Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 mar 2015 00:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2014 21:27
Indlæg: 87
Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Hvis ikke du har mærket nedturen endnu, så kommer den. I hvert fald hvis du fortsætter!!! Jeg har ikke fået min at mærke efter 2 dage med 2g mdma (det er ret heldigt). Bevar magien ved MDMA i stedet for at bruge den som var det coke, eller amf. Det kan du så supplere med i stedet for. Hvor mange gange er "de sidste par måneder" ??? :)

_________________
Ve du ma nåe, hva? Mød mig i hulen, sveske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2015 00:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
k1ngkusha skrev:
Nu har jeg suget MDMA op i næsen, samt en masse bomber de sidste par måneder (der har også været et par sommermixes indover), men jeg synes at rosen stadig er optimal. Selvfølgelig ikke det samme, men stadig på et plan, der gør mig i fantastisk humør.
- Har heller ikke haft nogle særlig slemme nedture. Mit spørgsmål er bare, hvad kan grunden til at jeg ikke føler det bliver "dårligere"? Vidste ikke hvor dævlen jeg ellers skulle komme med sådan et skørt spørgsmål, hvor jeg kunne regne med et logisk svar!
- kusha


" men jeg synes at rosen stadig er optimal. Selvfølgelig ikke det samme, men stadig på et plan, der gør mig i fantastisk humør."

det er lige det, det bliver aldrig det samme igen hvis man ikke passer på, både nedturs og rus mæssigt

man kan undgå mdma nedturen i lang tid, kørte selv 1,5 år med op til flere gram fre-lør flere gange om mrd, og det var altid lækkert, lige indtil den dag nedturen kom og slog benene væk under mig, efter den episode har jeg mistet minimum 50 % af mdma rusen, der er ingen kærlighed eller nedsmeltning osv som der var i starten, kun eufori og musiknydelse tilbage, hvilket også er rigtig dejligt, men ville gi min højre arm for at smelte helt ned igen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2015 01:45 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 mar 2015 23:40
Indlæg: 8
Geografisk sted: Hele verden rundt med Emma
Crime skrev:
k1ngkusha skrev:
Nu har jeg suget MDMA op i næsen, samt en masse bomber de sidste par måneder (der har også været et par sommermixes indover), men jeg synes at rosen stadig er optimal. Selvfølgelig ikke det samme, men stadig på et plan, der gør mig i fantastisk humør.
- Har heller ikke haft nogle særlig slemme nedture. Mit spørgsmål er bare, hvad kan grunden til at jeg ikke føler det bliver "dårligere"? Vidste ikke hvor dævlen jeg ellers skulle komme med sådan et skørt spørgsmål, hvor jeg kunne regne med et logisk svar!
- kusha


" men jeg synes at rosen stadig er optimal. Selvfølgelig ikke det samme, men stadig på et plan, der gør mig i fantastisk humør."

det er lige det, det bliver aldrig det samme igen hvis man ikke passer på, både nedturs og rus mæssigt

man kan undgå mdma nedturen i lang tid, kørte selv 1,5 år med op til flere gram fre-lør flere gange om mrd, og det var altid lækkert, lige indtil den dag nedturen kom og slog benene væk under mig, efter den episode har jeg mistet minimum 50 % af mdma rusen, der er ingen kærlighed eller nedsmeltning osv som der var i starten, kun eufori og musiknydelse tilbage, hvilket også er rigtig dejligt, men ville gi min højre arm for at smelte helt ned igen


Tusinde tak for svaret, mate!
Det vil jeg tage til mig. Skal ikke risikere at miste emma :'(
- kusha


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015 21:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
k1ngkusha skrev:
Nu har jeg suget MDMA op i næsen, samt en masse bomber de sidste par måneder (der har også været et par sommermixes indover), men jeg synes at rosen stadig er optimal. Selvfølgelig ikke det samme, men stadig på et plan, der gør mig i fantastisk humør.
- Har heller ikke haft nogle særlig slemme nedture. Mit spørgsmål er bare, hvad kan grunden til at jeg ikke føler det bliver "dårligere"? Vidste ikke hvor dævlen jeg ellers skulle komme med sådan et skørt spørgsmål, hvor jeg kunne regne med et logisk svar!
- kusha


Sådan havde jeg det også. Så på min... hvad var det, 10 eller 11. gang jeg tog det, oplevede jeg en kæmpe nedtur efter to-tre dage, og siden da har jeg vist nok kun taget det en eller to gange.
Men du finder jo heldigvis selv ud af det på et tidspunkt :)

