Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude

Efter en periode med masser af røg (næsten hver dag og ca. 1 g) i 4 måneder ca. er jeg desværre gået hen og blevet en smule afhængig af det.. Jeg fungerer fint i hver dagen, men har besluttet mig for at jeg vil stoppe i en periode for at få min tolerance op, samt at jeg er begyndt at få abstinenser..

Abstinenserne er værst om aftenen og jeg kan føle mig en smule deprimeret - over at tænke over hvor lækkert en pind ville være nu. Har svært ved at falde i søvn og har svedture om natten og vågner omkring 2-3 gange om natten helt våd af sved...

Har fået fat i nogle piller der står både alopam/oxazapam udenpå som skulle være beroligende, nu kommer så mit spørgsmål:

Kan jeg bruge disse piller om aftenen til at hjælpe mig med at falde i søvn eller syntes i det ville være totalt hjernedødt??

Håber i kan hjælpe

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det ville være hjernedødt. De tilhører gruppen af benzodiazepiner og man bliver mere afhængig af dem end af røg og får meget sværere abstinenser. Jeg vil kraftigt opfordre dig til, at tage nedturen i stiv arm og give det tid. Du får det med garanti bedre, men du skal igennem en svær periode først.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Lad os sige glasset indholder feks. 30stk 15mg så syntes jeg ikke det er galt at lave den aftale med sig selv, at når glasset var tømt så var det slut med flere benzoer

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor længe siden er det du stoppede?

Du kan godt bruge dem som hjælp til at sove i starten, men vær opmærksom på ikke at blive for glad for dem, benzoer har et stort misbrugspotentiale. Det mest optimale er selvfølgelig at klare det uden, men jeg ser ikke personligt noget galt ved det. Undgå at bruge dem mange dage i træk.

Jeg synes helt klart 30 dage i træk er langt over grænsen! Så beder man selv om problemer.

Junior medlem

Det er 4 dage siden jeg stoppede med at ryge.

Pillerne er nogle jeg fik og har heller ikke intention eller mulighed for at få flere.. Har omkring omkring 15 stk.
Jeg prøver at starte med en enkelt 15mg inden jeg skal sove i dag så..

Og tak for de hurtige svar!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når du er på fjerde dagen, så ville jeg mene at man er over de værste abstinenser fra røgen. Jeg synes bestem at du bør stoppe med dine oxazepam igen fredag.. Og hvis du har kunne sove i nat vil jeg ikke mene at det overhovedet er nødvendigt for dig at tage en i aften.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Oxazepam kan sagtens få dig til at sove, men det er fuldkommen hovedløst at bruge dem til formålet når du "er afhængig" af et stof der ikke gør dig fysisk afhængig. Svedeturene og søvnproblemerne er din psykes reaktion på at du røg meget hash, og hvis du kan sove naturligt i løbet af natten, så lad for helvede være at tage benzodiazepiner.

zoede>> Jeg aner ikke hvad din referenceramme er, men det er enormt uansvarligt at råde andre til at tage benzodiazepiner over en længere tidsperiode. Når "glasset er tomt" kan man være blevet afhængig. Og ja, jeg er klar over at Alopamer er et mildt bzp og fremstillet for at være sikrere til længere brug, men det betyder ikke at det ikke er farligt. Tænk dig venligst om inden du skriver den slags ting.

Junior medlem

Kan se at disse piller åbenbart ikke er så harmløse som jeg troede i starten.. Og eftersom jeg godt kan sove uden, dog med lidt søvnproblemer vil jeg lade være med at tage dem alligevel så. Skulle jo nødigt bliver afhængige af dem..

men igen, tak for svarene - det var noget jegkunne bruge :)

Godnat!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Kan se at disse piller åbenbart ikke er så harmløse som jeg troede i starten.. Og eftersom jeg godt kan sove uden, dog med lidt søvnproblemer vil jeg lade være med at tage dem alligevel så. Skulle jo nødigt bliver afhængige af dem..

men igen, tak for svarene - det var noget jegkunne bruge :)

Godnat!

Meget fornuftig konklusion. Personligt har jeg det kun skidt i et par dage, men intet problem for at fungere normalt. Betydeligt nemmere end at kvitte smøgerne, så du klarer dig helt sikkert også uden nogle piller. Hold dig til cannabis og få et kontrolleret forbrug du og dine omgivelser kan leve med og helst lidt godt ikke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså det er heller ikke fordi der er noget (IMO) feel good over alopam/oxazepam, de har bare sådan en knockout faktor og det er lidt i overkanten til søvnløshed - baldrian/humle tabletter FTW!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Af noget lidt mildere kan du også kigge på phenibut. Ellers også melatonin, jeg er dog ikke helt sikker på det vil være nok.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]