Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 09:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej kloge hoveder
Kan nogen forklarer mig (uden for mange fagudtryk), hvad forskellen på 2c-X'erne er? Har de forskellige virkninger?
Er der en bestemt at foretrække?

På forhånd tak

/Wuschhead

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, virkningerne er forskellige, men forskellen ligger oftest kun i potensen og virkningstid.
Af dem har jeg prøvet 2c-d, 2c-c, 2c-b og 2c-i. Virkningen af de 4 minder meget om hinanden, men 2c-b og 2c-i har for mig virket bedst til at slå mig ind i en anden verden, 2c-d og 2c-c tager lidt mere varsomt på en, men det handler nok om doser. Virkningstiden er længere jo længere og potensen stiger jo længere du kommer ned i den række jeg har skrevet ovenfor.

Der findes mange andre 2c-x, og jeg kan forestille mig en stor del af dem virker på samme måde.

http://en.wikipedia.org/wiki/Substitute ... thylamines

Medlem
Brugeravatar

Okay tak for svaret :D
Er noget farligere end andet?... Er godt klar over, man nok kun kan svare på det i teorien, da det jo nok er lidt svært at teste alt 2c-X i DK.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm, 2c-t-7 er impliceret i den del dødsfald.

Derudover er dosisresponsen meget skarp på fx 2c-p, hvor folk melder om stort ubehag bare de kommer over 15 mg, hvor en normal dose måske er 10 mg.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg har prøvet 2c-b, 2c-c, 2c-i, 2c-d og 2c-t-7.
2c-i og 2c-t-7 føltes mest skadelige..

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene. Så holder jeg mig til 2c-b og 2c-i, hvis jeg skulle rende ind i det :D
Hvordan føles skadeligt? Ved alt andet narko, synes jeg da ikke man lægger mærke til om det var for meget, før dagen efter :P

In our memories
Brugeravatar

2c-i er mere stimulerende i forhold til feks. 2c-c.. Og det ser jeg som et faresignal... På 2c-i har jeg også oplevet at der var mild hppd i op til flere uger efter en dosering (9mg nasalt)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem
Brugeravatar

Nårh på den måde.
Hold da op. Gider sq ik se syner flere uger efter - det er jo den slags man bliver sindsyg af... Jeg gør i hvert fald.
Havde vist egentlig ikke læst dit indlæg helt godt nok, havde ikke lige opfattet 2c-i.
Er der nogen der har erfaringer med 2c-e?

In our memories
Brugeravatar

Prøv at gå på erowid.com der er masser af triprapporter (kræver dog at du kan læse engelsk)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig oplevet nogle komplikationer med 2c-i. Jeg synes ikke man skal være bange for at tage 2c-i frem for andre 2c-x, og synes aldrig at have hørt at man skal passe på 2c-i fordi det er stimulerende. Synes min puls har været helt fin alle gangene jeg har taget det.
HPPD kan man få af alle psykedeliske stoffer og ikke bare 2c-i.

In our memories
Brugeravatar

Ingen siger man skal være bange for 2c-i. Jeg påpeger dog bare at 2c-i for mig, føles som en del mere skadeligt end fx. 2c-b. Desuden er jeg ikke den eneste på nettet som finder 2c-i meget hppd provokerende.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig oplevet nogle komplikationer med 2c-i. Jeg synes ikke man skal være bange for at tage 2c-i frem for andre 2c-x, og synes aldrig at have hørt at man skal passe på 2c-i fordi det er stimulerende. Synes min puls har været helt fin alle gangene jeg har taget det.
HPPD kan man få af alle psykedeliske stoffer og ikke bare 2c-i.

Nej okay. Var ikke klar over man kunne få HPPD af alle psykedeliske, men havde det på fornemmelsen - men vil nu stadigvæk have mere respekt for de stoffer, hvor der højest chance (hvis det overhovedet kan måles).
Men prøver lige at tjekke Erowid ud... kan nemlig godt læse engelsk :rocking:
Er der nogen der kan fortælle kort om kemien bag 2c-Xerne uden fagudtryk?

Endnu engang tak for alle svarene. Vil gerne prøve at hallucinere "ordentligt" og LSD virker måske lidt for voldsomt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du vil have fat i noget meget visuelt og mildt ville jeg snuppe 4-ho-met

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Admin
Brugeravatar

Er der nogen der kan fortælle kort om kemien bag 2c-Xerne uden fagudtryk?

Der er lidt forskel i størrelsen (og et par andre ting) mellem stofferne. Det (og nogle andre faktorer) gør, at de passer forskelligt i det hul, som de skal passe i, når de rammer hjernen.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvorfor synes du at LSD virker for voldsomt?
Jeg ved godt at mange forslår 2-x til første gangs tripper.

