Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 mar 2013 16:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Det er meget individuelt og du har ikke en chance for at vide hvor meget præcis du kan tåle. Jeg ville sige mindst en måned, men gerne tre. Og man skal altså ikke tage et halvt gram ad gangen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 00:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Jeg prøver lige at spørge igen... Hvordan doserer i normalt 5-htp efter en tur på MDMA, og over hvor lang tid?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 02:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Synes det er vigtigt at få på plads at man bør holde 2-3 måneder pause som minimum for at undgå at tolerancen stiger, samt for at undgå depression og samtidig bevare "magien".


Jeg er rimlig sikker på jeg i en dokumentar om MDMA har hørt en læge udtale at tolerancen bliver nulstillet efter 1 måneds pause.
jeg prøver lige og se om jeg kan finde dokumentaren jeg snakker om, og lige kaste et link her ind, så i ikke behøver tage mit ord for det :)



Synes det er vigtigt at få på plads at man bør holde 2-3 måneder pause som minimum for at undgå at tolerancen stiger, samt for at undgå depression og samtidig bevare "magien".


har læst et sted/hørt i en dokumentar, at det 'kun' er én måned man skal vente for at undgå tolerance.

Mht at beholde 'magien' tror jeg det er mere psykisk end kemisk, og jeg plejer selv at måle det ud fra hvor godt jeg husker rusen/trippet. Men dette er møntet på min erfaring med psykedeliske stoffer som lsd og svampe, og ikke MDMA, men jeg forestiller mig at det er i samme boldgade.




Der er en generel enighed om at man gerne skal tage ihvertfald 2-3 måneders pause, hvis man vil opholde et håb om at bevare magien i længere tid (for livet?).

Angående om det er psykisk (loss of novelty) contra hjernekemi, så er det vel åben til diskussion.
For at få mere indsigt i emnet, se evt:

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=47972

viewtopic.php?f=4&t=39696


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 12:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Jeg har også et spørgsmål:-)
Jeg er forholdsvis ny inde for alt dette, jeg har prøvet emma tre gange nu.
Jeg har drukket det alle gangene, eller slugt krystaller, og de første 1-3 timer er jeg mega frisk, men ellers bliver jeg rigtig sløv, og orker intet.
Alle dem jeg er sammen med fester videre, mens jeg bare sidder, og intet orker. Jeg har det stadig fedt og lytter til musikken,
men det er lidt ærgeligt når man gerne vil feste videre med vennerne:-) Kan det have noget med mængden jeg får at gøre, eller måden jeg indtager det på?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 16:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Nu læste jeg lige at MDMA også har forskellige isomere, på baggrund af forskellige fremgangsmetoder.
Kan dette have indflydelse på hvordan man bliver påvirket af stoffet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 17:29 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det har det sandsynligvis. Men jeg vil vove at påstå, at så godt som alt mdma på gadeplan er racemisk. Jeg går ud fra, du hentyder til forskellige stereoisomerer. Jeg kan godt uddybe hvorfor. Men det er ekstremt usandsynligt at finde enantiomert beriget mdma på gadeplan. Alle de typiske fremgangsmetoder fører til et racemat.

core: Hvor meget tager du?

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 17:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2009 16:29
Indlæg: 543
Geografisk sted: Hvor?
Jeg har også et spørgsmål:-)
Jeg er forholdsvis ny inde for alt dette, jeg har prøvet emma tre gange nu.
Jeg har drukket det alle gangene, eller slugt krystaller, og de første 1-3 timer er jeg mega frisk, men ellers bliver jeg rigtig sløv, og orker intet.
Alle dem jeg er sammen med fester videre, mens jeg bare sidder, og intet orker. Jeg har det stadig fedt og lytter til musikken,
men det er lidt ærgeligt når man gerne vil feste videre med vennerne:-) Kan det have noget med mængden jeg får at gøre, eller måden jeg indtager det på?


Hvis jeg tager for store doser, kommer jeg også til at sidde og sumpe helt væk.
Det kan muligvis være derfor :)

_________________
smoke the diamond crystal and be ripping your up your flesh tissue


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 17:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Det har det sandsynligvis. Men jeg vil vove at påstå, at så godt som alt mdma på gadeplan er racemisk. Jeg går ud fra, du hentyder til forskellige stereoisomerer. Jeg kan godt uddybe hvorfor. Men det er ekstremt usandsynligt at finde enantiomert beriget mdma på gadeplan. Alle de typiske fremgangsmetoder fører til et racemat.

core: Hvor meget tager du?


