Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 06:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde, og jeg har nogle spørgsmål jeg håber folk kan hjælpe mig med.
De eneste stoffer jeg før har taget er hash og effedrin(eca-stack).

Jeg vil i forbindelse med eksamnerne tage ritalin, så jeg kan læse længere tid, og fokusere mere på det jeg læser og ikke mindst, præstere bedre.
Jeg er i tvivl, hvilken dosis skal jeg tage dem, og hvor mange gange om dagen og i hvor lang tid kan jeg tage dem?

Hvis der er 1 månede op til eksamen, tager man det så hver dag hele måneden, eller hvordan foregår det?

Jeg vejer ca. 97 kg, hvis det er til nogen nytte.

Og vil gerne vide om det er "farligt" at købe på nettet, da jeg ikke ved hvor jeg ellers sku' få det fra. Kan man være sikker på folk ikke putter alt muligt farligt i pillerne, hvis man bestiller på nettet.

Tak. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
ok vil prøve at komme med svar på nogle af dine spørgsmål.... Ritalin er ikke fokus forøgende ved længere tids brug man bruger det til at yde i en akut situation altså dagen efter for lidt søvn fx. så du behøver ikke tage dem en hel mnd kun den dag du vil yde ekstra.. dog er det nok godt at prøve dem nogle gange før s¨å du er bekendt med virkningen... jeg vil anbefale dig at klarer eksamnerne uden stimulanser de gange jeg har benyttet mig af "snyd" har det ikke ligefrem gjort noget godt for mine reasultater, det bliver hurtigt noget lort man får jabbet af dog bliver man ofte hurtigt færdige hehe. og til dit sidste spørgsmål nej der er ingen kontrol med det medicin du køber ulovligt online.. der kan være alt muligt i selvom de ligner orginalerne fuldstændigt!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
du skal have Ritalin i lang tid før de virker optimalt.
jeg har selv adhd. og de første mange månede havde jeg det af lort, og var forvirret, så det skal tages i LANG tid.
det ikke kun mig der haft det sådan med Ritalin piller, kender mange der også har haft det dårlig med dem.

+ at for mig var der flere bivirkninger end gode resultatter, så derfor er jeg nu permanent af medicinen.
Eller nogen gange tager jeg nogen af rasterne af dem for "Rusen" ;)

:peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
du skal muligvis have dem i lang tid hvis de skal virke mod adhd men hvis du skal bruge dem som eksamens stimulans er det altså ikke nødvendigt at tage dem i længere tid.
ps. doserne som eksamens stimulans er også langt lavere end dem du bruger mod adhd også en af grundene til du ikke behøver tage dem i lang tid for at vænne dig til den høje dosis man ellers tager mod adhd

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Mine personlige erfaringer med ritalin er at det er skod til opgaver hvor man skal bruge hoved. Man ender som regel med kun at fokusere på det centrale i en opgave, mens alle de små vigtige detaljer forsvinder. Så hvis jeg var dig, havde jeg droppet den ide.

Derudover er det ikke specielt hensigtsmæssigt at se stoffer som noget der kan forbedre ens præstationer i hverdagen eller ens hverdag generelt. Sorry to say it, men kort sagt det er lige præcis den tænkegang der skaber forkert brug af rusmidler. Netop fordi det måske lige kan forbedre ens hverdag med 5 -10 %. Og fordi bivirkningerne på kort sigt, er så små som de er.

Hvis det er alt for tungt at læse, så burde du måske overveje at læse noget andet. Hvis du er på det studie du gerne vil være på, så burde du af ren interesse, kunne læse op til eksamen uden at bruge hjælpemidler. Bare husk at der er ingen der kan læse 8 timer af gangen, heller ikke på ritalin.

Junior medlem

Tak for alle jeres svar guys.

Ritalinen har jeg heller ikke tænkt mig at bruge hverdag, jeg mener dog at det vile virke meget godt til eksamen da jeg skal huske meget og samtidig skal læse meget.

Kan man tage en pille á 10-20 mg om dagen i f.eks en uge?

Camel - Jeg mener ikke det er mere forkert at benytte dem til eksamen, end at benytte dem bare for at opleve en rus. Dette behøver dog ikke diskuteres nærmere.
Jeg har interesse for mit studie, det er ikke der problemet er, men der er MEGET man skal læse, og NOGLE fag er kedelige.

Jeg tror jeg har misforstået ritalins virkning, eller? Ritalin giver da mulighed for at læse længere tid af gangen, samtidig med at det ikke keder ikke og at man også koncentrerer sig mere om det man læser, og så husker man mere af det man har læst. Er det korrekt eller er jeg helt forkert på den?

Jeg har læst i mange aviser, at det skulle være et ultimativt stof når man skulle forberede sig til eksamnerne, og at mange i USA benytter det.

Tak for jeres svar.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]