Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

I 2-3 måneder har jeg brugt/misbrugt 5-IT. Den seneste måned har jeg haft vilde rystelser når jeg rejser mig efter at have siddet i en stol og om morgenen efter have at stå op af sengen.

Hvad er det der sker? Dopamin, noradrenalin eller serotonin niveauet som sparkes helt ud af kontrol?

Ved ikke om det mest minder om amfetamin eller MDMA.? Men tror man kan sammenligne med de to.?? Kyndige 5-IT folk her?

Kompetente svar er meget værdsat!

Admin
Brugeravatar

Det korte svar er: Der er ingen, der ved det med sikkerhed.

Det bedste råd er: Hold op med at tage mere.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Man må da vide om det er dopamin, serotonin eller norarenalin der foresager rystelser nærmest hakkende krampe....

Dedikeret medlem

Et enkelt sp skrev:
Man må da vide om det er dopamin, serotonin eller norarenalin der foresager rystelser nærmest hakkende krampe....

Det er jo ligepræcis det man ikke ved med RC's man aner ikke hvad bivirkninger det har ej heller ved misbrug !

Junior medlem

Men man ved vel hvad det er (dopamin, serotonin, noradrenalin) som giver lignende bivirkninger ved amfetamin eller MDMA. Hvis ikke i ved det er det et rookie-site.... :) Eller i hvert fald ikke-kompetente-profiler som er på psychedelia ;) Men så må jeg jo spørge min læge!

Edit
La mig lige omformulere det... -Der må være nogen som har overforbugt MDMA eller amfetamin eller kender nogle som har. Nogle kyndige stofmisbrugere eller en kyndig læge må da læse med.?

Forventer ikke det rigtige svar med det samme!

Senest rettet af Et enkelt sp 03 jul 2012 20:13, rettet i alt 1 gang.

Admin
Brugeravatar

Måske forsager 5-IT parkinsons eller andre neurologiske lidelser ved større forbrug. Som kool siger, er der ingen der aner, hvordan det påvirker kroppen. Hverken på kort eller lang sigt. At tage nye research chemicals er at bruge sig selv som forsøgskanin. Og ved stort forbrug er risikoen for uheldige bivirkninger sandsynligvis større.

EDIT: Stoffer som MDMA og amfetamin har været kendt og brugt i mange år. Også i utallige forsøg. Dermed er deres effekter forholdsvist veldokumenterede. I modsætning til 5-IT. Mig bekendt har der aldrig været forsøg, der dokumenterede effekten af 5-IT på mennesker eller andre dyr.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Måske forsager 5-IT parkinsons eller andre neurologiske lidelser /quote]

Nu kan jeg så læse om parkinsons. Hvilke andre neurulogiske lidelser kunne det være?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Nu kan jeg så læse om parkinsons. Hvilke andre neurulogiske lidelser kunne det være?

Jamen hvad hjælper det at ridse en masse lidelser og dårligdomme op som det kunne være, når det ikke er til at sige hvad det rent faktisk er, eller hvad der er overvejende sandsynlighed for at det er?

Et enkelt sp skrev:
Men man ved vel hvad det er (dopamin, serotonin, noradrenalin) som giver lignende bivirkninger ved amfetamin eller MDMA. Hvis ikke i ved det er det et rookie-site.... :) Eller i hvert fald ikke-kompetente-profiler som er på psychedelia ;)

Okay, seje! Dine smileys i den sammenhæng gør bare din barnlige trodsighed mere kvalmende.

Medlem
Brugeravatar

undskyld jeg siger det, nu når du er en ny profil her, skal du ikke regne med særlig mange venlige svar osv, eller svar i det hele taget. eller svar du måske kan bruge til noget, jeg siger det bare, som det er desværre, trist
men hold ud der måske kommer der en der kan svare dig på dine spørgsmål.

Junior medlem

Hey... Der var en som vidste noget, Halose! Parkinson var nu det manden sagde og jeg ved ikke bedre!

"Does MDMA cause brain damage/Parkinson's disease/deplete spinal fluid? No, although investigations on possible brain damage continue; there is certainly no drastic brain damage though. The Parkinson's rumors come from a journalist confusing MDMA with MPTP, a product of screwed-up opiate manufacture which has nothing at all to do with MDMA."

Taget fra http://schulen.eduhi.at/Chemie/drugfaq.htm .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

undskyld jeg siger det, nu når du er en ny profil her, skal du ikke regne med særlig mange venlige svar osv, eller svar i det hele taget. eller svar du måske kan bruge til noget, jeg siger det bare, som det er desværre, trist
men hold ud der måske kommer der en der kan svare dig på dine spørgsmål.

Har folk ikke hjulpet dig så godt de kunne, ud af dit Subutex-binge, selvom du var og er ny? Og nej, så længe det er et nyt RC, så kommer der ikke pludselig en doktormandsling ind i tråden der sidder på de gyldne svar.. Det er ikke muligt!

Et enkelt sp skrev:
Hey... Der var en som vidste noget, Halose! Parkinson var nu det manden sagde og jeg ved ikke bedre!