Kunne der ikke være tilfælde hvor der var en mindre ujævnhed, så den ene isomer forekom mere end den anden, hvilket ville give et lidt anderledes trip?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 18:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Jeg har også et spørgsmål:-)
Jeg er forholdsvis ny inde for alt dette, jeg har prøvet emma tre gange nu.
Jeg har drukket det alle gangene, eller slugt krystaller, og de første 1-3 timer er jeg mega frisk, men ellers bliver jeg rigtig sløv, og orker intet.
Alle dem jeg er sammen med fester videre, mens jeg bare sidder, og intet orker. Jeg har det stadig fedt og lytter til musikken,
men det er lidt ærgeligt når man gerne vil feste videre med vennerne:-) Kan det have noget med mængden jeg får at gøre, eller måden jeg indtager det på?


Hvis jeg tager for store doser, kommer jeg også til at sidde og sumpe helt væk.
Det kan muligvis være derfor :)


Jaa, det må være derfor så. Jeg ser også syner, det gør man vidst også kun hvis man tager store doser?:-)
Jeg aner bare ikke hvor meget jeg skal tage, hvor ofte osv for at være i danse humør en hel aften :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 19:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Jamen så er det sgu da egentlig ret smart at du tager stoffet? Comeon man det er jo ikke så skide svært...... Dosis: 80-120Mg med en evt redosering en time efter på 50%. 5-htp og sund kost forebygger nedturen, så vel som det forbedre rusen. Lad vær med at tage det mere end 1 gang om måneden. Få din søvn.

Du kommer højest sandsynligt til at tage højere doser end jeg skriver, fordi du har brændt magien af, tager det for ofte, og ikke har adgang til helt ren MDMA.

Jeg beklager hvis det virker en smule arrogant, men for faen da.........

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2013 22:17 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det har det sandsynligvis. Men jeg vil vove at påstå, at så godt som alt mdma på gadeplan er racemisk. Jeg går ud fra, du hentyder til forskellige stereoisomerer. Jeg kan godt uddybe hvorfor. Men det er ekstremt usandsynligt at finde enantiomert beriget mdma på gadeplan. Alle de typiske fremgangsmetoder fører til et racemat.

core: Hvor meget tager du?


Kunne der ikke være tilfælde hvor der var en mindre ujævnhed, så den ene isomer forekom mere end den anden, hvilket ville give et lidt anderledes trip?


Ikke medmindre man introducerer noget asymmetrisk for at fremme dannelsen af den ene isomer. Man kan ikke danne mere af den ene isomer udfra symmetriske udgangsstoffer (som alle gængse metoder benytter sig af). De to isomerer ligger fuldstændigt ens i energi og reaktionsvejne til dem gør også. Det er lidt ligesom at slå plat eller krone. Måske slår man plat 5 gange i træk. Men hvis man slå plat eller krone mange milliarder gange, ender man med en fordeling, der ligger utroligt tæt på 50/50. Ved en typisk reaktion på flere gram skala snakker vi i størrelsesordenen >10^20 molekyler. Derfor kan man med meget god overbevisning sige, at blandingen bliver 50/50 af de to enantiomerer.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 00:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Det har det sandsynligvis. Men jeg vil vove at påstå, at så godt som alt mdma på gadeplan er racemisk. Jeg går ud fra, du hentyder til forskellige stereoisomerer. Jeg kan godt uddybe hvorfor. Men det er ekstremt usandsynligt at finde enantiomert beriget mdma på gadeplan. Alle de typiske fremgangsmetoder fører til et racemat.

core: Hvor meget tager du?


Kunne der ikke være tilfælde hvor der var en mindre ujævnhed, så den ene isomer forekom mere end den anden, hvilket ville give et lidt anderledes trip?


Ikke medmindre man introducerer noget asymmetrisk for at fremme dannelsen af den ene isomer. Man kan ikke danne mere af den ene isomer udfra symmetriske udgangsstoffer (som alle gængse metoder benytter sig af). De to isomerer ligger fuldstændigt ens i energi og reaktionsvejne til dem gør også. Det er lidt ligesom at slå plat eller krone. Måske slår man plat 5 gange i træk. Men hvis man slå plat eller krone mange milliarder gange, ender man med en fordeling, der ligger utroligt tæt på 50/50. Ved en typisk reaktion på flere gram skala snakker vi i størrelsesordenen >10^20 molekyler. Derfor kan man med meget god overbevisning sige, at blandingen bliver 50/50 af de to enantiomerer.


All right. Tak for uddybningen.

Det ville så også lede mig til at tro at der ikke er noget reelt hold i det statement her, selvom det alligevel er interessant.