Citere lige mig selv:
Citat:
Ud over det er jeg meget enig med Culpepers og hans udtagelser om LSD. Jeg vil til en hver tid anbefale et lav dosis LSD trip, til en jomfru.
Selv om 2C-B kan virke som det indlysende valg for en første gangs tripper, synes jeg det er en dårlig idé. Personligt for jeg et ekstremt bodyload og desuden mangler de dybe mentale effekter (som burde være grunden til at give sig i kast med psykedelika), hvilket kan give jomfruen et forkert mind-set hvis han går videre til nogen af de mere traditionelle substancer.

viewtopic.php?f=2&t=33868&hilit=f%C3%B8rste+gangs

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil så i den grad anbefale 2c-x som et første gangs trip. Jeg føler selv at risikoen for badtrips er væsentligt mindre end på LSD eller svampe for den sags skyld. Samtidig kan det være en god indgang til det psykedeliske univers. Det lyder mærkeligt for mig at man ikke kan være klar over at LSD er noget helt andet, blot fordi man starter med 2c-b?
Det er vel ikke selvsagt at man lukker øjnene efter en tur på 2c-b og tænker at LSD nok er helt det samme!

Edit: Er dog enig i pointen om bodyloaded, men det kan til dels mindskes ved oral indtagm og alligvel mener jeg ikke det øger risikoen for badtrips i samme grad som mindfucket fra LSD.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg havde selv mit "jomfrutrip" på 2c-b, og fik voldsomt badtrip.
Det var nok nærmere fordi jeg var for uviden, end på grund af 2c-b i sig selv.
Jeg havde købt 50 mg, og eyeballede ½ ud, for at sniffe det nasalt. (Ham jeg købte det af, forslog 25 mg. til førstegangs bruger.......)
Af hvad jeg senere har erfaret med 2c-b (Hvor jeg har haft 3 decimals vægt), har styrken af mit trip dengang nok lagt på ca. 30-35 mg, og det kombineret med godt med tjald, og lattergas sendte mig helt fuldstændigt væk.
Så med mindre man har en 3 decimals vægt, synes jeg ikke man skal eksperimentere med 2c-b i hvertfald. Eyeballing med så små mængder bliver rigtig let noget mere end man tror.

Har desuden aldrig haft badtrip eller lign. på andre psykedeliske stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

10 mg er nok mere passende til en første gangs tur, og så lad være med at blande andre stoffer ind i det.
Ja, selvfølgelig, hvis man ikke kan finde ud af at dosere ordenligt er 2c-x ikke stoffer for en. Men der er flere måder at komme uden om det på uden en vægt med 3 decimaler.
Afveje og dele ud, kræver nøjagtighed. Ellers afveje og blande i væske, hvorefter man så kan dosere ud fra det.

Medlem
Brugeravatar

Tak Imp - meget kort, men gav mig en fornemmelse af hvad det drejer sig om :D
Alt Ædende Ateist: For at være helt er ærlig, er det fordi jeg har en veninde der føder om et par uger... og det muligvis mit barn. Derfor vil jeg ikke risikere alt for meget. Jeg har før gået med tanken om LSD og gør det da også lidt stadig, for kunne godt tænke mig at opleve de mere spirituelle sider af psykedeliske stoffer, hvis man kan sige det sådan.
Med hensyn til bodyload osv. så bekymre det mig ikke så meget - jeg har taget virkelig meget amf og ecstasy i ikke altid lige fornuftige mængder. På trods af det har jeg faktisk aldrig rigtig haft dårlige erfaringer med narko (jo lige første gang jeg tog amf i troen om, at hvis jeg tog nok, skulle det nok virke som coke :x ), tror måske det er fordi jeg har en forholdsvis roligt og rationelt tankegang - men det kunne jo selvfølgelig sagtens ryge sig en tur på psykedeliske stoffer.
SortSnog Jeg ved i hvert fald at JEG godt er klar over at ikke to stoffer er ens - så jeg vil ikke tage 2c-X fordi jeg søger et LSD-trip, men fordi jeg har prøvet svampe et par gange - elskede min tankegang og mit humør - så nu vil jeg godt opleve nogle fede visiuals uden nødvendigvis at blive skudt for langt væk.
Egentlig meget rart at vide, at oral indtagning mindsker bodyload. Havde også tænkt mig at få dem i 25 mg gelatine-kapsler.
Rellek, jeg håber jeg undgår dine dårlige oplevelser ved at jeg køber det i kapsler - desuden vil jeg ikke tage lattergas imens, måske ryge en joint hvis jeg føler for det :P

Medlem
Brugeravatar

Hvis du vil have fat i noget meget visuelt og mildt ville jeg snuppe 4-ho-met

Læste lige din triprapport og kom i tanke om jeg glemte at svare dig. Det lyder virkelig fedt, men jeg har aldrig nogensinde hørt om det før. Så for det første tror jeg ikke, jeg kan få fat i det. For det andet har jeg googlet mig til, det er ret nyt stof, og det gør mig en smule utryg :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]