeased.

-> Link <-

Lidt ligesom du siger med cyklen .. når først døren indtil den psykedeliske verden og/eller den højere bevidsthed er blevet åbnet står den GABENDE på klem ! :O :P

Follow the white rabit, neo ;))

Neo is a prefix signaling a "new" form or a revival of an old one.

Vi gør det HOT at vågne op - ... SIDDHA POWERS FTW !!! :D eller.. , - ...
Vi gør det HOT at vågne op til og se ringene i vandet. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe... Lige præcis! ;-)
Den med Jointen hænger jeg dig op på! :D

Medlem
Brugeravatar

Psylau skrev:
Hehe... Lige præcis! ;-)
Den med Jointen hænger jeg dig op på! :D

+1 ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det svinger meget fra person til person, IMO. Og fra dose til dose, fra "batch" til "batch", forhandler til forhandler, osv. Tolerance er også en faktor. Start lavt og byg doserne op til dit "level", det er det eneste fornuftige at gøre, for at finde ud af hvor du ligger.
Og så skal man selvfølgelig huske ikke at tage det for ofte.. netop for at modvirke tolerance-signifikansen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]