Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 maj 2015 23:18 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg siger heller ikke, at serotonin ikke har noget med det at gøre. Så har du misforstået, hvad jeg siger.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2015 12:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
Godt så vi enige i det:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2017 06:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2017 05:08
Indlæg: 3
Vil også lige give mine 25øre mht EMMA.
Prøvede det første gang i det Københavnske Techno miljø i 1995, og har brugt det i større eller mindre grad i perioden siden. Vil sige at for mig ligger den optimale venten mellem trips ved 3-4 uger, alle de gange jeg er gået under den grænse, har der været en regning i min knold, der i større eller mindre grad skulle betales, det samme sker hvis jeg køre i lang tid på EMMA(12-16 timer). Men når det er sagt, er det nok det stof jeg har prøvet, som har givet mig, 1 stor del af de fedeste øjeblikke jeg har haft på stoffer. Men har også flere perioder hvor jeg var langt nede med deprission og underlige ticks og små psykoser, pag. overdrevet brug af EMMA, men ikke noget der har givet varige ar på sjælen, i modsætning til nogle af de mennesker jeg har taget sammen med. Men helt sikker bedste feststof imho, når det kommer til at få 1 fed aften/nat/morgen til 1 fornuftig pris i kr.(hvis man primært holder sig til EMMA ), 1 par streger amf/coke ved siden supplere EMMA godt imho ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2017 07:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Scheherazade skrev:
1 par streger amf/coke ved siden supplere EMMA godt imho ;)

Måske i dine øjne. Sundhedsmæssigt er det ikke særlig godt at blande stimulanser, da det belaster dit system i langt højere grad end ved at indtage dem enkeltvis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2017 16:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2017 05:08
Indlæg: 3
Philip Fry skrev:
Scheherazade skrev:
1 par streger amf/coke ved siden supplere EMMA godt imho ;)

Måske i dine øjne. Sundhedsmæssigt er det ikke særlig godt at blande stimulanser, da det belaster dit system i langt højere grad end ved at indtage dem enkeltvis.

Du har ret m8, det er helt sikkert 1 skråplan :( Også derfor jeg ikke har kværnet så meget EMMA de sidste år, skal jeg holde mig til et stof til 1 festaften/nat, har jeg brugt 4-FA tabs. Hvilket jeg syntes er 1 super alternativ til EMMA, specielt mht. at lande og ha 1 hoved, der funker rimeligt dagen/dagende efter :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2017 11:01 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Philip Fry skrev:
Scheherazade skrev:
1 par streger amf/coke ved siden supplere EMMA godt imho ;)

Måske i dine øjne. Sundhedsmæssigt er det ikke særlig godt at blande stimulanser, da det belaster dit system i langt højere grad end ved at indtage dem enkeltvis.


Har du en kilde på det? Rent intuitivt giver det vel okay mening, men jeg har aldrig set noget videnskabelig baggrund for at det skulle være så slemt. Og rent anekdotisk ser det ikke ud til at være noget større problem med en lille smule stimulanter sammen med mdma. Det er en virkelig brugt kombination.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2017 14:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Imp skrev:
Philip Fry skrev:
Scheherazade skrev:
1 par streger amf/coke ved siden supplere EMMA godt imho ;)

Måske i dine øjne. Sundhedsmæssigt er det ikke særlig godt at blande stimulanser, da det belaster dit system i langt højere grad end ved at indtage dem enkeltvis.


Har du en kilde på det? Rent intuitivt giver det vel okay mening, men jeg har aldrig set noget videnskabelig baggrund for at det skulle være så slemt. Og rent anekdotisk ser det ikke ud til at være noget større problem med en lille smule stimulanter sammen med mdma. Det er en virkelig brugt kombination.

Nej, det har jeg ikke. Og det kan sagtens ske, jeg var lidt for hurtigt ude her. Det er kun baseret på generelle forholdsregler om ikke at blande stimulanser. Men godt at høre, at der ikke skulle være komplikationer ved kombinationen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 12:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Imp skrev:
Philip Fry skrev:
Scheherazade skrev:
1 par streger amf/coke ved siden supplere EMMA godt imho ;)

Måske i dine øjne. Sundhedsmæssigt er det ikke særlig godt at blande stimulanser, da det belaster dit system i langt højere grad end ved at indtage dem enkeltvis.


