Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg er klar over at hele dosen af kodein SKAL tages over meget kort tid (højst 30m ifølge erowid) hvis man skal have noget ud af den.

Og derefter får man ikke rigtig noget ud af en redose, fordi kodein i sig selv er en cyp2d6 inhibitor.

Nogle påstår at der er lidt at komme efter 6 timer senere, men det kommer vel også an på så meget.

Jeg er interesseret i at høre, om ideen om at redose er helt dum hvis nu grapefrugt juice bliver smidt ind i billedet? Som en potent inhibitor af CYP3A4 enzymet.

Vil det give mulighed for at få noget ud af sin redose eller ville det kun virke ved indtagelsen af første dose.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Jeg har læst, at grapefrugt har en modsat virkning sammen med kodein, så man faktisk får en svagere rus, hvis man indtager det sammen.
Jeg kan dog desværre ikke komme med nogle kilder, men det kan være at der er andre der kan be- eller afkræfte dette.

Medlem

Det jeg helt seriøst skal tage stilling til, er om læger udskriver kodein dak til tre gange dagligt for sjov?

Du kan godt få noget ud af at redosere, men det giver ikke samme rus. Du bliver bare holdt i en døs, men min erfaring har vist at koffein kan forbedre rusen ved redosering, og hjælper på forstoppelse. Men pas på kvalmegrænsen.

Mvh
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]