Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 16:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg læste et eller andet sted at allergi medicin kan booste effekten af tramadol.
Nogen der har erfaring med det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan jeg virkelig ikke se hvorfor det skulle. Men har ingen erfaring med det. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Du kan f.eks. se her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hm. Noget af det kan være sløvende. Nok derfor det virker til at forstærke effekt. Det må så være: effekt A + effekt B. Undersøg om det du har virker sløvende. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jøsses. Ja, naturligvis er det de sederende antihistaminer der virker potentierende. Gik ud fra det var underforstået.

/Edit: Ikke at jeg har erfaring med det, men det er hvad jeg kan udlede fra mit link i den tidligere post.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skulle jo lige skæres ud i pap. ;)

Til trådstarter: de "booster" ikke effekten. Men du bliver nok mere (hvor meget ved jeg ikke) sløv end normalt.
Jeg tror det er en dum idé at blande dem, selvom du nok ikke falder om og dør af det. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Find først ud af hvordan det forholder sig med forøget mulighed for anfald. Sådan er Tramadol jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Et godt gæt ville være at sløvende antihistaminer sænker risikoen for seizures - kun et gæt dog.

Cimetidin og andre antihistaminer, der hæmmer enzymer i metabolismen af opiater og derved forlænger virkningen, virker anerledes for tramadol. Tramadol har effekt på bl.a. serotonin, noradrenalin og acetylcholin-systemerne, men er i sig selv en svag mu-opioid agonist. Tramadol er et prodrug for (CYP2D6 O-desmethylering til) O-desmethyl tramadol som er en noget stærkere mu-opioid agonist end tramadol selv. Af disse prodrug/metaboliske årsager er sagen lidt mere kompliceret ved at bruge antihistaminer, der hæmmer metaboliske enzymer end for de fleste opioider - desuden skal man virkelig vide, hvad man laver, hvis man begynder at pille ved sin metabolisme for at potentiere opioider imo.

Junior medlem

Okay tak alle :) tror bare jeg holder mig fra at blande de 2.
Men under samme emne, så prøvede jeg noget andet i dag som boostede effekten af velbehag ved tramadol.
Der var en teori omkring at grapefrugt juice skulle booste det (et eller andet med metabolismen), så det prøvede jeg lige i dag. Og tro det eller ej, men det virker faktisk! Effekten holder længere og man kan tage en lavere dosis end man er vant til og stadig få et godt buzz.
Man skal bare sørge for at drikke et glas juice 45 min før man tager tramadol, og så holder det meget længere.
Jeg tog en dosis på ca. 150 mg kl 14 i dag, og nu er klokken 21.30 og effekten er først lige ved at aftage nu. ( tager normalt 150 mg 3 gange om dagen)
Ved ikke om det bare er en placebo effekt, men godt er det sku :)

Junior medlem

Og har hørt det også skulle have samme effekt på kodein.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kodein har grapefrugtjuice næppe effekt på. Grapefrugt juice indeholder et eller flere stoffer, der hæmmer enzymet CYP3A4. Dette enzym er ikke involveret i kodeins eller morfins metabolisme i nogen betydelig grad. Giv et link til din kilde. Hvis du prøver det må du gerne melde tilbage om resultatet - der er lidt tvivl om kodeins virkningsmekanisme er fuldt forstået.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At tramadol virker bedre indtagelse af grapefrugt juice kan forklares ved at tramadol nedbrydes af flere ruter. Den ene værende gennem enzymet CYP2D6 til den kraftigere mu-agonist O-demethyl-tramadol - en anden værende N-demethylering gennem enzymet CYP3A4. Den kraftigere mu-agonist metabolit O-desmethyl-tramadol kan ligeledes nedbrydes af CYP3A4. Blokkeres CYp3A4 vil der formegentlig ske det at en større fraktion af tramadol vil blive omdannet til den aktive metabolit OG at den aktive metabolit vil nedbrydes langsommere, da den ene metaboliske 'rute' er blokkeret (de andre ruter er måske langsommere eller enzymerne bliver overmættede).

Og ja, hvis det virker med grapefrtugt juice, vil det formegentlig også virke med cimetidin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]