Har du en kilde på det? Rent intuitivt giver det vel okay mening, men jeg har aldrig set noget videnskabelig baggrund for at det skulle være så slemt. Og rent anekdotisk ser det ikke ud til at være noget større problem med en lille smule stimulanter sammen med mdma. Det er en virkelig brugt kombination.


Jeg har hørt flere sige, at det øger risikoen for neurotoxicitet. Jeg vil prøve at finde nogle kilder - sidst jeg hørte om det, var fra Bøh..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 21:32 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det har jeg også hørt mange sige. Men som bekendt bliver et udsagn ikke mere sandt af at mange siger det :wink:

Jeg tænkte, det kunne være interessant at finde ud af, om det er en myte eller det er underbygget af noget.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 22:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det er klart! Jeg har nu kun hørt det fra mennesker, som oftest ved, hvad de snakker om - men det hjælper jo fortsat ikke noget i dette tilfælde :)

Søgningen på evidens er sat igang nu.

http://link.springer.com/article/10.1007/BF02854904

Det skulle handle om, at fx kombinationen af meth og mdma skulle give stress på hjernecellerne i form af oxidativt stress, dopamin/seretonin depletion.
Men altså, det her er fra Bøh, jeg er sku ikke selv særlig klog på det her område.

https://scholar.google.dk/scholar?q=met ... oQgQMIGDAA

Måske kan du hjælpe med at finde noget her, Imp? Jeg har desværre ikke lært at kigge i/forstå videnskabelige artikler, endnu, men vil prøve at læse noget af det igennem i løbet af de næste par dage.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2017 19:59 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg har nemlig prøvet at søge lidt på det, og indtil videre har jeg ikke fundet det store. Nu har jeg ikke læst hele den artikel du linker til, men så vidt jeg kan se handler det ikke om kombinationen af de to stoffer?

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2017 16:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 22:38
Indlæg: 27
Kunne godt taenke mig lidt feedback da mit trip ikke heeelt blev som oensket - men dog stadig en god oplevelse.
Tog min dose (110mg) som pga. manglende leverance af gelatinekapsler var pakket ind i en tepose og da de 110mg saa ud til at vaere en overraskende lille maengde (havde selv vejet det af og ogsaa taenkt det da jeg afvejede, at det saa virkelig ud af lidt) gad jeg ikke at staa og fumle med rizla papers og de smaa krystaller, saa rev bare toppen af teposen og spiste den.

Herefter ventede jeg meget spaendt og ret utaalmodigt og da jeg kun var blevet en smule varm i fingerspidserne efter ca 30-40 minutter var jeg lidt nede over det; irriteret og skuffet fordi jeg havde glaedet mig afsindigt meget, hvilket jeg ogsaa har mistaenkt til at vaere en faktor for, at jeg blev en smule skuffet alt i alt - i hvertfald gik jeg ud og spiste min mini redose paa ca 35-45 mg som var pakket ind i et tyndt jointpapir og som jeg lod oploese i mundspyttet en smule, for at vaere sikker paa at jeg faktisk havde puttet noget ind i de to smaa pakker, haha. Det havde jeg, for det smagte af helvede til og jeg slugte hurtigt og skyllede ned med vand.
Herefter gik jeg ud for at ryge og ca 10 minutter efter blev jeg ramt.

Men det var anderledes denne gang: jeg blev ramt meget pludseligt, altsaa vi snakker fra det ene sekund til det andet og jeg skyndte mig ind til musikken og havde det relativt godt men det var dog maerkeligt at jeg lynhurtigt blev en smule traet i mine ben - noget jeg aldrig har oplevet foer paa MDMA saa jeg satte mig ned paa en sofa der havde udsigt direkte til dansegulvet og hvor musikken var ligesaa hoej.
Der blev jeg egentligt siddende paa grund af foernaevnte "traethed" i benene, hvilket er underligt paa et stof som MDMA (?), men var godt blaest i omkring 1.5 til 2 timer hvorefter jeg hurtigt faldte ned igen og da der var gaaet 3 timer og klokken var ca 4.30 var det naermest helt vaek - selvfölgelig stadig betydeligt paavirket men ikke noget vildt og uden eufori.

