Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 20:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej med jer.

I fredags var jeg på 27mg 4-ho-met (forholdsvis høj dosis), da klokken er omkring klokken 01:00, 3,5 timer efter mit trip begyndte og jeg her er på vej ned - hallucinerer ikke så kraftigt mere og min krop føles også mere normal - beslutter jeg mig for at varme et stykke brød i ovnen da jeg ikke har spist i 12 timer og er ret sulten.
Jeg brænder mig på ovnen ved et uheld, da det sker opfatter jeg ikke rigtig alvoren, da jeg ikke mærker smerten pga. chokket (jeg mærker aldrig smerten lige når jeg brænder mig - først efter).
Da der er gået 2 minutter og jeg har fået noget koldt vand på forbrændingen (som er ret slem - huden er helt hvid og der er en fordybning i den), går jeg ind i stuen fordi jeg har en smøg i hånden og askebægeret står derinde. Da jeg træder ind i stuen kan jeg mærke at min krop bliver varm, meget varm, endnu varmere! Jeg begynder at svede helt vildt, jeg går videre de 5-6 meter til sofaen fra stuens indgang, da jeg er nået så langt er jeg ved at falde om, det hele kører rundt, min hørelse er forvrænget. Jeg smider mig i sofaen, hvor min krop ryster og jeg føler at jeg er ved at kaste op.
Efter 30 sekunder begynder jeg at få det bedre og bliver efter 5 minutter helt frisk igen.

Jeg har hørt at folk har oplevet psykiske panikanfald på stoffer, men aldrig hørt om fysiske. Jeg er sikker på at min forbrænding triggede anfaldet. Det skal siges at jeg på intet tidspunkt var bange under dette forløb, jeg tænkte kun "Øv, hvorfor får jeg det pludselig så dårligt? Jeg må hellere lægge mig ned, det er godt jeg har nogen til at hente vand og holde øje med mig hvis det bliver ved." Jeg troede faktisk jeg begyndte at badtrippe eller noget i den stil, men så indså jeg, at det burde være sket da jeg var mest påvirket hvis det kun skulle være pga. stoffet.

Jeg har også hørt om folk reagere sådan hvis de bare kommer til skade på den måde i ædru tilstand. Er der en vild neuropsykologisk forklaring på hvorfor det skete, hvis det skete pga. stoffet?

Min bedste forklaring er, at jeg måske var lidt nemmere at skræmme da jeg var lidt påvirket?

Har nogen oplevet noget lignende?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er det så underligt? Den psychedeliske oplevelses natur taget i betragtning?
I nogle videnskabelige sammenhænge omtales psychedelika som psychotomimetica pga. deres evne til at inducere psykoselignende tilstande.

På et sådan lidt mere udsvævende plan, kan man forestille sig at, det at brænde hånden alvorligt, iværksætter nogle 'fight or flight' (noradrenalin og dopamin) pathways, der moduleres betragteligt, ved samtidigt indtag af store doser psychedeliske stoffer.

Foresten, hvad er det for noget med at du ikke mærker smerten momentant?

Medlem

Geografisk sted: sidder i en havestol på uranus med en kold bajer og en joint :D
altså jeg mærker også altid først smerten nogle minutter efter jeg har brændt mig :D her i januar klaskede jeg en varmepistol i siden på mig selv og det var altså kæmpe stort. det er blevet til et ar på omkring 8cm i højden og 4-5cm bredt, og det mærkede jeg først 5-10 min efter det skete.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Panikanfald! Findes der et bedre afterglow! Jo, jeg har prøvet det dagen efter et svært trip. Det varede hele dagen med ondt i brystet, jeg rystede, følte jeg var ved at miste forstanden osv. (almindelige symptomer) Det hjælper virkelig at komme ud og gå en tur og få noget frisk luft

Ufarligt er det ikke, det med stofferne
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Kan man sige du mærker en eller anden form for smerte øjeblikkeligt, og en kvalitativt anden form nogle minutter efter?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså jeg reagerede jo ikke psykisk på det ved at blive bange, men min krop gik amok.

Jeg mærker selvfølgelig smerten med det samme ved at jeg trækker hånden til mig pr. refleks, men det gør ikke ondt pga. choktilstanden. Det gør først ondt nogle minutter efter da man ikke er i færd med at flippe ud. :)

Luftkaptajnen: det varede kun max 2-3 minutter, måske mindre, da tiden gik langsomt. :) Lyder ufedt med at det var sådan for dig hele dagen. :/ Var der noget særligt du flippede ud over?

