Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 aug 2025 15:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes, at jeg oplever langt mere nedtur efter MDMA end jeg gør efter methylone.
Kan dette forklares ved at methylone er en transportproteinhæmmer og eneste fald i mængden af transmitterstoffer de følgende dage skyldes en naturlig nedjustering grundet det høje niveau i synapsekløften under rusen (som med SSRI'er)? Er det noget med at MDMA både hæmmer genoptagelse og øger udskillelse? For så vil eventuel "ekstra nedtur" vel kunne forklares ved en form for udtømning?
Nogen der kan forklare det her for mig? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Oplever aldrig nedtur grundet MDMA indtag. Tror bare det skyldes vi er bygget forskelligt op ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har set argumenter for, at MDMA har kraftigere 'releasing agent'-egenskaber end methylone mht. serotonin. Den forskel kan betyde, at det vil tage længere tid efter MDMA indtag før serotonerg aktivitet, når tilbage på et fornuftigt niveau.

Men det kan være svært at sige. Det kan være du tager mere MDMA end den ækvivalente dose methylone. Det kan være du i de situationer, hvor du tager MDMA er vildere fester, hvor du drikker/indtager andet. Det kan være du tilfældigvis har lavet ting i dagene efter methylone, som gør dig gladere. Det kan være du er bedre til at få spist fornuftigt efter methylone.... der er mange ting, der kan spille ind. Måske du kan fortælle mere om, hvordan forskellen opleves?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså efter methylone er jeg bare sådan lidt smadret - som efter druk. Efter MDMA sker det samme, bortset fra at jeg 2-3 dage efter trippet bliver sindssygt deprimeret og verden føles ligegyldig.
Mht. mad, drikke, fest osv. så tror jeg ikke der er nogen forskel i hvad jeg laver. Og doserne? Altså når jeg tager MDMA plejer jeg at stoppe ved 400mg, da jeg ikke synes det virker ordentligt derefter, og derfor er spild af god narko. :P Methylone, til gengæld, det har jeg taget i langt højere doser. Har engang kørt 20 timer på det, hvor jeg fik spist mig igennem 1,4 gram. Eneste ting der gik galt her var, at jeg endte med en lungebetændelse, fordi jeg hverken havde sovet eller spist og mine slimhinder var også taget på ferie.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig at holde en lang pause fra denne type stoffer. På grund af din resistens og de bivirkninger du oplever lyder ubehagelige og usunde. Noget i stil med ½-1 år (mit bud).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg holder pt. pause i en måned, har endnu ikke oplevet tolerance og jeg whiner ikke over nedturene, undrer mig blot over forskellen. :) Og eftersom jeg har lettere ved methylone, samt bliver mindre mærkelig oven i hovedet af det, holder jeg mig fra MDMA. Jeg giver mig selv lov til at tage lidt her til sommer, da jeg har tænkt mig at begrænse mit forbrug til kun at tage noget uden for semestre på uni. :) Men er enig med dig i at det ikke er sundt. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du tager 400 mg MDMA eller 1,4 g Methylone på en aften, men har ingen tolerance? Siger du at du fra første gang du prøvede disse stoffer, tog så store doser?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, men det er jo over lang tid. Og har altid taget disse doser. For tager det til fester og så varer de jo længe. Redoserer jo en del.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
MDMA er et udmærket fest-stof, men det kan ikke bruges hyppigt uden at give forandringer i hjernen.
Overhold pausen på ca. 3-4 uger
Tag ikke Ecstasy to dage i træk
Redoser aldrig/sparsomt over en aften.

Forskning viser, at der kan være forandringer i hjernen op til 2 måneder efter et forbrug. Virkningerne af ofte brug kan givetvis hobe sig op over længere tid og give mærkbare psykiske forandringer. Stop i en periode, hvis du udvikler tolerans. Pauser giver kroppen tid til at blive normal igen.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad skal jeg bruge det til? Jeg har taget MDMA engang i efteråret og så her i februar. :P Har helt styr på hvor ofte jeg kan tage hvad. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Citat:
MDMA er et udmærket fest-stof, men det kan ikke bruges hyppigt uden at give forandringer i hjernen.
Overhold pausen på ca. 3-4 uger
Tag ikke Ecstasy to dage i træk
Redoser aldrig/sparsomt over en aften.

Forskning viser, at der kan være forandringer i hjernen op til 2 måneder efter et forbrug. Virkningerne af ofte brug kan givetvis hobe sig op over længere tid og give mærkbare psykiske forandringer. Stop i en periode, hvis du udvikler tolerans. Pauser giver kroppen tid til at blive normal igen.

Jeg synes rådet om 3-4 ugers pause efter MDMA er et lorte råd, som bliver givet ud alt for ofte.
Du skriver endda selv en modsætning, i forhold til de to måneder hvor der stadig kan være forandringer i hjernen.

En pause på 2-3 måneder er langt mere ideelt.

Mine 5 cents.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ja, men Resist, kan det ikke tænkes, at det netop er folk, der ikke overholder rådet, som har forandringer op til 2 måneder? Jeg mener, hvis man tager fornuftige doser, spiser sundt, og ikke doserer kl. lort, så oplever jeg ikke selv bivirkninger overhovedet. Sådan har jeg det med de fleste stoffer. Men redoserer jeg, spiser dårligt, og kommer i seng kl. 05 på morgenen, så er jeg bombet i nogle dage, og kan mærke det i over en uge. Minimum en måneds pause mellem fornuftige ture lyder (umiddelbart) fornuftigt (hvis man ikke kører hver måned, året rundt, men det siger nok sig selv). Men hvis man kværner 0.5gram, så er det måske i underkanten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Jeg mener, hvis man tager fornuftige doser, spiser sundt, og ikke doserer kl. lort, så oplever jeg ikke selv bivirkninger overhovedet.