At tage stoffer er lidt ligesom at lave mad; du kan altid smage til, men får den for meget, så smager det sku ikke særlig godt.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2015 09:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2012 00:47
Indlæg: 4
jeg vil gerne fortælle min historie:
har taget en del kokain, men aldrig prøvet emma.
da vi gjorde, så blev det måske en gang hver weekend (ca 0,7g fordelt på 2-3 mand)
og jeg kan fortælle at efter en lille måned kunne jeg tydeligt mærke forskel i hvordan min hjerne behandlede information og udfordringer.
kan også fortælle, at eftersom rusen ikke bliver den samme uden mininum 1mdr pause, så ender jeg med at tage for meget og cracke på en sofa som en heroinbruger. det er måske bare mig..
men lad være med at tage det mere end en gang hver eller hver anden måned.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2015 03:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2009 16:29
Indlæg: 543
Geografisk sted: Hvor?
True. Endnu et eksempel, har det på nogenlunde samme måde.
Take care, folk.
MDMA er maks sjovt 10 - 20 gange(uden andre substanser til at blobbe hjernen samtidig). NYD DEM!

_________________
smoke the diamond crystal and be ripping your up your flesh tissue


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2015 13:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
Jetski skrev:
True. Endnu et eksempel, har det på nogenlunde samme måde.
Take care, folk.
MDMA er maks sjovt 10 - 20 gange(uden andre substanser til at blobbe hjernen samtidig). NYD DEM!


ingen tvivl om at de første 20 gange er fedest og man mister meget af magien hen af vejen, men det virker stadig fint til at forstærke musik nydelsen og gøre musik/fest oplevelser meget federe selv efter 100+

selvom man ikke smelter helt ned så gør mdma bare et eller andet ved musikken som er ubeskriveligt, 90 % af dem jeg kender der tager mdma tager det kun når de står på et dansegulv hvor det har sit største, og for nogen eneste potentiale


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015 12:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
grunden til at det bliver nederen for hver gang du tager det er jo fordi dit syratonium lager er næsten fyldt når du tager det, og syratonium er det stof der gør dig glad og når du glad (uden emma eller andre stoffer) så bliver syratonium genbrugt, igen og igen og igen.... men når du på emma, så kan den nerve som lige har fragivet syratonium ikke få det tilbage igen, og så sidder det imellem de tonerver, og laver en form for prop of glæde som bare hober sig op, og det er derfor du har det så fedt, men det syratonium du har fragivet imens du var på emma kommer ALDRIG! igen så kroppen skal bruge flere år på at genopbygge det lager du har brugt, hvis du har været på en masse emma, og det er derfor folk også rammer depresion eller har sygt nederen på dagen efter, eller ikke bliver gladere hvis de tager mere emma, for alle har en grænsen og når den grænse er nået er det slut, og så må man vente.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015 12:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
så effekten er afhængig af pausen.

så det derfor man ville ha det mest legi drug ever hvis man kan skabe kapsler med som gir en falsk syratonium, for så ville man ku være på emma i flere mdr uden at festen dør, men så ville man blive afhængig som en motherfucker, og gå hårdt ned hvis man så bare tager en kold tyrker :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015 13:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Du er jo helt brændt, kong.svamp.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015 14:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Gad vide om syratonium er serotoninens storebror og giver den ultimative mdma rus, hvis man ellers formår at få det udløst i hjernen :rocking:

LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om... :stupid:

Sorry for det sure opstød, god dag til jer alle sammen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015 20:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
Philip Fry skrev:
Du er jo helt brændt, kong.svamp.

hvorfor er jeg det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015 20:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
DDSIT skrev:
Gad vide om syratonium er serotoninens storebror og giver den ultimative mdma rus, hvis man ellers formår at få det udløst i hjernen :rocking:

LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om... :stupid:

Sorry for det sure opstød, god dag til jer alle sammen :)




øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A? og mr hold da lige kæft bare fordi jeg skriver ordet forkert, å betyder det ikke at jeg tager fejl? hvad tror du ellers gir dig ned tur efter et mdma trip? hvorfor tror du at folk bruger det som kur med depression? jeg ku blive ved har lavet min point som er at det squ da dig der ikke fatter en skid omkring det. m8 for din egen skyld, hold dig fra emma du ved tydeligvis ikke en skid om hva du tager og gør ved dig;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015 20:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
sertonionens er det stof som er aktivt når du glad, og det transporteres mellem de små nerver oppe i din hjerne. En nerve fragiver, en anden modtager, og med emma i din krop bliver serotoninen siddende imellem, og hoppes op. så drop med at spille smart,og læs op på dit før du starter :)