Ja, Adhoc, jeg er i hvert fald forskrækket, så pga. adrenalinen i mit blod, mærker jeg ikke den "rigtige" smerte, da jeg skal være i stand til at flygte fra den farlige situation.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det var trippet dagen før i sin helhed! Dybe tanker om livet og al' det. Mao. Trivialiteter på psykedeliske stoffer :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder fandme ubehageligt. Har heldigvis altid kunnet styre udenom alle negative tanker. Plejer faktisk ofte at slukke hjernen, ellers tænker jeg over tåbelige ting - i cirkler. F.eks. kan jeg bruge 3 timer på at tænke på om jeg kan lide musikken eller ej, og om det ville være bedre til en anden fest. I stedet for bare at nyde det, haha. :P Dagen efter tænker jeg så over tilværelsen og plejer at komme frem til samme konklusion: at det sgu egentlig er meget okay. Hvad havde du taget? For jeg har ikke prøvet LSD og det kan jo være det er helt anderledes på den måde. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var egentlig ikke noget som jeg ville have været foruden, eller jo det fysiske ubehag var ikke nødvendigt, men det var ikke kun noget dårligt der kom ud af det

Stoffet var Methoxetamine og jeg havde læst mig til at det skulle have en opiatlignende virkning og ellers være meget, ja, "godartet"
Ellers var der ikke meget info omkring det på det tidspunkt, hverken om maniske redoseringer eller den store mulighed for introspektion, men det fandt jeg jo så ud af helt af mig selv :shock:

Alle redoseringer blev selvfølgelig nøje afmålt, i bedste HR-ånd :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Fik du en susen for ørene? og sådan at hørelsen forsvandt et kort øjeblik?

Fandt lige det her, måske er det brugbart :)
http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=1270

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Luftkaptajnen: Sjovt du siger det, for jeg er heller ikke utilfreds med at det skete. Det var vel bare vildt at opleve at være i den tilstand - ikke behageligt. Lidt ligesom en tur i det gyldne tårn. Det er jo heller ikke på nogen måde behageligt. :P
Men man kan jo ikke gøre mere end at finde al den viden der er. Shit happens, godt du kom igennem det. :) Der er heller ingen data om 4-ho-met, men eftersom jeg aldrig havde hørt noget dårligt om det og har en ven, som æder det hver weekend, tænkte jeg at det nok ville gå fint. :) Jeg oprettede nok det her for at høre om det var sådan at et panikanfald var på stoffer, da jeg altid har haft opfattelsen at man flipper ud og bliver bange rent psykisk, men denne reaktion var jo 100% fysisk. Så jeg tænker at det skete pga. skaden, og ikke udelukkende pga. stoffet, da jeg jo faktisk var ved at blive godt ædru på det tidspunkt.

Lærestreg: lad være med at rode med farligt apparatur når du er påvirket af psychedelia - og ja, her går ovne ind under kategorien. :P Har dog prøvet at lave æg, rode med knive osv. på 2C-B - dog da jeg kom ned og kun var lidt påvirket, festen var slut og jeg var sulten (da jeg altid faster inden stoffer) - det gik fint, men der kunne være gået mange ting galt!

Kof: Jeg kan ikke huske om der var en susen, var lidt ude af den dér, men det lød som om at jeg hørte under vand. Sådan afdæmpet.
Det kan godt være jeg ikke var særlig langt fra at besvime. Jeg naturligt lavt blodtryk - blev for en uge siden målt til 110 over 66 på trods af at jeg ryger 20 cigaretter om dagen, ikke spiser særlig sundt og ikke dyrker motion for tiden (grundet fibersprængning) - så det er ikke meget langt fra grænsen for hvor lavt det må være. Husker dog ikke at det sortnede for øjnene. Tror at sådan en forskrækkelse kan trigge det, og at jeg var lettere at skræmme, da jeg var påvirket.
Det sker rigtig ofte for mig, at jeg er ved at falde om, når jeg rejser mig, det sortner for mine øjne osv. pga. blodtrykket, men jeg har lært at holde fokus, så jeg ikke falder om, måske var det det, der holdt mig kørende? Havde nok ikke været så rart for min ven af se mig falde om, jeg var nok blevet ret så bekymret hvis jeg så det, så godt det ikke skete. :)

Medlem
Brugeravatar

Det tror jeg du har helt ret i, Alice :) Men godt det ikke påvirkede dit trip, og at du ikke dejsede om :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan bare det der med stoffer ... eller .... aaarh... :P

Medlem
Brugeravatar

Brødvarmning er i hvert fald ikke din stærke side ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, for fanden. :P Men jeg var midt ude i ingenting, så kunne finde noget købe-mad. Der var ingen alternativer. Endte dog aldrig med at få spist pga. den store ulykke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]