Det handler ikke så meget om, hvad du har oplevet, men mere om, hvilke skader (på cellulært plan og måske psykologisk) du akkumulerer, hvis du doserer oftere, som du i sidste ende vil opleve negativt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Ja, men Resist, kan det ikke tænkes, at det netop er folk, der ikke overholder rådet, som har forandringer op til 2 måneder? Jeg mener, hvis man tager fornuftige doser, spiser sundt, og ikke doserer kl. lort, så oplever jeg ikke selv bivirkninger overhovedet. Sådan har jeg det med de fleste stoffer. Men redoserer jeg, spiser dårligt, og kommer i seng kl. 05 på morgenen, så er jeg bombet i nogle dage, og kan mærke det i over en uge. Minimum en måneds pause mellem fornuftige ture lyder (umiddelbart) fornuftigt (hvis man ikke kører hver måned, året rundt, men det siger nok sig selv). Men hvis man kværner 0.5gram, så er det måske i underkanten.

Nej jeg mener at det er efter en enkelt tur på MDMA at de forandringer opstår. Var der vidst også en fransk forsker der have opdaget i en dokumentar om MDMA.

I forhold til at bevare magien og ikke opbygge nogen tolerance kan jeg ud fra erfaring også anbefale en pause på de 2-3 måneder i stedet for 3-4 uger kun.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvis magien først er mistet, er det så muligt at få den tilbage?

Jeg synes slet ikke MDMA har den samme virkning på mig som da jeg startede for 3-4 år siden. Jeg troede dette hang sammen med tolerance og håbede magien kom tilbage efter en lang pause. For ca. en måned siden prøvede jeg igen, der var ca. gået et år siden sidste indtagelse, men synes stadig magien er væk.

Jeg ved godt det nok aldrig bliver som de første gange, men bare det halve af den følelse ville være rigeligt.

Nogen der har erfaringer på det her område?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske er det ikke fysisk, men psykisk den ligger? Altså mht. at miste magien.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Adobe skrev:
Paul Muad Dib skrev:
Jeg mener, hvis man tager fornuftige doser, spiser sundt, og ikke doserer kl. lort, så oplever jeg ikke selv bivirkninger overhovedet.

Det handler ikke så meget om, hvad du har oplevet, men mere om, hvilke skader (på cellulært plan og måske psykologisk) du akkumulerer, hvis du doserer oftere, som du i sidste ende vil opleve negativt.

Sætter skam ikke lighedstegn mellem min oplevelse, og hvad der faktisk sker. Undrede nemlig lige præcis om forandringerne akkumulerede ved fornuftige doser med 4 ugers mellemrum (selvom det måske formuleredes lidt utydeligt). Og det gør det tydeligvis ifølge både dit og Resists svar. Men ja, så burde der gøres mere ud af at oplyse om 2-3 måneders pause frem for 3-4 uger, modsat hvad der gøres de fleste steder på nettet.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså jeg er jo også helt fin hvis jeg sover og spiser, men siden jeg ikke gør nogen af delene så er det nok også med til at gøre mig lidt trist. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Hvis magien først er mistet, er det så muligt at få den tilbage?

Jeg synes slet ikke MDMA har den samme virkning på mig som da jeg startede for 3-4 år siden. Jeg troede dette hang sammen med tolerance og håbede magien kom tilbage efter en lang pause. For ca. en måned siden prøvede jeg igen, der var ca. gået et år siden sidste indtagelse, men synes stadig magien er væk.

Jeg ved godt det nok aldrig bliver som de første gange, men bare det halve af den følelse ville være rigeligt.

Nogen der har erfaringer på det her område?

Nu ved jeg ik hvor gammel du var da du startede med MDMA. Men for mit vedkommende var jeg omkring de 16. Og selvom jeg holder et års pause mellem mine MDMA ture nu, er det stadig ikke det samme. Jeg tror til dels det har noget at gøre med at man modner og lærer stoffet at kende. Da jeg var 16 farede mine hormoner rundt i kroppen og jeg fulgte virkelig mine lyster, som enhver anden 16 årig gjorde. I dag er jeg blevet mere rolig, moden, afklaret og har lært rusen at kende. - Jeg tror helt sikkert det har en stor indflydelse, i forhold til "tab af magien". - Think about it. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Resist skrev:
Nu ved jeg ik hvor gammel du var da du startede med MDMA. Men for mit vedkommende var jeg omkring de 16. Og selvom jeg holder et års pause mellem mine MDMA ture nu, er det stadig ikke det samme. Jeg tror til dels det har noget at gøre med at man modner og lærer stoffet at kende. Da jeg var 16 farede mine hormoner rundt i kroppen og jeg fulgte virkelig mine lyster, som enhver anden 16 årig gjorde. I dag er jeg blevet mere rolig, moden, afklaret og har lært rusen at kende. - Jeg tror helt sikkert det har en stor indflydelse, i forhold til "tab af magien". - Think about it. :)

Jeg tror ikke du er helt ved siden af. Det magiske forsvinder ved mange ting, når man bliver mere velbevandret og fortrolig med dem.
Det samme vil en faldskærmsspringer sikkert også sige. At suset ikke er det samme, som ved det allerførste hop.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]