#peace!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015 21:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
kong.svamp skrev:
grunden til at det bliver nederen for hver gang du tager det er jo fordi dit syratonium lager er næsten fyldt når du tager det, og syratonium er det stof der gør dig glad og når du glad (uden emma eller andre stoffer) så bliver syratonium genbrugt, igen og igen og igen.... men når du på emma, så kan den nerve som lige har fragivet syratonium ikke få det tilbage igen, og så sidder det imellem de tonerver, og laver en form for prop of glæde som bare hober sig op, og det er derfor du har det så fedt, men det syratonium du har fragivet imens du var på emma kommer ALDRIG! igen så kroppen skal bruge flere år på at genopbygge det lager du har brugt, hvis du har været på en masse emma, og det er derfor folk også rammer depresion eller har sygt nederen på dagen efter, eller ikke bliver gladere hvis de tager mere emma, for alle har en grænsen og når den grænse er nået er det slut, og så må man vente.


mener med at det ikke kommer igen og kroppen skal bruge år på at genopfylde det hvis du kørt emma trips af flere gange i streg og lange trips af gangen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015 23:49 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Kan vi ikke prøve at holde en ordentlig tone i tråden? Undlad at skrive ting som "du er helt brændt", "hold kæft" osv. Det gavner ikke debatten.
@kong.svamp: Det er en meget banal og i nogen grad forkert forståelse du har af serotoninsystemet. Fair nok, det ligger lidt udover pensum for kemi og fysik på HTX. Men dit indlæg bidrager altså ikke med noget konstruktivt eller informativt til tråden. I øvrigt er der en anden tråd til at diskutere stoffernes virkningsmekanismer. Det var ikke rigtigt meningen med denne tråd.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2015 07:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
Er det ikke spørgsmål omkring MDMA? Det eneste jeg så var dårlige svar omkring det og så tænkte jeg bare de latterlige sinker sku vide hvad det var de havde at gøre med? Men læs op på Emma folkens for man kan tydeligt se at folk ikke ved hvad de piller ved, i tror jo bare at det kun er fordi det går ind og tricker den del af hjernen der har med toloransen men ja dumme børn leger bedst:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2015 07:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
Men forklar mig hvor jeg har misforstået de serotoninreaktioner ;) (i en besked)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2015 21:12 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
kong.svamp skrev:
Men forklar mig hvor jeg har misforstået de serotoninreaktioner ;) (i en besked)


1) Det hedder serotonin, ikke "syratonium"

2)
Citat:
så bliver syratonium genbrugt, igen og igen og igen


Serotonin bliver ikke genbrugt mange gange. Selvf kan ét serotoninmolekyle føre til flere signaler, da det binder reversibelt til de forskellige serotoninreceptorer i hjernen. Men i det store hele bliver det hele tiden nedbrudt og der bliver hele tiden syntetiseret mere i kroppen.

3)
Citat:
men det syratonium du har fragivet imens du var på emma kommer ALDRIG! igen så kroppen skal bruge flere år på at genopbygge det lager du har brugt


De symptomer har ikke så meget med mængden af serotonin i kroppen at gøre. Langt det meste serotonin syntetiseres og bruges udenfor hjernen (ja alt serotonin syntetiseres og nedbrydes faktisk udenfor hjernen). Det har mere noget at gøre med en ændring i mængden og sammensætning af receptorer i hjernen.

4)
Citat:
så det derfor man ville ha det mest legi drug ever hvis man kan skabe kapsler med som gir en falsk syratonium, for så ville man ku være på emma i flere mdr uden at festen dør, men så ville man blive afhængig som en motherfucker, og gå hårdt ned hvis man så bare tager en kold tyrker


Du kan faktisk godt tage stoffer, der fører til øget mængde af serotonin i kroppen. F.eks. tryptophan og 5-hydroxytryptophan blir begge metaboliseret til serotonin. Men det er stadig en debat, hvorvidt de faktisk har en mærkbar effekt på humøret. Kroppen er nok næppe så simpel, at humøret kun har noget at gøre med koncentrationen af serotonin :)

Citat:
Er det ikke spørgsmål omkring MDMA? Det eneste jeg så var dårlige svar omkring det og så tænkte jeg bare de latterlige sinker sku vide hvad det var de havde at gøre med? Men læs op på Emma folkens for man kan tydeligt se at folk ikke ved hvad de piller ved, i tror jo bare at det kun er fordi det går ind og tricker den del af hjernen der har med toloransen men ja dumme børn leger bedst:)


Hvis du læser det første indlæg i tråden, så siger jeg egentlig det mest handler om de fysisk/kemiske egenskaber ved stoffet. Ikke så meget den fysiologiske effekt. Nuvel, folk diskuterer alligevel alt muligt i tråden. Men det er altså ingen grund til at komme med sådan en udtalelse.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2015 21:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
Serotoninreaktioner forgår på den måde at de nerver i hjernen fra gir og modtager i de små mellemrum men når du taget MDMA så kan A(fragiver) Gi til B(modtager) men B kan ikke gi igen.

Serotonin har nemlig meget med det at gøre, hvorfor tror du at du har nedtur dagen efter? Og efter mange mdr brug af Emma har du syg nedtur


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team