Hvad har det at gøre med hvordan du skaber dig i tråden? Folk prøver at hjælpe dig så godt de kan, jo. Og det med at vi ikke kan vide hvad der kan være sket med dig er et fact, vi snakker om research kemikalier, og det er navnet der dækker over de stoffer af gode grunde!

Medlem
Brugeravatar

jo halose der har været et par rigtige søde mennesker herinde der har hjulpet og støttet mig rigtig meget- og det er jeg meget glad for- men mit allerførste svar i min allerførste tråd, den var ikke specielt venlig på nogen måde. og man opretter en profil her af den årsag at man har brug for nogle råd el vejledning ang et stof, og så er det meget lidt rart at blive modtaget på den måde. og det er bare min generelle opfattelse at jeg ikke syns at der altid blir taget specielt godt imod nye profiler som opretter sig for at få nogen råd eller hjælp.

Medlem
Brugeravatar

jo halose der har været et par rigtige søde mennesker herinde der har hjulpet og støttet mig rigtig meget- og det er jeg meget glad for- men mit allerførste svar i min allerførste tråd, den var ikke specielt venlig på nogen måde. og man opretter en profil her af den årsag at man har brug for nogle råd el vejledning ang et stof, og så er det meget lidt rart at blive modtaget på den måde. og det er bare min generelle opfattelse at jeg ikke syns at der altid blir taget specielt godt imod nye profiler som opretter sig for at få nogen råd eller hjælp.

Enig. Dog går det over når man er kommet lidt igang herinde :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men siden du skriver det i mandens tråd, så går jeg ud fra at du også synes det er tilfældet her. Der var ikke mange svar at skimte igennem for at læse hele tråden, og jeg kan stadig ikke se hvornår nogen har bidt af ham i forhold til at få 'venlige svar osv, eller svar i det hele taget. eller svar du måske kan bruge til noget', som du formulerede det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission

Nu har jeg lige læst din første tråd igennem igen, og den er altså ikke uvenlig på nogen måde. Der bliver pænt gjort opmærksom på, at folk ikke sidder ved tastaturet hele tiden altid. Det var det eneste af mild negativ karakter, der blev sagt. Resten var meget hjælpsomme mht diverse spørgsmål, du havde. Ingen har været uvenlige overfor dig. Jeg synes, du er noget nærtagende, når du mener, at forummet ikke er generelt hjælpsomt og det kun er "et par stykker".

Medlem
Brugeravatar

dig selv du kunne istedet ha skrevet,- det du skrev først og den sidste del kunne du ha undladt og istedet skrevet velkommen til. det virker lidt mere indbydende over for vedkommende der er helt ny.

Medlem
Brugeravatar

Hun skriver jo ikke, at forummet generelt ikke er hjælpsomt! Hun skriver at man godt kan få et ret kølig modtagelse herinde, hvilket jeg egentlig er enig med hende i.

Måske er det bare jargon'en herinde, som er anderledes end man er vant til -nu er vi jo også piger ;) Men jeg oplevede selv at blive 'sat lidt på plads' i en af mine første tråde. Og jeg synes jeg har set det samme ske for andre. Men hvis man ignorerer det og finder tålmodigheden frem, så vrimler det jo med hyggelige mennesker med masser af viden herinde ;) :)

Senest rettet af LilleMy 03 jul 2012 21:32, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dig selv du kunne istedet ha skrevet,- det du skrev først og den sidste del kunne du ha undladt og istedet skrevet velkommen til. det virker lidt mere indbydende over for vedkommende der er helt ny.

Det havde uden tvivl været mere indbydende for ham, men det gør vel ikke nødvendigvis det jeg skrev forkert? Den tone han lagde for dagen var da selv alt andet end indbydende til hjælp.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hvis man tager et enkelt irettesættende indlæg og lader det overskygge alle de gode, hjælpsomme indlæg, så er man sgu også selv ude om det. Så VIL man se det dårlige frem for det gode. Selvfølgelig skal man lige finde sig til rette, hvis man ikke er vandt til at bruge fora. Det bliver nogle gange gjort pænere end andre, men at sige, at du ikke fik en pæn modtagelse, *s*, synes jeg, er at skide på de folk, der faktisk hjalp dig. Så vidt jeg husker, var der MANGE, der støttede dig i din kamp mod subutexen.

Medlem
Brugeravatar

philip fry* jeg fik et hjælpsomt svar flere dage efter at jeg havde lavet den tråd, hvor jeg stod med et akut problem, det siger næsten sig selv, at det der, ikke var så akut mere. og kald du mig bare nærtagende når jeg mener mit første svar ikke var venligt,- for det mener jeg ikke det var. det var et tarveligt svar, til en ny profil der bad om hjælp, profilen kunne i det mindste ha skrevet velkommen til sidst,først senere tog jeg en kold tyrker, og fik nogen søde ord med på vejen. anyway så er det ikke kun mig selv jeg hentyder til, som jeg skrev, så synes jeg generelt at der blir taget dårligt imod nye profiler.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]