Actually, all of the MDMA capsules of the 80's were in the form of a bleach white snowlike powder. Very identifyable and impossible to cut due to how it layed like snow. Cut it and it lost it's fluffyness and became flat. If you opened one of the capsules up and poured it out, it looked exactly like real snow. In fact, all of the capsules I got from '84 to '97 were in this same form. It wasn't until after that, that crystals started appearing in capsules. And to be honest, the powdered version was waaaaay better than the crystal from IMHO.

later, Le Junk



Nogen af de gamle MDMA brugere der måske kan nikke genkende til det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 12:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Hypnos: Jeg har hverken brændt magien af eller taget det for ofte.
Jeg har prøvet det tre gange i en strækning af fire måneder..
Så jeg synes faktisk det er en anelse svært at finde ud af, når dem jeg tager det med danser rundt en hel aften, og jeg som den eneste bliver helt sløv, selvom jeg tager den samme mængde, som alle andre. Endda mindre:-)

Imp: Jeg er ikke sikker. Men jeg vil tro det er hvad der svare til 0,3-0,4 gr over en hel aften/nat:-)
Jeg er godt igang efter to timers tid, og føler virkelig at jeg skal have mere, men hvis jeg tager mere, også selvom det er meget lidt, går der en times tid og jeg bliver sløvere og sløvere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 12:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Og så skal det siges at jeg er en ret lille pige, på 47 kg, det kan nok også have noget at sige.
Og jeg har læst mig lidt frem til herinde at 0,3-0,4 gr er meget for en nybegynder...
Jeg har bare taget når de andre gjorde, og det virkede som om at det var helt okay.
Hvilken dosis anbefales det at tage over en hel nat, hvis man starter ved en 22-23 tiden, og gerne vil holde danse humøret kørende?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 16:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Når du er så lille, ville jeg foreslå ca. 100 mg startdose, og så MAX to redoseringer af ca 70 mg. 400 mg på en aften lyder absurd i mine ører.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 17:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Hvor lang tid skal der gå imellem redoseringerne? Ja, jeg kan næsten forstå på folk herinde at 0,4 mg er meget.
Kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har fået det afvide, mine venner har taget det i flere år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 18:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Jeg plejer at tage min redosering på peaket, eller udmiddelbart efter. Ca 1-1½ time efter..
0,4g mener du vel..

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 18:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hypnos: Jeg har hverken brændt magien af eller taget det for ofte.
Jeg har prøvet det tre gange i en strækning af fire måneder..
Så jeg synes faktisk det er en anelse svært at finde ud af, når dem jeg tager det med danser rundt en hel aften, og jeg som den eneste bliver helt sløv, selvom jeg tager den samme mængde, som alle andre. Endda mindre:-)

Imp: Jeg er ikke sikker. Men jeg vil tro det er hvad der svare til 0,3-0,4 gr over en hel aften/nat:-)
Jeg er godt igang efter to timers tid, og føler virkelig at jeg skal have mere, men hvis jeg tager mere, også selvom det er meget lidt, går der en times tid og jeg bliver sløvere og sløvere.


Jeg kan garantere dig for at du har brændt magien af, hvis du har hallucineret på stoffet (aaalt for høj dosis).

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 19:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Du kan ikke garantere for en pind, du aner ikke hvordan rusen virker på hende.

Jeg har altid selv oplevet, at blive "stenet" af MDMA. Jeg bliver aldrig stimuleret, nærmere helt blød i kroppen, og får lyst til at sidde ned. Mine øjne falder næsten helt i, og jeg orker ikke at åbne dem rigtigt. Jeg får ikke lyst til at plapre løs eller danse amok, ligemeget hvilke doser jeg tager. Jeg bliver også stenet af lave doser på under 100 mg.
Måske er du bare ligesom mig core, stoffer virker forskelligt på forskellige folk. :)

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 19:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Du kan ikke garantere for en pind, du aner ikke hvordan rusen virker på hende.

Jeg har altid selv oplevet, at blive "stenet" af MDMA. Jeg bliver aldrig stimuleret, nærmere helt blød i kroppen, og får lyst til at sidde ned. Mine øjne falder næsten helt i, og jeg orker ikke at åbne dem rigtigt. Jeg får ikke lyst til at plapre løs eller danse amok, ligemeget hvilke doser jeg tager. Jeg bliver også stenet af lave doser på under 100 mg.
Måske er du bare ligesom mig core, stoffer virker forskelligt på forskellige folk. :)


Sådan oplever jeg det også meget... Jeg var ved at falde i søvn, mens jeg stod foran et kæmpe lydsystem natten til søndag, med en god omgang MDMA i låget. Dog kan jeg godt få en dejlig lyst til at snakke, umiddelbart efter peak.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team