Saa alt i alt var trippet en smule skuffende og anderledes end de andre gange jeg har taget MDMA: det tog laengere tid for at faa en virkning, peak var kort og meget intenst og afterglow var naermest ikke eksisterende og jeg kom hurtigt "til mig selv".
Normalt bliver jeg lynhurtigt ramt (ca 20 minutter), peaket er betydeligt laengere men vigtigst af alt plejer jeg sagtens at kunne holde en fest bare paa et ret staerkt afterglow: her var der naermest intet.

Jeg har taenkt over, hvad dette kunne skyldes? At jeg blev utaalmodig og tog min redose inden jeg rigtig var blevet ramt af min oprindelige dose? Skulle jeg have ventet 10-20 minutter mere? Ved godt, at onset er omkring 20-70 min men blev ret irriteret fordi jeg plejer at blive hurtigt ramt, hvorfor jeg besluttede at tage den anden dose.
Ang. traetheden i benene kunne det maaske skyldes at jeg var syg fra loerdag til torsdag ca, hvor jeg var ok igen torsdag men dog stadig lidt groggy og havde det godt igen fredag hvor dette foregik? (fredag nat).
Derudover, som naevnt, var det maaske en faktor at jeg havde glaedet mig saa meget?
Ah ja og jeg fik aftensmad kl 21 og tog foerste dose omkring halv et mener jeg.

Jeg ved det ikke - har i nogle bud? De fleste af ovennaevnte teorier lyder vel sandsynlige, at de har paavirket effekten osv. eller hvad?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2017 00:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Har du prøvet at putte det i en tepose før, med et godt resultat?

Afterglow har egentlig mere med oplevelsen af gøre, end det har med stoffet (alle gode oplevelser har et afterglow), så jeg mener godt din skuffelse kan have været årsag til det. Hvis du har været syg, og hvilet dig mere end normalt, så kan det godt være derfor med benene, plus at man også bare bliver lidt træt når stoffet ikke virker ordentligt og man ved der går noget tid før man kan gøre det igen.

Lyder også til at du har haft store forventninger til oplevelsen, og at den alene kunne bære din aften, så tror jeg man har gjort det lidt for hurtigt efter sidste tur, eller i hvert fald er blevet for sikker i sin sag.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2017 00:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 22:38
Indlæg: 27
Fritzie Moon skrev:
Har du prøvet at putte det i en tepose før, med et godt resultat?

Afterglow har egentlig mere med oplevelsen af gøre, end det har med stoffet (alle gode oplevelser har et afterglow), så jeg mener godt din skuffelse kan have været årsag til det. Hvis du har været syg, og hvilet dig mere end normalt, så kan det godt være derfor med benene, plus at man også bare bliver lidt træt når stoffet ikke virker ordentligt og man ved der går noget tid før man kan gøre det igen.

Lyder også til at du har haft store forventninger til oplevelsen, og at den alene kunne bære din aften, så tror jeg man har gjort det lidt for hurtigt efter sidste tur, eller i hvert fald er blevet for sikker i sin sag.


Nej, har aldrig haft det i en tepose foer.
Det var ikke saadan at det var en daarlig aften overhovedet men det er klart, det var ikke en af de helt store oplevelser - som det jo kan vaere nogle gange.
Jeg havde nemlig vaeret syg og lagt i sengen fra soendag til torsdag morgen uafbrudt, saa det har nok vaeret en faktor ang. traetheden i benene.
Og ellers er jeg enig, som jeg ogsaa selv mistaenkte, at de kaempe forventninger nok alligevel har lagt lidt af en daemper paa det hele: men havde de hoeje forventninger netop fordi det er lang tid siden sidst (over 3 maaneder og foer det var det over et halvt aar), saa umiddelbart ikke fordi jeg var for hurtigt ude igen.

Det faar et go mere med en lidt hoejere dose og forhaabentligt ordenligt pakket ind i kapsler, i stedet for at skal staa der og halvkvaeles i en tepose, haha. Naturligvis foerst om et par maaneder eller 3.

Tak for svar!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2017 01:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Selv tak, jeg har også godt af at få bekræftet mine erfaringer, så jeg tror jeg gør det samme, og prøver at fokusere lidt mere på at hygge mig og lidt mindre på stoffet.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2020 13:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jan 2020 22:30
Indlæg: 2
Hej alle sammen

Jeg har et spørgsmål vedr. indtag af MDMA og vandladning.
Jeg oplever at stort set alle jeg kender, som har prøvet at indtage MDMA, oplever at de ikke kan komme af med deres vand. Det er åbembart en meget almindelig bivirkning, eller følge af indtaget, om man vil. Jeg oplever til gengæld selv, at jeg skal tisse vanvittig ofte og meget, i meget korte intervaller.
Er der andre der kender til det, og har en helt konkret forklaring på dette?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2020 14:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Stevienicks:

Jeg har ikke faktatjekket men den her artikel forklarer din oplevelse, som du selv siger er det en ret normal bivirkning. Jeg kan godt pisse lidt undervejs, men det er som om jeg først får lov at komme af med større mængder efter 5-6 timer. Har venner der har meget større vanskeligheder med det.
https://www.vice.com/en_us/article/gymm ... ly-have-to

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2020 22:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jan 2020 22:30
Indlæg: 2
Hector Salamanca:

Ja, men jeg oplever bare, at jeg kronisk ska tisse! Hele tiden og nærmest vanvittig meget hver gang. Jeg har vandladning hvert 15 minut og hele tiden. Jeg har INGEN problem med det. Det er nærmest voldsomt. Kan det forklare at der måske ikke blokeres i mine nerver?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2020 23:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Stevienicks skrev:
Hector Salamanca:

Ja, men jeg oplever bare, at jeg kronisk ska tisse! Hele tiden og nærmest vanvittig meget hver gang. Jeg har vandladning hvert 15 minut og hele tiden. Jeg har INGEN problem med det. Det er nærmest voldsomt. Kan det forklare at der måske ikke blokeres i mine nerver?

Jeg har ikke nogen videnskabelig forklaring på hvordan MDMA påvirker vandladning, men kan sige at jeg har det direkte modsat af dig. Jeg synes det kan være rigtig svært ved at komme af med vandet hvis jeg er meget ramt. Jeg føler ofte at jeg skal tisse, og når jeg så går ud for at gøre det går der irriterende længe før jeg kan få presset noget ud, og der kommer meget lidt ud når det endelig er.
Det kommer heller ikke ud i en jævn stråle, men mere i sådan nogle sjat når jeg presser :-D

MDMA har været mit absolutte favorit fest-drug igennem tiden. Gør det dog sjældent efterhånden, for comedowns kunne være rigtig hårde, når min tolerance steg. Det var simpelthen for hårdt for humøret hvis jeg holdt mig vågen på det for længe, og tog for store mængder.

Men hold da kæft hvor er det hyggeligt at være til en fest hvor størstedelen er på MDMA :-D

Jeg har ofte tænkt på hvordan byen ville se ud fredag og lørdag nat, hvis alle tog MDMA i stedet for at drikke. Så kunne politiet vidst godt holde fri, for der ville nok være betydeligt mindre slagsmål osv at stoppe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2023 23:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2023 20:51
Indlæg: 2
Hej med jer.

Jeg forsøger også lige at spørge her. Jeg tror mit tidligere post er fejlplaceret (tilgiv en noob)

Jeg er ny i dette forum, men jeg håber i kan hjælpe mig.
Jeg har taget mdma de sidste 3-4 år hvert 1-2 måned. Men jeg er begyndt få nogle dårlige oplevelser med dette.
1. Selve glæden og trippet er blevet mindre og mindre. Jeg har forsøgt med den gode gamle “double the dosis”, men jeg oplever bare at jeg bliver sløv og træt. Det var jo ligesom ikke meningen.
2. Dagene efter er blevet meget være end tidligere. Meget mere moody og nærmest depressions agtigt. Og kraftig søvn besvær.
3. Det er ofte i forlængelse af et spidsnøgenhat trip jeg har taget Emma. Altså når svampene fader ned efter 5-6 timer. Denne variant har jeg haft glæde af mange gange. Men jeg har også oplevet samme Emma problem uden svampene.

Så nu holder jeg mig en lang Emma pause. Men savner den gode tur med Emma.

Er det normalt?
Er det selve stoffet den er gal med?

Alle tips eller gode råd tages imod med kyshånd.

Ps. Jeg er begyndt “bare” at tage svampe i stedet og det elsker jeg.
Så alt er godt, men jeg forstår bare ikke hvorfor Emma pludselig ikke længere gør jobbet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team